Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek
5.3.2015 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
(doplněno 5.3.) Nejdůležitější letošní autosalon je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.
Přehled kapitol
- Úvod, Praktické info, Novinky Alfa Romeo, Alpina, Aston Martin, Audi
- Bentley, BMW, Bugatti, Carrozzeria TS, Citroën, Dacia, DS
- Ferrari, Fiat, Ford, GTA, Giugiaro, Honda, Hyundai, Infiniti
- Jeep, Jensen, Kia, Koenigsegg, Lamborghini, Lexus, Lotus
- McLaren, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Morgan, Nissan, NanoFlowcell
- Opel, Peugeot, Porsche, Qoros, Radical, Range Rover, Renaulto
- Rinspeed, Rolls-Royce, SCG, Seat, SsangYong, Subaru, Suzuki
- Škoda, Toyota, Volkswagen, Volvo, Zenvo
Jeep Renegade Hard Steel
Vloni v Ženevě se Jeep Renegade oficiálně odhalil a letošní ženevský autosalon ho uvidí znovu, ale trochu jinak - ve speciální edici Hard Steel Concept, snad inspirované nerezovým kupé DeLorean DMC-12 z 80. let. Neděste se, Jeep nedal svému zatím nejmenšímu autu dveře po vzoru racčích křídel, jak se o to snaží Tesla s Modelem X.
Karoserie tohoto stroje nemá lak - to, co vidíte na obrázcích, je čistá kartáčovaná ocel, stejně jako u DeLoreanu. Nakolik je nerezová, nevíme, ale není to zas tak podstatné - je to koncept a není příliš pravděpodobné, že by se dostal do sériové výroby, třebaže to není ani zcela nereálné. Nerezové by mohly být jen vnější panely a konstrukční části karoserie by mohly být vyhotovené konvenčními způsoby. Ale nezabíhejme příliš do spekulací.
S přívěsem, který je také na snímcích a dal by se označit za příslušenství pro zahradní party, se dá počítat ještě méně. Uvnitř nečekejte prostor na pytle s cementem či podobné věci, které se nejčastěji na přívěsech vozí u nás - je tam skutečně velká dotyková obrazovka, kterou je možno ovládat rozhraní nového systému Uconnect Live. Ten nabízí mimo jiné Wi-Fi hotspot, internetové rádio TuneIn, Facebook, Twitter, informace o dopravě nebo zpravodajství Reuters a na rozdíl od všeho ostatního na konceptu Hard Steel se od června tohoto roku do Jeepu Renegade dodávat bude, pochopitelně za příplatek.
Přečtěte si více: Vše známé o poněkud ztřeštěné studii Jeepu.
Jeep Wrangler Black Series II - nová verze
Speciální edice Jeepu Wrangler pro evropské trhy neberou konce, jak ukázala loňská Paříž a jak uvidíme i na ženevském autosalonu již za pár dnů. Američané tam představí Wrangler Black Edition II, který bude oděn do stříbrné barvy. Proč ne, když Mercedes může podobně nazvat žluté auto. Černého toho bude na Wrangleru Black Edition II nicméně dost a dost.
Vidíme černá osmnáctipalcová kola, černé kryty zrcátek, sklíčka předních směrovek, detaily masky chladiče nebo třeba kryt rezervního kola na pátých dveřích. Zda bude tento stroj k mání i jako třídveřový, není zatím známo. Co se však ví, je, že standardem bude střecha Dual Top, tedy že ke svému Wrangleru dostanete jak plátěnou, tak i pevnou střechu, které ale z pochopitelných důvodů nejdou použít najednou.
Kromě stříbrné barvy karoserie ale bude možno mít také červený, bílý nebo černý lak. Interiér také nabídne černou - bude taková kůže na sedadlech a lesklé černé budou dekory palubní desky. Standardem bude infotainmentový systém Uconnect s navigací a ve výbavě bude údajně mimo jiné i nějaké základní nářadí, vak na zavazadla a nálepka Jeep Owners Group.
Přečtěte si více: „Černý Wrangler“ dostane do vínku standardní techniku, které nabízí až 284 koní.
Jensen GT - nový model
Možná vám jméno Jensen Interceptor nic zvláštního neříká, ale tohle dvoudvéřové kupé vyráběné v řadě postupně vylepšovaných provedení mezi léty 1966 a 1976 se každopádně proslavilo především svým designem, který tehdy dostala na starosti italská firma Carrozzeria Touring. Elegantní cestovní vůz účinkující především v řadě britských filmů, fascinuje mnohé dodnes. Samotná společnost z britského Cropredy Bridge od skončení výroby této legendy žila především z přestaveb svých děl, které osazovala moderními komponenty v čele s motorem z Chevroletu Corvette.
Posledním oficiálně schváleným a vyrobeným modelem bylo S-V8, které se dostalo na světlo v roce 2001, ale už o rok později se celý plán sesypal jak domeček z karet a od té doby jsme slyšeli jen o několika plánech na znovuzrození. O to více potěší, že nešlo jen o fámy, jelikož Jensen chystá velkolepý návrat, a sice přímo na půdě nadcházejícího ženevského autosalonu. Po třinácti letech se prý objeví před publikem nový model GT, který bude znamenat „další kapitolu v příběhu Jensen“.
O nízkou hmotnost se starají opracovaná hliníková žebra, jimiž jsou spojeny hliníkové a kompozitové panely karoserie. Sami tvůrci tohle řešení nazývají „moderní verzí konstrukce Superleggera“ a hovoří o výsledných 1 530 kilogramech. Dveře mají být z oceli, zatímco prostor pro cestující je formován sendvičovou konstrukcí s karbonovými vlákny a pěnou, která je vázána na ocelový prostorový rám. K němu jsou na všech rozích připevněny dvojité lichoběžníky - stejné řešení jako v posledním modelu S-V8.
Přečtěte si více: Znovuzrozená britská legenda dostane pod kapotu americký osmiválec o výkonu 674 koní.
Kia Cee'd GT Line - nová verze
Výbavu GT Line v současné době nabízí hned několik francouzských automobilek. Osadit jí můžete třeba Renault Clio, stejně tak ovšem nebude chybět ani v nabíce, která se točí okolo faceliftovaného Peugeotu 208. Nově pak po dané specifikaci mohou sáhnout i zákazníci korejské značky Kia, která sportovně vyhlížející paket nabízí zatím v případě modelu Cee’d. Omezeni přitom nejste karosářskou variantou, zvolit tak můžete nejen základní pětidvířko, ale také třídvířko Pro_Cee’d a kombík SW.
Oproti standardu dostanete agresivněji vyhlížející nárazníky, mohutnější boční prahy a zadní difuzor, který po každé straně lemuje koncovka výfuku. Mimo to dorazí také 17palcová kola a čelní LEDky pro denní svícení, jež doplní také zadní diody. Uvnitř nebude chybět specifické bílo-šedo-černé čalounění, s nímž jsou spárovány kontrastní švy, loga GT Line, černě lakované dekory a kůží obšitý volant či sada hliníkových pedálů.
Až potud lze tedy příchod nové edice jen uvítat, při nahlédnutí pod kapotu by ovšem mnohému mohl úsměv trochu povadnout. Souběžně se sportovním bodykitem totiž dorazí také nový litrový tříválec T-GDI, který byl naladěn na 120 koní a 172 Nm. To sice není zanedbatelná síla, spíše než o jízdní výkony tu ovšem jde o spotřebu a emise CO2, jež mají činit méně než 5,1 l/100 km, respektive 120 g/km.
Přečtěte si více: Výbavu GT Line bude možné spárovat rovněž s posíleným dieselovým motorem 1,6 CRDi.
Kia Picanto 2015 - facelift
Ze soudku těch méně překvapivých odhalení v souvislosti s letošním ženevským autosalonem přichází facelift Kie Picanto, malého korejského vozítka, cíleného zejména na ty zákazníky, kteří mimo město vyráží jen výjimečně. Jsou tomu skoro dva měsíce, kdy jsme se na design omlazeného Picanta mohli podívat ještě jako Morning, jak se jmenuje verze tohoto stroje pro korejský trh. Únorové zprávy zase hovořily o lepších brzdách za příplatek a sportovním paketu, ten ale fotografie neukázaly.
Dnes, jen těsně před otevřením bran autosalonu, tu máme více informací a zejména fotografie onoho sportovního paketu. Pro standardní verze Picanta se designově nic nezměnilo, stále tu jsou LEDky v různých rozích karoserie, agresivnější nárazníky a nová kola, která se designem snad trochu inspirovala u Alfy Romeo.
Sportovní paket, jak vidno na snímcích, znamená odlišné, ještě o kousek agresivnější nárazníky s kulatými světly vpředu i vzadu; na předním nárazníku to jsou mlhovky, patrně skombinované s denním svícením, vzadu je couvací a mlhové světlo. Za povšimnutí stojí také červený proužek na předním nárazníku, snad odkazující na Volkswageny GTI, a dvojitá koncovka výfuku.
Přečtěte si více: Podrobné představení faceliftované evropské verze Kie Picanto.
Kia Sportspace - koncept
Stylové korejské kombi jsme si mohli představit již před dvěma týdny. V ten moment ovšem byly k dispozici hlavně fotografie, nikoliv informace. S těmi se roztrhl pytel nyní, neboť Kia pustila do světa oficiální tiskovou zprávu. Známe tedy rozměry modelu Sportspace, stejně jako můžeme poreferovat o motorovém či zavazadlovém prostoru. V obou případech můžete počítat se zajímavým překvapením, i když je otázkou, co z daných fines dorazí do produkce.
Kolem horké kaše ale nebudeme již nadále přešlapovat a rovnou zmíníme, že korejský koncept neužívá ke svému pohonu diesel či hybridní pohonnou jednotku, nýbrž dvoulitrový benzinový agregát T-GDI, který byl naladěn na 250 koní. Jízdní dynamika by tak rozhodně nemusela být marná, i když pohled na pohon předních kol a volič automatické převodovky asi v řadě fanoušků vzedmuté nadšení opětovně lehce zchladí.
Data o zrychlení z klidu na stovku však již Kia nezveřejnila, přesunout se tak můžeme k rozměrům, které počítají s délkou 4 855 milimetrů, šířkou 1 870 mm, výškou 1 425 mm a rozvorem 2 840 mm. Ve srovnání se stávající generací modelu Optima byl zvětšen hlavně prostor mezi nápravami (+45 mm) a šířka vozu (+40 mm), pročež lze i přes desetimilimetrový pokles na výšce očekávat uvnitř daleko více místa pro cestující i zavazadla.
Přečtěte si více: Podrobné představení stylového korejského kombíku, nakonec má pod kapotou konvenční turbobenzin.
Koenigsegg Agera RS - nový model
Koenigsegg má v Ženevě stánek s nejvyšší koncentrací motorového výkonu na metr čtverečný. Vévodí mu dvojice modelů One:1 a Regera a společnost jim dělá „civilnější” Agera RS. Ta navazuje na Ageru R a přináší více výkonu a také, pokud se to tak dá u Koenigseggu nazvat, nový vzhled.
Výrobce ji prezentuje jako ultimativní okruhový nástroj, současně ale zdůrazňuje, že ji lze provozovat na běžných silnicích. Základem pro vylepšení původní Agery R byly poznatky získané při vývoji modelu One:1. Od něj přebírá aktivní aerodynamické prvky v podobě klapek za lízátkem předního nárazníku, systém dynamického nastavování jízdní výšky a tuhosti tlumičů a aktivní zadní spoiler. Součástí aerodynamického paketu je již zmíněné lízátko jež bylo optimalizováno pro použití na okruzích, nástavce prahu a křidélka před zadními koly. Cílem bylo zvýšit přítlak, který ve 250 km/h dosahuje hodnoty 450 kg.
O pohon se stará firemní pětilitrový osmiválec o výkonu 866 kW (1 177 koní) při provozu na standardní benzín, na vybraných trzích bude možnost tankovat E85 a tím i dosáhnout vyššího výkonu - v takovém případě může motor generovat až 1 MW výkonu (1 360 koní). Na motor navazuje sedmistupňový automat a elektronicky ovládaný diferenciál a ač jde o dílo automobilky, která ráda šokuje dynamikou svých modelů, v tomto případě neoznámila ani akceleraci na jakoukoli rychlost, ani maximálku.
Přečtěte si více: Vše známé informace a další snímky o nové špičkové verzi Agery.
Koenigsegg Regera - nový model
V posledních několika málo dnech rozvířily celý motoristický svět debaty o tom, zda je rychlejší Ferrari LaFerrari, McLaren P1 nebo Porsche 918 Spyder. Tedy, ne že by to někoho nenapadlo již ve chvíli, kdy byl oznámen příchod těchto hybridních supersportů. Nicméně nově do dění zasáhl britský motoristický pořad Top Gear, který prozatím nezvládl zrealizovat srovnávací test kvůli námitkám britské a italské značky. Posléze jsme sice mohli poinformovat o tom, že nakonec „svatá trojice“ zřejmě porovnána bude, vítěz ale ve světle stávajících aktualit možná již nikoho zajímat nebude. A když už, tak pak jen kvůli dalšímu srovnávacímu testu.
Pokud nevíte, kam výše zmíněnými řádky míříme, pak vás rovnou zavedeme na výstaviště Palexpo, kde aktuálně debutuje Koenigsegg Regera. Již název této novinky přitom naznačuje, že Ferrari, McLaren a Porsche jsou pomalu minulostí, neboť ve švédštině znamená také „nadvláda“. Dále automobilka dodává, že v současné době rychleji akcelerující a výkonnější vůz na světě nenajdete. Novinku pak sice netituluje jako limitovanou edici, vyrobeno však má být jen 80 kusů. I přesto ale byla továrna značky přestavěna, aby Regera mohla být montována souběžně s Koenigseggem Agera.
Zázemí ale již opusťme a vypravme se zejména do motorového prostoru, který doznal mnoha novinek. Nadále tu tedy najdeme pětilitrový osmiválec twin-turbo se suchou olejovou vanou, který při spalování běžného benzinu produkuje 1 100 koní. Nově je však spřažen hned se třemi elektromotory YASA, z nichž po jednom najdeme u každého zadního kola (zde produkují 2x260 Nm), zatímco třetí o točivém momentu 300 Nm je součástí hnací hřídele a stará se o vektorování točivého momentu, regenerativní brzdění i nastartování spalovací jednotky.
Přečtěte si více: Podrobné představení švédského hybrdiního bijce.
Lamborghini Aventador LP750-4 SV - nová verze
Aventador je na trhu již pěkných pár let, jeho oficiální představení proběhlo v roce 2011 na ženevském autosalonu. A letošní Ženeva ukazuje jeho ostřejší variantu, označenou Aventador LP750-4 SV. Ano, čtete správně, 6,5litrový dvanáctiválec tohoto rudého stroje má 750 koní, o padesát více než v základní verzi, a posílá je - jak jinak - na všechna čtyři kola.
Kromě toho tu je 690 Nm točivého momentu a také je Aventador SV oproti tomu „standardnímu” také o 50 kilogramů lehčí, váží 1 525 kg, a je postaven tak, aby byl ostřejší a rychlejší. Ostatně, rychlost je dobře vidět i v číslech - zrychlení na stovku se odehraje za 2,8 vteřiny, zhruba o jednu desetinu rychleji, než to trvá stávajícímu Aventadoru. Maximálka činí 349 km/h.
Větší ztrátu má však Aventador SV slabšímu bratrovi nadělit v zatáčkách, kde se nejvíce projeví vylepšená aerodynamika a také nižší hmotnost. Vidíme nejen nová kola, ale také úplně nový přední nárazník, který bude patrně zajišťovat lepší přítlak na přední nápravě. Jsou tu také nové prahy, které budou pravděpodobně mít stejný úkol o kousek blíže k zádi. Zadní nárazník také doznal obrovských úprav, vidíme difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku uprostřed a změny pro lepší proudění vzduchu za autem všude okolo. A o kousek výše je nastavitelné a vpravdě nepřehlédnutelné křídlo.
Přečtěte si více: Podrobné představení nejrychlejšího silničního Lamborghini všech dob, prohlédněte si také první jízdní video s ním.
Lexus LF-SA - koncept
Pokud existuje automobil, kterého se ve tmě leknete, je to určitě nový koncept Lexusu, označený LF-SA. Už jsme ho zvenčí viděli díky úniku před několika dny, nyní tu však spolu s ženevskou premiérou máme spoustu dalších fotografií, dvě videa a také detailnější informace. Klíčovou vlastností LF-SA je „destilovaný luxus”, jak říká automobilka, a znamená to luxusní mini-crossover.
Slovo „mini” je ze skutečně podstatné - tento stroj je konfigurace 2+2, zadní sedačky by tedy byly spíše nouzové, a jeho délka činí 343 cm a šířka 170 cm. Skutečně to tedy je malé auto, ale co mu chybí na velikosti, dohání extravagancí a odvahou vnějšího designu. Čelní maska ve tvaru vřetene je tu snad ještě větší než u ostatních Lexusů, zejména ve srovnání s velikostí auta.
Zezadu se prolisy karoserie snaží napodobit vřeteno přední masky a snad se jim to i daří, alespoň pokud se na záď zadíváte déle. Světla nedávají pochyb, že vidíte Lexus a zajímavým, třebaže na sériovém autě asi neproveditelným detailem je také lomené zadní okno. A například také kola mají do série hodně, hodně daleko.
Přečtěte si více: Všechny známé informace a fotky studie malého crossoveru Lexusu.
Lotus Evora 400 - facelift
Britská automobilka Lotus dnes odhalila první fotky a informace, jež se týkají modelu Evora 400. Ten se dočkal celé řady modifikací (celkově je 60 procent všech komponentů nových) po vnější i vnitřní stránce, přičemž opomenuta nebyla ani mechanika. Kromě toho tu máme rozšíření názvu o číslovku, jež má vystihovat potenciál pod kapotou. Naše představení tedy začneme v motorovém prostoru, kde i nadále najdeme 3,5litrový přeplňovaný šestiválec od Toyoty.
Ve srovnání se stávajícím Lotusem Evora S byl agregát patřičně přepracován, přičemž dostal větší kompresor, účinnější mezichladič, novou řídicí jednotku a modifikované výfukové ústrojí. Nyní tak produkuje 410 Nm točivého momentu a 400 hp, což v „evropském žargonu“ znamená 406 koní. S touto silou tak novinka nyní zvládne stovku za 4,2 sekundy, přičemž firemní trať v Hethelu objede o šest sekund rychleji než předchůdce a časem 1 minuta a 32 sekund vyrovná model Exige S.
Na dané jízdní dynamice, která končí na metě 300 km/h, ovšem nemá zásluhu pouze posílený motor, ale taktéž přepracovaná šestistupňová manuální převodovka, jež dostala do vínku novou spojku a lehčí setrvačník. Příplatkový automat se pak chlubí novým softwarem, zatímco samotný vůz přišel v rámci modifikací o nemalých 22 kilogramů na hmotnosti. Šest kilo z toho přitom připadá na lehčí přední sedadla, dalších 3,4 kg pak na ty zadní. Ty jsou přitom paradoxně komfortnější.
Přečtěte si více: Britské kupé dostalo do vínku rovněž vyšší přítlak či větší nástupní otvor.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024 - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! včera 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» 28.3.2024
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Firma předělávající spalovací auta na elektrická se kompletně zhroutila, David Beckham v ní utopil skoro půl miliardy
před hodinou - Majitel po 23 letech prodal překrásné BMW M5 E39 dráž, než ho kdysi koupil nové, s ikonou jezdil zadarmo
před 2 hodinami - Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
včera - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
včera - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva