Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek
2.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno 2.3.) Nejdůležitější autosalon roku je tu. V Palexpu se představuje přes 120 novinek a my vám je všechny odhalujeme zde.
Přehled kapitol
- Úvod, Praktické informace, Novinky Abarth, Alfa Romeo, Alpina, Apollo
- Arash, Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Borgward, Bugatti
- Citroën, Dacia, Donkervoort, DS, Ferrari, Fiat, Ford
- Honda, Hyundai, Chevrolet, Infiniti, Italdesign, Jaguar, Kia, Koenigsegg
- Lambo, Lexus, Lotus, Maserati, McLaren, Mercedes, Mitsubishi, Morgan
- Opel, Pagani, Peugeot, Pininfarina, Porsche, Radical, Renault, Rimac
- Seat, Spyker, SsangYong, Subaru, Suzuki
- Škoda, Techrules, Toyota, Volvo, Volkswagen
Seat Ateca - nový model
Seat po úniku oficiální sady fotek s až nečekanou pompou naživo odhalil své první SUV, zvané Ateca, a zároveň pustil do světa některá data. Mnoho jich sice není a kupříkladu na technické parametry spojené s jízdní dynamikou či spotřebou si ještě budeme muset počkat, nicméně z již uvolněných informací si hezký obrázek poskládat můžeme.
V rámci rozměrů Ateca počítá s 4,36metrovou délkou a je tedy o dva centimetry kratší než konkurenční Nissan Qashqai. U šířky 1,84 metru a výšky 1,6 metru můžeme taktéž hovořit o shodě s japonským SUV, 2,64metrovým rozvorem pak španělská novinka dorovnává spřízněný hatchback Leon. Vůči němu i Nissanu se ovšem může pochlubit rozměrnějším zavazadelníkem, který standardně pobere 510 litrů, respektive 485 litrů u verzí s pohonem všech kol.
V motorovém prostoru značka skutečně počítá s benzinovým litrovým tříválcem, který bude produkovat 115 koní. Se stejným výkonem bude nabízen i 1,6litrový turbodiesel, přičemž u obou modelů bude k mání pouze pohon předních kol a nejspíše jen šestistupňová manuální převodovka. Verze TDI bude v této konfiguraci nejúspornější z celé nabídky, neboť by v průměru měla dle norem jezdit za 4,3 l/100 km. To je však jediný údaj, který v tomto směru máme k dispozici.
Přečtěte si více: První španělské SUV dostane aktuálně do vínku maximálně 190 koní, a sice dieselových.
Spyker C8 Preliator - nový model
O znovuzrození „nizozemšťana“ jménem Spyker jsme se zmiňovali již mnohokrát, naposledy konkrétně včera, kdy se ze Ženevy vyhrnula smršť novinek. Hovořili jsme o evoluci již mnohokrát viděného, o kusu s pochybnou kvalitou, pomalu o bojovníkovi s předem prohranou bitvou, ovšem stejně jsme ve skrytu duše přesto doufali, že realita bude jiná. Částečně tedy rozhodně je.
Prohlásit to lze po zveřejnění první salvy oficiálních fotek, která poukazuje na detailový fetišismus. Model C8 Preliator jakožto nástupce C8 Aileron přináší karoserii na hliníkovém prostorovém rámu plnou dramatických a rozhodně ne okoukaných tvarů s jistě výtečnou aerodynamickou účinností, kterou ve smyslu vyššího přítlaku podporují na prazích uchycená křidélka. Čistší proporce než u koncepční podoby B6 Venator, na níž byly k vidění například „žraločí“ žábry. Zádi dominují v nerezové oceli vyvedené, CNC stroji navržené svítilny z diod, které jsou k nalezení také na dalších místech. Fotografie ale prozradí o takových parádách více, zejména v interiéru je jich tak asi „na celý den pozorování“.
Pokročit tedy můžeme k motorovému prostoru, kde se nenachází žádná hybridní pohonná jednotka, nýbrž starší benzinový osmiválec z Audi RS6 (rok výroby 2002 až 2004). Výkonu 525 koní a točivého momentu vrcholícího hodnotou 600 Nm dosahuje C8 Preliator s pomocí dvojice turbodmychadel a na zadní kola přenáší parametry použitím manuálního šestikvaltu Getrag. Automatická převodovka se stejným počtem rychlostních stupňů bude potenciálním zákazníkům k dispozici za příplatek.
Přečtěte si více: Nový Spyker je tak trochu levá, výstavní exemplář totiž stojí na pneumatikách z roku 2009.
SsangYong Tivoli XLV - nová verze
Dnes už je jasné, korejský SsangYong přestál globální finanční krizi díky indické firmě Mahindra. A co víc, déle už se nechce profilovat jako výrobce velice podivných aut, která bylo složité popisovat bez použití slova ošklivé. Díky tomu teď můžeme pozorovat jeho rozlet v té nejlepší podobě a ženevský autosalon mu za to tleská. Ostatně právě tam teď představuje oficiálně dříve avizovaný model Tivoli XLV, o 238 milimetrů prodloužený základní crossover.
Korejský Kodiaq se 720 litry zavazadlového prostoru ukazuje elegantní návod, jak se lze vypořádat s dost možná nedostatečným základním 423litrovým objemem, respektive jak z už docela vzdušného kufru Hondy CR-V udělat chudáka na víkendové nákupy (dodám, že ta vládne o 130 litrů nižší hodnotou). Kufromilci by mohli zabrečet snad jen kvůli absenci sedmimístného provedení, které by se při takové hodnotě přímo nabízelo.
Od základní verze se tak či onak XLV neliší ani pod kapotou, kde lze nadále vybírat mezi dvěma šestnáctistovkami. V prvním případě lze přitom počítat se 128 koňmi a 160 Nm, ve druhém pak se 115 koňmi a 300 Nm. Oba agregáty můžete doplnit manuálem či automatem od firmy Aisin a na výběr bude rovněž pohon předních nebo všech čtyř kol. O jízdní dynamice automobilka zatím mlčí, ale udává, že prodloužená verze emituje do ovzduší o 10 g CO2 na kilometr a v případě nafty o 5 g na kilometr více CO2 než vůz se standardní karoserií.
Přečtěte si více: Podívejte se na další fotky korejského crossoveru disponujícího vskutku objemným zavazadelníkem.
SsangYong SIV-2 - koncept
Pokud si pamatujete naší předženevskou upoutávku k produktům značky SsangYong, jistě si mimo produkční verze modelu Tivoli XLV vzpomenete také na avízo evoluce konceptu SIV, který se objevil na výstavišti Palexpo před třemi roky. Popisovali jsme ho jako Hyundai Ioniq „na chůdách“ a nyní se mu v Ženevě můžeme podívat tváří... v čelní masku. Je to skutečně další evoluce zmíněného konceptu a nese příznačný název SIV-2.
Zhmotnělá budoucnost „prémiového SUV střední velikosti“ se tváří jako velký crossover s agresivní tváří dozdobenou stylovými světlomety a nárazníkem s velkými otvory reprezentujícími vstupní brány pro vzduch proudicí do motorového prostoru. V něm pak nalezneme naznačenou hybridní soustavu zastoupenou kombinací spalovací jednotky a elektromotoru.
Mild-hybrid znamená v první části přeplňované benzinové patnáctistovky obohacené přímým vstřikem paliva a v té druhé pak elektromotor, co svými 10 kW skutečně jen asistuje v určitých jízdních režimech. K jeho napájení má vůz v útrobách umístěny lithium-iontový akumulátor se skromnou kapacitou 0,5 kWh a 48voltový elektrický okruh zajišťující spolu se zmíněnou kombinací „tichou a efektivní jízdu při redukci emisí CO2“ - zejména při plynulé jízdě nízkými rychlostmi.
Přečtěte si více: Podívejte se na další snímky korejského koncepčního SUV, které se v příštích letech dostane do výroby.
Subaru XV - koncept
K loňským resp. předloňským konceptům Impreza a Viziv přidává Subaru v Ženevě další stroj - XV Concept, který představuje druhou generaci crossoveru XV. Ten je ve své aktuální verzi na světě od roku 2011, takže by se v letech 2017 - 2018 mohl dočkat nástupce, který v této koncepční podobě podle slov Subaru rozvíjí designový jazyk Dynamic X Solid.
Současnému XV se tolik nepodobá, spíš některými detaily připomíná v LA odhalený koncept Imprezy Sedan. Oproti dnešnímu XV je o dost elegantnější, ale opět je potřeba mít na paměti, že sériová verze takhle vůbec vypadat nemusí. V každém případě tohle auto vypadá, jako že vznikalo jako crossover od začátku, ne že někdo zvednul podvozek hatchbacku.
XV Concept trochu myslí i na terén, má hliníkové ochranné plechy na podvozku, se kterými koresponduje oplastování karoserie. To už tak moc k užitku mimo asfalt nebude, ale aspoň doplňuje skutečně funkční věci designovými prvky. Vidíme také nová kola o 19 palcích průměru, která jsou obuta do pneumatik o šíři 245 mm.
Přečtěte si více: Produkční XV by mělo dorazit se zcela novými motory, mluví se také o elektrické čtyřkolce.
Suzuki SX4 S-Cross 2016 - facelift
Od odhalení nového Suzuki SX4 S-Cross na ženevském autosalonu letos uběhnou tři roky a chystá se facelift, se kterým bychom se poprvé naživo měli seznámit opětovně na výstavišti Palexpo. Dealeři značky si však modernizovaný crossover již mohli prohlédnout minulý týden na konferenci ve Francii. Díky úniku informací z této akce pak víme i my, co se od června objeví v showroomech japonské automobilky.
Po stránce designové tu máme zcela novou příď, kde odlišná je maska s vertikálně stylizovanými lamelami, světlomety využívající LEDky pro denní svícení i nárazník. Přepracována byla také kapota motoru, boky však již zůstávají beze změn. Záď nám prozatím zůstává skryta, nicméně s ohledem na radikální proměnu čelních partií se dá očekávat rovněž příchod nového nárazníku a světlometů. Dorazit by mohl i střešní spoiler.
K dispozici máme také snímek interiéru, kde lze na první pohled zaevidovat vylepšenou středovou konzoli obklopenou purpurovými dekory. Je samozřejmě otázkou, zda za jejich barvou stojí nekvalitní snímek či jde o reálnou konfiguraci, nedivili bychom se ovšem ani jedné variantě. Vše pak doplňují nové metalické ozdoby, šipky vedoucí k přístrojovému štítu naznačují proměnu i v těchto partiích, zvláště v rámci digitálního displeje.
Přečtěte si více: Modernizace přinese japonskému crossoveru také maloobjemové benzinové motory včetně tříválce.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 2 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 3 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 4 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva