Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek

(doplněno 12.3.) Významný ženevský autosalon je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o autosalonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek

12.3.2012 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 12.3.) Významný ženevský autosalon je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o autosalonu.

BMW 640d xDrive

Šestka vybavená dvakrát přeplňovaným dieselovým šestiválcem o výkonu 313 koní při 4 400 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 630 newtonmetrů při 1 500 až 2 500 ot./min. není nová. Poprvé jsme o ní psali loni v červenci, proto jen připomínám, že nová je ona kombinace s pohonem obou náprav. Bezpodmínečné spojení motoru s automatickou převodovkou (v tomto případě osmistupňovou) není u silnější dieselů BMW ničím novým a přichází ke slovu i zde.

Pohled do tabulek ukazuje, že permanentní čtyřkolka se nemile podepsala na již tak vysoké hmotnosti a u kupé přidala 80 kg a kabrioletu 70 kg. Paradoxně účinnější přenos výkonu zkrátil čas akcelerace na stovku u obou vozů o desetinu vteřiny, takže otevřený vůz ji teď zdolá za 5,4 s a uzavřený model za 5,2 s. Maximálka zůstává stejná bez ohledu na verzi pořád 250 km/h. Spotřeba naopak stoupla o čtyři deci nafty, ale pořád se (alespoň na papíře) drží v rozumných mantinelech od 5,8 do 6,0 l/100 km.

BMW startuje s prodejem hned po premiéře na ženevském autosalonu, přičemž u obou vozů bude (na německém trhu) čtyřkolka za příplatek 3 480 euro, tedy v přepočtu 87 tisíc korun.

Prohlédněte si více: Kompletní galerie oficiálních snímků BMW 640d xDrive.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 28 - BMW 640d xDrive 14Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 29 - BMW 640d xDrive 15Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 30 - BMW 640d xDrive 23

BMW M135i - koncept

Tohle je zatím nový výkonový vrchol řady 1, a přestože se nejedná o plnohodnotné auto oddělení M, za jedničkou M Coupé nebude příliš zaostávat. Pod kapotou pracuje přeplňovaný řadový šestiválec s přímým vstřikováním, BMW ale nezveřejnilo, jestli se jedná o novější verzi N55 s jedním turbodmychadlem typu twin-scroll, anebo poněkud starší verze N54 s dvojicí turbodmychadel. Také parametry si nechávají zatím pro sebe a do tiskové zprávy napsali „výkon přes 300 koní“. Podle dostupných informací to ale bude přes 320 koňských sil a točivý moment až 450 newtonmetrů.

Malý hatchback s odhadovanou hmotností těsně pod 1,5 tuny by měl být schopen akcelerovat na stovku za 4,9 sekundy, na 200 km/h se dostat za 17,3 s a nejvyšší rychlost bude mít elektronicky omezenou na tradičních 250 km/h. Tyto hodnoty by měly být blízké M135i s pohonem zadních kol, údaje pro M135i xDrive se systémem 4x4 jsou prozatím utajovány trochu lépe.

Ve spojení s výkonnější pohonnou jednotkou byl značně přepracován také snížený podvozek využívající tužší pružiny, tlumiče a silentbloky a nová osmnáctipalcová kola ukrývající upgrade brzdového systému - přední kotouče mají průměr 360 mm, zadní 350 mm.

Přečtěte si více: Podrobnější představení zatím konceptu BMW M135i.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 31 - BMW M135 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 32 - BMW M135 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 33 - BMW M135 03

BMW M550d xDrive, X5 M50d a X6 M50d

Že umí v Mnichově stavět celkem slušné motory a to nejen benzínové, o tom snad mnoho lidí nepochybuje. I tak ale nemá jejich novinka mezi sériovými naftovými agregáty obdoby a samotný pan Rudolf D. by asi koukal, co se dá vydolovat z třílitrové jednotky, když víte, jak na to.

Nový řadový šestiválec má výkon 381 koní při 4 000 až 4 4000 ot./min. a nejvyšší točivý moment 740 newtonmetrů od 2 000 do 3 000 ot./min. a to znamená, že informátoři skutečně vynesli správná čísla. Automobilka rovněž uvádí, že jejich celohliníkový šestiválec nazvaný „M Performance TwinPower Turbo” zvládne maximálních 5 400 otáček za minutu. Aby se konstruktéři dopracovali k těmto hodnotám, použili vstřikování common-rail pracující s tlakem až 2 200 barů, piezo-elektrické injektory a tři turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek (jak jsme ostatně rozváděli už dříve).

Šestiválec je spřažen s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF s modifikovaným softwarem schopným podle firmy řadit ještě rychleji než dosud a zatím (dost možná i navždy) výlučně s pohonem všech kol. Pro začátek se tato pohonná jednotka objeví v modelech M550d xDrive (sedan i Touring), X5 M50d a X6 M50d. A dokáže skutečné divy.

Přečtěte si více: Představení všech tří prvních BMW M vybavených naftovým motorem 3,0d tri-turbo, máme pro vás i podrobnější informace o samotném motoru.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 34 - BMW M550d 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 35 - BMW M550d 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 36 - BMW M550d 12

BMW M6 2012 - nový model

Vnější design obou karosářský verzí nové M6 byl tradičně upraven vcelku decentně a dotkl se v podstatě jen partií, které jsou obvykle měněny třeba při faceliftu. Takže tu máme jiný přední nárazník se zvětšeným nasáváním a lízátkem kvůli účinnějšímu chlazení a aerodynamice, černé lamely v ledvinkách doplněné písmenem M, nástavce prahů, jiný design kol, jinak tvarovaná vnější zpětná zrcátka a nový zadní nárazník se čtyřmi koncovkami výfukového systému. A asi bychom neměli zapomenout, že kupé dostalo po vzoru svých předchůdců od M GmbH střechu vyrobenou z plastu zesíleného uhlíkovými vlákny (CFRP - carbon-fiber-reinforced polymer).

Jelikož se BMW netají tím, že šestka stojí na základech řady 5 již nějakou tu generaci, předem bylo nasnadě, jaká technika se v M6 objeví. V některých kruzích se možná hloubalo pouze o tom, jestli bude 4,4 V8 twin-turbo nějakým způsobem odlišně naladěna. Není. Nejrychlejší šestka produkuje stejných 560 koní při 6 000 až 7 000 ot./min. a 680 newtonmetrů od 1 500 ot./min. jako BMW M5. Přímovstřikový motor je schopen rozpohybovat klikovou hřídel na 7 200 otáček, což je oproti 8 250 otáčkám atmosférického pětilitrového desetiválce o dost méně, někomu ale může imponovat, že dvě turbodmychadla typu twin-scroll dokážou vyrobit o deset procent vyšší výkon a o třicet procent zvednout hodnotu nejvyššího točivého momentu.

Základ z pětky je pro náklady na vývoj požehnáním, značným neštěstím je ale pro hmotnost. Kupé váží masivních 1 850 kg a kabriolet je se svými 1 980 kg ještě těžší. A to přesto, že M6 má hliníkové dveře i kapotu a kompozitové víko zavazadelníku a jedná se o hodnoty čisté pohotovostní hmotnosti bez normovaného eurořidiče s jeho normovanými eurozavazadly.

Přečtěte si více: Podrobné představení nového BMW M6, podrobněji jsme se věnovali také jeho karbon-keramickým brzdám, stáhnout si můžete i oficiální tapety a videa.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 37 - BMW M6 2012 04Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 38 - BMW M6 2012 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 39 - BMW M6 2012 05

BMW M Performance - doplňky pro řady 1, 3 a 5

O programu M Performance pro jedničku víme už od září minulého roku, kdy jsme vám ji představili na prvních fotografiích ještě jako studii. BMW se přitom ještě před pár dny pokoušelo tento vůz kamuflovat na rozostřených fotografiích a upraveném videu, ale evidentně už nebylo co ukrývat. Ani v případě řady 5 se nejedná o překvapení. Hlubší přední nárazník, prahy i zbytek vozu známe od odhalení M550d xDrive a BMW tímto pouze naznačuje, že se dostane také na další motorizace.

Premiérově máme nyní možnost podívat se na BMW 3 M Performance, která rozhodně nevypadá špatně. Popis body kitu patrně mnohem lépe zastoupí fotky, rádi bychom ale znali podrobnosti o technice. Bohužel automobilka se jaksi zapomněla zmínit, takže budeme muset počkat do Ženevy.

Jeden malý střípek k motorům ale přeci jen máme. Podle neověřených zpráv bude možné verze 120d, 320d a 520d s dvoulitrovým dieselem o výkonu 184 koní nechat vyladit přímo pod dohledem M GmbH na cirka 200 koní a točivý moment zvednout z 380 až na 420 newtonmetrů, což pomůže zkrátit čas akcelerace na stovku v průměru o vteřinu. BMW naznačuje, že podobný tuning můžeme očekávat rovněž u přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce N20 TwinPower, konzervativnější jádro příznivců ale bude určitě očekávat něco podobného spíše u řadových šestiválců.

Přečtěte si více: Představení nabídky doplňků M Performance včetně snímků všech tří zatím dotčených modelů.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 40 - BMW 1 M Performance 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 41 - BMW 1 M Performance 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 42 - BMW 1 M Performance 03

BMW X5 M 2012 - facelift

Dva dny zpátky jsme avizovali příchod modernizovaného BMW X5 M, které se za faceliftem standardní verze poněkud opozdilo. Podle sady fotografií jen minimalisticky maskovaného vozu bylo možné poznat, že nejvýkonnější verzi mnichovského SUV patrně nečeká drastická plastická operace, ale pouze výměna světel za modernější techniku. První záběry automobilky potvrzují, že tato domněnka byla správná.

Zajímavé přitom je, že podobně jako v případě faceliftované X6 M nebyly novinky představeny tiskovým oddělením automobilky, ale tak trochu mimochodem se objevily na webu amerického zastoupení BMW pro běžné zákazníky. Výrobce jako by se snad ani nechtěl chlubit tím, co vozu „provedl”, přitom svým pojetím není tento facelift až tak mimořádně mírný. Tak či onak, toto představení vozu berte jaksi „polooficiálně”, i když je docela dobře možné, že nám k němu mnichovští nic dalšího neřeknou.

A co tedy víme? BMW X5 M kromě revidovaných předních i zadních světel a možnosti připlatit si za hlavní světlomety sestavené z LED dostalo údajně širší ledvinky. Nevíme to jistě, protože automobilka dosud tyto fotografie a oficiální tiskovou zprávu nezveřejnila, ale zdroje to tvrdí, i když přímým srovnáním s předchůdcem se to jednoznačně rozpoznat nedá. Lépe jdou rozeznat brzdové třmeny nově lakované modrou barvou a doplněné logem M. Na fotkách je ale nehledejte, jsou vidět na přiloženém videu.

Zjistěte více: Více informací, fotek a první video s BMW X5 M pro modelový rok 2012.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 43 - BMW X5M oficial 2012 03Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 44 - BMW X5M oficial 2012 04Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 45 - BMW X5M oficial 2012 05

BMW X6 2012 - facelift

Ač se to možná nezdá, crossover X6 (BMW mu říká SAC - Sports Activity Coupé) je v prodeji od roku 2008 a automobilka usoudila, že zrovna teď je ta správná chvíle na prezentaci modernizované verze. Stylistický „update” je ovšem minimální. Vůz dostal například nové přední bi-xenony, za příplatek vyměnitelné za adaptivní LED (pro X6 M standard). K tomu se na přídi objevily revidované ledvinky, přičemž jejich vertikální lamely už nejsou vytvarované do oblouku, ale nově jsou ve spodní části téměř neznatelně zalomené. Přední nárazník se zdá být stejný, poněkud jinak jsou v něm ovšem uložená mlhová světla, jejichž rámečky se opticky snaží zmenšit boční otvory nasávání. Rozdíly na zádi se hledají ještě obtížněji, ale podle všeho by měla být lehce upravena grafika zadních LED.

Máme zde facelift, takže nemůže chybět ani tradiční rozšíření palety nabízených odstínů karoserie, které zastupuje na těchto fotografiích zobrazená metalíza Marrakesh Brown a z dalších vybíráme třeba Orion Silver a Midnight Blue. Podle zvyklostí se nezapomnělo ani na nový design kol a nějakou tu novou barvu lepší příplatkové kůže Vermilion Red a Ivory White.

U motorizací v zásadě nic nového, tedy pokud nepočítáme již propíraný superdiesel s trojicí turbodmychadel ve verzi M50d. Jedna drobnost by ovšem přeci jen byla. BMW X6 xDrive30d bude od letošního jara k mání s technologií BluePerformance eliminující oxidy dusíku a oxid siřičitý pomocí vstřikování močoviny AdBlue do výfukového systému. Zatím bude tato technika dostupná za příplatek, ale od roku 2014, kdy začnou platit nové emisní normy EU6, je jasné, že se tomu nevyhne žádný zákazník.

Prohlédněte si více: Další snímky faceliftovaného BMW X6.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 46 - BMW X6 2012 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 47 - BMW X6 2012 03Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 48 - BMW X6 2012 04

BMW X6 M 2012 - facelift

Ve vší stručnosti si pro tuto chvíli můžeme říci, že na eMku je facelift patrný ještě méně než na standardním provedení. To alespoň dostalo jiné nárazníky, u X6 M se zdají být buď úplně stejné, nebo natolik podobné, že změny nelze na první pohled rozeznat. Na přídi se tedy změnila jen maska chladiče s trochu jiným žebrováním tradičních ledvinek a samozřejmě i hlavní světlomety, které jsou nyní navíc standardně vybaveny LED pro tlumené i dálkové svícení. Na zádi je pak odlišností ještě méně, když zásadnější novinkou je jen použití přepracovaných koncových světel opět více sázejících na LED.

V interiéru nevidíme žádné podstatné modifikace, jejich výčet tak zřejmě otevře i uzavře rozšířená nabídka obložení palubní desky a více variant koženého čalounění. Nové barvy budou k dispozici i pro karoserii, na přesné informace si ale ještě budeme muset počkat.

Zajímavé i nezajímavé je, že po technické stránce zůstal vůz zcela nedotčen - zajímavé proto, že to při větších faceliftech (on tento není až tak velký, ale žádný větší už nebude...) není tak úplně obvyklé, nezajímavé pak kvůli tomu, že vám zkrátka nemůžeme říci nic nového. Tedy s malou poznámkou, že by informace na webu BMW ještě nemusely být aktualizované. Pokud se něco takového nestalo, pak pod kapotou očekávejte nadále motor 4,4 V8 biturbo s výkonem až 408 kW (555 koní) dosahovaným v 6 000 ot./min, maximum točivého momentu tkvícího v rozmezí 1 500 a 5 650 ot./min činí 678 Nm.

Přečtěte si více: Podrobnější informace a více fotografií BMW X6 M po faceliftu.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 49 - BMW X6 M 2012 facelift 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 50 - BMW X6 M 2012 facelift 03Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 51 - BMW X6 M 2012 facelift 04

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse

Ke vzájemnému křížení držitele světového rychlostního rekordu mezi produkčními automobily - Veyronu Super Sport - s otevřeným modelem Grand Sport byl koncern Volkswagen donucen malým zájmem o roadster. O tom se mluví už dlouhou. Až nyní ale máme možnost podívat se na celou sérii nových fotek a upřesněné parametry.

Novinka s přídomkem Vitesse (francouzsky rychlost - jak příznačné) je pro možné zákazníky zajímavá ve dvou směrech. Prvním z nich je částečně průhledný odnímatelný střešní panel, který Veyron kupé změní na targu, i když vám Bugatti bude svatosvatě slibovat, že to je roadster. Mnohem atraktivnější, ačkoli také patřičně dražší, je druhá neočekávaná možnost dostat se k silnější pohonné jednotce verze Super Sport.

Upgrade motoru 8,0 W16 spočívá ve zvětšení všech čtyř turbodmychadel i mezichladičů stlačeného vzduchu, přepracování elektroniky a zvýšené zátěži byl rovněž uzpůsoben podvozek a brzdy. Původních 1 001 koní a 1 250 newtonmetrů se tak rázem změnilo na 1 200 koní a 1 500 newtonmetrů, které dokáží katapultovat Vitesse na stovku za 2,6 sekundy a roztáhnout jej na 410 km/h.

Přečtěte si více: Podrobnější představení nejrychlejšího otevřeného Bugatti.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 52 - Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 53 - Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 54 - Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse 03

Touring Superleggera Disco Volante 2012

Italská Carrozzeria Touring Superleggera avizovala brzkou premiéru novodobého Disco Volante již v polovině února. A zvolila k tomu prostředek dosti příhodný - obrázek Alfy Romeo mimořádně aerodynamických tvarů, která si rozšafně letí oblohou.

Na první pohled je to trochu pohádkový motiv, ve své podstatě ale říká co má. Novinka totiž měla být a je vzpomínkou na Alfu C52 z roku 1952, která si pro své tvary a minimalizovaný koeficient odporu vzduchu (0,25 a hovoříme o roku 1952...) vysloužila jméno Disco Volante. To bude Čechovi znít pro změnu poněkud hudebně, v překladu z italštiny to ale znamená létající talíř, čím se nám kruh uzavírá.

Dosud jsme ovšem nemohli spatřit žádný pořádný snímek vozu, k těm nám italští karosáři nechali přičichnout až dnes. A není to vůbec nezajímavá podívaná. Vůz se své, no nechceme říci sériové, ale rozhodně funkční a produkční podobě sice k létání vzduchem mít moc nebude, na silnici by se ale jen tak ztratit neměl.

Přečtěte si více: Podrobnější představení italského létajícího talíře, nyní máme i kompletní technická data, další snímky a první video.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 55 - Touring Superleggera Disco Volante 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 56 - Touring Superleggera Disco Volante 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 57 - Touring Superleggera Disco Volante 03

Citroën Berlingo / Peugeot Partner 2012 - facelift

Aktuální facelift obou vozů nepřináší nic zásadně nového a řadí se spíše k těm z povinnosti, aby měli zákazníci dojem, že se něco děje. Větší část práce designérů a konstruktérů se soustředila na přední partie, kde se objevily nové hlavní světlomety s identickým základním tvarem, ale pozměněnou vnitřní strukturou. K novinkám patří také pásy LED v roli denních světel.

Mírně jinak vypadá přední nárazník a změnil se také tvar vnějších zpětných zrcátek, což se podle tvrzení PSA pozitivně podepsalo na změně aerodynamiky. Ze stejného důvodu budou k mání buď nové kryty ocelových kol nebo nový design litých disků.

U motorizací zůstává vše při starém, důvod ke změnám zde ovšem nebyl. Pod kapotou obou vozů se modernizovalo již loni. Berlingo a Partner tak zůstávají v prodeji buď se zážehovou šestnáctistovkou VTi ve dvou výkonových variantách (98 a 120 koní) nebo naftovým čtyřválcem 1,6 HDi odstupňovaným na tři různé výkony. První dva (75 a 92 koní) se nezměnily ačkoli Citroën uvádí malinko nižší emise a tudíž budou o chlup úspornější, poslední zase mírně posílil ze 112 na 114 koní bez změny spotřeby.

Přečtěte si více: Představení faceliftovaného Citroënu Berlingu a jeho bratříčka jménem Peugeot Partner.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 58 - Citroen Berlingo 2012  01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 59 - Citroen Berlingo 2012  03Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 60 - Citroen Berlingo 2012  04

Citroën C4 Aircross

S blížícím se ženevský autosalonem bychom očekávali, že automobilky stojí o pozornost více než kdykoli jindy, i kdyby to měl zařídit pouze nový set fotek již známého vozu. Citroën tuhle hru ovšem nahraje, takže o možnost podívat se do interiéru modelu C4 Aircross může zase jen únik oficiálních fotek. Kdo očekával originál ve stylu posledních modelů DS3DS5, asi nebude příliš nadšen.

Po výše zmíněné špionáži jste ještě mohli doufat, že šlo třeba jen o prototyp s nehotovým interiérem, ale nebylo tomu tak. Pokud jste majitelem Mitsubishi ASX, na palubní desce byste se zorientovali i po hmatu, protože jediným rozdílem je logo na volantu, což zároveň dává odpověď na otázku, jak asi bude vypadat vnitřek Peugeotu 4008. Není zcela jisté, zdali zůstane stejná i kvalita materiálů, nicméně ASX už (na rozdíl od Outlanderu) používá lepší plasty a také zpracování je docela slušné.

Nabídka motorů pro C4 Aircross nebude tak velkorysá, jak možná někteří doufali. Sice půjde o agregáty o objemech 1,6 a 2,0 litru, hvězdy z nabídky automobilky to ale nejsou. Základem se stanou atmosféricky plněný čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 116 koní a dieselová jednotka 1,6 HDi se 110 koňmi. Benzínový motor bude spojen výlučně s pětistupňovou, naftový pak s šestistupňovou manuální převodovkou, přičemž pro ten zážehový bude k dispozici jen pohon předních kol a pro ten naftový si budete moci vybrat mezi pohony 4x2 a 4x4.

Přečtěte si více: Podrobnější představení C4 Aircross doplněné o desítky oficiálních i uniklých fotek.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 61 - Citroen C4 Aircross 03Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 62 - Citroen C4 Aircross 04Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 63 - Citroen C4 Aircross nove 23

Citroën DS3 Racing S. Loeb

Minulou generaci Citroënu C4 by Loeb a jeho menšího sourozence C2 onálepkovaného stejným nápisem lze bez nadsázky považovat za těžkou devalvaci slavného jména, ačkoli to neznamená, že to byla špatná auta. Také aktuální DS3 Racing má se skutečným motorsportem společného asi jako tranzistor s čtyřjádrovým procesorem, ale pravdou je, že se jedná alespoň o celkem slušně jezdící ostrý hatchback. Nálepky „S. Loeb“ a kovová plaketa s pořadovým číslem, které se na něm nově objevily, proto nepůsobí zase tak trapně, i když...

DS3 Racing S. Loeb se představí na autosalonu v Ženevě společně s modernizovaným Berlingem, faceliftovaným městským mini C1, konceptem DS4 Racing, novou C4 Aircross, DS5 Hybrid a spoustou dalších novinek, které najdete v tomto průběžně doplňovaném ženevském souhrnu. Sebastianův nový služební automobil dostane matně černý lak karoserie s kontrastní červenou střechou, černá kola, navigační systém MyWay nebo takřka kompletní závodní životopis Loeba na střeše.

Pokud se ptáte, proč z vozu nezmizely zadní sedačky, nebyl instalován mechanický samosvor, rozpěra, rám, proč nemá sníženou hmotnost a tak podobně, ptáme se stejně. Odpovědí budiž fakt, že tohle není auto z Dieppe z oddělení Renaultsport, ale pochází od PSA, které zvážilo pro a proti a pro DS3 Racing S. Loeb vybralo roli marketingového poutače. S přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 207 koní nejezdí špatně, ale rozhodně to mohlo být lepší. Tím spíše, když vznikne pouze omezená dvousetkusová série.

Prohlédněte si více: Další snímky „Loebovy” DS3 Racing.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 64 - Citroen ds3 racing loeb 00Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 65 - Citroen ds3 racing loeb 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 66 - Citroen ds3 racing loeb 02

Citroën DS4 Racing

Francouzské značce Citroën jsme patrně trochu pokazili formální odhalení konceptu DS4 Racing, ale když se nám podařilo získat sadu fotek již včera večer, chtěli jsme se s vámi o ně podělit co nejdříve. Oficiální tisková zpráva z automobilky ovšem přišla vhod. Ačkoli není příliš obsáhlá, pár důležitých základních informací obsahuje.

Mezi jinými také potvrzení údajů o motoru. Studie DS4 Racing skutečně dostala zatím nejdrsněji vyladěnou verzi přeplňovaného čtyřválce o objemu 1,6 litru, který původně pochází z vývojových dílen BMW. Zde disponuje 260 koňmi, a přestože svým litrovým výkonem nepřekonává plánovanou jednotku Ford 1,0 Ecoboost (180 k), ani 163 koní na litr objemu není zrovna číslo z těch zcela běžných.

Další zajímavé údaje motoru Citroën neuvádí, ale předznamenává, že by se průměrná spotřeba měla pohybovat kolem 6,2 litru na 100 km.

Přečtěte si více: Představení Citroënu DS4 Racing s řadou dalších fotografií.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 67 - Citroen DS4 Racing koncept 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 68 - Citroen DS4 Racing koncept 02

Dacia Lodgy

Jsou tomu už dva měsíce, co automobilka Dacia vypustila návnadu v podobě dvou fotografií nového vanu Lodgy. Viděli jsme od té doby ještě leccos, třeba i palubní desku, podrobnosti o technice a rozměrech si firma nechávala pro sebe až do výstavní premiéry na ženevském autosalonu. Ta se odehrála právě dnes, takže zde jsou nejdůležitější údaje.

Pětidveřový, sedmisedadlový vůz má délku 4,5 metru a šířku 1,7 metru, což jsou rozměry velmi blízké Loganu MCV. Dacia tohle nikde neuvádí, ale Lodgy se v příštích letech patrně stane jeho nástupcem, ačkoli - jak je u Dacie dobrým zvykem - oba vozu budou nějakou dobu vyráběné souběžně. Designem střízlivý a čistý automobil bude mít opět za úkol oslovovat zákazníky svou jednoduchostí, dobrým poměrem ceny a užitné hodnoty.

Kolik za něj bude Dacia chtít, dnes ještě neprozradila, s onou užitností ale můžeme být konkrétnější. V základní konfiguraci při obsazení všech sedmi sedadel zůstává posádce k dispozici zavazadlový prostor o objemu nevalných 207 litrů. Tisková zpráva tvrdí, že třetí řada sedadel pojme i dvojici dospělých, ale s výškou 866 mm nad sedákem a 144 mm pro kolena je spíše vhodná pro osoby trpasličího vzrůstu než normovaného Evropana.

Přečtěte si více: Podrobné představení Dacie Lodgy, máme pro vás i kompletní cenové specifikace a technická data všech verzí.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 69 - Dacia Lodgy zive 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 70 - Dacia Lodgy zive 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 71 - Dacia Lodgy zive 03

Dacia Sandero Stepway 2012 - menší facelift

Tohle není facelift v tradičním smyslu a spíše bychom mohli mluvit o modernizaci modelového roku 2012. Čeho se dotkla? Především výměny silnějšího zážehového motoru. Dosud byl vedle základní šestnáctiventilové dvanáctistovky se 75 koňmi k mání jednoduchý čtyřválec 1,6 litru s dvouventilovými rozvody a velmi podobným výkonem 84 koní. Nově byl v Sanderu Stepway nahrazen agregátem 1,6 16V s výkonem 105 koní a pětistupňovou manuální převodovkou, což není u Dacie kombinace nijak nová a pár let se již montuje do jiných modelů, třeba Dusteru.

K dalším změnám patří rozšířená paleta laků, mezi jinými bude v prodeji také hnědá metalíza Cajou (na hlavní fotografii), který je rovněž známý z Dacie Duster. V příplatkových prvcích se dále mají odjěvit LED světla pro denní svícení, navigační systém TomTom, stereo s Bluetooth a přípojkou USB, kožené čalounění a také paket s názvem „Stepway Rouge“, který obsahuje některé detaily v červené barvě.

Malý hatchback hrající si na crossover se objeví na ženevském autosalonu vedle hlavního taháku Dacie Lodgy. Ceny Sandera Stepway oznámí dovozce patrně až po výstavě.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 72 - Dacia Sandero Stepway 2012 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 73 - Dacia Sandero Stepway 2012 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 74 - Dacia Sandero Stepway 2012 03
Nový modelový rok půjde odlišit hlavně podle nových laků a kdo si připlatí, tak také podle LED

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše