Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek

(doplněno 13:50) Nejdůležitější autosalon roku je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek a informace o ženevské motor show.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek

7.3.2013 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 13:50) Nejdůležitější autosalon roku je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek a informace o ženevské motor show.

Audi A3 e-tron 2013

Na světlo světa se pomalu dere produkční verze Audi A3 e-tron, o němž jsme poprvé informovali už před dvěma roky. Od té doby pětidveřový Sportback z Ingolstadtu ušel značný kus cesty, během které se z něj stala nová generace a z elektromobilu se proměnil v plug-in hybrid. Nereálných ambic ale nepozbyl. S ohledem na nelogické mezery zakomponované do evropského měření totiž Audi A3 e-tron vykazuje průměrnou papírovou spotřebu pouhých 1,5 l/100 km.

Audi nezmiňuje, jakou mají baterie hybridního systému kapacitu, kolik váží a jak moc času budete potřebovat k dobití. Dá se ale předpokládat, že německá automobilka použije obdobné komponenty jako u konceptu Audi A1 e-tron. Tedy s výjimkou benzinového agregátu, kde wankel nahradí 1,4litrový čtyřválec TFSI o výkonu 150 koní.

Podobný paklík baterií také něco váží, v tomto případě by to bylo 150 kilogramů. Ty pochopitelně navýší hmotnost samotného vozu, který pak při kombinovaném výkonu 204 koní a točivém momentu 350 Nm zvládne sprint z klidu na stovku za 7,6 sekundy a nejvyšší rychlost 222 km/h. Pouze na elektrický pohon činí maximální rychlost 130 km/h, akceleraci výrobce nezmiňuje.

Přečtěte si více: Podrobné představení hybridního Sportbacku.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 22 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 23 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 03Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 24 - Audi A3 e-tron 2013 oficialni sada 10

Audi A3 Sportback g-tron

Podstata samotného auta je vlastně velmi prostá. Nejde o nic jiného než novou A3 Sportback schopnou spalovat stlačení zemní plyn alias CNG. To nezní moc utopicky ani zaslepeně ekologicky, spíše než ukázat schopnost ingolstadtských konstruktérů přestavět auto na pohon zemním plynem (což věru není velká pýcha) má totiž propagovat schopnost Audi průmyslově vyrábět obdobu zemního plynu, které říká e-gas. A to už trochu utopie je.

Dříve jsme se tomuto tématu nevěnovali, a tak věc stručně shrneme na tomto místě. Audi se rozhodlo v německém Wertle postavit továrnu na výrobu tzv. e-gas, což je vlastně průmyslově vyráběný metan, nejvýznamnější složka zemního plynu. Je to hloupost od pohledu, neboť továrna spotřebovává elektřinu (která už sama o sobě může pohánět auta, je ale problém ji uložit) používanou na elektrolýzu vody. Tou je získáván vodík (také ten může pohánět auta ať už spalováním, nebo přes palivové články, ale i ten se problematicky skladuje), který je dále spolu s CO2 používán k výrobě metanu. Ten už se dá skladovat snáze a auta pohání osvědčeným způsobem. Samotná elektřina je pak získávána z tzv. obnovitelných zdrojů a tím jsme hned u dvou zaklínadel doby.

Audi zkrátka bez ohledu na energetickou a ekonomickou efektivitu tlačí tento způsob pohonu aut jakožto „uhlíkově neutrální” - elektřina kupř. z větrné elektrárny CO2 negeneruje a samotná výroba metanu jej dokonce eliminuje. Že se jinde jiná elektřina musí vyrobit konvenčním způsobem, že by se i ta vyrobená z obnovitelných zdrojů dala využít efektivněji než k dalším dvěma přeměnám (na vodík a na metan) nikoho nezajímá, prostě g-tron na konci není strůjcem nových emisí CO2 a to stačí.

Přečtěte si více: Všechny podrobnosti o novém g-tronu a plynu e-gas, který jej také pohání.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 25 - Audi A3 Sportback g-tron 2013 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 26 - Audi A3 Sportback g-tron 2013 04Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 27 - Audi A3 Sportback g-tron 2013 11

Audi S3 Sportback 2013

Pětidveřový Sportback následuje loňské představení třídveřového Audi S3. Pod jeho kapotou dle očekávání najdeme přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z řady EA888, který produkuje 300 koní v 5 500 otáčkách a 380 Nm v rozmezí 1 800 - 5 500 ot./min, což jsou stejné hodnoty, jako u třídvířka. Oproti předchůdci, který používal pohonnou jednotku EA113, to navíc znamená nárůst o 35 koní a 30 Nm. Nové Audi S3 Sportback je mimo to při hmotnosti 1 445 kg lehčí o 70 kilogramů než generace minulá, působivé jízdní dynamice bychom se tak logicky neměli divit.

Jedna kuriozita tu ovšem je. Pokud totiž pětidvířko spřáhnete s příplatkovým šestistupňovým automatem S tronic, pak akceleraci z klidu na stovku zvládnete za rovných 5 sekund. Tedy o desetinku rychleji než třídveřový model, který váží o 50 kil méně a má pochopitelně identický pohon všech kol Haldex. Audi tak zřejmě u samočinné převodovky provedlo určité revize, nebo změnilo její zpřevodování - verze s manuálním řazením je totiž už logicky pomalejší (na stovku zrychlí za 5,6 s, o dvě desetinky pomaleji než S3 3D).

Tím však rozdíly v podstatě končí. Tedy samozřejmě až na délku 4 324 mm a rozvor 2 631 mm, které vycházejí z modelu A3 Sportback a které třídvířko překonávají o nějakých 35 mm. Po stránce spotřeby ovšem obě karosářské verze vykazují stejných sedm litrů na sto kilometrů v případě manuálu a 6,9 l/100 km u automatu S tronic. Nejvyšší rychlost je pak pro všechny ostré modely Audi obligátních německých 250 km/h.

Přečtěte si více: Detailní informace a další fotky pětidveřového Audi S3.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 28 - Audi S3 Sportback 2013 oficial 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 29 - Audi S3 Sportback 2013 oficial 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 30 - Audi S3 Sportback 2013 oficial 20

Audi RS Q3 - produkční verze

Pokud vás výkon Audi S3 Sportback zaujal, pak možná ještě nadšenější budete z prvního crossoveru s písmeny RS v názvu. Vůz totiž používá motor 2,5 TFSI R5 známý třeba z modelu TT RS s maximálním výkonem 310 koní a točivým momentem 420 Nm. Na stovku vůz akceleruje za 5,5 sekundy, maximální rychlost je pak elektronicky omezena na tradičních 250 km/h. Známa je i normovaná kombinovaná spotřeba ve výši 8,8 l benzinu na 100 km.

Vůz pochopitelně nedostal jen více výkonu či hmotnosti, upraven byl také jeho podvozek, aby byl schopný lépe uspokojovat nároky na ostřejší jízdu. Jak bude fungovat v praxi, to uvidíme časem, je ale snížen o podstatných 25 mm, obouvá 19" nebo 20" kola a pomoci by mu měl i sportovní režim ESP, který lze také kompletně vyřadit z činnosti.

Známa je rovnou i cena v Německu, která začne na 54 600 Eur, tedy asi na 1,37 milionu Kč. Dodávky vozu s koženými sedadly prošívanými bílou nití nebo volantem se zploštělou spodní částí jsou pak plánovány na letošní podzim.

Přečtěte si více: Podrobné představení prvního crossoveru s logem RS, podívat se můžete také na první oficiální video s ostrou Q3.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 31 - Audi RS Q3 2013 oficialni 11Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 32 - Audi RS Q3 2013 oficialni 12Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 33 - Audi RS Q3 2013 oficialni 13

Bentley Flying Spur 2013 - facelift

Nové čtyřdveřové Bentley nakonec uvidíme na ženevském autosalonu pouze v jediné verzi, která ke svému pohonu užívá šestilitrový motor W12 se dvojicí turbodmychadel. Překvapením nakonec je i to, že Bentley výkon dvanáctiválce hned v základním provedení naladil na 625 koní, které odpovídají potenciálu modelu Continentalu GT Speed. Zároveň se tak stává nejvýkonnějším čtyřdveřovým modelem, jaký kdy opustil brány továrny v Crewe.

Výkon ovšem není vše. Proto Bentley pohonnou jednotku spřáhlo s osmistupňovým automatem ZF, který je schopen přeřadit během 0,2 sekundy. Díky použití odlehčených materiálů pak navíc oproti předchozí generaci poklesla hmotnost o 50 kg (navzdory čtyřprocentnímu navýšení tuhosti karoserie), což se projevilo i na žíznivosti nižší o 13 %. V průměru by tak nový Flying Spur měl jezdit za 14,7 l/100 km. Ovšem jen za předpokladu, že nebudete zkoušet zrychlení z klidu na stovku za 4,6 sekundy nebo nejvyšší rychlost 322 km/h.

Výkonnostním změnám byl samozřejmě přizpůsoben podvozek. Namísto sportovnosti, kterou Bentley zřejmě hodlá přisoudit pouze dvoudveřovým modelům, ovšem došlo k navýšení pohodlí. Pružiny jsou totiž vpředu měkčí o 10 % a vzadu o 13 %. S tím souvisí i změkčení stabilizátorů (o 13 procent vpředu a 15 procent vzadu) nebo odlehčení pouzder ramen zavěšení (o pětadvacet procent ve všech rozích). Modifikovány pak byly elektrické tlumiče, překalibrována stabilizační kontrola a nově naladěno řízení.

Přečtěte si více: Podrobné představení nejvýkonnějšího čtyřdveřového Bentley, jehož součástí jsou též oficiální videa.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 34 - Bentley Flying Spur 2014 oficialni sada 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 35 - Bentley Flying Spur 2014 oficialni sada 04Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 36 - Bentley Flying Spur 2014 oficialni sada 14

Bentley Mulsanne 2013 - modernizace

V případě britských limuzín (spravovaných dnes německými automobilkami) očividně běžná pravidla neplatí. Stačí jen vzpomenout, že Rolls-Royce modernizoval svůj Phantom teprve loni, a tedy po devíti letech. A to je třeba dodat, že tak učinil pouze lehčím faceliftem, nikoliv uvedením zcela nové generace. Bentley sice tak daleko ještě není, ani tři roky po premiéře modelu Mulsanne však nepřichází se změnami, které by vás praštily do očí. Po stránce exteriérové jsou totiž zákazníkům s novým modelovým rokem 2014 k dispozici pouze tři nové barvy (pojmenované Dark Cashmere, Portofino a Damson), jinak nic.

Daleko více se měnilo uvnitř, především pak na zadních sedadlech. Pro „VIP-prostor” si totiž můžete od dubna objednat paket Comfort Specification, který zahrnuje komfortní opěrky hlavy a nohou nebo polštáře vycpané kachním peřím (použita jsou pouze malá pírka z vnitřní strany křídel ze spodní vrstvy, neboť se vyznačují extrémní jemností a jsou tak symbolem luxusu).

Mimo to specifikace nabízí zadní výklopné stolíky designované pro iPad a bezdrátovou klávesnici, dva osmipalcové LCD monitory v opěrkách předních sedadel, integrovaný 20 GB harddisk či přehrávač DVD a audio Naim. Zvuk zábavního systému pak přenášejí bezdrátová sluchátka s technologií Bluetooth, přičemž veškeré příkazy vysíláte skrze dálkové ovládání.

Přečtěte si více: Další detaily a fotky k inovovanému Mulsanne.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 37 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 38 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 19Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 39 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 20Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 40 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 21

Bertone Jet 2+2 - koncept

Italská karosárna se pro letošek podívala na britský Aston Martin Rapide před faceliftem. Čtyřdveřovému vozu dala karoserii typu shooting brake blízkou tomu, co označujeme jako kombi. Přepracovaný Rapide pak dostal neskromný název Jet 2+2 (tedy, řekněme, tryskáč pro čtyři), který si sice aktuálně můžeme prohlédnout zvenčí i zevnitř, technické detaily ale Bertone tají.

Víme tak jen, že čtyřdveřové kupé putovalo z britského Gaydonu do Itálie do karosárny společnosti Bertone, kde se změnila hlavně zadní část. Namísto zkosené zádě se totiž objevuje praktičtější zavazadlový prostor, jehož víko a boky vozu zdobí diodové světlomety podobné těm, jaké nalezneme na limitované sérii Astonu Martin One-77. S ohledem na krátký převis se ale dá očekávat, že objem příliš nenarostl. Na pár loveckých pušek a zásobníků střeliva či golfové bagy to ovšem stačit bude.

Uvnitř pak zůstala zachována základní architektura počítající se čtyřmi sedadly. Bertone ovšem dodal speciální dřevo, hliník a dvoubarevnou kůži, díky čemuž kabina získala individuálnější charakter. Se změnou proporcí přitom Rapide nabízí více místa i pro hlavy zadních pasažérů. Více místa je samozřejmě také pro zavazadla, přičemž karosárna opatřila rubovou stranu zadních sedadel praktickými lištami, po nichž můžete v případě sklopení opěradel lépe posunovat své kufry a tašky, aniž by doznaly úhony ony nebo vůz.

Přečtěte si více: První představení britsko-italského stylového kombi.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 41 - Bertone Jet 2 a 2 Aston Martin Rapide 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 42 - Bertone Jet 2 a 2 Aston Martin Rapide 03Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 43 - Bertone Jet 2 a 2 Aston Martin Rapide 04

BMW 3 GT F33

Příchod třetí a dost možná poslední karosářské verze BMW řady 3 (nezapomínejte, že kupé a kabriolet budou členy nové řady 4) očekáváme už delší dobu. Gran Turismo bylo nachytáno ve výrobě už loni v létě, před Vánoci pak dokonce automobilce unikla sériová podoba. Ta sice představovala verzi vybavenou paketem M a snad i doplňky M Performance, jasno v představách však fanouškům udělat mohla.

Jedinou neznámou tak představovaly technické parametry, ačkoliv i v tomto ohledu se o mnohém spekulovalo. Třeba o zvětšení rozvoru. A jak dokazuje oficiální představení, na tomto šprochu nebylo pravdy jen trochu, ale požehnaně. Dle očekávání tak BMW 3 GT vyrostlo. A dokonce natolik, že v případě prostoru na zadních sedadlech může figurovat mezi pětkou a sedmičkou.

Kvůli většímu pohodlí byla také zvýšena pozice cestujících o 59 mm. A to vpředu i vzadu. Namísto sportovnějších zážitků tak BMW nyní upřednostňuje lepší výhled a komfort. Oproti BMW 3 Touring také narostl zavazadlový prostor - konkrétně o 25 litrů. Při sklopení zadních sedadel (dělených v poměru 40:20:40) pak nemáte k dispozici jen 520 l, ale rovnou 1 600 litrů.

Přečtěte si více: Podrobné představení třetí karosářské verze BMW řady 3, jehož součástí jsou také oficiální videa.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 44 - BMW 3 Gran Turismo F34 GT oficialni 41Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 45 - BMW 3 Gran Turismo F34 GT oficialni 42Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 46 - BMW 3 Gran Turismo F34 GT oficialni 50

Citroën C3 2013 - facelift

Druhá generace Citroënu C3 se do prodeje dostala v listopadu 2009 a na facelift tak má nejvyšší čas. Po designové stránce se toho ale vlastně moc nestalo. Po vzoru brazilské verze představené loni v létě dostala i ta evropská novou čelní masku s dvojicí chromových šípů, na nárazníku přibyly LEDky pro denní svícení a jinak stylizované jsou zadní světlomety. Kromě toho se v paletě barev objevila modrá Ink blue (počet barevných odstínů se tím zvedl na devět), tím ale modernizace exteriéru opravdu končí.

Více se neměnilo ani v interiéru. Palubní deska přichází s novým termopovlakem, v případě dekoračních vsuvek si můžete vybrat mezi matně černou či hnědou a šedivou Moondust. Slazeno s tím bylo nové čalounění, pozměněn pak byl přístrojový štít. V příplatkové výbavě přitom nadále zůstává rozměrné čelní okno Zenith zasahující až do střechy, zpětná kamera či parkovací senzory.

Nejvýraznější změny si tak nový Citroën C3 přiváží pod kapotou. Po vzoru Peugeotu 208 totiž budou na ženevském autosalonu pod jeho kapotou debutovat nové tříválcové motory. V případě pohonné jednotky 1,0 VTi lze počítat s výkonem 68 koní, silnější 1,2litrový motor VTi pak produkuje koní 82. Spotřeba se přitom má pohybovat v rozmezí 4,3 - 4,5 litru na sto kilometrů.

Přečtěte si více: První představení faceliftovaného hatchbacku.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 47 - Citroen C3 2013 facelift 04Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 48 - Citroen C3 2013 facelift 05Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 49 - Citroen C3 2013 facelift 09

Citroën C3 Hybrid Air

Pod kapotou faceliftované C3 se na ženevském autosalonu představí také neobvyklý „pneumatický hybrid“. Už když jsme vám tuto technologii v lednu představovali, zmiňovali jsme se o možnosti odhalení prvního konceptu ve Švýcarsku, což koncern PSA nyní skutečně potvrzuje. Pro osvěžení paměti připomínáme, že se jedná o systém využívající namísto standardních akumulátorů elektrické energie nádrž se stlačeným vzduchem a elektromotor nahrazuje pneumaticky poháněný hydromotor.

Hybrid Air sestává z malého benzínového motoru s vnitřním spalováním a systémem stop-start, který tvoří pár s planetovou převodovkou přenášející sílu na přední kola. Z druhé strany převodovky je napojen zmiňovaný hydromotor, který při volnoběžné jízdě anebo brzdění pracuje jako kompresor a plní tlakový zásobník vzduchem.

Abyste si snadněji udělali představu o rozložení jednotlivých komponentů a fungování tohoto vozu, podívejte se kromě fotek také na nově zveřejněný videosnímek Citroënu. Automobilka v něm popisuje jednotlivé režimy, které jsou analogické k hybridům, jak jej známe obvykle. Na rozdíl od nich však PSA slibuje jednodušší konstrukci, poloviční váhové zatížení (cirka 100 kg), ale především dostupnější cenovku při velmi nízké papírové spotřebě jen 2,9 litru na 100 km.

Přečtěte si více: Podrobnější představení „pneumatického” Citroënu.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 50 - Citroën C3 Hybrid Air oficialni fotky Zeneva 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 51 - Citroën C3 Hybrid Air oficialni fotky Zeneva 02

Citroën Technospace (C4 Picasso II)

Vůz tohoto vzezření v prvé řadě není sériovým Citroënem C4 Picasso druhé generace, ale konceptem Technospace. Od automobilky ale už víme, že má blízko k sériové podobě, která se na trhu objeví v druhé polovině letošního roku. Už z malého časového rozmezí, podoby auta a faktu, že je evidentně plně funkční (jinak by asi těžko bylo přistiženo v provozu) je zřejmé, že produkční verze se od tohoto konceptu bude lišit minimálně, pokud vůbec.

Známe i rozměry auta. Na délku bude měřit 4 430 mm, na šířku 1 830 mm a na výšku 1 610 mm, „kufr” má nabídnout až 537 litrů prostoru pro zavazadla všeho druhu. Na palubě bychom se dále měli potkat s řadou inovativních řešení včetně nového rozhraní palubního systému s 12" dotykovou obrazovkou.

Můžeme také definitivně potvrdit, že auto bude prvním modelem Citroënu, které stane na modulární platformě EMP2. Díky tomu má být lehčí, aerodynamicky lépe optimalizované a ve výsledku pochopitelně efektivnější. Nejúspornější verze má normovanou spotřebu paliva srazit až na hodnotu 3,7 litru nafty na 100 km, ekvivalent 98 g CO2 na km.

Přečtěte si více: Podívejte se také do kabiny druhé generace C4 Picasso, k dispozici máme i další záběr hotového Picassa II z pařížských ulic.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 52 - Citroen Technospace C4 Picasso II 2013 koncept Technospace unik 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 53 - Citroen Technospace C4 Picasso II 2013 koncept Technospace unik 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 54 - Citroen Technospace C4 Picasso II 2013 koncept Technospace unik 03

Dacia Duster Aventure

Rumunská značka Dacia předem hlásila účast dvou novinek v Ženevě. Předpokládali jsme Logan MCV coby křížence kombíku a MPV a modernizovaný Duster a jak se ukázalo, předpokládali jsme špatně. Další karosářská varianta modelu Logan tedy dorazila, změnila se však na konvenční auto a místo faceliftu crossoveru dorazila pouze zvláštní edice s francouzským názvem Aventure neboli dobrodružství.

Přestože se Duster nechová v terénu marně a spoustu jemu podobných aut by verze 4x4 nechala za sebou, za klasický offroad jej považovat nelze. Právě ten z něj chce ale Dacia mít, a když nic jiného, tak alespoň vizuálně. Proto se na voze objevuje třeba příčník střešního nosiče sloužícího jako rampa pro dva přídavné reflektory, náznaky prahových nášlapů instalovaných však spíše jako ochrana potlačující znečištění boků, nebo chrániče spodní nájezdové hrany obou nárazníků.

K tomu jsou zde navíc oranžové šipky upozorňující na tažná oka pro případ zapadnutí, k tomu nějaké ty polepy a obyčejná šestnáctipalcová ocelová kola, která se dají prodat jako výbava odolnější proti poškrábání anebo u které vás nějaké to poškození tolik nebolí.

Přečtěte si více: Představení nového francouzsko-rumunského dobrodruha.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 55 - Dacia Duster Aventure oficialni 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 56 - Dacia Duster Aventure oficialni 03Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 57 - Dacia Duster Aventure oficialni 04

Dacia Logan MCV 2013

Dacia Logan MCV sice s novými tvary přišla o možnost odvést až sedm pasažérů, pro standardní pětici však nabízí dostatek místa. A nejen pro cestující, ale také pro zavazadla. Při nesklopených zadních sedadlech totiž máte k dispozici hned 573 litrů, tedy jen o nějakých sedmatřicet litrů méně než v případě Octavie Combi III. A to navzdory délce 4,49 metru, která za mladoboleslavským stěhovákem zaostává o více než dvacet centimetrů.

Vyjma samotného objemu nová Dacia Logan MCV také nabídne možnost převozu dlouhých trámků na krovy vaší chaty. Při sklopení všech opěradel kromě řidičova je totiž možné dovnitř naložit předměty dlouhé až 2,72 metru. Zadní sedadla jsou kromě toho dělená v poměru 60:40. Jedinou nevýhodou se tak zdá být absence zcela rovné podlahy, místo schodu by ovšem rumunské kombi mělo nabídnout jen lehčí stoupání přes sklopená opěradla zadních sedadel. Alespoň to naznačují první fotografie.

Motorový prostor by pak měl do značné míry kopírovat novou Dacii Logan, která nedávno dostala české ceny. I když nad přítomností 1,2litrového agregátu uzpůsobeného spalování zemního plynu se prozatím vznášejí otazníky. Dá se ale předpokládat, že rumunská značky, či spíše mateřský koncern Renault, nebude své dojné krávě házet klacky pod nohy. Zvláště, když hlavními klady Dacie jsou nízká pořizovací cena a nízké provozní náklady.

Přečtěte si více: Představení nového Loganu kombi, který si dále říká MCV.

Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 58 - Dacia Logan MCV 2013 prvni sada 01Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 59 - Dacia Logan MCV 2013 prvni sada 02Autosalon Ženeva 2013: velký přehled všech novinek - 60 - Dacia Logan MCV 2013 prvni sada 15

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.