Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek
2.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno 2.3.) Nejdůležitější autosalon roku je tu. V Palexpu se představuje přes 120 novinek a my vám je všechny odhalujeme zde.
Přehled kapitol
- Úvod, Praktické informace, Novinky Abarth, Alfa Romeo, Alpina, Apollo
- Arash, Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Borgward, Bugatti
- Citroën, Dacia, Donkervoort, DS, Ferrari, Fiat, Ford
- Honda, Hyundai, Chevrolet, Infiniti, Italdesign, Jaguar, Kia, Koenigsegg
- Lambo, Lexus, Lotus, Maserati, McLaren, Mercedes, Mitsubishi, Morgan
- Opel, Pagani, Peugeot, Pininfarina, Porsche, Radical, Renault, Rimac
- Seat, Spyker, SsangYong, Subaru, Suzuki
- Škoda, Techrules, Toyota, Volvo, Volkswagen
Opel Ampera-e - nový model
Německá automobilka chystá pro příští čtyři roky největší expanzi nových modelů ve své historii, mezi lety 2016 a 2020 bychom se totiž měli dočkat hned devětadvaceti novinek. Původně jsme počítali s tím, že mezi ně bude patřit i sériová verze konceptu GT, nicméně značka prozatím s výrobou tohoto kupé nepočítá. Co je naopak stoprocentně jisté, to je příchod Chevroletu Bolt na Starý kontinent, a sice pod označením Opel Ampera-e.
Němci aktuálně oznámili, že pětidveřový a pětimístný elektrický hatchback bude k dispozici od příštího roku, přičemž nabízet má větší dojezd než většina konkurentů. K tomu prý nabídne zábavu za volantem a vynikající konektivitu, to vše navíc za velmi příznivou cenu. Nic konkrétního však již Opel neuvedl, tisková zpráva zmiňuje pouze uložení paketu baterií do podlahy, načež nedošlo k omezení prostoru jak pro posádku, tak její zavazadla.
Aktuálně tak můžeme jen spekulovat, zda Ampera-e dostane stejné komponenty jako její americký příbuzný, ale je to velmi pravděpodobné. Jakožto Bolt se elektrický hatchback pyšní výkonem 203 koní a točivým momentem 360 Nm, díky čemuž má zvládat zrychlení z klidu na stovku (respektive 96 km/h) za méně než sedm sekund. Nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 146 kilometrů v hodině, což má spojitost hlavně s limity elektrického pohonu.
Přečtěte si více: Americká verze Opelu Ampera-e zrovna levná není, po odečtu dotací vychází na 700 tisíc korun.
Opel GT - koncept
Pokud vám v nabídce Opelu chybí něco jako Speedster nebo model GT z první dekády 21. století, jistě vás Rüsselsheim navnadil konceptem Opel GT pro letošní Ženevu. Trochu zklamáním mohl být tříválec pod kapotou, téhle věci by mnohem víc slušela třeba řadová šestka, ale ono to je tak trochu jedno. Opel totiž neplánuje nic takového vyrábět.
Přesto tenhle vůz ukáže na ženevském autosalonu a abychom věděli téměř vše už předem, pustil do světa obrázky interiéru tohoto vozu. Pokud byste v něm hledali tlačítka, hledali byste zcela marně - palubní systémy jsou ovládané pouze centrální dotykovou obrazovkou, kulatým touchpadem na středovém tunelu a hlasově. Prý tu opravdu není ani jedno tlačítko. Člověka hned napadne ovládání oken a zrcátek, ale ani jedno z toho GT Concept nemá, takže tlačítka na to nepotřebuje. Co tu také nevidíme, je jakékoliv ovládání převodovky - i ono má být dotykové?
Místo zrcátek jsou po stranách palubní desky displeje, umístěné v něčem, co by mohlo připomínat výdechy ventilace. Podobné kulaté věci jsou také vedle sedadel, odtud zase vedou bezpečnostní pásy. Podobně jako červené přední pneumatiky je i uvnitř červené sedadlo řidiče, ale spolujezdec má obyčejný černý potah. A podobně jako centrální výfuky, odkazující na původní Opel GT ze 60. let, je v kabině volant s retro nádechem. Ne svým hranatým tvarem, ale svými rameny.
Přečtěte si více: Koncepční Opel GT se má dokonce i učit od řidiče. Je tedy vskutku škoda, že jej značka nepustí do výroby.
Opel Mokka X - facelift
Opel Mokka je jedním z nejúspěšnějších malých SUV na trhu. Během tří let si jej objednalo již více než půl milionu zákazníků, ve své kategorii tak jen o pověstný chloupek zaostává za Renaultem Captur. Tento fakt by německá automobilka velmi ráda změnila, pročež nám v Ženevě představí faceliftované provedení. To se pyšní novým přídomkem „X“, jenž má zdůraznit schopnosti na jakémkoliv povrchu, tedy nikoliv jen na silnici, ale také mimo zpevněný asfalt. Kromě toho můžeme počítat také s poladěným vzhledem a motory.
My se budeme věnovat nejprve designu, který nově profituje především z nové čelní masky. K ní se přidávají adaptivní LEDky, diodami je ovšem možné za příplatek osadit také zadní partie. A samozřejmě nechybí ani v případě denního svícení. Mimo to je možné počítat s pozměněnou paletou barev, ve které přibyly odstíny Amber Orange nebo Absolute Red, za dalšími novinkami je ale již třeba vyrazit do interiéru.
V kabině se objevuje přepracovaná palubní deska, jež si mnohé bere z nové generace Opelu Astra, a počítá se sedmipalcovým nebo osmipalcovým dotykovým displejem. Souběžně s tím přišla Mokka o několik tlačítek, ve výsledku tak působí čistším a tedy prémiovějším dojmem. K dispozici jsou pak i dvě verze multimediálního systému IntelliLink nabízející kompatibilitu s Apple CarPlay a Android Auto.
Přečtěte si více: Mokka X dostala do vínku i novou přeplňovanou jedna-čtyřku o výkonu 152 koní.
Pagani Huayra BC - nová verze
Pagani v posledních letech usilovně pracovalo na novém modelu Huayra BC, který není jen vizuální „překopávkou“ standardního provedení, ale zcela novým vozem. To je patrné zejména na oné hmotnosti, která v případě standardu dosahuje 1 350 kilogramů. Italové ovšem nově věnovali pozornost každému detailu, a kde to šlo, nahradili starý komponent novým lehčím. Ve výsledku tu tak máme 132kilogramou dietu, díky které Huayra BC váží pouze 1 218 kg.
Abychom tuto hodnotu ještě více vyzdvihli, musíme ještě dále dodat, že takto nízké hmotnosti bylo dosaženo u 4,6 metru dlouhého a dva metry širokého vozu, který pohání uprostřed uložený dvěma turby přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec. Tedy vskutku monstrózní pohonná jednotka, která si z dané porce zcela jistě ukrojila nemalý podíl. Konkrétně Pagani v tomto ohledu žádný údaj nezmiňuje, všeobecně však šestilitrové dvanáctiválce váží přibližně 200 až 300 kilo. Tím bychom ale ódu na nízkou hmotnost mohli na chvíli uzavřít a mrkneme i na další fakta.
Začneme výkonem pohonné jednotky, který ale bohužel stále ještě nebyl upřesněn. Tiskové materiály v tomto směru zmiňují hodnotu „přes 750 koní“ v 6 200 otáčkách a 1 000 Nm točivého momentu při 4 000 ot./min. Neoficiálně se však spekuluje o zhruba osmi stovkách koní, tedy sedmdesátikoňovém nárůstu vůči standardnímu provedení. Přenos výkonu na zadní kola pak dostala nová sedmistupňová automatická převodovka Xtrac, která je o 40 procent lehčí než srovnatelné dvouspojkové skříně. Ani tentokrát však značka přesnou hodnotu neudává.
Přečtěte si více: Huayra BC dostala do vínku titanový výfuk, který váží pouhých 2,9 kilogramu.
Pagani Huayra Pacchetto Tempesta - nová verze
Pro italskou automobilku Pagani je hlavním želízkem v letošním ženevském ohni nová Huayra BC. Mimo to se ovšem na stánku značky objevila rovněž standardní verze dvanáctiválcového supersportu oháknutá do žlutého laku. Mnohý by přitom na první pohled hádal, že vůči 99 zbývajícím exemplářům limitované produkce tu není jediný rozdíl. Na ten druhý si ovšem můžete povšimnout několika doplňků, které jsou součástí paketu Pacchetto Tempesta. Tím přitom může být zpětně osazeno každé z již vyrobených kupátek.
Po stránce vizuální můžeme zmínit nový čelní splitter a zadní difuzor, které vychází z programu výše zmiňované edice BC a jsou výsledkem mnohaleté spolupráce značek Pagani a Dallara. Vyjma toho byla optimalizována celá spodní část vozu, počítat tedy můžete s vylepšeným obtékáním vzduchu. Přitom ovšem nedošlo k navýšení koeficientu odporu vzduchu či hmotnosti. To se ostatně týká také dalších komponentů, v jejichž případě kila letěla dokonce dolů.
Nově tak na přední nápravě najdeme dvacetipalcová kovaná kola, která sráží neodpruženou hmotnost v každém rohu o 1,1 kilogramu, zadní jednadvacítky jsou pak lehčí dokonce o 2,5 kg. Dále tu pak máme titanový výfuk, který nejen umocňuje vokální projev vidlicového dvanáctiválce, ale zároveň sráží z celkové hmotnosti další tři kila. Na ručičkách vah tak ukáže pouhých sedm kilogramů, což jej řadí mezi nejlehčí systémy v segmentu.
Přečtěte si více: Upravená Huayra dostala do vínku i stavitelné tlumiče, k mání bude celý paket již za měsíc.
Peugeot 2008 2016 - facelift
Pro Peugeot je crossover 2008 jedním z nejdůležitějších modelů. Zatímco předchozí snaha značky proniknout do daného segmentu pokaždé skončila neúspěchem, po tomto voze sáhlo jen v Evropě v prvním roce 58 672 zákazníků. Předloni již prodeje překročily 135 tisíc exemplářů, loni pak dokonce 154 tisíc. Nedá se tedy říci, že by daný model dojížděl na nezájem kupujících, právě naopak. I přesto se ovšem Francouzi rozhodli, že Peugeot 2008 trochu zmodernizují.
Facelift ovšem probíhal přesně v duchu pořekadla „neopravuj, co není rozbité“. Po stránce vizuální tedy prakticky není o čem mluvit, neboť tu máme jen lehce pozměněné světlomety, novou zatmavenou čelní masku či jinak stylizované ochranné pláty podvozku. Nepatrnými změnami prošly také střecha, střešní ližiny, zadní spoiler či zadní dveře, tím jsme ovšem na konci výčtu všech vizuálních novinek. Tedy stran nového designu kol a pozměněné palety barev.
Více se toho odehrálo pod kapotou, kde po stránce benzinové již nedostanete nic jiného než 1,2litrové tříválce. Ty produkují 82, 110 nebo 130 koní, přičemž spřáhnout je můžete s pěti- či šestistupňovým manuálem, případně pak pětistupňovou robotizovanou a šestistupňovou plně automatickou převodovkou. O jízdní dynamice se značka nezmiňuje, nicméně dodává, že nejúspornější verze PureTech 82 si v průměru řekne pouze o 4,4 l/100 km. Po stránce dieselové tu nepřekvapivě máme ještě nižší hodnoty, přestože se o jejich produkci zasadil objemnější 1,6litrový čtyřválec BlueHDi. Ten byl naladěn na 75, 100 či 120 koní.
Přečtěte si více: Faceliftovaný Peugeot 2008 dorazí i ve verzi GT Line, ta se však od standardu liší jen vizuálně.
Pininfarina H2 Speed - koncept
Závodí se s auty benzínovými, dieselovými i elektrickými, ovšem vodíkový závoďák je něco nového. A přesně takový stroj vznikl ve spolupráci studia Pininfarina a firmy GreenGT. Kdo stál za designem bílého stroje s názvem Pininfarina H2 Speed, je asi jasné. Stejně tak, kde se zrodilo označení H2 Speed - z vodíku a vysoké rychlosti.
Podle Pininfariny je vůz na půl cesty mezi závodním prototypem a produkčním supersportem, ale stále nemá za cíl jezdit po veřejných silnicích. Jeho design je výsledkem co největší aerodynamické optimalizace, takže čekejme velmi nízký koeficient odporu vzduchu. Jaký přesně, zatím nevíme; trochu ho asi bude kazit nutnost přítlaku ve vyšších rychlostech. Zadní křídlo, difuzor a přední lízátko určitě budou dělat své.
Nepříliš známá firma GreenGT, která se věnuje alternativním pohonům od roku 2008, měla na starosti vývoj pohonného ústrojí. Víme, že jde o vodíkové palivové články a že se auto pohybuje díky jimi vyprodukovaného elektrického proudu. Prý je to nejvýkonnější pohonný systém využívající palivové články na světě. Jaké jsou ale výkony vozu v číslech, zveřejněno nebylo.
Přečtěte si více: Podívejte se na další fotky vodíkového závodního prototypu, který možná půjde do výroby.
Porsche 718 Boxster - facelift
Nejzásadnější facelift modelu Boxster v celé jeho krátké historii je tu. Porsche přitom nezměnilo pouze vzhled, ale také označení vozu, který obohatilo o číslovku 718 odkazující na slavný závodní stroj z 50. a 60. let minulého století. Uprostřed se přitom pyšnil čtyřválcovým důvodem, což je nejspíše ten pravý důvod, proč v Zuffenhausenu po daném označení sáhli. Jak bylo totiž avizováno již bezpočet měsíců dopředu, v motorovém prostoru Boxster nově zaměstná namísto atmosférických šestiválců právě čtyřválce, a sice přeplňované.
Základní varianta se pochlubí dvoulitrovým objemem, ze kterého Porsche vydolovalo výkon až 300 koní a 380 Nm točivého momentu, jenž je dostupný v pásmu 1 950 a 4 500 otáček. Ve srovnání s minulostí jde o nárůst o 35 koní a 100 Nm, přičemž křivka točivého momentu navíc vrcholí o 1 500 ot./min. níže. Podle značky tak byla navýšena odezva motoru v nízkých otáčkách a jeho flexibilita v otáčkách středních. To se ostatně projevilo i na jízdní dynamice, stovku totiž vůz s automatem PDK a paketem Sport Chrono zdolá za 4,7 sekundy, o osm desetin rychleji než dříve.
Boxster S dostal do vínku čtyřválec 2,5litrový, který je navíc osazen turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek. Máme tu tedy 350 koní a 420 Nm při 1 900 až 4 500 otáčkách, což značí posun o 35 koní a 60 Nm. V kombinaci s výše zmiňovanou automatickou převodovkou a příplatkovým paketem Sport Chrono tu pak máme akceleraci z klidu na stovku za 4,2 sekundy (o šest desetin rychleji než v případě 3,4litrového atmosférického šestiválce) a nejvyšší rychlost 285 km/h (základ je o deset kilometrů v hodině pomalejší).
Přečtěte si více: Projděte si detailní představení faceliftovaného čtyřválcového Porsche 718 Boxster.
Porsche 911 R - nová verze
Nové Porsche 911 R je jakýmsi znovuzrozeným svatým grálem. Málokoho bude zajímat, že ono eRko v názvu odkazuje na limitovanou homologační sérii pro závodní program značky v roce 1967. Zejména když je méně závodnické než zmíněná Gé-Té-Tři eR-eS, když má být ještě upovídanější, zábavnější, čistší, tedy řidičtější. Atmosféricky plněná jednotka z RS, co roztáčí zadní kola za fantastického zvukového doprovodu, zůstává zachována včetně všech parametrů.
Jen pro připomenutí jde o čtyři litry, 500 koní při 8 000 otáčkách a 460 Nm při 6 250 otáčkách. Omezovač je pak nastaven na 8 500 otáček. Kouzelný je však navíc fakt, že je navzdory stejnému výkonu, šasí, lehkým panelům karoserie (kapota karbonová, střecha hořčíková a boční a čelní okna polykarbonátová) prostá obřího pevného spoileru a navíc ještě o 50 kilogramů lehčí než GT3 RS, váží tedy 1370 kilogramů, z čehož vychází udávaný poměr přesahujíc hodnotu 2,7 kilogramu na jednoho koně za zadní osou. Kromě zmíněného lze objednat také odlehčený setrvačník, který ještě dále urychlí už tak bleskové reakce na povely plynového pedálu.
Zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost proběhne v mžiku i se šestikvaltem, kdy je vůz schopen tuto disciplínu v ideálním případě absolvovat za 3,8 sekundy. A maximální rychlost 323 km/h je v naších očích u vozu primárně k vytváření úsměvu řidičů více než dostatečná. Koho by náhodou u tohoto atmosférického skvostu trápila udávaná hodnota kombinované spotřeby 13,3 l/100 km, ten musí číst tento článek nedopatřením. Tato hodnota navíc bude realitě rozhodně bližší než 9,1 litru v dvojitě přeplňovaném modelu 911 Turbo S.
Přečtěte si více: Projděte si detailní představení znovuzrozeného „eRka“, který ale již bohužel není k mání.
Radical RXC Turbo 500R - nová verze
Značka Radical Sportscars vyrábějící vozy bližší závodním motokárám než klasickým automobilům. Tento název nemůže být neznámý komukoliv, kdo někdy slyšel o Severní smyčce německého Nürburgringu. Právě tam malá britská automobilka s modelem SR8LM dosáhla s Michaelem Vergersem za volantem roku 2009 díky času 6 minut a 48 sekund rekordního výsledku mezi silničními vozy, jakkoli jeho „silničnost” byla mnohokrát zpochybňována a mezi nepochybně sériovými a silničními stroji je vrcholem čas 6:53 náležící Porsche 918 Spyder.
Radical už loni přivezl na ženevský autosalon model model RXC Turbo 500, kterým chtěl výtečný výsledek ještě dále vylepšit a získat v „zeleném pekle“ absolutní prvenství. Tento vůz je podstatě závodním autem, co jen tak mimochodem získalo silniční homologaci. Jeho pohon má na starosti motor 3,5 V6 turbo z dílen Fordu o výkonu 395 kW (537 k) při 6 100 1/min, což při hmotnosti cca 1 150 kg dává výkonový poměr 468 k na tunu. S šestistupňovou sekvencí Quaife vůz z nuly na 160 km/h zrychluje za 6,8 s a je to jistě jen nepatrný náznak jeho dynamických možností. Přesto nakonec skutek utekl a na nový rekord nedošlo. Novinka s označením RXC Turbo 500R jde ještě dál než „obyčejná“ pětistovka, a zmíněné chce napravit. Jak?
Tak předně jistě tím, že bude ještě rychlejší. To bude dáno už novými turbodmychadly a kombinací přímého a nepřímého vstřikování benzinu, což se dohromady otisklo na nárůstu výkonu na 608 koní v 6 700 ot./min. Zdaleka nejsilnější však bude vůz s příplatkem za další navýšení, a sice až na 710 koní. Kromě toho prý máme brát v potaz také redukci hmotnosti vyčíslenou zhruba 50 kilogramy, na níž má hlavní zásluhu kompletně karbonová karoserie. Nevíme, jak Radical váží své modely, ale výsledkem má být vůz vážící přesně tunu, což znamená v případě nejvyšší specifikace doslova šílený poměr 710 koní na tunu.
Přečtěte si více: Novinka Radicalu má být dle simulací firmy na Nordschleife skutečně rekordmanem.
Renault Mégane Sport Tourer (kombi) 2016 - nová generace
Francouzská automobilka se na ženevském autosalonu nepochlubila pouze novým Renaultem Scénic, ale také kombíkem Mégane Sport Tourer. Ten do prodeje dorazí až na podzim, stávající prezentaci tedy berte spíše jen jako velmi rozšířené avízo. Jakkoliv totiž máme k dispozici kupříkladu fakta o motorech, jízdní dynamiku či spotřebu automobilka prozatím neoznámila. Vůči hatchbacku sice nepůjde o enormní rozdíl, nicméně nějaké ty desetinky se ve všech ohledech najdou.
Prozatím tedy setrváme pouze u dostupných informací, přičemž začít můžeme venkovními rozměry a jejich srovnáním s dosluhujícím modelem. V rámci délky tedy nový Mégane Sport Tourer narostl o 67 milimetrů na 4 626 mm, jeho výška ovšem poklesla o 20 milimetrů na 1 449 mm. Jelikož přitom rozvor 2 712 mm byl mezigeneračně natažen pouze o 11 milimetrů, je zjevné, že o hlavní nárůst po stránce délkové se stará hlavně zadní převis.
Daná proměna se kupodivu neprojevila na objemu zavazadelníku, ten ve standardním stavu i nadále pobere 580 litrů. Nicméně Renault dodává, že nové kombi dostalo do vínku nejdelší ložnou plochu (2,77 metru) v segmentu, jíž lze vytvořit sklopením jak zadní řady sedadel (dělených v poměru 60:40), tak především toho u spolujezdce. Pokud by vám přitom nákladová kapacita nestačila, lze využít schránek o objemu cca 50 l v kabině.
Přečtěte si více: Megane Sport Tourer dorazí i jako hybrid, který spáruje diesel o výkonu 100 koní se 48voltovou baterií.
Renault Scénic 2016 - nová generace
Nové francouzské MPV jsme si mohli představit již před pár dny, přičemž jeho vzhled nás opravdu překvapil, samozřejmě příjemně. Patrný byl totiž přechod značky ke crossoverům, křížencům s SUV, což je ostatně dáno i změnou světlé výšky vůči předchůdci. Ta narostla o nemalých 40 milimetrů na 170 mm, mimo to se ale logicky měnily také ostatní venkovní rozměry. Na délku tak nový Renault Scénic měří 4 406 mm (+40 mm), na šířku 1 865 mm (+20 mm), na výšku 1 653 mm (+13 mm) a v rámci rozvoru 2 734 mm (+32 mm).
S ohledem na tento nárůst je vcelku logické, že na malých kolech by Scénic již nevypadal tak působivě. Dvacetipalcové ráfky jsou tedy součástí standardu, rozměr pneumatik (195/55) ale již tak enormní není. Mimo to dostala novinka do vínku výrazně skloněné čelní okno, krátkou kapotu motoru či světlomety ve tvaru písmene „C“, jenž mohou v závislosti na výbavě profitovat z technologie LED. Za příplatek je pak možné ještě sáhnout po dvoubarevném laku, který celkový dojem „šik“ vozu jen umocňuje.
Od exteriéru můžeme zamířit do kabiny, jejíž světlost lze navýšit celoprosklenou střechou. Renault se zároveň snažil pozvednout nový Scénic směrem k prémiovému segmentu, pročež tu máme měkčené plasty či velkou míru individualizace. Nechybí ani dva digitální displeje, jenž jsou opět součástí standardu, přičemž ten 8,7palcový usazený na středové konzoli spolupracuje s multimediálním systémem R-Link. Druhý sedmipalcový pak najdeme na místě přístrojového štítu.
Přečtěte si více: Nové francouzské MPV dostalo do vínku pouze maloobjemové motory, sáhnout však lze po řiditelné zadní nápravě.
Rimac Concept S - nová verze
Pokud se Rimacu Concept One, který se představil v produkční verzi nedávno, říkalo pro jeho výkon „elektrický Veyron”, právě máme před sebou „elektrický Chiron”, skoro. Je to divoké dvojče Rimacu Concept One, které se odhalilo v Ženevě s názvem Concept_S. A má 1 384 koní a 1 800 Nm.
Čtete správně, tohle auto má víc než megawatt výkonu - přesně 1 018 kW - a točivým momentem překoná leckterý mnohalitrový turbodiesel ve velkém nákladním autě. Také je oproti Conceptu One o 50 kg lehčí, což se cení, ale stále jsme na 1 800 kg. Parametry dynamiky jsou však oslnivé - na stovce je za 2,5 s, dvoustovka trvá 5,6 s a třístovka 13,1 s. Maximálka je 365 km/h. Všechny parametry jsou pochopitelně lepší než u Conceptu One.
Podle dostupných informací využívá Rimac Concept_S technologie ze závodů do vrchu na Pikes Peaku. Víme, že o snížení hmotnosti se postarala eliminace zvukové izolace, čalounění interiéru a dokonce také změny při výrobě karbonového šasi. Vůz bude očividně mít i lepší přítlak, jak vidno z lízátka vpředu, křídla vzadu a dalších aerodynamických úprav.
Přečtěte si více: „Elektrický Chiron“ dostal do vínku baterie o kapacitě 82 kWh či palubní systém nahrávající telemetrii jízdy.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 08:28 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch