Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek
5.3.2015 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
(doplněno 5.3.) Nejdůležitější letošní autosalon je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.
Přehled kapitol
- Úvod, Praktické info, Novinky Alfa Romeo, Alpina, Aston Martin, Audi
- Bentley, BMW, Bugatti, Carrozzeria TS, Citroën, Dacia, DS
- Ferrari, Fiat, Ford, GTA, Giugiaro, Honda, Hyundai, Infiniti
- Jeep, Jensen, Kia, Koenigsegg, Lamborghini, Lexus, Lotus
- McLaren, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Morgan, Nissan, NanoFlowcell
- Opel, Peugeot, Porsche, Qoros, Radical, Range Rover, Renaulto
- Rinspeed, Rolls-Royce, SCG, Seat, SsangYong, Subaru, Suzuki
- Škoda, Toyota, Volkswagen, Volvo, Zenvo
Bentley Continental 2015 - facelift
Značka Bentley připravila pro své modely z řady Continental facelift, který se týká všech strojů, ať už mají střechu plechovou či plátěnou, válců pod kapotou osm či dvanáct a dveří jeden či dva páry. V rámci exteriéru dorazil trochu jiný přední nárazník, menší maska chladiče a také přední blatníky jsou ostřeji řezané. Za koly pak vidíme nové výdechy horkého vzduchu, tvarované do písmene B. Vzadu je změn ještě méně, je tu jen trochu jiný nárazník a víko zavazadelníku. A také na snímcích vidíme nová kola, která mají 20 či 21 palců, ale zda se jejich design povedl, může být sporné.
Do interiéru kupé se podíval upravený volant, podle automobilky je ergonomičtější a „sportovnější”; patrné jsou zejména prolisy na palce u ramen. Také byla zvětšena pádla řazení pod ním. Přístrojový štít dostal novou grafiku, kolem voliče automatu je nová černá dekorace a mezi zadními sedadly kupé je nový odkládací prostor.
Pod kapotou jsou ovšem změny trochu větší, i když ne o tolik. Stále tu je šestilitrový motor W12 z dílen Volkswagenu, jen jeho výkon poskočil z 575 koní a 700 Nm na 590 koní a 720 Nm. To není zas tak velký nárůst, ani ne o tři procenta u obou veličin, ale lepší něco než nic. Co je pro Evropskou unii důležitější, spotřeba dvanáctiválce se údajně snížila „až o 5 procent” a vůz by tedy měl zvládnout 100 km v kombinovaném režimu za 14,1 litru benzínu. Za tento pokrok nejspíš vděčí systému vypínání válců, který ve chvílích, kdy není potřeba plný výkon, jich polovinu odpojí.
Přečtěte si více: Podívejte se také na modernizovaný kabriolet Continental GTC a limuzínu Flying Spur.
Bentley EXP 10 Speed 6 - koncept
Už to vypadalo, že autosalon v Ženevě bude jen živou přehlídkou nových modelů a konceptů, které nám virtuálně byly již dávno představeny. Automobilka Bentley však odolala vábení internetu a zároveň dokázala přede všemi ututlat, čím hodlá překvapit celé výstaviště Palexpo. Proto si dvoumístný koncept EXP 10 Speed 6 můžeme představit teprve nyní. Podle šéfa značky Wolfganga Dürheimera má přitom plně odrážet vše, co zákazníci od britské automobilky požadují a očekávají. Je tedy nad slunce jasné, že se dočkáme sériového provedení.
Produkční verze by měla dorazit do tří let, přičemž nemá být základním modelem značky, nýbrž se postaví na úroveň Bentley Continental GT. Očekávat tedy máme cenu okolo 120 000 GBP (cca 4 535 000 Kč), za což dostaneme vůz, který se bude soustředit především na jízdní dynamiku. Opomíjet však v žádném případě nebude ani luxus, jak nám naznačují snímky interiéru. Do kabiny se však vydáme až za krátkou chvíli.
Nyní se ještě chvíli budeme zabývat venkovním designem, který je více než odvážný. Inspirován byl hlavně letectvím, především pak turbínami a křídly. Proto zde zřejmě máme takové množství prolisů. Těm společnost dělají extrémně krátké převisy, dlouhá kapota, nízko posazená čelní maska a široká záď. Podběhy pak ideálně vyplňují mohutná litá kola, která jsou obuta do pneumatik Pirelli P-Zero.
Přečtěte si více: Podrobné představení vozu, který je předobrazem nového kupé spojujícího v dosud nepoznané míře luxus s komfortem.
BMW řady 1 2015 - facelift
Facelift BMW řady 1 tu máme s oficiálními fanfárami, přičemž oproti takovému vylepšení šestky, která se ukázala v prosinci loňského roku, rozhodně nejde o modernizaci, na jejíž identifikaci byste potřebovali lupu a podrobný návod přímo od mnichovské automobilky. Viditelná je zejména přepracovaná příď, kromě toho však značka úřadovala také vzadu, v interiéru a pod kapotou. Výsledkem je tak řada 1, která působí o poznání atraktivněji než dosud.
V interiéru najdeme nové čalounění či jiné ovládání rádia a klimatizace spolu s odlišným povrchem středové konzole. Rozšířena byla standardní výbava, do které se nastěhovala klimatizace, dešťový senzor a rádio BMW Professional. Systém iDrive pak profituje z nového 6,5palcového displeje, kromě něj si však můžete připlatit i za větší 8,8palcovou obrazovku spojenou s navigací. Dále lze sáhnout po novém aktivním tempomatu či poslední generaci parkovacího asistentu, který zvládá podélné i příčné samovolné parkování.
Zamířit můžeme pod kapotu, kde nově najdeme hned deset motorizací, z toho pět benzinových a pět dieselových. BMW navíc přepracovalo software osmistupňového automatu, který nyní používá telemetrická data z navigace, díky čemuž ví, kdy přijde stoupání či zatáčka a může tak již dopředu připravit odpovídající rychlostní stupeň, čímž má šetřit palivo.
Přečtěte si více: Modernizovaná řada 1 dostala tříválcové motory, ve verzi M135i pak nabízí 326 koní.
BMW 2 Gran Tourer - nový model
Loňský rok byl pro automobilku BMW revoluční především díky radě 2 Active Tourer, která se stala prvním modelem značky (vyjma elektromobilu i3) využívajícím pohonu předních kol. Nyní mnichovský výrobce představuje sedmimístné provedení Gran Tourer, jejíž karoserii naměříme o 214 milimetrů více na délku a 53 mm více na šířku. Mimo to se novinka dočkala také prodloužení rozvoru o 11 centimetrů na konečných 2,78 metru, z něhož budou v největší míře těžit cestující na zadních řadách sedadel. Ti se také dovnitř budou soukat skrze delší dveřní otvory.
Pokud byste si však mysleli, že bude sedm míst už v základní výbavě, pak se bohužel mýlíte. BMW 2 GT si v základní výbavě totiž přiváží stejnou pětici sedadel, jako verze 2 AT, přičemž třetí řadu (čítající zbývající dvě místa) nabídne za příplatek. Nedá se však očekávat, že by na nich šlo o bůh ví jak velké místo k životu, už podle fotografií půjde spíše pro nouzové posezení, které budou využívat rády leda děti. V případě jejich nepotřeby bude zadní lavici možné sklopit do podlahy a následně - po dodatečném sklopení druhé řady - získat téměř rovnou plochu bez schodu.
Mezi další praktické aspekty nové varianty patří také v podélném směru posuvná druhá řada, jejímž pohybem v rozsahu 130 milimetrů budete schopní poskytnout dodatečný prostor na kolena těm za vámi nebo naopak sami sobě. Tímto způsobem lze také při sklopené třetí řadě měnit objem zavazadelníku, který dosahuje v základu 645 litrů a může být zvětšen až na 805 litrů. V případě, že budou sedadla v podlaze, pak je k dispozici až 1 905 litrů pro batožinu.
Přečtěte si více: Máme veškeré informace o sedmimístném „krtkovi“, včetně rozsáhlé fotogalerie.
Bugatti Veyron La Finale - nová verze
V rámci „koncernového večera” Bugatti oficiálně představilo poslední vyrobený Veyron, verzi Grand Sport Vitesse La Finale. K dispozici tak máme kompletní sadu fotek, z níž je patrné, že vůbec prvnímu exempláři se čtyřistapadesátý kousek v pořadí klaněl již ve formě prvotní ilustrace. Jak jsme uvedli již dříve, zachována byla červeno-černá kombinace, pouze v obráceném gardu. Značka přitom dodává, že červená uhlíková vlákna jsou osmým odstínem, jaký Bugatti v případě modelu Veyron použilo. V automobilovém průmyslu byla přitom tato barva užita vůbec poprvé.
Kromě karoserie se daná kombinace objevila také na litých kolech, jejichž středy jsou vysoustruženy z jediného kusu hliníku. Přitom na nich najdeme logo „tančícího slona“, které zároveň zdobí také víčko palivové nádrže a úložnou schránku mezi sedadly. V tomto případě bylo vyrobeno z bronzu, který ovšem pokryla černá patina.
Mimo to můžeme zmínit kožené čalounění, které kromě již citovaných barev sází především na béžový odstín zvaný Silk. To je ale vše, čím se novinka liší od standardní produkce, i když zrovna slovo „standard“ můžeme v případě Bugatti dát minimálně do dvojitých uvozovek.
Přečtěte si více: Vše podstatné o posledním vyrobeném Veyronu.
Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso
Jméno autora vám snad nebude neznámé, Carrozzeria Touring Superleggera s nějakou tou novinkou na některý z velkých evropských autosalonů čas od času přispěchá. Těžko říci, kam si tuto firmu zařadit - ráda by byla něčím jako Bertone (bez krachu na závěr, pochopitelně...), pojetím pravidelně představovaných aut ale dnes spíše lavíruje někde mezi tím a pozicí prestižního úpravce. Ani Berlinetta Lusso se tomuto schématu nevzdaluje, neboť jde ve své podstatě jen o přepracované Ferrari F12 Berlinetta.
Ačkoli zatím neznáme veškeré detaily, je zjevné, že prakticky vůbec nebylo sáhnuto na interiér a pravděpodobné, že upravena nebyla ani technika. To, oč zde běží, je vzhled a jen vzhled, se kterým si ovšem Italové vyhráli dosyta. Říkají, že na karoserii nezůstalo původní prakticky nic a museli obětovat 5 000 „člověkohodin”, aby toto dílo dali dohromady.
Nám ve výsledku až tak specifické nepřijde, sami ale posuďte, jak se vám zamlouvá. Podle karosárny se má svým designem klanět Ferrari 166 MM Touring z roku 1966 a nemůžeme mu upřít, že podobný dojem vytváří. Přesto musíme jedním dechem dodat, že z Berlinetty Lusso od pohledu čiší F12, možná až příliš.
Přečtěte si více: Další informace a detaily k „překopanému” Ferrari F12 od Touring Supeleggera.
Citroën Berlingo 2015 - facelift
Modernizovaný Citroën Berlingo si uchovává „všechny přednosti z hlediska modularity, objemu, komfortu a výbavy” současné generace, ale má „výraznější a energičtější, homogenní, střízlivou a současně moderní”, ale nikoliv agresivní masku chladiče, jak říká tisková zpráva. Bude opět k mání ve verzi Multispace např. pro rodiny, které se z nějakého důvodu rozhodnou pro dodávku s židlemi místo klasického kombíku, a v ryze užitkové variantě. Multispace nabídne nový koncept jménem Modutop, nabízející pohodlná sedadla, komfortní odpružení a zejména tři samostatná zadní sedadla místo lavice, která bude možno individuálně vyjímat. A pokud si objednáte výklopné zadní čelo, za příplatek bude možno otvírat jen okno. Můžete však mít i dvoukřídlé dveře vzadu a posuvné dveře na obou stranách auta.
Vnější design se zas tak nezměnil, každý výbavový stupeň - Live, Feel, Shine a XTR - bude mít trochu jiný design nárazníků. Základ je černý plast, od Feel výše jsou nárazníky lakovány v barvě karoserie. Patrně právě tuhle verzi vidíme na snímcích na červené dodávce. Výbava Shine má černé pláty s mlhovkami a ledkami denního svícení, XTR dostane lesklý černý pás pod šípy loga Citroënu; tato verze je nejspíš k vidění na hnědém autě.
Palubní deska má pak nový dotykový displej o 7" úhlopříčce, nevíme však, zda v základu; na obrázcích je vidět i v kabině užitkové varianty. Ovládá se jím rádio a také určité parametry vozu. Od listopadu tohoto roku přibude do nabídky také funkce Mirror Screen, která zobrazí displej připojeného smartphonu na obrazovce na středové konzoli. Smartphone můžete připojit i jednodušeji přes Bluetooth k „pouhému” telefonování. Lze jej ovládat i hlasem, telefon to ale musí také umět.
Přečtěte si více: Projděte si opravdu podrobné představení vylepšeného Berlinga včetně fotek všech verzí.
Citroën Berlingo Mountain Vibe - koncept
Kromě faceliftu základního Citroënu Berlingo hodlá francouzská automobilka na výstavišti Palexpo představit koncept Berlingo Mountain Vibe, který kompaktní dodávku v osobním provedení Multispace přibližuje blíže k aktuálně mnohem populárnějším crossoverům. Máme tu tedy výrazně modifikovaný bodykit, který je složen z agresivnějšího čelního nárazníku či výraznějších bočních prahů. Mimo to nechybí již tradiční stříbrně lakovaný ochranný plát motoru vpředu a černé plasty ve spodních částech karoserie na bocích.
Karoserii vyvedenou ve světle zeleném odstínu Mountain Green zdobí růžové vrstevnice, jež mají podle značky vybízet řidiče ke sjetí z pevné cesty a výletu za dobrodružstvím mimo zpevněný asfalt. Dále tu máme kurážně vypadající sněhové řetězy, které mají jen podtrhnout schopnost vozu mimo vozovku, přestože na pohon všech kol můžeme zapomenout. Místo toho dorazil systém Grip Control, tedy elektronické přibrzďování předních kol, které má pomoci vozu ve sjízdnosti něčeho extrémnějšího, než jsou pouze polní cesty.
V kabině pak najdeme látková čalounění v šedém odstínu Liberia, jejž doplňuje kontrastní růžové prošívání. Specifické jsou také koberečky, zatímco větší světlost interiéru má na svědomí panoramatická střecha. Počítat můžeme také s velkorysými úložnými prostorami, pohled na ně nám však značka umožní zřejmě až na autosalonu.
Přečtěte si více: Koncept Berlingo Mountain Vibe se možná dostane i do sériové výroby.
Dacia Duster 1,2 TCe 4x4 - nová verze
Rumunská automobilka letos slaví deset let své novodobé historie, během které se jí povedlo prodat 3,1 milionu nových vozů. Z toho 511 362 registrací připadá na loňský rok, kdy vůbec poprvé došlo k překročení půlmilionové hranice. Asi bychom se tedyneměli divit oslavné vlně, na které se značka aktuálně veze. Na ženevském autosalonu se tak představila trojice modelů Lauréate Prime, mimo to ovšem značka rozšíří také nabídku řady Duster.
Na další výjimečnou edici ovšem můžeme zapomenout, místo toho se do nabídky nastěhuje verze TCe doplněná pohonem všech kol. V motorovém prostoru tedy můžeme očekávat stejný 1,2litrový přeplňovaný motor o výkonu 125 koní a točivém momentu 205 Nm jako u předokolky, spřažen je však s upravenou převodovkou, která dostala kratší jedničku pro jízdu v terénu. Šestka je naopak prodloužena kvůli dálniční pohodě a provozní efektivitě.
Standardem je u této kombinace systém start/stop, spotřebu ovšem značka kupodivu nezmiňuje. Jistou nápovědu by nám ovšem mohla přinést verze osazená 1,6litrovým atmosférickým motorem, která je k mání jak s pohonem přední nápravy, tak se systémem 4x4. V prvním případě byla průměrná žíznivost vypočítána na 7,1 l/100 km, ve druhém pak na rovných osm litrů.
Přečtěte si více: Všechny dostupné informace o nové verzi Dusteru.
Dacia Lauréate Prime - nové verze
Rumunská automobilka aktuálně odhalila speciální edici Lauréate Prime, kterou si budete moci pořídit dokonce ve třech variantách. Tím samozřejmě nemyslíme ten fakt, že Dacia nabídne danou sérii v několika stupních výbavy, nýbrž v kombinaci se třemi karoseriemi. Volit tak můžete mezi modely Duster, Sandero a Logan MCV. Ve všech případech je přitom zvenčí sjednocujícím prvkem modrý lak Cosmos Blue, se kterým kontrastují kola a kryty zpětných zrcátek v odstínu Dark Metal.
Uvnitř lze pro změnu počítat se specifickým čalouněním, které rovněž dostalo modrý nádech, a ve stejném odstínu jsou vyvedeny také bezpečnostní pásy. Tím však odklon od série končí a veškeré další nuance proti základu má na svědomí navýšení standardní výbavy. Ta vychází z úrovně Lauréate, která kupříkladu na tuzemském trhu k dispozici není. V takovém britském ceníku ji ovšem najdeme.
Je proto otázkou, zda nová edice vůbec do českých luhů a hájů zamíří. Tiskové prohlášení ovšem zmiňuje premiéru všech tří modelů na ženevském autosalonu, což naznačuje, že o lokální provedení rozhodně nepůjde. Na náš trh tedy nejspíše Duster, Sandero a Logan MCV s modrým lakem a čalouněním dorazí, prodávány by však mohly být pod jiným označením. To ostatně potvrzuje edice Blackstorm, která byla v jiných zemích pojmenována Air.
Přečtěte si více: Podívejte se také do kabiny nové speciální edice Dacie Lauréate Prime.
DS 5 2015 - facelift a rebranding
V poslední době jsme zmínili, že divize DS francouzské automobilky Citroën zejména v Evropě strádá. Tyto registrace pak táhnou ke dnu i globální prodeje, které nezvládá zachránit ani Čína, jež pro znovuzrozenou značku představuje nejlukrativnější odbytiště. Šéf divize Yves Bonnefont má však plán, který počítá s budováním nových showroomů, díky čemuž by registrace měly opětovně vzrůst. Kromě toho plánuje návrat loga DS do Spojených států, a aby toho nebylo málo, pak zde máme modernizaci modelu DS 5.
Tento pětidveřový hatchback postavený na platformě PF2 se dočká zásadní proměny zejména v čelních partiích, kde najdeme novou masku. Ta dala definitivně sbohem chromovanému logu Citroënu a místo toho tlačí do popředí iniciály divize. Dále můžeme zmínit také nové xenonové světlomety, jimž společnost dělají diody pro denní svícení. Změnami prošel rovněž nárazník a jiná jsou taktéž litá kola, zatímco vzadu najdeme lehce zrevidovaná světla a duální chromovou koncovku výfuku.
To je ale po stránce exteriérové vše, pročež se dále podíváme do kabiny. Ta se dočkala nového barevného dotykového displeje, díky kterému na středové konzoli najdeme o 12 tlačítek méně. Vše působí mnohem elegantnějším dojmem, přičemž zároveň Citroën přidal na moderních technologiích. Nově tak můžete využít systému Mirror Screen, který se zmiňovaným displejem spáruje váš mobilní telefon.
Přečtěte si více: Projděte si podrobné představení nového Citroënu, který již Citroënem není.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 32 minutami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 11 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva