Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

(doplněno 8.3.) Nejdůležitější světový autosalon tohoto roku je v plném proudu, a tak vám můžeme představit už skoro všechny novinky, které přináší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

5.3.2017 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 8.3.) Nejdůležitější světový autosalon tohoto roku je v plném proudu, a tak vám můžeme představit už skoro všechny novinky, které přináší.

Bentley Continental Supersports 2017 - nová generace

Continental Supersports sice debutoval již v lednu v Detroitu, na autosalonu v Ženevě se ovšem ukáže rovněž. Další novinky britská značka prozatím neohlásila, nicméně očekávat dozajista můžeme některé modely stávajícího portfolia ve speciálních edicích. Spekulacím se ale vyhněme, místo toho rovnou zamiřme k novince, která je labutí písní druhé generace řady Continental a zároveň vůbec nejvýkonnějším modelem, jaký kdy automobilka stvořila.

Při pohledu do motorového prostoru je zřejmé, že Bentley se nevydalo cestou co nejnižší hmotnosti, jak jsme předpokládali, byť i k její redukci došlo. Každopádně na osmiválec můžeme zapomenout, místo toho pod přední kapotou trůní šestilitrový W12 twin-turbo. Ten byl řádně poladěn, načež nyní produkuje 710 koní a 1 017 Nm točivého momentu. Ve srovnání se základním Bentley Continental GT zde tak máme nárůst o 120 koní.

Toho bylo dosaženo instalací větších turbodmychadel a zrevidovaného chladicího systému. Aby motor zvládl vyšší výkon, dostal zesílená ložiska ojnic a klikové hřídele. Modifikován byl taktéž měnič točivého momentu, který se dle tvrzení značky rychleji uzamyká. Pohon všech kol nadále rozděluje dostupný moment v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy, k lepší ovladatelnosti přispívá systém vektorování točivého momentu pracující se všemi koly, který se poprvé objevil u Bentley Continental GT3-R.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 30 - Bentley Continental Supersports 2017 prvni sada 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 31 - Bentley Continental Supersports 2017 prvni sada 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 32 - Bentley Continental Supersports 2017 prvni sada 10

Přečtěte si více: S nemalým výkonem Supersports i přes nadále velkou hmotnost ohromí jízdní dynamikou.

Bentley EXP12 Speed 6e - koncept

Britská automobilka Bentley pro letošní autosalon v Ženevě samozřejmě nezaspala. Jednou z novinek, které přiváží, je roadster EXP12 Speed 6e. Pokud byste ale čekali dvanáctiválec se šesti koncovkami výfuku, byli byste zklamáni. EXP12 Speed 6e je elektromobil.

Není to velké auto, oproti Continentalu GT je kratší prý o nějakých 20 centimetrů, ačkoliv přesné rozměry zatím neznáme. V kabině jsou jen dvě místa, takže není potřeba tak velkého rozvoru a auto můžete navrhnout na menším půdorysu. Všimněte si, že profil EXP12 Speed 6e trochu připomíná auto, které by mělo motor za přední nápravou a zadní náhon.

Nový koncept byl navržen ve studiu Bentley v britském Crewe a práce na jeho vzhledu vedl Stefan Sielaff. Jeho karoserie údajně kombinuje tradiční detaily Bentley, jako např. tvar a výplň masky chladiče nebo silné tvary zádě, s novými prvky, ke kterým patří zejména klesající nos. Ten má vozu dávat šarm, který by nebyl možný, kdyby před přední nápravou byl osmiválec.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 33 - bentley exp12 speed 6e zive ac 05Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 34 - bentley exp12 speed 6e zive ac 06Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 35 - bentley exp12 speed 6e zive ac 14

Přečtěte si více: Elektrická studie Bentley zatím nemá produkční budoucnost jistou, vše prý záleží na zákaznících.

BMW 4 2017 - facelift

Facelift BMW řady 3 proběhl již takřka před dvěma lety. Je překvapivé, že mnichovská automobilka potřebovala tak dlouhou dobu k modernizaci spřízněné řady 4, zvláště jde o jeden z těch faceliftů, k jehož odhalení budete potřebovat podrobný návod. Navíc se jedná spíše o kosmetické změny než o cokoliv jiného. Na druhou stranu, kupé F32 bylo odhaleno později, ve Frankfurtu v roce 2013, modernizace tak přichází lehce za polovinou životního cyklu, jak bývá obvyklé.

Jak jsme naznačili výše, vizuální změny jsou takřka nepostřehnutelné. Nové jsou čelní LEDky, mlhovky a koncové lampy, které sice mají shodný tvar jako dříve, jejich grafika je však odlišná. Mimo to došlo k přeprofilování vstupů vzduchu v čelním nárazníku, poladěn byl i ten zadní. Paleta barev se rozšířila o odstíny Snapper Rocks Blue a Sunset Orange, dále zde máme nový design 18- a 19palcových litých kol.

Podobně minimalistická je také proměna interiéru, kam se nastěhoval nový volant, hliníkové a chromové dekorační prvky či dvojité prošívání potahu palubní desky. Dále můžeme zmínit modernizaci multimediálního systému, za příplatek je tu pak i Multifunctional Instrument Display. Tedy obdoba virtuálního kokpitu Audi, jenž umožňuje řidičům volbu různorodé vizualizace.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 36 - BMW 4 2017 facelift prvni sada 004Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 37 - BMW 4 2017 facelift prvni sada 050Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 38 - BMW 4 2017 facelift prvni sada 013

Přečtěte si více: Neviditelný facelift řady 4 dostal také modifikovaný podvozek, podívejte se i na opravdu bohatou fotogalerii.

BMW 5 Touring 2017 - nová generace

Po představení nového sedanu BMW řady 5 tu máme i druhou karosářskou variantu, a sice kombík. Ta byla vyvíjena především s ohledem na evropské trhy, což nepřekvapí - jde o model, který zákazníky ve Spojených státech nebo Číně prakticky neoslovuje. Zde prodej Touringu odstartuje v červnu ve čtyřech motorizacích, další se ale postupně začnou přidávat.

Přesunout se můžeme na zcela opačný konec vozu, tedy k zavazadlovému prostoru, který je již z podstaty věci tou největší změnou oproti sedanu. Standardně lze přitom počítat s objemem 570 litrů, který lze po sklopení zadních sedadel navýšit na 1 700 l. To jsou na poměry BMW rekordní hodnoty nicméně králem segmentu v tomto ohledu i nadále zůstává Mercedes E kombi se svými 670, respektive 1 890 litry.

Stranou objemu BMW u své novinky nabízí zadní lavici dělenou v poměru 40:20:40 či elektricky ovládaná opěradla. Okénko víka zavazadelníku lze otevírat separátně, celou záď pak můžete za příplatek ovládat „kopancem“ pod nárazník. Kryt zavazadelníku a dělící síť jsou odděleny, přičemž pro oba existuje úložný prostor pod podlahou.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 39 - BMW 5 Touring 2017 prvni sada 24Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 40 - BMW 5 Touring 2017 prvni sada 26Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 41 - BMW 5 Touring 2017 prvni sada 45

Přečtěte si více: Máme pro vás kompletní technická data nového kombíku i bohatší fotogalerii.

BMW 5 Touring M Performance - nové doplňky

BMW v Ženevě vedle nového kombi pětkové řady ve standardním stavu ukáže také variantu ozdobenou doplňky divize M Performance. S nimi Touring získává nejen na vizuální agresivitě, ale rovněž na dynamickém potenciálu. Kupříkladu u varianty 540i xDrive došlo vlivem tzv. Power Kitu k navýšení výkonu a točivého momentu o 34 koní a 50 Nm na 360 koní a 500 Nm.

Zvýšení výkonu jde na konto optimalizace řídicí jednotky pohonné jednotky, k té je přidáno (stejně jako u modelů 530i Touring, 530d xDrive Touring a 520d Touring) rovněž z nový výfukový systém. Jeho koncovky jsou přitom v závislosti na motorizaci oválné či lichoběžníkové a lze je specifikovat v chromovém či karbonovém provedení.

Další modifikace souvisí se sportovním brzdovým systémem, který dostal ventilované a perforované kotouče svírané čtyřpístkovými třmeny. Tato změna je patrná již na první pohled, a to dle červeného zbarvení brzdičů, které se mohou nastěhovat za 20palcová litá kola s dvojitými paprsky. Zákazníci si navíc mohou vybrat dvoubarevné provedení či odstín Orbit Gray.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 42 - BMW 5 Touring 2017 M Performance prvni foto 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 43 - BMW 5 Touring 2017 M Performance prvni foto 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 44 - BMW 5 Touring 2017 M Performance prvni foto 03

Přečtěte si více: Tovární tuning je spojen také s krášlením exteriéru a doplňky v kabině.

BMW M3 2017 - facelift

Před pár dny jsme se dozvěděli detaily o faceliftu BMW řady 4. Ten byl ukuchtěn podle stejného receptu jako u spřízněné trojky, což znamená, že na odhalení novinek budete pomalu potřebovat průvodce. Platí to přitom nejen o základních modelech, ale rovněž o vrcholných variantách M4 Coupe a Convertible. Ty totiž víceméně dostaly jen modifikovaná čelní světla, standardně vybavená LED-technikou.

Stejná novinka je nově nabízena také u BMW M3, které tak de facto dostalo druhý facelift. Je to možná odvážné označení, neboť kromě světlometů zahrnujících i LEDkové linie propojující lampy s tradičními ledvinkami zde máme jen jinak stylizované logo M3, které se objevuje na sedadlech řidiče a spolujezdce. Nová zadní světla pak sedan dostal již předloni.

Technicky zůstává vše při starém, o pohon BMW M3 se tak stejně jako v případě kupé a kabrioletu stará přeplňovaný třílitrový šestiválec, který produkuje 431 koní. V kombinaci se standardním šestistupňovým manuálem je možné počítat se zrychlením z klidu na stovku za 4,3 sekundy, příplatkový automat akceleraci sráží na 4,1 sekundy.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 45 - BMW M3 2017 druhy facelift 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 46 - BMW M3 2017 druhy facelift 03

BMW M4 CS - nová verze

Loni v květnu spatřilo světlo světa BMW M4 CS. Tedy varianta Competition Sport, která dostala 450 koní a vizuálně napodobovala dražší a výkonnější GTS. Oproti tomuto modelu šlo ovšem o ještě výjimečnější provedení, neboť vyrobeno bylo pouze v 60 kusech pro španělský trh a našinec mohl vytáhnout buď kapesník, nebo peněženku a dokoupit standardnímu M4 Coupe maximum výbavy.

Jelikož celá edice byla rozebrána dříve, než řeknete švec, rozhodlo se k podobnému kroku i samotné BMW. To rovněž chystá provedení M4 CS připomínající časy slavné M3 CSL, vůči španělské verzi ale půjde o docela jinou bestii. Prodávána navíc bude po celém světě, byť prozatím není jisté, v jakém množství. Stejně tak můžeme spekulovat o technice, i když použití přeplňovaného třílitrového šestiválce je nad slunce jasné.

Po stránce výkonové bychom ovšem měli očekávat více než 450 koní, tohoto stáda lze totiž dosáhnout běžně díky paketu Competition. Mnichovská automobilka tedy nejspíše přiblíží nové M4 CS zmiňovanému vrcholu GTS, které díky vstřikování vody do motoru dostalo do vínku koní 500. Vůči tomuto provedení ovšem novinka počítá s měkčeji nastaveným podvozkem zaměřeným spíše na silnice než okruhy.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 47 - BMW M4 CS 2017 prvni foto 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 48 - BMW M4 CS 2017 prvni foto 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 49 - BMW M4 CS 2017 prvni foto 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 50 - BMW M4 CS 2017 prvni foto 04

Bugatti Chiron Blue Royal - nová barva

Výroba Bugatti Chiron je stejně ohromující jako vůz sám. Zhruba dvěma desítkám zaměstnanců značky téměř devět měsíců, než složí jeden exemplář dohromady. To je také důvodem, proč je výroba omezena na zhruba 70 exemplářů ročně. Ty první již byly zkompletovány a zamířily k zákazníkům, v Molsheimu je ale samozřejmě rozpracováno mnohem více vozů.

Jedním z prvních tří dodaných kusů je Chiron, který se zvenčí pyšní odstínem Blue Royal. Ten dosud použit nebyl, Bugatti jej ale zařadilo do standardní nabídky, kde prozatím byla k nalezení černá, šedá, tyrkysová, modrá, zelená a červená barva. Reálně jsou ale samozřejmě možnosti zákazníků daleko širší, k dispozici je jakýkoliv myslitelný odstín. Jen je za něj nutno řádně připlatit.

Právě tento exemplář najdeme na stánku značky na autosalonu v Ženevě, kde zároveň odhalí i svůj interiér čalouněný dvěma odstíny modré - tmavou a světlou French Racing Blue. Po této kombinaci sáhl zákazník ze Švýcarska, který tak nebude mít zrovna náročný odvoz vozu domů. Stejně jako ostatní majitelé přitom bude mít pod pravou nohou 1 500 koní.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 51 - Bugatti Chiron Bleu Royal 2017 prvni foto 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 52 - Bugatti Chiron Bleu Royal 2017 prvni foto 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 53 - Bugatti Chiron Bleu Royal 2017 prvni foto 05

Citroën SpaceTourer 4x4 Ë - koncept

Citroën na loňském autosalonu v Ženevě představil nový mikrobus s názvem SpaceTourer. Zároveň na výstavišti ukázal i koncepční provedení, na kterém s vyřádila hudební skupina Hyphen Hyphen. Výsledek nevypadal tak podivně, jak by se asi na první pohled mohlo zdát. Daná kreace převzala styl vozů SUV, díky kterému vypadala o poznání lákavěji než standardní provedení.

Důvodem, proč zde o tom hovoříme, je návrat pachatele na místo činu. Citroën se svým mikrobusem znovu míří do Ženevy, tentokrát ale bez hudebního doprovodu. Nicméně jeho vlastní koncept SpaceTourer 4x4 Ë hraje prakticky na stejnou notu jako loňský Hyphen. Opětovně jde o studii, která vyměnila uhlazenost za robustní vzhled a podvozek zvýšený o 60 milimetrů.

Jelikož Citroën zmiňuje dostupnost ve všech karosářských variantách (XS, M a XL), dá se předpokládat, že letošní koncept předchází sériovému modelu. Či možná spíše jisté limitované edici, která by měla oslovit rodiny vyznávající aktivní styl života. To mají odrážet i další venkovní změny jako bílý lak doplněný šedou kamufláží a červenými detaily či litými koly s titanovým povrchem, jež svírají řetězy.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 54 - Citroen SpaceTourer E Concept 2017 prvni foto 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 55 - Citroen SpaceTourer E Concept 2017 prvni foto 07

Přečtěte si více: Koncepční SpaceTourer dostane do vínku diesel a pohon 4x4, možná zamíří i do výroby.

Dacia Dokker a Lodgy 2017 - facelift

Rumunská automobilka pokračuje v modernizaci svého portfolia. Na zcela nový Duster sice nadále ještě nedošlo, nicméně po loňském příchodu vylepšených modelů Logan, Logan MCV, Sandero a Sandero Stepway zde máme facelift Dacií Dokker a Lodgy. Stejně jako v případě předchozí čtveřice jde zvenčí hlavně o novou čelní masku, která dostala bohatější chromování. Varianty Stepway pak sází na robustnější tvary.

Jakkoliv jde spíše o minoritní zásahy, Dokker i Lodgy díky nim vypadají hodnotněji. To samé lze říci o modifikacích zádě, kde bylo přepracováno hlavně víko zavazadelníku. Také sem přišlo o trochu více chromových doplňků. Pro verze Stepway jsou určena ještě nová 16palcová litá kola, která je možná vybírat v tmavém metalickém provedení či s diamantovým řezem.

Za dalšími novinkami musíme do interiéru, kde se objevuje nový čtyřramenný volant, přepracované výdechy klimatizace a chromové dekory na palubní desce. Pro modely Stepway je pak určeno ještě odlišné čalounění, přičemž v jejich standardní výbavě naleznete nově i loketní opěrku sedadla řidiče, přepracované ovládání oken, sklopné stolky pro zadní cestující či síťku na drobnosti.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 56 - Dacia Dokker a Lodgy 2017 facelift prvni foto 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 57 - Dacia Dokker a Lodgy 2017 facelift prvni foto 05Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 58 - Dacia Dokker a Lodgy 2017 facelift prvni foto 06

Přečtěte si více: Faceliftované Dokker a Lodgy dostanou i pozměněnou příplatkovou výbavu, známé jsou i první ceny.

Dacia Logan MCV Stepway 2017 - nová verze

Ve srovnání se standardním kombíkem došlo u nové Dacie Logan MCV Stepway ke zvýšení podvozku o 50 milimetrů na 174 mm, kromě toho tu máme modifikované nárazníky s integrovanými ochrannými pláty ve stříbrném provedení. Kromě toho dorazily černé plasty ve spodku karoserie či nová 16palcová litá kola, dále lze zmínit i dvě specifické barvy Azurite Blue a Mink. Kryty zpětných zrcátek jsou pak vyvedeny v odstínu Dark Metal.

Opomenout nesmíme ani na modifikace světel, kdy ty přední počítají s integrovanými LEDkami pro denní svícení. Zadní jsou pro změnu zatmaveny, tím ale venkovní přerod končí. Přesunout se tedy můžeme do interiéru, kde se objevuje především specifické dvoubarevné čalounění s 3D efektem, jenž má zvýraznit hloubku materiálu. Doplňovat jej přitom mají kontrastní švy.

V rámci výbavy lze počítat s bohatým standardem, přeci jen půjde o vrcholnou úroveň. Očekávat tedy lze satelitní navigaci, klimatizaci, tempomat, zadní parkovací senzory či asistent rozjezdu do kopce. Za příplatek pak bude možné sáhnout ještě po koženém čalounění či zpětné kameře. Mimo to doplňková výbava počítá také s výškově stavitelnými sedadly.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 59 - Dacia Logan MCV Stepway 2017 prvni sada 05Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 60 - Dacia Logan MCV Stepway 2017 prvni sada 06

Přečtěte si více: Rumunský Scout bude v plné palbě stát zhruba 330 tisíc korun, rozhodně vás tedy nezruinuje.

Dacia Summit - nová edice

Zcela nová Dacia Logan MCV Stepway se poprvé naživo ukáže na autosalonu v Ženevě, přičemž nedorazí pouze ve standardním provedení, ale také v limitované edici Summit. Ta se na první pohled liší především dvěma speciálními barvami exteriéru Nordic Grey a Magma Orange, druhá zmíněná je ovšem exkluzivně vyhrazena Dacii Sandero Stepway.

Z výše zmíněného jste nejspíše pochopili, že edice Summit není zaměřena pouze na nový Logan MCV Stepway, ale také na další vozy z portfolia značky. U všech lze přitom očekávat šedou barvu karoserie, se kterou dorazí obdobně zbarvená 16palcová litá kola vyvedená v odstínu Grey Flex. Také v tomto případě ovšem existuje výjimka, Duster totiž dostane do vínku černé provedení Cyclades.

Se zevnějškem jsme hotovi, přesunout se tedy můžeme do interiéru. Ten počítá s dvoubarevným polokoženým čalouněním, specifickými koberečky či některými detaily interiéru v kontrastní barvě. Samozřejmostí je bohatá standardní výbava, jenž zahrnuje klimatizaci, zadní parkovací senzory, multimédia s navigací či tempomat a digitální příjem rádia.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 61 - Dacia Summit Special Edition 2017 prvni foto 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 62 - Dacia Summit Special Edition 2017 prvni foto 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 63 - Dacia Summit Special Edition 2017 prvni foto 04

DS 7 Crossback - nový model

Značka DS Automobiles dosahuje na čínském trhu nemalého úspěchu, v Evropě ovšem nemá zrovna na růžích ustláno. Změnit by to měla celá plejáda nových modelů, kdy první vlaštovkou je model DS 7 Crossback. Tato novinka byla v posledních týdnech několikrát nafocena zcela bez kamufláže, pročež jsme si jej mohli prohlédnout zvenčí i zevnitř. Nyní tu ovšem máme oficiální prezentaci, která nám odhaluje i to poslední zákoutí.

DS 7 Crossback lze snadno identifikovat zepředu i zezadu, a to v jakékoliv denní či noční hodině. Aby toho bylo dosaženo, byl důraz kladen na diodové moduly, které jsou součástí čelních světlometů DS Active LED Vision. Jakmile totiž dojde k odemčení vozu, emitují purpurové světlo. Aby navíc těch diod nebylo málo, máme zde také LEDky pro denní svícení i zadní lampy se specifickou grafikou.

„Nejsme na stejné úrovni jako prémiová konkurence, takže musíme dělat něco jiného,“ uvedl o novince šéf projektu Xavier Savignon. Specifická světla přitom nejsou jediným unikátem, další nalezneme uvnitř či pod kapotou. Než se ovšem podíváme pod povrch, dodáme, že DS 7 Crossback měří 4,57 metru na délku, 1,89 metru na šířku a 1,62 metru na výšku. Zákazníci přitom budou moci vybírat mezi třemi benzinovými (THP 225, THP 180 a PureTech 130) a dvěma dieselovými motory (BlueHDi 130, BlueHDi 180).

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 64 - DS 7 Crossback 2017 prvni oficialni sada 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 65 - DS 7 Crossback 2017 prvni oficialni sada 07Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 66 - DS 7 Crossback 2017 prvni oficialni sada 09

Přečtěte si více: DS 7 Crossback dorazí i ve verzi E-Tense, jenž spáruje spalovací jednotku se dvěma elektromotory.

Eadon Green Black Cuillin - nový model

Jako Black Cuillin se nám totiž v Ženevě představí konkurence pro Morgan. Vůz přitom odkazuje na pohoří na ostrově Skye, pročež asi nepřekvapí britské kořeny značky Eadon Green, jenž za novinkou stojí. Tuto automobilku přitom 14. prosince založil Felix Eaton, jehož příjmení se evidentně dostalo i do názvu firmy. Slůvko „Green“ pak může vést k alternativnímu pohonu.

Zda ovšem Black Cuillin bude elektromobilem, plug-in hybridem či vsadí na klasické spalovací ústrojí, to je nyní sporné. Firma totiž prozatím oficiálně zveřejnila pouze siluetu novinky. Mimo to ovšem z evropského patentového úřadu prosákly na internet ilustrace, které nám toho odhalují trochu více. Jelikož jsou registrovány právě na Eatona, je jasné, že jde právě o tuto novinku.

Počítat tedy můžeme s retro vzhledem, který nejspíše doprovodí „sebevražedné“ dveře. O interiéru lze maximálně spekulovat, nicméně také v tomto případě očekáváme kožené čalounění. Doplní je nejspíše moderní systémy, byť také v případě jejich ovládání lze čekat tlačítka ve starodávném stylu. Vše pak okoření patřičně vysoká cena.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 67 - Dendrobium a Black Cuillin 2017 teaser 07

Elextra - koncept

Úspěch Tesly lze poměřovat mnoha způsoby, jisté ovšem je, že inspiruje. Momentálně se přitom mezi následovníky Elona Muska přidali švýcarský designér Robert Palm a dánský podnikatel Poul Sohl, kteří stojí za nově založenou automobilkou Elextra. Ta nám v Ženevě ukáže nový supersportovní liftback se čtveřicí sedadel ukrytou za čtveřici dveří a klínovitým designem připomínajícím Lotus Esprit.

Opomenout samozřejmě nesmíme ani na elektrické ústrojí, se kterým by vůz měl - alespoň dle svých tvůrců - zvládnout zrychlení z klidu na stovku za pouhých 2,3 sekundy. Prvotina Elextry by tak mohla být ještě rychlejší než vrcholná Tesla Model S P100D, která tutéž disciplínu zvládne v obdobném čase. Podle upřesněných měření Motor Trendu potřebuje 2,53 sekundy.

Co za opravdu působivým výkonem novinky stojí, to je prozatím věcí neznámou. Elextra pouze dodává, že sportovní elektromobil by navržen ve Švýcarsku, zatímco o ruční výrobu se postará „jedna z vedoucích světových společností specializující se na malovýrobu, která dosáhne nejvyšší kvality, jakou si lze představit“. Továrna této firmy přitom leží poblíž německého Stuttgartu, produkce pak má být limitována pouze na 100 exemplářů.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 68 - Elextra Geneva 2017 prvni foto 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 69 - Elextra Geneva 2017 prvni foto 02

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.