Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek

(doplněno 2.3.) Nejdůležitější autosalon roku je tu. V Palexpu se představuje přes 120 novinek a my vám je všechny odhalujeme zde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek

2.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 2.3.) Nejdůležitější autosalon roku je tu. V Palexpu se představuje přes 120 novinek a my vám je všechny odhalujeme zde.

Škoda Vision S - koncept velkého SUV Kodiaq

Studii Škoda Vision S jsme si mohli zvenčí představit již před necelými dvěma týdny. V předvečer autosalonu v Ženevě ovšem mladoboleslavská značka ukázala rovněž, jaké novinky skrývá v interiéru. Stejně jako v případě karoserie je o čem mluvit, neboť dominantou palubní desky je dvojice 16palcových displejů. Než se ovšem do kabiny detailněji podíváme, projdeme si nejnovější kreaci šéfdesignéra značky Jozefa Kabaně ještě jednou po stránce exteriérové i motorické.

Začneme vzhledem, který nám zejména díky agresivně tvarované přídi před oněmi dvěma týdny připomněl Range Rover Evoque. Kabaň dodává, že se nechal ovlivnit tradiční výrobou křišťálového skla a českým kubismem, přičemž „veškeré plochy mají za pomoci hry světla a stínu navodit působivé dojmy, jenž podtrhuje použití zelené barvy Island“. Takové je alespoň oficiální prohlášení, přičemž my dodáme, že úzké světlomety používají technologii LED.

Od čelních světel míří hlavní boční linie Tornádo směrem k zádi, přičemž doplněna je ještě druhým spodním prolisem. Povšimnout si pak můžeme i 21palcových litých kol, jejichž pět paprsků je inspirováno aerodynamikou a která obouvají pneumatiky o rozměru 275/40 R21. Patrný je také dlouhý rozvor, zatímco vzadu najdeme střešní spoiler nebo lampy, do kterých jsou integrovány hrany zlepšující obtékání vzduchu. Nechybí ani difuzor či oválné koncovky výfuků.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 225 - Skoda Vision S exterier dalsi 01Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 226 - Skoda Vision S exterier dalsi 03Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 227 - Skoda Vision S interier dalsi 01

Přečtěte si více: Projděte si detailní představení hybridní studie Škody Vision S zvenčí i zevnitř, je předzvěstí velkého SUV Kodiaq.

Škoda Phonebox - nové příslušentví

Řešení jménem Phonebox naleznete v nabídce příplatkové výbavy Škody pro modely Octavia a Superb už nyní, dosud si ale mnoho pozornosti nezískalo. Dovedlo totiž pouze bezdrátově pracovat s anténou automobilu a s její pomocí přivádět signál do chytrého telefonu na jeho palubě. Připusťme, že něco takového se občas hodí, doby kdy všemožné automobilové handsfree běžně disponovaly externí anténou, jsou ale dávno pryč - dnešní telefony při současném stavu pokrytí hlavních tahů signálem něco takového obvykle nepotřebují. Co ale potřebují o to více, je dobíjet. A právě to bude nově Phonebox umět s elegancí ve Škodách dosud nevídanou.

Opět jen pro Octavii a Superb tak bude od dubna 2016, po premiéře na ženevském autosalonu, dodáván tento prvek i s funkcí indukčního, tedy opět bezdrátového dobíjení akumulátorů mobilních telefonů. Pracuje se standardem Qi, s nímž je dnes kompatibilní řada mobilů rozličných značek. Elektrický proud tak prochází pouze cívkou pod Phoneboxem a díky přijímací cívce v telefonu jej dokáže nabít i bez fyzického spojení. Během nabíjení si vysílač a přijímač vyměňují data, aby zaručily optimální přenos energie, fungování telefonu ale jinak není ovlivněno.

Se standardem Qi dnes pracují telefony značek Google, Blackberry, LG, Nokia, Microsoft, Samsung nebo Sony. U jiných přístrojů je indukční dobíjení možné pouze po zakoupení speciálního krytu. A pokud se ptáte, kam spadá i u nás tak rozšířený iPhone, je to ta druhá možnost, standardně jej tedy indukčně dobíjet nelze. Další detaily ukáže až praxe - jakmile budeme mít možnost, bezdrátové nabíjení s Phoneboxem vyzkoušíme.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 228 - Skoda Phonebox bezdratove dobijeni mobil 01
Škoda se přidala mezi automobilky, jejichž modely zvládnou bezdrátově dobít váš mobil

Techrules AT96 a GT96 TREV - nové modely

Čínská automobilka Techrules v Ženevě představila svá dvě auta. Že jste o ní nikdy neslyšeli? Nic si z toho nedělejte, my také ne. Představené vozy jsou ale skutečně působivé, tedy aspoň na papíře. Jmenují se AT96 a GT96 a jsou to elektrická auta, která mají na jedno doplnění energie ujet dva tisíce kilometrů. Není to vtip, opravdu. A protože nevidíme třicetimetrový přívěs s bateriemi, je jasné, že tahle auta jsou něco jako Opel Ampera - plug-in hybridy svého druhu či přesněji elektromobily s range extenderem. Jejich hybridní pohonné ústrojí se nazývá TREV a není to od „tremendous range”, tedy „úchvatný dojezd”, ale od slov Turbine-Recharging Electric Vehicle, turbínou dobíjené elektrické vozidlo.

Oba vozy mají „mikroturbíny”, tedy velmi malé plynové turbíny, které pohánějí generátor, a tak mohou dobíjet baterie vozidla. V případě AT96 je palivem letecký kerosen, v případě GT96 to může být bioplyn nebo CNG. A díky asi docela velkým nádržím na tato paliva mají vozy zvládnout dojezd 2 000 km, pokud vystartují s plně nabitými bateriemi, plnými nádržemi a pojedou pomalu.

To ale může být trochu problém, protože po stránce výkonu se nebavíme o konkurentech Nissanu Leaf. Výkon je 1 044 koní, který pochází z jednoho elektromotoru na přední nápravě a dvou na té zadní. Točivý moment je podle videa níže stěží uvěřitelných 8 640 Nm. Firma začala údajně minulý měsíc testovat na Silverstonu a první data hovoří o zrychlení na stovku cca 2,5 vteřiny a maximálce okolo 350 km/h.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 229 - techrules at96 trev concept zive 01Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 230 - techrules at96 trev concept zive 04Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 231 - techrules at96 trev concept zive 05

Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení čínských „turbín“, které dorazí v okruhovém i silničním provedení.

Toyota C-HR - nový model

Pokud se při pohledu na obrázky níže nemůžete ubránit dojmu, že se díváte zároveň na Toyotu Auris, Nissan Juke a Hondu Civic, nejste sami. Nejsou to ale smíchané obrázky tří aut a nemusíte ani volat očnímu s tím, že potřebujete nové brýle, na fotkách je v Ženevě právě představená Toyota C-HR a opravdu vypadá takhle.

Jasně vidíme snahu designérů dát tomuto crossoveru kontury kupé, zejména ve schování zadních klik. Nevíme, jak je auto vysoké, ale odhadujeme, že menší děti na kliky „svých” dveří budou mít problém dosáhnout, protože jsou až u střechy. A také, že z auta neuvidí bočními okny ven kvůli jejich stoupající dolní lince. Až na tyhle očividné nedostatky se ale povedlo designérům zadní pár dveří zamaskovat docela dobře. Tohle auto je designem vlastně docela zajímavé, i když trochu svérázným způsobem.

Oficiální odhalení přináší kromě několika dalších fotek také více informací. Víme, že C-HR je kompaktní crossover, takže bude mít na mušce právě již zmíněný Juke. A že stojí na platformě TNGA, na které stojí i nový Prius. To znamená, že se sem dostane jeho hybridní technika, postavená okolo 1,8litrového atmosférického čtyřválce a podávající celkem 122 koní.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 232 - 2016 toyota c-hr eu zeneva 01Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 233 - 2016 toyota c-hr eu zeneva 04Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 234 - 2016 toyota c-hr eu zeneva 05

Přečtěte si více: Japonský crossover dorazí také s přeplňovanou benzinovou jedna-dvojkou o výkonu 116 koní.

Volvo V40 2016 - facelift

Na výstavišti Palexpo bude představen facelift základního modelu švédské automboilky, a sice Volva V40. Tento hatchback dostane stejně jako spřízněná verze V40 Cross Country do vínku diodová světla zvaná Thorova kladiva, která se na některých trzích stanou součástí standardní výbavy. Mimo to dorazí nový výplet čelní masky, v jejímž středu najdeme modifikované logo značky.

Dále lze očekávat příchod pěti nových barev karoserie Amazon Blue, Denim Blue, Bursting Blue, Mussel Blue a Luminous Sand, přičemž první dvě zmíněné jsou v rámci značky zcela nové. Tím jsme ale výčet venkovních změn vyčerpali, za dalšími novinkami tak již musíme do kabiny. Ta se pyšní exkluzivním čalouněním City Weave, které se kdysi objevilo na studii Concept Estate.

Další změnou je příchod volantu v dvoubarevné kombinaci Charcoal/Blond, v případě dekorů je možné sáhnout po třech variantách hliníku Milled Aluminium, Black Grid Aluminium a Stealth Aluminium. V případě verzí R-Design a Inscription dorazily také ozdobné lišty prahů, v případě dveřních panelů jsou pak k dispozici kontrastní švy.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 235 - Volvo V40 2016 facelift prvni sada 06Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 236 - Volvo V40 2016 facelift prvni sada 30Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 237 - Volvo V40 2016 facelift prvni sada 32

Přečtěte si více: Modernizace se dotkla i motorového prostoru Volva V40 D2, které je nyní úspornější.

Volvo V90 2016 - nová generace

O příchodu nového švédského kombíku se zmiňujeme delší dobu. Nejprve se totiž na světlo světa dostaly snímky zmenšeného modelu Volva V90, následně pak unikly i fotografie samotného vozu. Není tedy již překvapením, že automobilka opustila tradiční krabicový tvar, kterým byla známa po dlouhá desetiletí, a po vzoru modelu V60 upřednostnila spíše vizuální přitažlivost nad praktičností. Z toho důvodu asi nebude tak šokující, že novinka ze Skandinávie pobere do zavazadlového prostoru pouze 1 526 litrů. Tedy o 54 litrů méně než Octavia Combi, navzdory o poznání větším rozměrům.

Dost ale bylo podobných úvah, dále se již budeme věnovat pouze švédskému kombíku, který kromě vzhledu dokáže oslnit i plejádou bezpečnostních systémů. Již ve standardu lze totiž počítat s adaptivním tempomatem, kontrolou vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla, monitoringem jízdních pruhů nebo detekcí únavy řidiče, dopravních značek a velkých zvířat. Chybět pak samozřejmě nemůže ani plejáda airbagů, autonomní brzdy či asistenční systém zabraňující neúmyslnému vyjetí mimo zpevněný asfalt.

Dále je třeba zmínit Pilot Assist druhé generace, pod čímž si můžeme představit jistou formu autopilota fungujícího při rychlostech do 130 km/h. Zapotřebí je však „vedoucího“ vozu, kromě toho Volvo dodává, že řidič je vždy zodpovědný za každou vzniklou situaci. Pokud vám tato selekce nestačí, je dále možné objednat příplatkový paket IntelliSafe Surround Package zahrnující kupříkladu detekci vozů ve slepém úhlu, varování před vzadu jedoucími vozy či překážkami nebo parkovací asistent. Tím bychom ale bezpečnost mohli považovat za probranou, přesunout se tak můžeme do motorového prostoru. Zde přitom stejně jako u sedanu bude na výběr dvojice benzinových agregátů, dvojice dieselů a jedno hybridní provedení.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 238 - Volvo V90 2016 zive prvni 01Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 239 - Volvo V90 2016 zive prvni 03Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 240 - Volvo V90 2016 zive prvni 09

Přečtěte si více: Projděte si detailní představení nového švédského kombíku, včetně dat o motorech.

VW Phideon - nový model

V posledních letech se málokdy stane, že se automobilky přímo na autosalonech postarají o skutečná překvapení. Někdy vozy odhalí úniky, jindy „úniky”, v ostatních případech aspoň částečná představení aut, která pak o dalších několik desítek hodin později máme možnost vidět na autosalonu. V případě nového modelu Phideon se to ovšem Volkswagenu skutečně povedlo.

Můžeme se pozastavit nad jménem, které působí jako kombinace slov Phaeton a pigeon, tedy anglicky holub. Faktem je, že se díváme na produkční verzi konceptu C Coupé GTE a zároveň na druhou generaci modelu Phaeton, což je překvapivé samo o sobě - Phaeton byl rozený propadák a když nedávno skončil, měli jsme za to, že Němci do stejné řeky hned tak nevstoupí. Jenže vstoupí - některé trhy si taková auta zkrátka žádají. Doménou stroje tak má být primárně čínský trh, jestli se ukáže i v nabídce evropského či amerického Volkswagenu, je zatím otázkou.

Vůz je po designové stránce označován za „sedan s dynamikou kupé”, což může pramenit ze snahy nazvat ho čtyřdveřovým kupé, ale následným zjištěním, že to vůbec kupé není. Podstatné jsou pro vzhled délka 505 cm, rozvor přes tři metry, dlouhá kapota a velký prostor mezi přední nápravou a přední hranou předních dveří, které Volkswagen už u C Coupé GTE označil za „prestižní světlost”, věc napomáhající elegantnímu designu.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 241 - VW Phideon prvni 04Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 242 - VW Phideon prvni 05Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 243 - VW Phideon prvni 07

Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení největšího letošního ženevského překvapení.

VW T-Cross - koncept malého SUV

Již několikrát jsme zmínili, že pro německý koncern VW Group jsou aktuálně prioritou SUV a crossovery. Není proto překvapením, že se některé novinek z tohoto segmentu odhalí také na autosalonu v Ženevě. Jednou z nejočekávanějších je koncept T-Cross Breeze, který je předobrazem produkční verze subkompaktního modelu. Ten by měl dorazit v roce 2018, přičemž ve srovnání se stávající studií asi můžeme očekávat řadu změn. Jakkoliv se totiž Volkswagen často tváří odvážně, malý německý Evoque Cabrio nejspíše do výroby nepustí.

Ze zmíněného je patrné, že T-Cross Breeze je jakými terénním kabrioletem, který má nabídnout možnost jízdy v terénu s větrem ve vlasech. Na délku měří 4 133 milimetrů, jen o málo tak přesahuje Volkswagen CrossPolo a naznačuje, kam míří - ne nadarmo se o budoucím sériovém modelu hovoří jako o „Polu SUV” a mimochodem - s vozem stejné třídy má přijít také Škoda. Šířka vozu činí 1 798 mm, výško 1 563 mm a rozvor 2 565 mm. Ten zaručuje krátké převisy a výsledkem je prý i dynamický vzhled, který má podle firemního šéfdesignéra Klause Bischoffa reprezentovat vstup značky do zcela nové éry.

Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde najdeme nový litrový benzinový tříválec naladěný na 110 koní a 175 Nm točivého momentu dostupného již od 1 500 otáček. Výkon agregátu TSI přenáší na přední kola sedmistupňový dvouspojkový automat DSG, který by měl zajistit průměrnou spotřebu 5 l/100 km. V kombinaci se 40litrovou palivovou nádrží se tu tedy bavíme o teoretickém dojezdu 800 km.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 244 - VW T-Cross Breeze 2016 nova sada 01Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 245 - VW T-Cross Breeze 2016 nova sada 11Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 246 - VW T-Cross Breeze 2016 nova sada 12

Přečtěte si více: Německý Evoque jízdní dynamikou příliš neokouzlí, svým stylem rozhodně ano.

VW up! 2016 - facelift

Kromě konceptu T-Cross představí Volkswagen na výstavišti Palexpo také facelift městského prcka up!. Jeho exteriér se oproti stávají variantě proměnil jen velmi malou měrou, pod kapotou a v interiéru je těch novinek daleko více. Naše virtuální představení odstartuje právě v motorovém prostoru, kde nový up! TSI profituje z litrového tříválce. Ten díky přeplňování posílá na přední kola 90 koní a 160 Nm točivého momentu, jenž je k dispozici od 1 500 otáček. Zrychlení z klidu na stovku se tak odehraje za rovných 10 sekund, zatímco nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 185 km/h. Podle Volkswagenu jde přitom o jízdní dynamiku, jenž je plně na úrovni legendárního Golfu GTI první generace.

Navzdory sportovnímu kreditu se up! TSI chlubí normovanou spotřebou 4,4 l/100 km, na jednu nádrž tak má urazit 800 kilometrů. Svou náturu se přitom snaží dávat najevo skrze výraznou koncovku výfuku. Souběžně s ní dorazil v rámci faceliftu nový nárazník či jiná koncová světla. Pozměněny byly rovněž čelní partie, kde najdeme taktéž odlišný nárazník s integrovanými LEDkami pro denní svícení. Kryty zpětných zrcátek se pak chlubí těmi směrovými.

Do kabiny se vůbec poprvé v krátké historii modelu nastěhovala příplatková automatická klimatizace a k mání je rovněž multifunkční volant. Volkswagen také zapracoval na integraci mobilních telefonů, které lze spárovat s pětipalcovým displejem pomocí aplikace. Na mobilu si tak můžete prohlédnout kupříkladu data o voze. U vyšších úrovní výbavy pak mimo to nechybí ani multimediální systém Composition.

Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 247 - VW up! 2016 facelift prvni sada 12Autosalon Ženeva 2016: velký přehled všech novinek - 248 - VW up! 2016 facelift prvni sada 13

Přečtěte si více: Projděte si detailní představení faceliftovaného Volkswagenu up!, který dorazí i ve verzi Beats.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše