Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek

(doplněno 12.3.) Významný ženevský autosalon je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o autosalonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek

12.3.2012 | Autoforum.cz | 7 příspěvků

(doplněno 12.3.) Významný ženevský autosalon je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o autosalonu.

Opel Astra OPC 2012 - nový model

Astra OPC produkuje svých 280 koní a 400 newtonmetrů z přeplňovaného dvoulitru, který stačí na maximální rychlost 250 km/h. Kolik času bude potřebovat ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou při akceleraci na stovku, je prozatím neznámé, ale s trakcí v zatáčkách i přímce tomuto vozu rozhodně pomůže mechanický samosvorný diferenciál.

Jízdní vlastnosti nejsportovnější Astry by měly profitovat z jinak kalibrovaného (pevnějšího) podvozku HiPerStrut s adaptivními tlumiči FlexRide, které umožní řidiči vybírat si ze tří módů - Normal, Sport a OPC/VXR. Součástí změny režimu nastavení tlumičů budou rovněž jiné reakce řízení a plynu. Opel slibuje nadprůměrnou ovladatelnost a agilitu vypilovanou na Severní smyčce Nürburgringu pod dohledem bývalého závodního pilota Joachima Winkelhocka.

S prodejem se počítá od léta 2012. Cenovku si Opel nechal pro sebe, ale její součástí budou kromě mechanických změn také exteriérové úpravy (snad vedoucí k lepšímu přítlaku, omezení vztlaku a účinnému chlazení vrtaných kotoučů a třmenů od Bremba) a decentní modifikace interiéru, kde vynikají sportovní sedačky Recaro.

Projděte si více: Prvotní představení nové Astry OPC, máme i novější fotky a první video. Nejnověji známe také základní cenu vozu.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 191 - Opel Astra OPC 2012 03Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 192 - Opel Astra OPC 2012 04Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 193 - Opel Astra OPC 2012 06

Opel Insignia Sports Tourer Cross4

Není to tak dávno, co jsme vám ukázali fotografie oplastované Insignie s domněnkou, že by se mohlo jednat o konkurenta Passatu Alltrack. Nyní vychází najevo (a už v prvním článku jsme měli pochybnosti), že se ve skutečnosti jedná o počin německé tuningové firmy Irmscher. Ta svůj výtvor skutečně nazvala Sports Tourer Cross4 a nic se nemění ani na tom, že by tento automobil chtěl oslovit klientelu, která přemýšlí nad koupí zmiňovaného VW nebo Audi A4 Allroad Quattro.

Že je myšlenka srovnání továrního a externí firmou upraveného automobilu scestná? Možná trochu ano, ale neměli bychom zapomínat na skutečnost, že společnost Irmscher je trochu více než tuningová firma a už roky je vedena jako dvorní úpravce značky Opel. Také proto se teď můžeme dohadovat o tom, jestli se balíček exteriérových úprav neobjeví v oficiální nabídce russelsheimské automobilky, ale moudřejší budeme až zhruba za dva týdny. Irmscher se tradičně chystá do Ženevy a je asi rozumné si myslet, že nám ke svému výtvoru řekne po výstavní premiéře více.

Zjistěte více: Další informace o Insignii „Scout”, kterou bude pro Opel připravovat firma Irmscher.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 194 - Irmscher Opel Insignia ST Cross4 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 195 - Irmscher Opel Insignia ST Cross4 02

Opel Mokka

Zdá se, že evropské divize amerických automobilek se dostávají na druhou kolej. Zatímco Ford Fusion si užíval postupného odhalování, slávy předčasných úniků oficiálních fotek a záře světel reflektorů na detroitském autosalonu, jeho evropské provedení jménem Mondeo se včera jakoby omylem potichu připotácelo na prvních dvou fotkách. Hotové, vyřízené.

U General Motors se tím zjevně inspirovali, možná i více než to. Zatímco u Fordu jde o jeden a ten samý vůz dvou jmen, kterému jsme mohli říkat Mondeo, i když to byl Fusion, a dopřát tak alespoň trochu slávy prvních odhalení, GM nabídne dva trochu odlišné vozy se stejnou technikou a v jejich odhalování dal přednost tomu s obecně méně významnou značkou Buick. Byl to tedy Buick Encore, který si užíval postupného odhalování, o technicky totožném Opelu Mokka jsme mezitím mohli jen spekulovat. S preferencí Encore pak GM vydržel až do konce, když mu dnes dopřál veřejné premiéry na detroitském autosalonu, zatímco o Mokka si vysloužila jen rozeslání pár fotek a specifikací mailem.

Ať už si ale o tomto přístupu myslíte cokoli (my jsme přesvědčeni, že úspěšnému vstupu novinek na trh - minimálně v případě Opelu - to rozhodně nepomůže), Opel Mokka je též realitou a po představení Buicku Encore vám vše známé můžeme říci i o něm.

Přečtěte si více: Prvotní představení Opelu Mokka, prohlédněte si také interiér vozu a pár novějších snímků.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 196 - Opel Mokka oficialni 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 197 - Opel Mokka oficialni 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 198 - Opel Mokka oficialni 03

Peugeot 208

Nová generace francouzského lvíčete si své dosud největší chvíle slávy odbyla loni v listopadu, kdy se poprvé představila světu. Peugeot nás tehdy nechtěl dojmout jen šarmem své subkompaktní novinky, ale přidal i pár technických informací. Nebyly zdaleka úplné, zmínky o nízké hmotnosti, která zamířila výrazně dolů i přes o něco větší rozměry karoserie stojící zřejmě na podvozku použitém už u 207 (má stejný rozvor), o něco větším vnitřním prostoru a nových, velmi úsporných motorech jako ĺákadlo stačily. Nyní jsme o dva měsíce blíže ženevské premiéře a o 208 víme zase o něco více. Ale protože jsme od ní také pořád dva měsíce vzdáleni, všechno to ještě není.

Výše zmíněné přednosti 208 nám Peugeot s chutí zopakoval i v druhé části jeho postupného představování, přidal k nim ale i pár nových fotografií. Spolu s těmi předchozími už uvolněné snímky vydají na velmi solidní galerii sedmasedmdesáti fotek, nedá se ale říci, že by novější záběry přinášely něco objevného. Jsou to do značné míry stylové snímky s rozjařenou zrzkou a jakýmsi trendy jinochem, nejzajímavější z nich tak nakonec budou technické nákresy, jenž odhalují prakticky všechny informace o rozměrech karoserie i dispozicích interiéru. A dovolí také trochu nahlédnout pod kovový šat francouzské novinky.

Přečtěte si více: Klíčové technické parametry a 80 fotografií nového Peugeotu 208.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 199 - Peugeot 208 nove 05Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 200 - Peugeot 208 nove 06Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 201 - Peugeot 208 nove 07

Peugeot 208 GTI

S návratem jména GTI váhal Pugeot hodně dlouho. Byly tu Peugeoty dvojkové řady s označením S16, RC, v minulé generaci už i GT, na posvátné označení GTI si ale Francouzi nedovolili vztáhnout ruku. Nyní se k tomu odhodlali a můžeme zatím jen hádat, jestli to bude velký úspěch, nebo pořádná blamáž. Minimálně na papíře to zatím nevypadá marně, ale začneme u vzhledu.

V tomto směru je 208 GTI docela decentní záležitostí. K již dobře známému designu výchozí 208 přidává o něco málo agresivněji tvarovaný přední spojler, vytažené boční prahy, zadní spojler s náznakem difuzoru a již spatřenou výraznou koncovkou výfuku a nad třetí dveře opět vcelku jemný střešní spojler. Nechybí samozřejmě ani snížený podvozek a velká 18" kola z lehkých slitin.

To vše vytváří podle nás slušivý celek, který doplňuje pár zajímavých detailů. Všimněte si hlavně označení GTI na sloupcích C, které jako by z oka vypadlo tomu použitému u dvěstěpětky. Máme zato, že ona jinak dosti nepochopitelná stříbrná kudrlinka byla 208 dána do vínku právě proto, aby se 208 GTI mohla odkázat na svého slavného předchůdce. I když na tomto místě byla u 205 používána i jiná označení, tato tři písmena si pamatuje snad každý nadšenec, který kdy ostrou 205 spatřil. A podobných drobných zajímavostí najdete na přiložených fotografiích vícero.

Projděte si více: Podrobné představení konceptu Peugeotu 208 GTI.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 202 - Peugeot 208 GTI oficialni lepsi 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 203 - Peugeot 208 GTI oficialni lepsi 06Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 204 - Peugeot 208 GTI oficialni lepsi 02

Peugeot 208 XY

ůz se totiž oproti výchozímu provedení nikterak technicky neodlišuje a jeho hlavní devízy spočívají ve výše zmíněném. Tou nejviditelnější odlišností je fialový lak vozu, který není zvláštní jen svou barvou. Peugeot mu říká Pulsion a skládá se z celkem 16 vrstev, které se starají mimo jiné o to, že se z každého úhlu jeví trochu jinak. Nejsme si jisti, zda to přiložené fotografie dostatečně věrně zachycují, ale nemáme důvod Peugeotu nevěřit, že tomu tak skutečně je.

Zvenčí se 208 XY dále odlišuje zářícími 18" koly z lehkých slitin, řadou chromovaných doplňků (zvláštní je třeba lišta nad čelním sklem) a zvýrazněnými lemy blatníků a bočními prahy, které připomínají ty z modelu GTI. Standardní pak nejsou ani hlavní světlomety, jenž by měly jako zdroj světla využívat výlučně LED.

Vnitřek je tuctový snad ještě méně, i když zde sází hlavně na lepší materiály a výbavu. Kůží hned ve třech odstínech, nezřídka s kontrastním stehováním, je potažené snad úplně všechno - krom palubní desky a výplní dveří automobilka hovoří dokonce i o stropu a koberečcích. Tu a tam najdeme i trochu plastu a hliníku, jsou to ale setkání spíše výjimečná.

Projděte si více: Představení konceptu Peugeotu 208 XY.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 205 - Peugeot 208 XY 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 206 - Peugeot 208 XY 03Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 207 - Peugeot 208 XY 04

Peugeot 4008

Design 4008 jsme rozebírali již dávno, a tak se nebudeme opakovat. Za zmínku ale jistě stojí rozměru vozu, které mají podobu 4 340 mm na délku, 1 800 mm šířku a 1 630 mm na výšku, rozvor náprav pak má hodnotu 2 670 mm. Že jde opravdu o kompaktní SUV dosvědčuje rovněž fakt, že novinka o plných 295 mm kratší než model 4007, který až zrovna kompaktně nevyhlíží.

O interiér vozu jsme se též otřeli při příležitosti jeho někdejšího nafocení na ulici a dnešní snímky nám nedávají mnoho důvodů předchozí slova korigovat. Ne snad proto, že bychom prve řekli něco tak chytrého, ale spíše proto, že na nových fotkách interiér vlastně není pořádně vidět - snímky zkoumají jen některé jeho detaily. Nedá se ale očekávat, že by byl jinak pojatý než v C4 Aircross a tedy i jiný než ten z ASX doplněný o „lví volant”. Přidat přesto můžeme jeden zajímavý údaj o dispozicích vnitřku vozu - zavazadlový prostor nabídne až 416 litrů místa pro všemožné harampádí s plnohodnotným náhradním kolem pod podlahou, pouze s opranou lepící sadou pak až 442 litrů.

Přední kapota žádné překvapení neskrývá a nabídka motorů bude dokonale kopírovat tu pro C4 Aircross. Na výběr tedy budou dva benzinové dva naftové motory v kombinaci s pohonem všech nebo čtyřech kol a manuálními i automatickými převodovkami.

Projděte si více: Podrobnější představení Peugeotu 4008 včetně desítek nových snímků.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 208 - Peugeot 4008 nove 12Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 209 - Peugeot 4008 nove 16Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 210 - Peugeot 4008 nove 17

Pininfarina Cambiano

Italským médiím se konečně podařilo získat první záběry celého vozu odhalující vcelku decentní a čistě navržený sedan křížený s kupé. Tentokrát se nejedná pouze o marketingové přání jako v případě Audi A7 nebo Mercedesu CLS s čtyřdveřovou karoserií a bezrámovými okny, ale Cambiano je v tomto směru stejně asymetrické jako Hyundai Veloster. Na straně řidiče jsou pouze jedny dlouhé dveře, kdežto na straně spolujezdce jsou dvoje, přičemž ty zadní jsou otevírané proti směru jízdy.

Skloněný čumák a některé linie kolem světel a v předním nárazníku by v někom mohli vzdáleně evokovat design nové řady 3, ale jinak se Italům povedlo navrhnout v podstatě sympaticky originální tvary. Na distanc od automobilové konfekce ale ovšem drží hlavně pohonná jednotka.

Pět metrů dlouhý a dva metry široký stroj stojí na hliníkové platformě, přičemž k centrální části karoserie jsou připojeny přední a zadní rámy vyrobené rovněž z aluminia. Prostor kolem cestujících a vnější panely by pak měly být z uhlíkových kompozitů, tuto informace ale bude muset ještě potvrdit samotná firma Pininfarina, protože zdroje jsou zatím pouze neoficiální.

Projděte si více: Všechny dostupné informace a fotografie Cambiana od Pininfariny.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 211 - Pininfarina Cambiano final 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 212 - Pininfarina Cambiano final 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 213 - Pininfarina Cambiano final 03

Porsche Boxster 981 - nový model

Zůstaneme-li u vzhledu, pak je třeba říci, že Porsche se při vývoji nového Boxsteru drželo receptu použitého už u nové 911 991. Zepředu je vůz na pohled prakticky stejný jako dosud (provedení 987) a větší změny lze vysledovat pouze vzadu. Koncová světla prolínající se ze zadním spojlerem byste si se současným provedením týchž partií pravděpodobně nespletli. Také v interiéru je patrný obdobný posun jako u 911 - více plastů, více výbavy, mohutnější výplně dveří a architektura vnitřku sedanu Panamera, to vše z jediného dostupného snímku doslova čiší.

Také co do technických změn bude čtení následujících řádků připomínat těm, jenž jsou seznámeni s inovacemi 911, chybu v Matrixu. Rozvor vozu byl prodloužen o výrazných 6 centimetrů, rozchod vpředu o 4 a vzadu o 1 cm. Kola budou již v základu 18" (dosud 17 palců) dá se předpokládat, že i rozměry karoserie poněkud nakynou. Naproti tomu hmotnost má zamířit opačným směrem - v průměru se oproti předchozí generaci sníží o 35 kilogramů.

Horší zprávy přicházejí od předních kol - elektricky posilované řízení, které nás příliš nezaujalo v testu 991, bude standardem i u Boxsteru. Také opovrženíhodný systém start and stop bude vozu vlastní bez ohledu na vaši preferenci. Zajímavěji naopak zní rychlost složení hořčíkovo-hliníkové střechy za pouhých 9 sekund, které bude možné provést i za jízdy až do rychlosti 50 km/h.

Projděte si více: Podrobné představení nového Boxsteru, máme pro vás i další snímky, videa a přesné technické specifikace.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 214 - Porsche Boxster 981 2012 oficialni 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 215 - Porsche Boxster 981 2012 oficialni 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 216 - Porsche Boxster 981 2012 oficialni 03

Range Rover Evoque Cabrio

Již loni v červenci se spekulovalo o tom, že Land Rover chystá otevřené provedení svého nejnovějšího a aktuálně zřejmě i nejžádanějšího modelu. I když by nešlo o první SUV či crossover zbavený střechy, zdál se být budoucí příchod takového modelu dosti nepravděpodobným. Opak se ale stal pravdou a když se nad tím zamyslíte, o úplný nesmysl vlastně nejde.

Už v našem loňském testu Evoqu Coupe jsme konstatovali, že jde o vůz, který prakticky vše obětuje stylu. A zákazníci zjevně nemají problém s tím, že si ve dvoutunovém, krabicoidním balení koupí auto, které se svým vnitřním prostorem sotva vyrovná solidnímu kompaktu a na silnici nepředvádí bůhvíjak přesvědčivé představení. A když jsou s to obětovat stylu malého Range Roveru tohle všechno, proč by se v jeho prospěch nevzdali i střechy?

Takto nějak museli uvažovat lidé z britské automobilky, a proto stvořili právě Evoque Cabrio (nebo Convertible, chcete-li). Zjevně si zatím nejsou jisti, že se tento nápad setká s úspěchem, a tak mají v úmyslu jej letos ukazovat návštěvníkům významných autosalonů na celém světě s cílem ověřit vřelost jeho přijetí potenciálními zákazníky. A blížící se ženevský bude tím prvním.

Přečtěte si více: Představení Range Roveru Evoque Cabrio, vůz byl v mezičase též poprvé přistižen v provozu. Nejnověji vám můžeme nabídnout i první oficiální video e otevřeným „evokem”.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 217 - Range Rover Evoque Cabrio oficialni 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 218 - Range Rover Evoque Cabrio oficialni 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 219 - Range Rover Evoque Cabrio oficialni 03

Renault Energy 0,9 TCe

Tento agregát má v nabídce motorů Renaultu nahradit už tak downsizovaný agregát 1,2 TCe v jeho stokoňové verzi. Sám 0,9 TCe pak nabídne při objemu 899 cm3 a přeplňování jedním turbem nejvýše 66 kW (90 koní) v 5 000 ot./min a 135 Nm v 2 500 ot./min. Kam vede tento krok? No samozřejmě směrem ke snížení papírové spotřeby, tedy i emisí CO2 a tedy i „mastných” pokut, které EU od ledna rozdává za jejich „nadlimitní” výši. Konkrétní hodnoty spotřeby pro žádný z vozů, ve kterém se tento motor má objevit, Renault nesdělil, ale dokážeme si je spočítat sami.

Automobilka tvrdí, že odříznutím jednoho válce (skoro doslova, kolik jsou 3/4 z 1,2 litru...) se papírová spotřeba paliva sníží o 20 procent. Nad tím se skoro tají dech, ale snížení objemu motoru a počtu válců se všemi negativními projevy na tom má pouze osmiprocentní zásluhu. Možná si říkáte, jestli to za to stojí, ale počítejte s námi: pokud snížíte spotřebu Clia 1,2 TCe (5,4 l/100 km) o osm procent, je to 10 ušetřených gramů CO2 na kilometr a za ty dnes dnes EU inkasuje po 95 eurech za každý prodaný vůz. Úspora na pokutách tedy činí 950 Eur (necelých 24 tisíc Kč) per auto a teď si vše vynásobte počtem prodaných modelů Clio v Evropě v tomto provedení (to bude jistě nemalá část z aktuáĺních 300 tisíc aut) a máte před sebou sumu, za kterou by šéfové automobilky prodali i své vlastní rodiny. Natož pak něco jako akustický komfort, kultivovanost nebo průběh výkonu motoru obyčejného příměstského auta... A to jsme pořád jen u oněch osmi procent, celková úspora na pokutách bude více než dvojnásobná.

Přečtěte si více: Kompletní představení nového tříválce Renaultu.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 220 - Renault Energy 09 TCe 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 221 - Renault Energy 09 TCe 02

Renault Mégane 2012 - facelift

Renault Mégane modelového roku 2012 přichází po vizuální stránce především s implementací LED pro denní svícení, jejichž pásy si našly místo na každé z verzí. Nejčastěji je - stejně jako u první uniklé fotky - uvidíme na spodní straně hlavních světlometů, u nárazníků vyšších provedení GT jsou ale umístěny poblíž mlhových světel v jakémsi bumerangovém tvaru. V návaznosti na tuto změnu najdeme na přídi trochu jinak tvarovaný nárazník s odlišně provedenými chromovanými a černými doplňky, tím ale vnější úpravy víceméně končí.

Dále vůz dostal do vínku už jen nové designy litých kol, záď by měla být faceliftem téměř nedotčena. V souladu se změnami na přídi prý disponuje trochu jinak poskládanými černými a chromovanými prvky, prohlédnout si ji ale na prvních fotkách nemůžeme u žádné z verzí. Novinkou jsou též dvě nové barvy karoserie - perlěťová bílá a modrá Majorelle.

Také změny uvnitř jsou decentní. Mégane dostal vcelku obvyklé modifikace jako jsou lepší materiály, nová obložení palubní desky či nové vzory čalounění sedadel. Z nich stojí za zvláštní zmínku snad jen provedení kombinující kůži a alcantaru, které bude nyní k dispozici ve třech blíže nespecifikovaných barevných provedeních. Již zmíněné verze GT dostanou uvnitř červené stehování veškerého čalounění, nový sportovní volant a obložení vnitřních prahů dveří a palubní desky s nápisy Renault Sport.

Upraveny byly i výbavy, konkrétně se ale Renault zmiňuje jen o některých nových prvcích. Třeba o tom, že audiosystém Bose bude nyní v rozličných provedeních k dispozici pro všechny výbavy. Dále víme, že vůz bude moci být vybaven systémem Visio, který pomocí kamery sleduje dění před vozem, dokáže přepínat dálková a tlumená světla a upozornit na případné neúmyslné vybočení z jízdního pruhu. Novinkou je též asistent pro rozjezd do kopce, parkovací systém s kamerou umístěnou v zadních partiích a několik dalších drobností.

Přečtěte si více: Představení faceliftovaného Méganu včetně posílené verze RS.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 222 - Renault Megane 2012 facelift 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 223 - Renault Megane 2012 facelift 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 224 - Renault Megane 2012 facelift 03

Renault Twingo RS 2012 - facelfit

Vůz po vzhledové stránce už nepřekvapí, když opakuje docela výrazné změny provedené na základních verzích. Tou nejnepřehlédnutelnější je rozdělení předních i zadních světel vedví, když díky tomu zejména přední partie působí dosti odlišným dojmem než dosud. Twingo trochu připomíná mládě českého Yetiho, svým charakterem ale - zvláště ve verzi RS - míří docela jinam než tuzemský horal.

Samotná varianta RS přidává k již známým liniím zejména upravený přední nárazník bez mlhových světel, jejich místo ale nezabírají ani tak větší otvory pro přívod chladícího vzduchu jako jakási pokroucená lišta, v níž designéři spatřují podobnost s přídí vozů Formule 1. Na zádi pak najdeme opět jiný nárazník s difuzorem, výraznější koncovku výfuku a nepřehlédnutelné přítlačné křídlo na hraně střechy a třetích dveří.

V interiéru se opakuje výše zmíněný recept, tedy převzetí novinek výchozí verze a doplnění několika sportovněji působících prvků. Pokud byste si vsadili na sedadla, volant, řadičku, nášlapy pedálů nebo jiné podbarvení palubních přístrojů, vyhráli byste.

Přečtěte si více: Podrobné představení faceliftovaného Twinga RS.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 225 - Renault Twingo RS 2012 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 226 - Renault Twingo RS 2012 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 227 - Renault Twingo RS 2012 03

Renault Zoe - produkční verze

Vizuálně je produkční Zoe jen mírnou evolucí loni představeného konceptu stejného jména. Má trochu jiná světla, zrcátka nebo mírně přepracované nárazníky, ale jinak je to stále „on”. Jeho design je tak nadále moderní a přesto „čistý”, odpouštějící si jakékoli zbytečné výstřelky. Máme zato, že toto auto se bude líbit, navíc by jeho jednoduchý vzhled neměl rychle morálně zastarat.

Na délku měří produkční Zoe 4,08 metru a stojí na podvozku s rozvorem 2,58 metru. Docela velký rozvor není ani tak obrazem snahy konstruktérů dopřát vozu více stability ve vyšších rychlostech (ostatně takových, jak za chvíli uvidíte, ani nedosáhne), ale spíše nutnosti vytvořit prostor pro sadu akumulátorů zatím neznámé kapacity. Ty jsou umístěny ve 20 cm vysokém prostoru pod podlahou, který se táhne od předních sedadel až po zavazadelník. Zřejmě i díky tomuto řešení je Zoe relativně vysoký - 1,73 metru není na vůz tohoto typu zrovna málo.

O pohon se stará jediný elektromotor o výkonu 65 kW (90 koní) umístěný konvenčně pod přední kapotou. Je přímo napojen na přední kola (vůz tedy nemá žádnou převodovku) a stará se o dosti skromnou dynamiku - maximální rychlost je elektronicky omezena na pouhých 135 km/h, údaj o akceleraci pro jistotu chybí vůbec. Nějaký bychom si mohli domyslet, ale to bychom museli znát aspoň hmotnost vozu. Ani tu ale Renault nezveřejnil, zřejmě nebude nejnižší.

Přečtěte si více: Podrobnější představení sériového Renaultu Zoe.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 228 - Renault Zoe produkcni 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 229 - Renault Zoe produkcni 02

Rinspeed Dock+Go

Zástupci Rinspeedu o zakladateli, majiteli a duchovním otci firmy Franku M. Rinderknechtovi říkají, že je vizionář. Nevíme ale o žádném z jeho nápadů, který by posunul automobilismus výrazně vpřed, nebo alespoň predikoval jeho budoucí vývoj. Vnímáme jej tedy spíše jako snílka a fantastu a jeho poslední nápad naše pocity nikam jinam neposouvá.

V Ženevě, tedy hlavním městě své domoviny, představí Rinderknecht koncept Dock+Go, o kterém se Rinspeed zmínil již dříve. Idea vozu je jasná - dokázat, že i v době, kdy nahradit šedesátilitrovou nádrž nafty dnes jediným reálně dostupným úložištěm elektrické energie (tedy li-ion akumulátory), by znamenalo naložit vozu „baterky” o hmotnosti asi 2,4 tuny, nepředstavitelném objemu a ceně přesahující 3 miliony korun (a to nehovoříme o tom, že taková sada akumulátorů bude mít nějak omezenou životnost), je možné postavit prakticky použitelný elektromobil.

Koncept Dock+Go na to jde v souladu se svým názvem jednoduše - za vlastní vůz s elektrickým pohonem (v tomto případě Smart ForTwo, ale Rinspeed říká, že stejně dokáže „vylepšit” prakticky jakékoli auto) přidává jakýsi přívěs, či spíše batoh s vlastními koly, který vozu přidává dodatečné úložiště energie, jenž je následně možné použít pro pohon.

Přečtěte si více: Podrobné představení nejnovějšího Rinspeedu.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 230 - Rinspeed Dock Go 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 231 - Rinspeed Dock Go 03Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 232 - Rinspeed Dock Go 04

Roding Roadster 23

Sportovní roadster z bavorského lesa byl představen nejdříve jako koncept na frankfurtském autosalonu v roce 2009. Tehdy byl zvažován přeplňovaný pětiválec o výkonu nejméně 400 koní ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou, ale o rok později jezdily funkční prototypy se šestiválcovými motory o výkonu 300 koní a 400 newtonmetrů.

Dnes už víme, že se jednalo o pohonné jednotky od BMW, které se nyní dostaly také do sériového vozu. Ono „sériového“ je ovšem třeba brát poněkud s nadsázkou, protože ve skutečnosti vznikne pouze 23 aut, což je číslo, které se odrazilo i v názvu.

Abychom ještě upřesnili ony parametry - výkon řadové šestky s turbodmychadlem v Rodingu činí 320 koní při 5 800 ot./min a maximální točivý moment je 400 Nm při 1 300 až 4 500 ot./min. Ačkoli to nejsou nijak zvlášť mimořádné hodnoty, ve spojení s hmotností pouze 950 kg se to rozhodně jeví jinak.

Přečtěte si více: Představení Rodingu Roadster 23 s dalšími technickými detaily.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 233 - Roding Roadster 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 234 - Roding Roadster 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 235 - Roding Roadster 03

Rolls-Royce Phantom Series II

Zatím poslední Rolls-Royce Phantom vyráběný pod dohledem mateřské automobilky BMW je na trhu od roku 2003. Po počátečních rozpacích potenciální movité klientely se prodeje rozjely docela slušně a každým rokem se dokonce zvyšovaly. Svého času pak byli Britové schopni pouštět do světa dvakrát více Phantomů než koncern Daimler svých Maybachů. Šest metrů aristokratické elegance zkrátka stárne jinak, nebo spíše zraje jako láhev dobrého vína.

Pochopitelně průběžným modernizacím se nevyhýbá ani majestát „Spirit of Ecstasy“, takže v roce 2009 dostal Phantom hlasové ovládání navigace, elektrickou střešní sluneční clonu, kvalitnější kožené čalounění, zadní parkovací kameru, nové audio s 26 reproduktory, ale třeba i modernosti jako přípojku pro iPod, bezdrátové připojení pro sluchátka a několik další maličkostí. Žádná z nich se ovšem netýkala vnějšího vzhledu, který vydržel v nezměněné podobě téměř deset let.

Ne že by Phantom nějak zvlášť potřeboval měnit design a image, ale stalo se, a protože se na konzervativní značku jedná o relativně větší facelift, Rolls-Royce zvolil v zájmu snadnějšího rozlišené také nové označení - vůz dostal přezdívku Series II, tedy druhá série.

Přečtěte si více: Úplné představení faceiftovaného Phantomu.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 236 - Rolls-Royce Phantom Series II 01Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 237 - Rolls-Royce Phantom Series II 02Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek - 238 - Rolls-Royce Phantom Series II 03

Diskuze 7 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše