Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek

(doplněno 5.3.) Nejdůležitější letošní autosalon je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek

5.3.2015 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 5.3.) Nejdůležitější letošní autosalon je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.

Opel Corsa OPC 2015 - nová generace

Po úniku prvních fotek nového Opelu Corsa OPC se dalo očekávat, že automobilka brzy vyrukuje s oficiální sadou a informacemi. Teď je tu máme, a i když je příchod každého podobného auta dobrou zprávou, pro Čecha má poněkud hořkou příchuť. Nová Škoda Fabia se totiž jeví být jízdně velmi vytříbeným autem, v její nabídce přesto můžeme vyhlížet nanejvýš motor 1,2 TSI. Po verzi RS svým podvozkem a ovladatelností volá více než kdy dříve, žádná taková už se ale nevrátí. Jen smutně tak můžeme sledovat, jak její místo na trhu zabírá VW Polo GTI nebo nejnověji právě ostrá Corsa nové generace.

Nebudeme ale dále plakat nad rozlitým mlékem a německou novinku si raději představme, však můžeme být rádi, že k mání je alespoň na. Corsa OPC 2015 stejně jako v předchozí generaci spoléhá na 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec, jeho výkon však narostl o patnáct koní na finálních 207 koní. Mimo to máte v pásmu 1 900 až 5 800 otáček k dispozici 245 Nm točivého momentu, jež lze pomocí funkce Overboost navýšit na 280 Nm.

Tato síla se samozřejmě projevila i na lepší jízdní dynamice, pročež stovku nová Corsa OPC zvládne za 6,8 sekundy. Tím Opel pokořil svého největšího rivala, Ford Fiesta ST, který na stejnou disciplínu potřebuje čas o jednu desetinu delší. Pravda, jde sice o zanedbatelný rozdíl, i ten se ovšem počítá. Stejně jako nejvyšší rychlost 230 km/h, pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň za 6,6 sekundy nebo průměrná spotřeba vyčíslená na 7,5 litru na sto kilometrů.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 183 - Opel Corsa OPC 2015 nova sada 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 184 - Opel Corsa OPC 2015 nova sada 05Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 185 - Opel Corsa OPC 2015 nova sada 11

Přečtěte si více: Nový Opel Corsa OPC má již první českou cenu, je levnější než Peugeot 208 GTi.

Opel Karl - nový model

Německá automobilka Opel již loni odhalila svůj nejmenší model. Ten je pojmenován podle jednoho ze synů zakladatele značky, přičemž výstavní premiéru si odbude právě na autosalonu v Ženevě. Do prodeje pak zamíří až v létě, pročež mají potenciální zájemci dostatek času, aby našetřili částku, jež v případě základního modelu nemá překročit 10 000 Eur (cca 275 000 Kč). Tato cena je přitom poplatná hlavně západu Evropy, na českém trhu bude Karl stát dozajista mnohem méně. Na 250 tisících korun totiž startuje jeho větší sourozenec Adam.

Rozdíly v délce obou modelů ovšem nejsou až tak velké, neboť zatímco Karl měří 3 680 milimetrů, Adam je o 20 mm delší. Oba vozy pak zastiňuje nová Corsa, která se natáhla na rovné čtyři metry. I přes tento handicap má ovšem novinka Opelu bez problémů pobrat pětici cestujících, přičemž dle tiskové zprávy nabídne také řadu prvků, které byste v daném segmentu neočekávali. Standardem se stane třeba asistent rozjezdu do kopce, za příplatek pak budete moci sáhnout po monitoringu jízdních pruhů.

Kromě toho se Karl může pochlubit režimem City Mode, který má společně se senzory Park Pilot usnadnit pohyb a parkování ve stísněných městských zástavbách. Dále budete moci sáhnout po vyhřívaných sedadlech a volantu, panoramatické střeše či multimediálním systému IntelliLink, zatímco paleta barev karoserie bude zpočátku zahrnovat deset odstínů. Selekce kol pak odstartuje ocelovými čtrnáctkami a skončí litými šestnáctkami.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 186 - Opel Karl prvni sada 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 187 - Opel Karl prvni sada 03Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 188 - Opel Karl prvni sada 13

Přečtěte si více: Prohlédněte si nové mini Opelu na dalších fotkách i oficiálním videu.

Peugeot 208 2015 - facelift

O tří- a pětidveřovém hatchbacku 208 jsme se v posledních měsících často příliš nezmiňovali, ale v souvislosti s únikem fotek faceliftované verze bylo třeba udělat výjimku. Někteří měli publikované obrázky za podvrh, sama automobilka dnes ale potvrdila fakt, že přesně takto přepracované malé lvíče míří pod záře reflektorů ženevského autosalonu. Změny, které se odehrály na jeho kabátě, asi dech nikomu nevyrazí, ale chtě nechtě si je budeme muset projít.

Naše první sonda tak patří exteriéru, který je nově obohacen o agresivněji vyhlížející přední nárazník a s ním související přepracovanou masku chladiče. Jí asistují světlomety s novou grafikou a také modifikovaná sekce mlhovek, na zádi pak musí přijít řeč na do boků protažené koncové svítilny s „3D LED designem”. Atraktivitu pro potenciální kupce budou na vyšší úroveň vyzdvihovat také nové laky karoserie v čele s oranžovým, který vidíte na fotografiích. Celkově jich má být v nabídce dokonce třináct (včetně perleťových a metalických barev) a korespondovat s nimi budou na přání také černě lakovaná kola.

V interiéru pak Peugeot slibuje například kožený volant s novými dekory a čalouněním, dále nové pakety výbavy či centrální sedmipalcový displej modernizovaného multimediálního rozhraní s novou funkcí MirrorScreen, která není ničím jiným než známým MirrorLinkem zrcadlícím obrazovku mobilních telefonů. Podpora aplikací Peugeot Connect je samozřejmostí, stejně jako rozhraní Bluetooth nebo porty USB. Nic zásadnějšího se ale uvnitř nemění, pomineme-li předkolizní asistent s funkcí autonomního brzdění.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 189 - Peugeot 208 FL 2015 oficialni sada 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 190 - Peugeot 208 FL 2015 oficialni sada 03Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 191 - Peugeot 208 FL 2015 oficialni sada 20

Přečtěte si více: Facelift Peugeotu 208 dorazí také ve verzi GT Line, jež se pyšní třeba většími koly.

Peugeot Partner 2015 - facelift

Jen krátce po uvedení faceliftovaného provedení Citroënu Berlingo, který bude k vidění na autosalonu v Ženevě, se hlásí do služby také jeho spřízněný bratr od Peugeotu. Modernizace modelu Partner s ohledem na jeho partnera bude nyní už schopná překvapit málokoho, každopádně na zoubek bychom se jí rozhodně podívat mohli. A vezmeme to pěkně od kabátku, který bude určován především volbou verze.

Kromě užitkové se totiž znovu objeví varianta zaměřená na lidskou posádku s dovětkem Tepee a také její drsnější, respektive plastovější provedení Outdoor. Malý van dostal ve všech zmiňovaných verzích především nové světlomety a nárazník s LEDkami na denní svícení, přičemž na masce chladiče se objevilo firemní logo (dříve na kapotě), které nyní koresponduje s 308 GT a nedávno testovanou vlajkovou lodí 508. Důraz byl při všech změnách podle tiskové zprávy zaměřen na navození „robustnějšího dojmu“.

Novinkou budou také dvě verze úprav na míru, které zákazník dostane zaškrtnutím paketů Look či Look Integral. Kromě toho bude verze Tepee nabízena nově ve dvou odstínech karoserie, a sice v šédé Moka a rovněž šedé Artense, doplňkem mohou být nová šestnáctipalcová kola s osmi rameny. Po tomto výčtu se směle můžeme posunout dovnitř, kde se automobilka rozhodla pro nové čalounění (taktéž šedé) a dále pro instalaci nového dotykového sedmipalcového displeje do vyšších stupňů výbavy.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 192 - Peugeot Partner FL 2015 oficialni sada 03Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 193 - Peugeot Partner FL 2015 oficialni sada 04Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 194 - Peugeot Partner FL 2015 oficialni sada 06

Přečtěte si více: Prohlédněte si také fotky verze Tepee, k dispozici máme rovněž data o motorech.

Porsche 911 GT3 RS - nová generace

Automobilka ze Zuffenhausenu nakonec udělala to, co jsme nepovažovali za příliš reálné. Na ženevském autosalonu skutečně představí nejen Porsche Cayman GT4, ale rovněž novou generaci modelu 911 GT3 RS. Na první pohled by přitom tento nápad nemusel vypadat příliš chytře, neboť oba modely cílí de facto na stejnou klientelu a tudíž tak zahájí bratrovražedný boj již na výstavišti Palexpo. Na druhou stranu je však kupodivu jen jeden vůz z této dvojice skutečně nekompromisním řidičským strojem.

Jak už asi tušíte, Porsche 911 GT3 RS se v tomto ohledu musí spokojit „až“ se druhým místem, což asi není nejlepší vizitka, kterou můžeme této novince vystavit. Nicméně tam, kde Cayman používá manuální převodovku a nabízí tak ideální propojení s vozem, je větší sourozenec vybaven automatem PDK. Tato piha na kráse mu přece jen ubírá na řidičské přitažlivosti, jakkoliv veškeré ostatní parametry vypadají skvěle. To pochopitelně neznamená, že si nenajde své zákazníky, mezi tradiční klientelou GT3 RS ale mnoho skalpů nezíská a bude dále přikládat pod oheň cen předchozí GT3 RS 4.0.

Zanechme ale filozofování a vrhněme se rovnou na samotné představení. To můžeme začít hliníkovou karoserií, která vychází z Porsche 911 Turbo. Aby však došlo k zredukování hmotnosti a snížení těžiště, máme tu hořčíkovou střechu, zatímco víko zavazadelníku a motoru bylo vyrobeno z karbonu. Povšimnout si přitom můžeme i 30 cm širokého prolisu, jež se táhne přes předek a střechu, přičemž evokovat má klasické vzduchem chlazené modely značky.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 195 - Porsche 911 GT3 RS 2015 prvni sada 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 196 - Porsche 911 GT3 RS 2015 prvni sada 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 197 - Porsche 911 GT3 RS 2015 prvni sada 03

Přečtěte si více: Podrobné představení nejostřejší verze 911 generace 991.

Porsche Cayman GT4 - nová verze

Nové Porsche Cayman GT4 má velké šance stát se modlou a legendou této dekády. Dokonce natolik velikou, že by svého sourozence, model 911 GT3, mohlo zašlapat do prachu, třebaže ne svou rychlostí. Důvod výše uvedeného tvrzení je ovšem prostý a netkví v prvé řadě v usazení motoru uprostřed, jakožto spíše ve volbě převodovky. Zatímco totiž GT3 dostalo do vínku pouze automat PDK a pro ostatní Porsche už se chystají jen turba, Cayman GT4 má pořád starou dobrou atmosféru, která je pro změnu spojena jen s manuálem.

Oním motorem je 3,8litrový plochý šestiválec z Porsche Carrera S, jehož výkon byl sice odladěn ze 400 koní na 385, stále však jde o výrazný nárůst oproti dosud nejsilnějšímu provedení Caymanu, verzi GTS, která ze 3,4litrového objemu dolovala „pouze“ 340 koní. S nárůstem výkonu došlo logicky ke zlepšení jízdní dynamiky, kdy stovku novinka pokoří již za 4,4 sekundy, tedy o pět desetin rychleji než manuálem vybavené GTS (verze s PDK zvládá danou disciplínu za 4,8 s). Kromě toho narostla z 285 km/h na 295 km/h nejvyšší rychlost, zároveň se však také zvedla spotřeba, a to z devíti litrů na sto kilometrů na 10,3 l/100 km.

Cayman GT4 ovšem neprofituje pouze ze změn v motorovém prostoru, ale také z přitvrzeného podvozku, který byl navíc snížen o 30 milimetrů. Dále tu máme upravený bodykit, který dostal nový čelní nárazník s třemi výraznými otvory a přidaným lízátkem, napevno uchycené mohutné zadní křídlo a difuzor obklopující dvojici koncovek výfuku usazených uprostřed.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 198 - Porsche Cayman GT4 prvni oficialni sada 06Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 199 - Porsche Cayman GT4 prvni oficialni sada 07Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 200 - Porsche Cayman GT4 prvni oficialni sada 12

Přečtěte si více: Nový Cayman GT4 pokoří Severní smyčku za úžasných 7 minut a 40 sekund, prohlédněte si také první fotky vozu z ulice.

Qoros 3 City SUV - nový model

Automobilka Qoros není ztělesněním typického obrazu, který léta vykreslují čínská auta. Její modely jsou docela pohledné, podle crash testů nadmíru bezpečné, pouze s kvalitou či konstrukcí byl přinejmenším svého času na štíru. Případné zájemce by tak zatím mohl odradit snad jen původ, případně nepříliš nízká cena a zejména pak omezená nabídka a dostupnost. Momentálně je totiž na Starém kontinentu k dispozici pouze limuzínu, kterou si můžete na Slovensku pořídit od 20 960 Eur (cca 575 500 Kč). Za to sice dostáváte plnou výbavu, přesto však tato nabídka není zrovna lákavá. Zvláště když jde o sedan, který v těchto končinách není zrovna nejoblíbenější karosářskou variantou.

Na ženevském autosalonu si ovšem Qoros hodlá jaksepatří spravit reputaci, neboť na výstavišti Palexpo představí svou novinku s názvem City SUV. Jednat se bude o aktuálně velmi populární crossover kompaktních rozměrů, který má většinu svého života strávit na vyasfaltovaných městských vozovkách. Proto ostatně ono slovo „City“, se kterým koresponduje pouze pohon předních kol a jen lehce přizvednutá světlá výška.

O pohon se postará 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec, který produkuje 156 koní a 210 Nm točivého momentu. Jejich přenos dostal ve standardu na starosti šestistupňový manuál, kromě toho ovšem budete moci sáhnout také po dvouspojkové automatické převodovce. Spotřeba přitom činí 6,8 l/100 km v prvním případě a 6,9 l/100 km ve druhém. Zatím ovšem není jisté, zda dorazí i atmosférická jednotka.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 201 - Qoros 3 City SUV nove foto 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 202 - Qoros 3 City SUV nove foto 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 203 - Qoros 3 City SUV oficialni sada 09

Přečtěte si více: Víme více o výbavě i přibližné ceně, za kterou by čínsko-izraelský crossover mohl být k mání.

Radical RXC Turbo 500 - nová verze

Už je to tu zase, říkáte si. Zase je řeč o nějakých rekordech na Nürburgringu, jenže tohle je vlastně jedna z nosných linií Ženevy. Určitě je to kouzlo nechtěného, establishment by asi raději viděl zástupy elektroaut oblepené davy koupěchtivých zákazníků, ale to je v tuto chvíli asi taková fikce, jako Porsche 911 GT3 RS s manuálem. Naopak, nejvíce radosti mají zatím asi příznivci okruhového ježdění. Nabídka je opravdu široká. Vybírat mohou mezi Renaultem Clio RS Trophy, Hondou Civic Type R, Porschemi Cayman GT4 či již zmíněným GT3 RS, ti nejbohatší mohou koukat po Koenigseggu Agera RS. A pro ty nejdrsnější z drsňáků tu je Radical RXC Turbo 500.

Nejde o nic jiného než závodní auto, které jen tak mimochodem má silniční homologaci. Jeho celkové pojetí naznačuje jediné - rychlá jízda na okruzích je jediným modem operandi, ve kterém se bude cítit dobře, vše ostatní je bráno jen jako nutné zlo. Jeho pohon má na starosti motor o výkonu 395 kW (537 k) při 6 100 1/min, což při hmotnosti cca 1 150 kg dává výkonový poměr 468 k na tunu. Z nuly na 160 km/h zrychluje za neuvěřitelných 6,8 s.

Cílem Radicalu je zajet s tímto autem co nejrychlejší kolo na Nordschleife a stát se tak rekordmanem mezi produkčními auty. Již v létě se testovací pilot Radicalu vydá na německý okruh po vlastní ose přímo z Británie a jeho tým mu na ostrý devět měřených kol přiveze tři sady pneumatik (standardní Dunlop SportMaxx, Direzza D03G použité při zisku posledního rekordu a navíc ještě slicky Dunlop SP Sport). My se pak dozvíme, jestli se opravdu dostal pod současně platných 6:48.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 204 - Radical RXC Turbo 500 1Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 205 - Radical RXC Turbo 500 2Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 206 - Radical RXC Turbo 500 3

Přečtěte si více: Všechny známé informace a další fotky Radicalu RXC Turbo.

Range Rover Evoque 2015 - facelift

Britská automobilka krátce před zahájením ženevského autosalon pustila do světa prakticky veškeré fotky a informace, jež se týkají modernizace Range Roveru Evoque. Ten se tak nyní stává nejúspornějším modelem automobilky, přičemž zároveň jako vůbec první vůz skupiny Jaguar Land Rover dostane do vínku také plnohodnotné adaptivní čelní LEDky. Ty budou součástí standardní výbavy verze Autobiography a kromě zlepšeného rozsahu paprsků umožní také osvícení zatáček v závislosti na natočení volantu.

Mimo to lze očekávat také změnu některých dalších detailů, celková silueta karoserie však zůstala nezměněna. Takový razantní krok se samozřejmě v rámci faceliftu ani nedal očekávat, však Britové by byli jen sami proti sobě - Evoque se prodává pořád dobře, a to hlavně díky svému vzhledu. V rámci lehkého osvěžení tedy můžeme přivítat ještě nový čelní nárazník s většími vzduchovými otvory, dvě nové čelní masky či šest nových designů litých kol.

Dále se rozšířila paleta barev o odstíny Waitomo Grey Premium Metallic a Baltoro Ice Metallic, díky čemuž máte nyní na výběr hned třináct variací. Pozměnila se i záď, kde lze najít nový střešní spoiler s integrovaným diodovým brzdovým světlem. A modifikacím neunikla ani grafika zadních LEDkových svítilen či víko zavazadelníku. Nikoliv však vizuálně, nýbrž pouze v rámci mechaniky, kdy nyní vám k otevření postačí „kopanec“.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 207 - Range Rover Evoque 2015 facelift prvni sada 09Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 208 - Range Rover Evoque 2015 facelift prvni sada 10Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 209 - Range Rover Evoque 2015 facelift prvni sada 11

Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení modernizace RRE, včetně fotek interiéru.

Range Rover Evoque Cabrio - ohlášení sériové verze

Již od začátku tohoto roku se mluví o tom, že se Range Rover Evoque nakonec dočká sérové výroby i jako kabriolet. Spekulovalo se o představení na goodwoodském Festivalu rychlosti letos v červnu, s definitivním potvrzením se ale Britové vytáhli už v souvislosti se startem ženevského autosalonu. Zda chtějí přímo v Ženevě ukázat sériovou verzi, není z tiskové zprávy zcela zřejmé, nezdá se to však být pravděpodobné - zřejmě zůstane u oznámení a vystavení prototypu.

Ten se na uvolněných záběrech ukazuje ještě s přídí před faceliftem, přesto jsou zajímavé, neboť se na nich stroj prohání jedním z tunelů železnice Crossrail pod Londýnem. Crossrail je projekt, který má do roku 2019 spojit oblast na východ od Londýna s oblastí na západ od něj a velká část železničních tratí, celkem asi 42 km, povede tunely. Ty v současnosti ještě nejsou dokončeny, ale práce jsou dost daleko na to, aby se kouskem z nich projel otevřený Evoque. Je maskovaný, pochopitelně, takže na detaily karoserie si budeme muset počkat do oficiálního představení.

Zatím se neví, zda či jak moc terénní schopnosti Evoque jeho skalpováním utrpěly, Land Rover se však snaží i tímto videem obavy mírnit. Kříženec kabrioletu a SUV přejíždí hromadu stavebního materiálu, naaranžovanou tak, aby zvednul jedno zadní kolo vysoko do vzduchu, později se vyhýbá dělníkovi nájezdem na stěnu tunelu a nakonec to vezme přes solidně velkou louži.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 210 - rr evoque cabrio v tunelu crossrail 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 211 - rr evoque cabrio v tunelu crossrail 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 212 - rr evoque cabrio v tunelu crossrail 03

Přečtěte si více: Další informace o posunu Evoque Cabrio směrem k sériové výrobě.

Renault Clio RS Trophy

Renault oficiálně odhalil dříve uniknuvší Clio RS Trophy. A hned v úvodu musíme vyjádřit své zklamání. Novinka ze země galského kohouta je totiž i nadále k dispozici pouze s automatickou převodovkou EDC, která se již od svého představení potýká s nemalou kritikou. Řidiče nezapojuje do hry tak jako předchozí manuál, navíc řadí prakticky stejně rychle (čtěte pomalu) jako u méně výkonných verzí, čímž jsou averze vůči ní navýšeny. Renault si sice zdánlivě nemusí stěžovat, neboť čtvrtá generace modelu Clio RS se prodává lépe než ty předchozí, jenže jiným zákazníkům.

Byla tu tedy šance, jak těm novým Clio RS „nevzít” a v očích těch dřívějších mu zase vrátit trochu přitažlivosti. Stačilo málo, rozšířit nabídku převodovek. Jenže Francouzi, ač jsou si slabin ED vědomi, tuto šanci nevyužili šanci a dál tvrdošíjně zůstávají na svém. K jisté nápravě ale přesto došlo. Software dvouspojkového automatu byl totiž překalibrován, pročež se změna jednotlivých převodových stupňů odehraje v režimech Normal a Sport o 40 procent rychleji a v režimu Race dokonce o 50 % rychleji. Mimo to pak byla kvůli lepší odezvě zkrácena dráha pádel pod volantem o 30 procent.

Výsledkem má být lepší ovladatelnost a zlepšení jízdní dynamiky na okruhu, kdy díky výše zmíněným změnám můžete podřazovat rychleji i dříve, kupříkladu pod těžkým brzděním. S tím ostatně souvisí i modifikace motoru, jehož červené pole začíná na 6 800 otáčkách namísto předchozích 6 500 ot./min. Renault navíc přeplňovanou jedna-šestku osadil větším turbodmychadlem a zrevidoval i sání a výfukový systém.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 213 - Renault Clio RS Trophy oficialni sada 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 214 - Renault Clio RS Trophy oficialni sada 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 215 - Renault Clio RS Trophy oficialni sada 03

Přečtěte si více: Kompletní představení přiostřeného, leč stále „automatického” Clia RS Trophy.

Renault Kadjar - nový model

Na první pohled by se mohlo zdát, že ženevská premiéra Renaultu Kadjar je ryze formální záležitostí. Přeci jen, virtuálně nám byl model představen na počátku února a krátce poté došlo rovněž k živému odhalení. Nicméně ani při jedné příležitosti nebyla k dispozici data týkající se motorů, třebaže v tomto směru jsme si mohli mnohé domyslet - francouzská novinka vychází z Nissanu Qashqai. Pod nově stylizovanou karoserií se tak nachází modulární platforma CMF, přičemž v motorovém prostoru se daly očekávat maloobjemové agregáty.

Tento úsudek byl na výstavišti Palexpo potvrzen, plánovanou nabídku si tedy můžeme jaksepatří představit. Začneme dieselovými motory, které jsou k mání dva. Slabší o 1,5litrovém objemu dává k dispozici 110 koní, které standardně přenáší na přední kola šestistupňový manuál. V tu chvíli můžete počítat s normovanou spotřebou 3,8 l/100 km, obdobnou žíznivost má pak podle značky vykazovat i příplatkový dvouspojkový automat EDC.

Dále se v nabídce objeví 1,6litrový turbodiesel, který produkuje 130 koní a 320 Nm. Nabídka převodovek se u tohoto modelu nemění, k dispozici je ovšem systém pohonu všech kol. Ten počítá se třemi režimy (2WD, Auto a Lock), kdy poslední zmíněný funguje při rychlostech do 40 km/h a posílá 50 procent výkonu na zadní kola. Ta jsou přitom v prvním módu odpojena za účelem úspory paliva.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 216 - Renault Kadjar 2015 nova oficialni sada 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 217 - Renault Kadjar 2015 nova oficialni sada 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 218 - Renault Kadjar 2015 nova oficialni sada 03

Přečtěte si více: Nový Kadjar dostane do vínku tři motory, známe i další technické parametry.

Renault Zoe 2015 - technická modernizace

Renault Zoe je na trhu už nějaký ten pátek, přesto zákazníky netáhne tak moc, jak Renault předpokládal. Jistě, mohlo by být i hůř, ale jen něco přes 11 tisíc aut prodaných v roce 2014 v celé Evropě není valný úspěch. A důvod pro to, že zákazníci volí konvenční auta, jistě je i v dojezdu na jedno doplnění energie.

Zatímco u konvenčního auta natankujete za pár minut a máte na nejméně čtyři stovky kilometrů vystaráno, Renault Zoe nabíjíte nesrovnatelně déle a ujedete 100 - 150 kilometrů v závislosti na tom, jak moc je venku zima. Jistě, Renault při spuštění prodejů udával dojezd 210 km, ale reálné zkušenosti ukazují, že toto číslo je od reality dost daleko.

Značka se snažila proti tzv. „range anxiety”, tedy obavy z toho, že člověku někde na cestě dojde šťáva, bojovat například také hodinou dobíjení denně zdarma u dealerství na území Francie, ale zas tak úspěšná s tím nebyla - v roce 2013 prodal v Hexagonu 5 511 kusů, v roce 2014 to bylo 5 970 kusů. Přitom podle slov šéfky elektromobilů Renaultu bylo malé množství dobíjecích stanic jedním z hlavních problémů.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 219 - 2015 renault zoe 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 220 - 2015 renault zoe 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 221 - 2015 renault zoe 03

Přečtěte si více: Další technické detaily k inovovanému elektroRenaultu.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše