Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek

(doplněno 6.3. 09:50) Nejdůležitější evropský autosalon roku je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek

6.3.2014 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 6.3. 09:50) Nejdůležitější evropský autosalon roku je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.

Škoda Monte Carlo - nové modely Rapid Spaceback, Citigo a Yeti

Monte Carlo již delší dobu není jen název rallyového závodu, ale také přídomek pro vizuálně atraktivnější modely mladoboleslavské automobilky. Ke stávající Fabii Combi Monte Carlo a hatchbacku téhož modelu, které vloni oslavily 112 letou sportovní historii Škodovky, se teď přidává městské Citigo, SUV Yeti a hatchbacková varianta Rapidu známá jako Spaceback. Hlavními poznávacími prvky jsou sportovní sedadla, kola z lehké slitiny, sportovní designové prvky v interiéru (kromě Fabie včetně neslavně zploštělého volantu) i na karoserii a také atraktivní barevná provedení. Vezměme si je pěkně popořadě.

Citigo Monte Carlo přijíždí coby alternativa k Citigo Sport na patnáctipalcových černých kolech z lehké slitiny v designu Auriga a na přání jsou v jeho nabídce i stejně barevné šestnáctky Serpens. Se sportovním podvozkem sníženým o 15 milimetrů se Citigo bude na asfaltu cítit lépe. Tmavě tónovaná jsou zadní skla, stejně jako prosklená panoramatická střecha. Odlišnosti oproti běžným verzím hledejme v černě lakovaném rámečku masky chladiče, v černém lízátku na spodním okraji předního nárazníku, černou najdete i na krytech zrcátek a střešním spoileru. Sportovnější charakter zdůrazňuje při pohledu zezadu černý difuzor nebo emblémy Monte Carlo. Paleta barev se skládá z červené Tornado, bílé Candy, stříbrné Brilliant a černé Deep.

Výbava Monte Carlo je u modelu Citigo k dispozici s jednolitrovým tříválcem na benzin s výkonem 60 a 75 koní nebo s upravenou jednotkou na stlačený zemní plyn (CNG), která vyvine až 68 koní. Uvnitř celočerného interiéru s látkovými potahy v černo-červené kombinaci najdeme třeba výškově stavitelný tříramenný kožený volant s červeným obšitím, které zdobí i manžetu řadicí páky. Kůží je potaženo i madlo ruční brzdy a řadicí páka. Dekorativní prahové lišty a emblém na přístrojové desce prozradí nápisem Monte Carlo, že tohle není obyčejné Citigo.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 293 - Skoda Rapid Spaceback Monte Carlo 2014 nove 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 294 - Skoda Rapid Spaceback Monte Carlo 2014 nove 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 295 - Skoda Rapid Spaceback Monte Carlo 2014 nove 05

Přečtěte si více: Kompletní představení všech tří nových přírůstků řady Monte Carlo včetně dvojice videí.

Škoda Octavia G-Tec

Zvenčí je to v podstatě normální Octavia nejnovější generace, zde není moc co osvětlovat. Klíčovou součástí je motor, kterým je čtrnáctistovka TSI o výkonu 110 koní a 200 Nm. Octavii rozjede na stokilometrovou rychlost za 10,9 vteřiny a maximálka činí 195 km/h. Motor je schopen spalovat jak benzín, tak zemní plyn a splňuje emisní normu Euro 6. Oproti čistě benzínové jednotce má navíc plynové vstřikovače a lištu s teploměrem a tlakoměrem, upravené vačky a ventilová sedla, výfukové ventily mají navíc pozměněná těsnění dříků. Jiné jsou také zapalovací svíčky. Je to stejný motor, jaký najdeme ve Volkswagenu Golf TGI.

Jak již bylo zmíněno, vůz má celkem tři palivové nádrže. Ta na benzín je umístěna jako obvykle pod zadními sedadly a má objem 50 litrů, což při normované spotřebě 5,4 l/100 km znamená dojezd až 920 km. Plynové nádrže jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru a mají objem 15 kg, tedy asi 97 litrů. Při spotřebě 3,5 kg CNG na 100 km to znamená dojezd až 410 km, čímž se dostáváme na výsledných 1 330 kilometrů, tedy hodnotu, která předčí leckteré diesely.

Řídící jednotka v krmení motoru upřednostňuje plyn, a to i při startu. Pouze v případě, že je teplota chladicí kapaliny před nastartováním nižší než -10 °C, pro první dvě minuty chodu zásobuje motor benzínem a pak přejde na CNG. Benzín pak volí až ve chvíli, kdy jsou plynové nádrže prázdné.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 296 - Skoda Octavia G-Tec vse 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 297 - Skoda Octavia G-Tec vse 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 298 - Skoda Octavia G-Tec vse 03

Přečtěte si více: Všechny známé detaily k Octavii se třemi nádržemi na palivo, známa je už i česká cena tohoto modelu.

Škoda Octavia Laurin a Klement 2014 - nová generace

Vedle studie Vision C a plně sériové Octavii Scout se můžeme podrobně podívat na další model mladoboleslavské automobilky, přičemž stejně jako terénní verze je i nová Octavia pojmenovaná po zakladatelích značky Václavu Laurinovi a Václavu Klementovi plně produkčním vozem. Ten bude k mání jakožto liftback i kombík se třemi motory a dvěma převodovkami, jež výkon mohou posílat na přední nebo všechna čtyři kola.

Pohonné jednotky přitom asi příliš představovat nemusíme, přece jen se jedná o koncernové agregáty, z nichž mnohé znáte z našich testů. Benzinovou řadu tak zastupuje čtyřválec 1,8 TSI naladěný na 132 kW/180 koní, který má v kombinaci se sedmistupňovým automatem DSG dosahovat průměrné spotřeby 5,7 l/100 km. Sáhnout ovšem můžete i po manuálu, zatímco verze 4x4 je spojena se šestistupňovým DSG. Tisková zpráva přitom nespecifikuje, zda je tak možné učinit jen u kombíku, či rovněž u liftbacku - tím bychom se totiž dočkali opravdu zajímavé nabídky.

To samé ostatně platí také o základním dieselovém dvoulitru TDI, který produkuje 110 kW/150 koní. I ten je možné zkombinovat s výše zmíněnými převodovkami a oběma druhy pohonu. Stejný recept ale již nemůžeme uplatnit na vrcholný dieselový motor, který z dvou litrů objemu pumpuje 135 kW/184 koní. V jeho případě je totiž pevně stanovena volba šestistupňového automatu a systému 4x4, s nimiž se na stovku dostanete za 7,8 sekundy.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 299 - Skoda Octavia III Laurin a Klement 2014 nove 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 300 - Skoda Octavia III Laurin a Klement 2014 nove 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 301 - Skoda Octavia III Laurin a Klement 2014 nove 08

Přečtěte si více: Již detailní představení nové „Laurinky” včetně řady nových fotek a několika videí.

Škoda Octavia Scout 2014 - nová generace

Nový crossover z rodiny skautů má primárně zaujmout svojí atraktivnější karosérií, která je pro toulky mimo silnice vybavena robustními plasty, standardně i paketem pro špatné cesty a o 33 milimetrů zvýšenou světlou výškou. Ta dosahuje na jediných kolech (s penumatikami 225/50 R17) z lehkých slitin, hodnoty 171 milimetrů. Dle slov automobilky dokáže tahle Octavia s plastovými kryty podvozku a dodatečnou ochranou brzdového a palivového vedení zdolávat náročnější terénní nerovnosti. Díky zvětšení nájezdových úhlů na 16,7 ° vpředu a 13,8 ° vzadu zvládá Scout bez problémů i náročnější terénní nerovnosti.

Samozřejmě se bavíme o verzích s pohonem všech kol, který je zajišťován mezinápravovou spojkou Haldex 5. generace, která v režimu nízkého zatížení nechává veškerou práci pouze přední nápravě. V porovnání se spojkou předchozího vydání je prý nová technika o 1,4 kg lehčí. K tomu se Scout pochlubí elektronickou uzávěrkou diferenciálu (EDS). Na zadní nápravě má „domácí“ novinka víceprvkovou nápravu, která je v porovnání s předchozím modelem lehčí o 4 kg. Přední náprava typu McPherson s trojúhelníkovými spodními rameny „shodila“ 2,8 kg díky optimalizaci materiálu a konstrukčním zlepšením. Kromě allroadových ambicí si Octavia Scout ale klade za cíl také tažení těžkých přívěsů. Podle automobilky je schopna popasovat se i s přívěsem o hmotnosti až 2 tuny.

Nejdůležitější jsou kromě platformy MQB ovšem pohonné jednotky. Zapálené řidiče zřejmě Scout nepotěší standardně dodávaným paketem Green tec se start-stop systémem, rekuperace brzdné energie ale přijde vhod. Všechny motory mohou jedině tak splnit emisní normu Euro 6. Dozajista nejzajímavějším motorem je jednotka z naftové Octavie RS, a tedy Golfu GTD.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 302 - Skoda Octavia Scout III 2014 oficialni prvni 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 303 - Skoda Octavia Scout III 2014 oficialni prvni 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 304 - Skoda Octavia Scout III 2014 oficialni prvni 11

Přečtěte si více: Detailní představení nejnovější škodovky z rodu Scoutů.

Škoda Vision C - koncept Octavie CC či Coupe

Pokud byste se nás zhruba před dvěma týdny zeptali, jaké auto tipujeme na největší hvězdu letošního ženevského autosalonu, byla by jedním z nich Škoda Vision C. Tedy dynamické pětidveřové kupé, z jehož ilustrace agresivita čišela na všechny strany. Provedení z masa a kostí, respektive ze železa, skla a plastů (dokonce těch vyztužených uhlíkovým vláknem), sice tyto tvary lehce umírnilo, stále však jde o nejdynamičtěji střižený mladoboleslavský model nového věku. A to nikoliv jen v rámci karoserie, ale také v případě interiéru, jehož snímky byly nově zveřejněny.

Než se ovšem podíváme do kabiny, znovu se podívejme na exteriér. Během slavnostní premiéry Škoda zmínila celou řadu dříve neznámých detailů. Víme tak, že ona výrazná boční linie byla pojmenována Tornádo a tvar zadního bočního okna designéři Škody označili jako ploutev. Poprvé byl přitom tento prvek představen na Octavii třetí generace. Celková silueta vozu má evokovat rychlost, dynamický dojem mají umocnit bezrámové dveře.

Působivým detailem jsou pak skryté kliky dveří, které automaticky při přiblížení ruky (a po odemčení vozu) vyskakují do dlaně. Zrovna tento prvek ale asi do prodeje nedorazí. V případě nových světel je tomu přesně naopak. Ty čelní navíc mají evokovat národní hrdost, neboť inspirací jim byl český krystal. Zadní pak pro změnu opětovně formují tvar písmene „C“, rozděleny ovšem byly na dvě části.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 305 - Skoda Vision C Octavia CC Coupe koncept zive 21Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 306 - Skoda Vision C Octavia CC Coupe koncept zive 25Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 307 - Skoda Vision C Octavia CC Coupe koncept zive 47

Přečtěte si více: Detailní představení vozu, který předznamenává nejen Octavii CC, ale i nový Superb a Fabii.

Tata Zest/Bolt

Nedávno představené modely indické značky Tata s názvy Bolt a Zest se neomezí jen na asijský, příp. jihoamerický trh, ale budou si je moci objednat i zájemci ve většině evropských zemí. Na Starý kontinent to přitom vezmou od jihu - přes dealerství v Turecku, Itálii a Španělsku. Kam ale nové stroje údajně nezamíří, bude Velká Británie, přestože se v Coventry nachází jedno z designérských studií, kde vozy vznikaly. Další jsou v Itálii a v Indii.

Připomeňme, o čem tu je řeč - Tata Bolt je pětimístný pětidveřový hatchback s délkou výrazně pod 4 metry. Jeho přední kola může hnát buď 1,2litrový přeplňovaný čtyřválec Revotron, který dává 85 koní a 140 Nm, nebo 1,3litrový turbodiesel od Fiatu s 90 koni. Benzínový motor je prý naladěn tak, aby 90 % točivého momentu bylo k dispozici již od tisíce otáček za minutu. Ve standardní výbavě najdeme elektrický posilovač řízení od ZF.

Sedan Zest je v podstatě Bolt s batohem, svou délkou se však stále drží pod čtyřmi metry, aby se vešel do indického daňového zvýhodnění malých aut. Váží 1 106 kg a pod jeho kapotou najdeme stejné motory. U hatchbacku se zájemci budou muset spokojit s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, kdežto sedan může být vybaven i pětistupňovým robotizovaným manuálem.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 308 - tata zest bolt eu oficialni 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 309 - tata zest bolt eu oficialni 04Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 310 - tata zest bolt eu oficialni 07

Přečtěte si více: Známe detaily techniky, jakou chtějí Indové zapůsobit na náročné evropské publikum.

Touring Superleggera Disco Volante - nové provedení

Pokud patříte mezi fanoušky britského motoristického pořadu Top Gear, pak jste dozajista v minulém díle zaznamenali recenzi Jeremyho Clarksona opěvující Disco Volante (a pokud ne, najdete ji přiloženou níže). Patrně si vzpomenete, že jde o výrazně přepracovanou Alfu Romeo 8C, na které se vyřádila italská karosárna Touring Superleggera. Ta se se v minulosti podepsala třeba pod Aston Martin DB5 nebo Lamborghini 350 GT, my ji však mnohem více známe díky její snaze udělat z dvoudveřového Bentley Continental GT mnohem praktičtější třídveřový Shooting Brake.

V případě Alfy se ovšem jedná o mnohem „sobečtější” auto, které se soustředí takřka výhradně jen na řidiče. Ten si přitom může vychutnávat nejen individuální styling, ale rovněž 4,7litrový motor V8, který byl z dárcovského vozu převzat beze změn. To jsou ovšem informace, kterou jsme vám přinesli již během předloňské premiéry vozu na autosalonu v Ženevě. Nyní se pachatel rozhodl, že se na místo činu vrátí.

Pro letošek tak budete moci stánek karosárny Touring Superleggera navštívit rovněž, oproti rudému krasavci se však nově na výstavišti Palexpo ukáže provedení oháknuté do britské závodní zelené. Tomuto odstínu pak sekundují zlaté detaily, které vůz nezdobí pouze zvenčí, ale také uvnitř. Zde jim přitom společnost dělá nové čalounění, které vhodně kombinuje hnědou a béžovou s karbonovými dekory.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 311 - Touring Superleggera Disco Volante Zeneva 2014 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 312 - Touring Superleggera Disco Volante Zeneva 2014 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 313 - Touring Superleggera Disco Volante Zeneva 2014 03

Přečtěte si více: Více fotek i informací k novému provedení italského létajícího talíře.

Toyota Aygo 2014 - nová generace

Toyotí tvář nám okamžitě připomněla filmový průmysl, neboť přídí s evidentním „X“ nezapře příbuznost s komiksovou sérii X-Men. Vyjma masky se malý japonský Kolíňan z PSA odlišuje od zbývající dvojky svými světlomety, nárazníky, kapotou, koly a nakonec i víkem zavazadelníku. Touha po výraznějším odlišení srší ze všech detailů. Aygo podle vzhledu cílí na mladé lidi, podle rozměrů pak jednoznačně na ty z velkoměst. Má to být vůz, ve kterém se budou bavit a který je přitáhne od usedlejší konkurence.

Z oficiálních fotek nejsou příliš patrné dvě boule na střeše, ale dramaticky se zvedající ponton se zužujícím se prosklením směrem k zádi zaručeně ano. Zadní dveře pětidvířka mají, jako u nového Twinga, okna, která nelze stahovat klasicky dolů, ale jen vyklápět. Pětidveřová karoserie má délku 3,75 metru, což znamená dvaceticentimetrový nárůst oproti předchůdci. Rozchod kol pro vyšší stabilitu narostl o 8 milimetrů. Navzdory skromnému nárůstu karoserie slibuje Toyota větší prostor pro řidiče, kterého prý dosáhla snížením pozice za volantem. Bouchat by se neměl do hlavy a díky konzoli posunuté o pět čísel k motoru ani do kolenou.

Kromě pětidveřové verze se do ceníku dostane i levnější třídvířko, za příplatek bude dokonce nabízena i plátěná stahovací střecha, což potvrzuje příbuznost s Citroënem C1, který zvolil stejnou strategii. Interiér bude poctěn celou škálou možností individualizací a dokonce prý i vyměnitelnými dekory. Karoserie bude samozřejmě hrát všemi barvami. Ať tak či onak, všechny tři vozy PSA budou jednoznačně přitažlivější a luxusnější než minulá generace, příplatková výbava bude docela obsáhlá.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 314 - Toyota Aygo 2014 oficialni sada 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 315 - Toyota Aygo 2014 oficialni sada 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 316 - Toyota Aygo 2014 oficialni sada 03

Přečtěte si více: Kompletní představení nové generace jediné Toyoty z českého Kolína.

Volkswagen Golf GTE

Nedávné spekulace o chystané sportovnější variantě Golfu s elektromotorem se potvrdily. Z předběžné kombinované spotřeby 1,5 litru je sice o něco horších 1,8 litru, ale hodnota to bude stále jen vysněná. Volkswagen si je ovšem hybridním Golfem natolik jistý, že jej plánuje prodávat jako ostrou verzi. A proto ji pojmenoval GTE, aby bylo jasné, že to je sourozenec GTI a GTD.

O pohon hybridu se postará benzinový čtyřválec 1,4 TSI s turbodmychadlem a výkonem 150 koní, kterému v lepší udílené dynamice pomůže elektromotor s dalšími 102 koníky. Ve výsledku tedy GTE disponuje kombinovaným výkonem 204 koní a maximálním točivým momentem 349 Nm. Podle výrobce je tak vůz schopný v případě potřeby akcelerovat z klidu na stovku za 7,6 sekundy a „zakotvit“ až ve chvíli kdy tacho ukazuje 217 km/h.

V čistě elektrickém módu, kdy se o pohyb stará jen elektrická jednotka, dokáže vůz urazit teoreticky za optimálních podmínek až 50 kilometrů. Pokud se k tomu přidá potenciál spalovacího motoru a palivové nádrže, dojezd se navyšuje na 940 kilometrů. Plug-in hybridní režim, tedy spolupráce obou jednotek znamená na papíře jen zmíněných 1,8 litru na sto kilometrů. Ta ale samozřejmě není reálná.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 317 - VW Golf GTE 2014 oficialni foto 1Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 318 - VW Golf GTE 2014 oficialni foto 8Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 319 - VW Golf GTE 2014 oficialni foto 9

Přečtěte si více: Hybridní pohonná jednotka dostala i tzv. e-managera, který vám třeba vyhodnotí statistiky jízdy.

VW Multivan Alltrack 4x4 - koncept

Pátá generace legendárního Transporteru přeci jen zavítá na výstaviště nabitého autosalonu v Ženevě, byť příští rok bychom se mohli dočkat jeho následovníka označeného T6 (dle tradiční receptury). Ve Švýcarsku se údajně objeví v podobě koncept Multivanu Alltrack, který by se mohl v nejbližší době poměrně nenápadně zařadit po bok allroadové verze Passatu. Ve Wolfsburgu nám o produkční verzi nic neřekli, a tak musíme čekat, co z toho nakonec vypadne. Nebudeme ale předbíhat a podíváme se mu pořádně na zoubek.

Název napovídá o pohonu všech kol 4Motion a ledacos samozřejmě prozrazuje o zvýšené odolnosti. Takový minivan Volkswagenu, který by zkombinoval stylový dodávkový styl s off-roadovou výbavou přeci není úplně mimo mísu. Do lehčího terénu by se mohl vydávat v praxi rozhodně mnohem častěji než jakékoliv vozy menších velikostí. Na konceptu si kromě plastových a chromovaných doplňků spodních částí karoserie musíme všímat perleťového laku a lesklých krytů zrcátek. Příchutí obnažených plastů a ozdobných částí se ke svému bratru Passatu hlásí více než hlasitě.

V kabině se očividně vydává cestou luxusu a pohodlí. Kůže Poltrona Frau v šedomodrém interiéru nevypadá zle. Spolu s tmavě hnědým dřevem z lodí, které je vyrobeno „vinterio“ technologií, působí velmi honosně a komfortně. K tomu si ještě přičtěte leskle černé a chromované ohraničení některých partií a máte takřka zaoceánskou loď na silnice pro velmi početnou skupinku pasažérů. Centrální displej rozhraní vozu známe z ostatních modelů koncernu, a tak nepřekvapí tenhle Multivan ani výkonným audiosystémem Dynaudio Surround se středovým reproduktorem.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 320 - VW Multivan 4x4 Alltrack koncept 2014 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 321 - VW Multivan 4x4 Alltrack koncept 2014 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 322 - VW Multivan 4x4 Alltrack koncept 2014 03

Přečtěte si více: Kompletní představení německého všeuměla v hávu dodávky, který má v nitru i kuchyň.

Volkswagen Polo 2014 - facelift

Premiéru faceliftovaného Volkswagenu Polo můžeme považovat opravdu za čistě formální, neboť novinka již má české ceny a od dubna ji můžete objednávat. I když prozatím jen s některými motory, neboť taková verze GTI s 1,8litrovým čtyřválcem TSI o výkonu 192 koní, či litrový přeplňovaný tříválec o výkonu 90 koní dorazí až později. Momentálně tak můžete volit mezi třemi staro-novými benzinovými agregáty a 1,4litrovým turbodieselem.

Kromě pohonných jednotek pak Volkswagen pozměnil podvozek, který může profitovat z příplatkové technologie Sport Select. Ta přitom počítá se dvěma úrovněmi tuhosti tlumičů. Mimo to dorazí nový elektro-mechanický posilovač řízení, adaptivní tempomat, automatické brzdění či systém monitorující pozornost řidiče.

Novinek v rámci techniky je tedy opravdu mnoho, po stránce designové ale již u VW byli línější - nové jsou víceméně jen nárazníky či čelní maska. Světlomety však již mají prakticky stejný tvar, ačkoliv nově profitují z diod, díky tomu by vizáž Volkswagenu Polo měla být alespoň při použití denních světel citelně odlišná od stávající verze.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 323 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 04Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 324 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 07Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 325 - VW Polo 2014 facelift prvni sada 13

Přečtěte si více: Na přepracované či zcela nové motory jsme si posvítila pěkně zblízka.

Volkswagen Scirocco 2014 - facelift

Německá automobilka po přibližně šestiletém životě wolfburského třídvířka nepřichází s novým modelem, ale pouze s jeho faceliftem. Na přídi je tak přeprofilovaný nárazník, maska chladiče, hlavní světlomety s bi-xenony a LED pro denní svícení, na zádi pak koncová světla opět s LED, znovu nárazník a víko „kufru”. Mimo to pak dorazila i nová paleta barev karoserie - bílá Pure, červená Flash, šedá Urano, fialová Ultra a zlatá Pyramid - spolu s novou nabídkou litých kol.

Nic přelomového se nakonec nekoná ani v interiéru, jehož hlavní novinkou má být další známá faceliftová devíza - „kvalitnější materiály”. Jak moc jsou kvalitnější, z fotek asi neposoudíme, některé novinky jsou ale vidět i tak. Na přepracované palubní desce přibyly v její horní části ukazatele plnícího tlaku turbodmychadla, teploty oleje a stopky, nová je přístrojová deska, volant, některé výdechy ventilace a pochopitelně nabídka obložení palubky a čalounění sedadel.

V motorovém prostoru se pak objeví čtyři benzinové a dva dieselové motory, mezi nimiž zvláštní místo zaujímá dvoulitr verze R. Tu jsme dříve testovali ještě s 265 koňmi, teď jich má 280, a to z úplně nového motoru z řady EA888, který dostal třeba i nový Seat Leon Cupra. Vtipné také je, že jediné R nedostalo standardně protivný start/stop, to je ale vše, nad čím se můžeme momentálně radovat - konkrétní dynamika jednotlivých verzí zatím známa není.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 326 - VW Scirocco 2014 facelift R oficialni 18Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 327 - VW Scirocco 2014 facelift R oficialni 19Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 328 - VW Scirocco 2014 facelift R oficialni 26

Přečtěte si více: Prohlédněte si faceliftované Scirocco také v šedé barvě, máme i detaily o všech motorech.

VW T-Roc - koncept malého SUV

Po prvních skicách, které Volkswagen pustil do světa minulý týden, tu máme v předvečer zahájení ženevského autosalonu větší fotosadu a také nové informace o wolfsburském konceptu T-Roc. Tento stroj, resp. jeho produkční verze, by se v roce 2017 měla stát členem rodiny SUV značky Volkswagen a zařadit se tak po bok Touaregu, Tiguanu a snad také připravovaného Taigunu. Má konkurovat strojům jako Nissan Juke, Renault Captur nebo Opel Mokka.

Jak již víme, T-Roc je třídveřové SUV s odnímatelnými střešními panely, které lze schovat do zavazadelníku. Volkswagen jeho design popisuje jako poslední evoluci vzhledu své rodiny SUV. Přední část je rozdělena horizontálně, což jednak odkazuje na zbytek současných modelů VW a jednak zdůrazňuje šířku auta, která činí 1,83 metru. To jej činí o kousek širší než Tiguan, T-Roc však bude o téměř 25 cm kratší a 20 cm nižší než tento model.

Všechna světla jsou diodová a vůz je vybaven několika kamerami namířenými jak dozadu, tak i dopředu. Na palubě také najdeme systémy usnadňující jízdu v terénu, například asistenty sjezdu z prudkých kopců nebo rozjezdu do kopce. Je také možno zvolit jeden ze třech jízdních režimů - pro asfalt, pro off-road a pro jízdu po sněhu. Kromě asfaltového módu bude síla rozdělená v poměru 50:50 na přední a zadní kola.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 329 - vw t-roc concept zeneva 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 330 - vw t-roc concept zeneva 01aAutosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 331 - vw t-roc concept zeneva 05b

Přečtěte si více: Úplné představení konceptu SUV na bázi Pola.

Volkswagen Taigun 2014 - nová verze konceptu

Oranžový vůz na fotkách vám může přijít povědomý, a nebudete sami - celý svět už viděl jeho starší, modrou verzi na autosalonu v brazilském Sao Paulu před rokem a půl. Volkswagen nyní pustil do světa několik fotografií nové inkarnace konceptu Taigun, jehož produkční verze si dává na čas.

Nepříliš velké změny designu jsou však paradoxně podstatné proto, že podle nich by se sériový Taigun od konceptu nemusel moc lišit. Volkswagen řekl, že reakce světa na koncept byla ohromná, ale že si zákazníci přejí rychlý přístup k rezervě bez nutnosti nejdříve vyprázdnit zavazadelník. To je praktické, jedete-li někam na dovolenou s plným kufrem - avšak zavazadlový prostor Taigunu nevypadá, že by byl pro tento účel zrovna předurčen.

Po stránce mechanické pak v motorovém prostoru můžeme očekávat litrový tříválec s turbodmychadlem, 108 koni a 175 Nm, který pohání výhradně přední kola přes manuální šestikvalt. Taigun s ním má zrychlit na stovku za 9,2 vteřiny a zvládnout až 184 km/h, to vše papírově za 4,7 litru benzínu na 100 km.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 332 - vw taigun updated concept 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 333 - vw taigun updated concept 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 334 - vw taigun updated concept 03

Přečtěte si více: Projděte si detaily o dvoudílných zadních dveřích, které nesou rezervní kolo.

Volvo Ocean Race a Edition

Limitovaná série Ocean Race rozhodně není novinkou, o které bychom dosud neslyšeli. Pro letošek je ovšem spojení s náročným jachtařským závodem patrné více než kdy jindy. A to hlavně doplňky v kabině a zavazadlovém prostoru, neboť mapují všechna města a státy, které závodníci na trase dlouhé 38 739 námořních mil (71 745 km) protnou. Patrné je to především na středové konzoli a krytu zavazadelníku, mimo to však nechybí ani kožené čalounění s oranžovými švy a unikátními dekory. To samé téma pak opakují i koberečky.

Zvenčí odlišují modely Ocean Race litá kola Portunus, která jsou pro modely V40 a V40 Cross Country k dispozici v 17palcovém rozměru, zatímco V60 a XC60 profitují z osmnáctipalcového provedení. Dále nechybí logo závodu na předních blatnících, v rámci barvy karoserie lze pak volit ze čtyř odstínů (Ocean Blue II, Bright Silver, Black Sapphire a Crystal White).

Jen na jachtařský závod se ovšem stánek značky soustředit nebude. Chybět totiž nebudou ani modely V70 a XC70, které pro změnu představí výbavu Edition. Ta po stránce vizuální zahrnuje především černé detaily, mezi něž spadá výplet čelní masky, kryty zpětných zrcátek, okenní lemy, část zádě nebo standardní 17palcová kola (za příplatek se nabízejí také osmnáctky).

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 335 - Volvo Ocean Race models 2014 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 336 - Volvo Ocean Race models 2014 04Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 337 - Volvo Ocean Race models 2014 06

Přečtěte si více: Podívejte se do unikátního interiéru edice Ocean Race i na doplňky verze Edition.

Volvo Concept Estate - studie nové V60/V70

Trilogie se nám uzavřela. Po představení koncepčního kupé loni ve Frankfurtu a jeho terénní verze v lednu v Detroitu zde máme poslední studii skandinávské automobilky, jež stejně jako obě předchozí předznamenává novou generaci Volva XC90. To by mělo dorazit do prodeje na počátku příštího roku, jeho premiéra se zřejmě odehraje na podzim v Paříži. Je ovšem možné, že nás švédská značka překvapí a své budoucí trumfy odkryje již dříve. Koneckonců, šéf amerického zastoupení Tony Nicolosi nedávno prohlásil, že tuto novinku uvidíme „velmi brzy“.

Druhou generaci Volva XC90 ale nyní nechme být a pojďme se podívat na koncept, který svým tvarem i názvem odkazuje na dnes již legendární Volvo 1800 ES. Siluetu karoserie bychom si měli zapamatovat, neboť do značné míry předznamenává budoucí kombíky značky, nové V60 a V70. Je však třeba počítat se zásadními změnami, mezi něž patří třeba dosazení dalšího páru bočních dveří, zvětšení zpětných zrcátek či naopak zmenšení 21palcových litých kol.

Více než na exteriér je ale důraz kladen na interiér, který nám ukazuje, jak budou vypadat Volva příštích let. Očekávat tak můžeme, stejně jako nyní, čistý skandinávský design. Nový směr ovšem klade mnohem větší důraz na moderní technologie jako je iPad, jemuž se až nápadně podobá dotykový displej na vršku středové konzole. Podle šéfdesignéra Thomase Ingenlatha bylo přitom základní myšlenkou intuitivní a k uživateli přátelské rozložení ovladačů. Proto zde ostatně najdeme jen jednu řadu tlačítek.

Přečtěte si více: Pocta legendárnímu Volvu 1800 ES se ukázala na mnoha fotkách, máme i další detaily o interiéru.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 338 - Volvo Concept Estate druha sada 01Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 339 - Volvo Concept Estate druha sada 02Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 340 - Volvo Concept Estate druha sada 03

Volvo V40 D4 a T5 2014 - nové motory

Volvo se snaží zapůsobit nízkou spotřebou paliva a ohleduplností vůči životnímu prostředí, a tak představilo na podzim nové pohonné jednotky se souhrnným názvem Drive-E. Ty se nově chystají i do útrob modelů V40 a V40 Cross Country, kde je doplní také moderní osmistupňová automatická převodovka od Aisinu ozdobená pádly řazení.

Pro zmíněnou V40 nejprve přivítáme naftovou variantu D4 s dvojicí turbodmychadel, která výkonu 181 koní a točivého momentu 400 Nm dosahuje díky technologii i-Art. Ta zajišťuje vstřik ideálního množství paliva během každého jednotlivého spalovacího cyklu, díky čemuž se kromě slušného výkonu dočkáme také spotřeby začínající na slibných, byť v reálu asi těžko dosažitelných 3,3 l/100 km. Odolnější Cross Country startuje na papíře zhruba na 4 litrech nafty, přičemž u volitelného automatu budou tyto hodnoty o něco vyšší.

Druhým motorem do party Drive-E bude u V40 žážehová jednotka T5 s jedním turbodmychadlem o výkonu 245 koní a maximálním točivém momentu 350 Nm (dostupné v rozmezí 1 500 až 4 800 otáček). Švédský výrobce u ní udává průměrnou spotřebu benzinu 5,8 l/100 km a 136 gramů CO2 na kilometr, přičemž tyto hodnoty platí pro verzi s automatem.

Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 341 - Volvo V40 Drive-E 2014 04Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 342 - Volvo V40 Drive-E 2014 09Autosalon Ženeva 2014: velký přehled všech novinek - 343 - Volvo Drive-E motor 01

Přečtěte si více: Máme pro vás více detailů o nových motorech i další fotky Volva V40 a V40 Cross Country.

Autoforum.cz

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.