Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek

(doplněno 5.3.) Nejdůležitější letošní autosalon je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek

5.3.2015 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 5.3.) Nejdůležitější letošní autosalon je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.

McLaren 675LT - nová verze

McLaren 675 LT neboli Long Tail odkazuje na legendární McLaren F1. Zároveň hodlá jaksepatří zatočit s novým Ferrari 488 GTB, které do Švýcarska dorazí rovněž. Naše představení přitom můžeme začít v zadní části vozu, která dala vozu název. Oproti kupé 650S totiž byl výrazně přepracován zadní spoiler, který zároveň slouží jako vzduchová brzda. Ve srovnání s dárcovským vozem je nově o 50 procent větší, pročež délka sporťáku z Wokingu narostla ze 4 509 milimetrů na 4 546 mm. Mimo to došlo k poklesu výšky o jedenáct milimetrů na 1 188 mm a rozšíření o dva milimetry na 2 095 mm. Zachován tak zůstal pouze rozvor 2 670 mm.

Ač je přitom novinka siluetou podobná McLarenu 650S, karoserie počítá s větším množstvím karbonu. Najít ho můžeme na předním nárazníku i bočních prachových lištách, stejně jako na zádi, kde obklopil dvě uprostřed výhružně trčící koncovky výfuku. Ten je pro změnu vyroben z titanu, přičemž vůči standardu spoří 1,1 kilogramu. Další dietou se pyšní interiér, kde najdeme skořepiny převzaté z McLarenu P1.

Mimo to automobilka pustila k vodě klimatizaci, tu však můžete na přání dostat zpátky na palubu bez jediného příplatku. Kromě toho můžeme zmínit ještě kryt motoru vyrobený z plexiskla, což má opět příznivý vliv na hmotnost. Ta totiž ve výsledku poklesla o sto kilo na 1 230 kg, díky čemuž je novinka 675 LT nejlehčím modelem v řadě Super Series (kromě kupé 650S do ní spadá také stejně vybavený Spider).

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 143 - McLaren 675 LT prvni oficialni sada 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 144 - McLaren 675 LT prvni oficialni sada 04Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 145 - McLaren 675 LT prvni oficialni sada 19

Přečtěte si více: Britská sportovní novinka dostane do vínku 675 koní, s nimiž dá stovku za 2,9 sekundy.

McLaren P1 GTR - nová verze

McLaren P1 GTR rozhodně není novinkou, o které jsme k dnešnímu dni neslyšeli. Britská automobilka však veškeré informace servírovala postupně, díky čemuž jsme si kupříkladu loni v srpnu v souvislosti s výstavou Concours d'Elegance, jež se pořádala v americkém Pebble Beach, mohli prohlédnout karoserii. Souběžně s tím byla zveřejněna také nějaká technická data, na odhalení interiéru však bylo třeba vyčkat až do října. Ani v ten moment ovšem McLaren nepustil do éteru vše.

Nyní ovšem bezpečně víme, že spalovací jednotka produkuje 800 koní (nárůst o 63 k), zatímco výkon elektromotoru narostl ze 178 na rovných 200 koní. Celkově tak můžeme počítat s výkonem 1 000 koní, což dozajista pozmění jízdní dynamiku. Konkrétní data v tomto směru ovšem nezazněla, pročež lze jen dodat, že silniční model naladěný na 916 koní zvládá sprint na stovku za 2,8 s, na dvoustovku za 6,8 sekundy a na 300 km/h za 16,5 s.

Kromě vyššího výkonu se okruhový model pyšní také hmotností nižší o 50 kilogramů. Dosaženo toho bylo aplikací celé řady závodních komponentů, mezi něž patří třeba polykarbonátová okna. Ta jsou navíc napevno uchycená a otevírat lze pouze malá část na straně řidiče. Kromě toho tu máme také více karbonu či nový výfuk, který byl vyroben ze slitiny titanu a Inconelu, přičemž sám o sobě šetří více než 6,5 kg.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 146 - McLaren P1 GTR produkcni verze 10Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 147 - McLaren P1 GTR produkcni verze 12Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 148 - McLaren P1 GTR produkcni verze 14

Přečtěte si více: Modifikovaná karoserie ověnčená mohutným křídlem produkuje přítlak až 660 kg.

Mercedes-AMG GT3 - nový model

Třícípá hvězda virtuálně odhalila nový Mercedes-AMG GT3, který si stejně jako mnoho novinek z poslední doby odbude svou výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě. Slovo „odhalení“ bychom však měli dát minimálně do dvojitých uvozovek, neboť tisková zpráva nám zrovna mnoho konkrétních faktů nezmiňuje. Tím nejzásadnějším ovšem je, že závodní speciál nepohání nový čtyřlitrový osmiválec twin-turbo. Místo toho pod přední kapotou najdeme původní 6,3litrový atmosférický motor V8, který používal i předchozí model SLS AMG GT3.

Vůči „Gullwingu“ bylo učiněno několik evolučních změn, pročež je otázkou, jaký výkon přenáší šestistupňová sekvenční převodovka na zadní kola. Podle všeho by ovšem mělo jít o nějakých 600 koní, které budou kombinovány s hmotností pohybující se okolo 1 250 kg. Tato data však nejsou oficiální, na potvrzení si tak budeme muset počkat. Stejně tak je neznámou jízdní dynamika.

Více však víme o rozšířené karoserii, která se pyšní matně šedým lakem, mohutným zadním křídlem a výraznějším difuzorem. Kromě toho se ovšem změnil prakticky každý panel, neboť kapota motoru, dveře, blatníky, prahy a víko zavazadelníku jsou nyní vyrobeny z karbonu. Ve všech čtyřech rozích se pak objevují dvojité lichoběžníky, černě lakovaná kola s centrální maticí či závodní pneumatiky.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 149 - Mercedes-AMG GT3 prvni sada 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 150 - Mercedes-AMG GT3 prvni sada 05Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 151 - Mercedes-AMG GT3 prvni sada 07

Přečtěte si více: Závodní speciál třícípé hvězdy je předzvěstí silničního modelu, ten však turbo dostane.

Mercedes-Benz G 500 4x4^2 - koncept

Letošní rok se nese ve znamení střídání stráží na stanovišti nejdrsnějších off-roadů Mercedesu. Verze G 63 AMG 6x6 končí a to nikoli kvůli nezájmu zákazníků, ale kvůli zachování její exkluzivity. Zájem o podobně extrémní terénní modely tedy trvá, a tak Mercedes přijde s něčím podobným, verzí 4x4 na druhou. Její příchod přes týden avizoval, dnes už vám můžeme nabídnout její úplné představení.

I když úplné... Novinka bude na ženevském stánku Mercedesu debutovat jen jako „koncept blízký produkci”, a tak vám zatím nemůžeme nabídnout kompletní specifikace. I to, co víme, ale docela dobře stačí, abyste si udělali představu, s čím máte tu čest. Tohle je malé terénní monstrum a Němci tvrdí, že je i více než tím.

Začneme-li u vzhledu, můžeme říci, že vůz pokračuje ve stopách verze 6x6, jíž je jakousi zkrácenou verzí. Ačkoli s označením G500 4x4^2 očividně nenese logo AMG, dostal některé prvky právě od sportovní divize značky. Přehlédneme-li jinak nepřehlédnutelnou žluto-zelenou barvu, pak se toto Géčko vzhledově vyznačuje předním nárazníkem od AMG a rozličnými karbonovými prvky od tamtéž. Na první pohled je vidět také rampa s LED-světly na střeše, ocelové kryty spodku, boční vyústění výfuků a hodně velká, 22" kola s off-roadovými pneumatikami 325/55 R18.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 152 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 07Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 153 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 08Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 154 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 09

Přečtěte si více: Německý drsňák dostal pod kapotu nový čtyřlitrový osmiválec o výkonu 422 koní.

Mercedes-Benz SL 417 Mille Miglia - nový model

Pravděpodobně jen nadšení automobilisté budou letošní rok vnímat jako příležitost k oslavě šedesátiletého výročí kdysi slavného triumfu Stirlinga Mosse s navigátorem Denisem Jenkinsonem v závodě Mille Miglia za volantem Mercedesu 300 SLR. Že by někdo krom několika pamětníků nesl v paměti také to, že v témže ročníku opanovala svou třídu posádka Fitch/Gesell v obyčejnějším Mercedesu 300 SL, pak můžeme vyloučit s pravděpodobností hraničící s jistotou. Právě na tento méně známý úspěch se ale snaží poukázat Mercedes-Benz novou edicí současného modelu SL, kterou představí na autosalonu v Ženevě.

Němci ve Švýcarské metropoli ukáží vůz nesoucí jméno Mercedes SL 417 Mille Miglia, jež ve svém označení skrývá nejen jméno zmíněného závodu, ale také číslo vozu, které Fitch a Gessel v roce 1955 na svém „eSeLu” vezli. Nebude vyroben jen určitý počet přesně takových či onakých aut, jak tomu někdy bývá, 417 Mille Miglia bude nabízen jako paket, kterým zákazníci budou moci osadit vůz dle jinak vlastní specifikace, podle všeho krom variant AMG.

Cena není zrovna lidová, jak lze ostatně u prestižního modelu třícípé hvězdy očekávat, a bude vyžadovat 14 000 resp. 12 800 Eur (387 resp. 354 tisíc Kč) podle toho, zda zvolíte model SL400 s třílitovým biturbem V6 o výkonu 245 kW (333 koní) nebo SL500 s 4,6 litrovým biturbem V8 generujícím až 320 kW (435 koní). V obou případech dostanete pak podvozek s adaptivními tlumiči, ty jsou pro tuto edici standardem, a řadu specifických vizuálních prvků.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 155 - Mercedes SL 417 Mille Miglia prvni 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 156 - Mercedes SL 417 Mille Miglia prvni 04Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 157 - Mercedes SL 417 Mille Miglia prvni 07

Přečtěte si více: Známe veškeré podrobnosti, jimiž se speciální edice bude lišit od standardního Mercedes SL.

Mercedes-Benz V-ision e

Mercedes-Benz třídy V již zdaleka není žhavou novinkou. Koneckonců, základní provedení jsme si mohli představit na počátku loňského roku, v souvislosti s pařížským autosalonem pak přišla na světlo světa verze 4x4. Ve všech případech jsme však mohli hovořit pouze o čtyřválcových motorech. Na tom se kupodivu nezměnilo pranic ani v této chvíli, kdy na ženevském autosalonu debutuje koncept V-ision e.

Již samotný název přitom naznačuje, že půjde o alternativní pohon. Ten počítá s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem o výkonu 210 koní a točivém momentu 350 Nm, jemuž asistuje elektromotor přihazující dalších 122 koní a 340 Nm. Celkem tak soustava dává k dobru 333 koní a 600 Newtonmetrů, což stačí na sprint z klidu na stovku za 6,1 sekundy a nejvyšší rychlost 206 km/h.

Ač zde rázem máme nejvýkonnějšího a nejrychlejšího zástupce třídy V, více než o jízdní dynamiku jde v tomto případě o ponížení spotřeby resp. emisí CO2. V prvním případě tak máme počítat se třemi litry na 100 km, ve druhém pak se 71 g/km. Realitu tyto údaje sice příliš nereflektují, 50kilometrového dojezdu čistě na elektřinu při rychlosti maximálně 80 km/h však třída V možná schopna bude.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 158 - Mercedes-Benz V-ision e prvni sada 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 159 - Mercedes-Benz V-ision e prvni sada 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 160 - Mercedes-Benz V-ision e prvni sada 03

Přečtěte si více: Představení studie věru zvláštní verze Mercedesu třídy V.

Mercedes-Maybach Pullman - nový model

Novinka třícípé hvězdy oproti Mercedesu-Maybach narostla skutečně výrazně, její délka totiž činí přesně 6 499 mm a rozvor 4 418 mm, tedy více, než měří na délku leckteré plebejské sedany. Pullman je také o 10 cm vyšší než standardní třída S. A pochopitelně, veškerý prostor navíc je ve prospěch pasažérů na zadních sedadlech. Pokud by čísla nestačila, prostor uvnitř dobře nastíní i přiložené fotografie.

Standardní konfigurace zadní části kabiny je čtyřmístná, dvě křesla po směru jízdy jsou doplněna dvěma skládacími sedačkami, otočenými proti směru jízdy. Je ale možné si objednat lepší, ve větším rozsahu polohovatelná křesla a s nimi i dvoumístné uspořádání, které se zbaví oněch dvou sedaček proti směru jízdy. Co na svém místě zůstane, je přepážka, oddělující prezidenta, diktátora či generálního ředitele od řidiče s 18,5" monitorem.

Pasažéři vzadu si také užívají koženého čalounění úplně všeho myslitelného, od sedaček přes dveře až po stropní obložení. Dá se říci, že v podstatě všechno, co vidíte na obrázcích a co se neleskne či není kovové, je potaženo kůží. Mercedes se samozřejmě holedbá, že bude k dispozici míra individualizace, která "nemá sobě rovného". Také tu je špičkový audiosystém Burmester s 3D-efektem a ve stropě je po vzoru moderních, ale dnes už nevyráběných Maybachů trojice budíků, která ukáže čas, rychlost jízdy a teplotu venkovního vzduchu.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 161 - 2015 mercedes-maybach s pullman 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 162 - 2015 mercedes-maybach s pullman 02

Přečtěte si více: Absolutní vrchol třídy S bude pod kapotou profitovat z šestilitrového dvanáctiválcového motoru.

Mitsubishi L200 2015 - nová generace

Ženevský autosalon představí nástupce současné generace Mitsubishi L200, na některých trzích známého jako Triton. To se poprvé představilo už loni v listopadu, tehdy jsme ale znali pouze jeho asijské specifikace. Nyní tu máme první informace o evropském provedení vozu spolu s rozsáhlejší fotosadou. Je na ní sice stroj opět logy Triton, vzhledově se mu ale L200 vzdalovat nebude. Zjevné tedy je, že Mitsu se snaží stroj vizuálně posunout směrem k SUV, alespoň zepředu.

Je tu spousta chromu, jak na přední masce, tak i na krytech zrcátek, a například nová litá kola. Vidíme také LEDková světla denního svícení, která budou vůbec poprvé u L200 spojena s bixenonovými světlomety. V základu však budou standardní halogenové žárovky a na denní svícení nejspíš bude třeba používat hlavní světlomety. Zda budou ve standardní výbavě i mlhové světlomety, zatím nevíme, ale příliš bychom na to nespoléhali.

Stejně jako v současné generaci, L200 bude k mání se třemi variantami kabiny - Single, Club a Double Cab. V Evropě by měly být zpočátku k mání pouze větší dvoudveřová Club Cab a čtyřdveřová Double Cab, které údajně nabídnou čtyři, resp. pět míst k sezení. Single Cab by se v nabídce měla objevit později, zcela jisté to ale zatím není.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 163 - 2016 mitsubishi l200 triton eu 09Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 164 - 2016 mitsubishi l200 triton eu 10Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 165 - 2016 mitsubishi l200 triton eu 29

Přečtěte si více: Projděte si rozsáhlou fotogalerii nového L200 stejně jako informace o motorech.

Mitsubishi XR-PHEV II - koncept

Před čtyřmi týdny japonská automobilka oznámila, že na ženevském autosalonu představí nový koncept, který je „inteligentní kombinací inženýrství, plynulosti dané vysoce výkonným elektromotorem, nízkým dopadem na životní prostředí či dynamickou agilitou a sportovním designem“. Toto prohlášení doplnily ještě zatmavené snímky, jež mnoho konkrétního neprozrazovaly. Vůz na nich se ovšem velmi nápadně podobal konceptu XR-PHEV z roku 2013, pročež jsme naznačili, že by mohlo jít o evoluční verzi.

To nyní potvrdila samotná automobilka, která poslala do světa nové fotky, na nichž si již „zcela nový koncept“ můžeme prohlédnout bez jakéhokoliv omezení, zevnitř i zvenčí. Souběžně s tím je spojeno i krátké tiskové prohlášení, jež se soustředí zejména na hybridní ústrojí. To je tvořeno spalovací jednotkou prozatím neznámého objemu, s níž je spárován nově vyvinutý elektromotor o výkonu 163 koní a baterie o kapacitě 12 kWh.

Veškeré tyto komponenty jsou usazeny nad přední nápravou, na kterou je směřován i celkový výkon. Podle automobilky by emise CO2 měly poklesnout pod 40 gramů na kilometr, což můžeme převést na nějakých 1,7 l/100 km. To rozhodně není hodnota, která by zaváněla realitou. Kromě nízké fabulované spotřeby by koncept XR-PHEV II měl být schopen jízdy čistě na elektřinu, stejně jako může přepnout na hybridní pohon. Mimo to má řidič k dispozici také režimy Battery Save a Battery Charge, kdy první počítá se šetřením energie na pozdější dobu a druhý s výraznějším dobíjením již během jízdy.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 166 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 167 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 07Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 168 - Mitsubishi XR-PHEV II prvni foto 20

Přečtěte si více: Prohlédněte si další fotografie japonského konceptu, který je předzvěstí produkčního ASX i Outlanderu PHEV.

Morgan Aero 8 2015

Aero 8 bylo svého času v rámci nabídky Morganu malou revolucí. Výrobce „dřevěných” klasik postavil auto založené na moderních materiálech a představil ho jako moderní interpretaci předválečné klasiky. Auto mělo hliníkový rám, podvozek i karoserii, pod kapotou pracoval atmosférický osmiválec od BMW (na začátku o objemu 4,4 l, od roku 2008 4,8 l), který přes manuální převodovku poháněl zadní nápravu vybavenou samosvorem.

Morgan chtěl udělat opravdu sportovní auto, zavěšení kol vycházelo z konstrukce používané u okruhových speciálů a vyznačovalo se uvnitř karoserie umístěnými tlumiči a absencí stabilizátorů. Na jeho základu posléze vznikly modely Aero SuperSports a Aero Coupe. Ty jsou v prodeji dodnes, ovšem s příchodem inovovaného Aera 8 jejich výroba skončí.

Druhá generace Aera 8, pokud to tak můžeme nazvat, se vyznačuje několika zásadními změnami. To hlavní je návrat ke klasické konstrukci podvozku v podobě dvojitého zavěšení s tlumiči vně karoserie a stabilizátorů. Výsledkem by mělo být výrazně předvídatelnější chování auta a zábavnější řízení. Jízdní kvalitu by měla citelně vylepšovat i vyšší torzní tuhost auta.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 169 - Morgan Aero 8 2015 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 170 - Morgan Aero 8 2015 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 171 - Morgan Aero 8 2015 03

Přečtěte si více: Představení navrátivšího se Morganu Aero 8 i s jeho atmosférickým V8 od BMW.

Nissan Note N-Tec - nová verze

Japonský hatchback se na ženevském autosalonu objeví v nové limitované edici N-Tec, která si tak trochu hraje na něco, čím není. Ačkoliv zde máme třeba agresivnější nárazníky, výraznější boční prahy a černou masku chladiče, ve výsledku je toto provedení jen a pouze vzhledovou záležitostí, s níž je spojena bohatší standardní výbava a zcela sériová technika, tedy buď 1,2litrové benzinové motory nebo 1,5litrový turbodiesel.

Zvenčí přitom kromě výše zmíněného paketu Dynamic (odhalen bude rovněž v Ženevě) můžeme zaregistrovat ještě 16palcová litá kola ve specifickém designu či stříbrně zbarvené kliky dveří a kryty zpětných zrcátek. Boční a zadní okna byla pro změnu zatmavena a nabízejí tak více soukromí zejména ve druhé řadě sedadel. Ta je pak stejně jako přední sedadla potažena unikátním látkovým čalouněním.

Dále v kabině najdeme kůží obšitý volant nebo multimediální systém NissanConnect, který umožňuje streamování internetových rádií a nabízí řadu aplikací včetně vyhledávání Googlu. Kromě toho se ovšem do standardní výbavy nastěhovala také zpětná kamera, dešťový a světelný senzor nebo automatická klimatizace.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 172 - Nissan Note N-Tec prvni foto 03Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 173 - Nissan Note N-Tec prvni foto 05Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 174 - Nissan Note N-Tec prvni foto 09

Přečtěte si více: Nissan Note N-Tec dostane do vínku rovněž bezpečnostní technologie Safety Shield.

Nissan Sway - koncept

Nejmenší Nissan v nabídce, model Micra, se pomalu blíží ke konci svého životního cyklu. Má dostat nástupce někdy v roce 2016 a koncept Sway, představený v Ženevě, naznačuje, jak by tento stroj mohl vypadat. A podle prvního dojmu lze říci, že Sway vypadá mnohem lákavěji než Micra a to se ani nesnaží působit jako SUV. Do malého auta totiž dostává prvky současného designu Nissanů, které vídáme třeba na Pulsaru či Qashqai.

Pochopitelně je ale dotahuje skoro až ad absurdum, je to také koncept a od konceptů se to očekává. Obrovskou přední maska, tenké světlomety a výrazné vlny táhnoucí se od přídě přes celé boky asi v sérii očekávat nemůžeme. Také se pro produkci stroj možná trochu zmenší, měří totiž 401 cm na délku a rozvor činí 257 cm, což je na městské miniauto přeci jen trochu moc a Micra je o zhruba 20, resp. 30 cm kratší.

Interiéru dominuje palubní deska v motivu plachtícího křídla, na které najdeme přístrojový štít ve formě dvou kulatých displejů, ukazujících rychlost jak ručičkou, tak i číslem. Uprostřed je solidně velký displej infotainmentu, který zobrazí výstup navigace a zvládne se připojit k internetu, jak je dnes u nových aut běžné. Čtyřdveřová karoserie nabídne prostor čtyřem lidem v moderně pojatých, modrým semišem potažených sedačkách.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 175 - nissan sway concept 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 176 - nissan sway concept 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 177 - nissan sway concept 03

Přečtěte si více: Úplné představení Nissanu Sway, který předznamenává novou Micru.

NanoFlowcell Quant F - koncept

Možná si ještě vzpomenete na loňský ženevský autosalon, kde byla jednou z méně nápadných premiér prezentace švýcarského elektrického sporťáku NanoFlowcell Quant. Ten se pyšnil nadmíru zajímavými parametry, když sliboval elektromotor v každém kole, výkon 925 koní, točivý moment 11 600 Nm, stovku za 2,8 sekundy, nejvyšší rychlost přesahující 380 km/h a dojezd v rozmezí 400 až 600 kilometrů.

Loňská data byla ovšem pro letošek výrazně překonána. Quant F nyní disponuje výkonem 1 090 koní při maximálním elektrickém napětí 735 voltů, zatímco loni to bylo 600 V. Produkční verze by však kvůli spolehlivosti měla být utlumena na 400 voltů, což by mělo odpovídat více než pěti stovkám koní. Zrychlení na stovku se tedy bezesporu natáhne nad tři sekundy, maximálka přes 300 km/h ale má zůstat zachována.

Kromě působivější jízdní dynamiky se nová verze prezentuje také o 30 procent lepším dojezdem, který byl navýšen na 800 km. Toho bylo dosaženo systémem založeným na kombinaci baterií a palivových článků pracujících s tekutým, blíže nespecifikovaným elektrolytem. Ten je schraňován ve dvou 250litrových nádržích a následně pumpován skrze zmíněné palivové články. V jejich srdci se nachází membrána, na které dochází k řízené výměně elektrického náboje, který je následně použit pro pohon elektromotorů.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 178 - NanoFlowcell QUANT F prvni foto 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 179 - NanoFlowcell QUANT F prvni foto 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 180 - NanoFlowcell QUANT F prvni foto 03

Přečtěte si více: Firma NanoFlowcell dodává, že Quant F je takřka kompletně připraven na evropskou homologaci, prý dokonce už jezdí v běžném provozu.

NanoFlowcell Quantino - koncept

První, několik dní starý obrázek malého stroje firmy NanoFlowcell dostává pokračování. Známe název nového auta, jeho zaměření i některé parametry. Je to menší sourozenec Quantu e-Sportlimousine, resp. Quantu F, v nějž se koncept z loňské Ženevy vyvinul. Nese název Quantino, tedy snad něco ve smyslu Quant-bambino.

Jak jsme předpokládali, tento stroj je označen jako městské kupé. Nemá tedy přes pět metrů, jako jeho větší bratr - délka je 3 910 mm, o dobrých 30 centimetrů méně, než má Hyundai Veloster, a interiér je konfigurace 2+2. Podobně jako větší Quant F, i tohle je čtyřkolka, ale o dost slabší - o pohon se starají čtyři elektromotory ve 22" kolech, každý o výkonu 136 koní. To znamená maximálku „přes 200 km/h”, jak říká tisková zpráva.

Také to ale má znamenat špičkový dojezd. Automobilka hovoří o tisícovce kilometrů na jedno... doplnění energie, řekněme. Tento stroj totiž využívá stejného systému jako větší Quant F, tedy dvou nádrží s elektrolyty, jedním nabitým kladně, druhým záporně. Každého tu má být 175 litrů. Jejich setkání přes membránu v palivovém článku produkuje elektřinu pro pohon vozu a všeho ostatního, co je na palubě.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 181 - nanoflowcell quantino prvni obrazky 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 182 - nanoflowcell quantino prvni obrazky 02

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše