Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

(doplněno 8.3.) Nejdůležitější světový autosalon tohoto roku je v plném proudu, a tak vám můžeme představit už skoro všechny novinky, které přináší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

5.3.2017 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 8.3.) Nejdůležitější světový autosalon tohoto roku je v plném proudu, a tak vám můžeme představit už skoro všechny novinky, které přináší.

Ferrari 812 Superfast - facelift

O modernizaci Ferrari F12 se mluví již delší dobu. Stejně tak padají i zmínky o loučení s atmosférickým dvanáctiválcem, neboť zcela nový model, se kterým můžeme počítat někdy okolo roku 2020, již dostane pohonnou jednotku doplněnou buď elektromotorem, turbodmychadlem nebo možná obojím. Každopádně, ať vše již dopadne jakkoliv, dny „čistokrevných“ motorů jsou u Ferrari jednou provždy u konce.

Italská automobilka se proto zjevně snažila, aby rozlučka stála za to. Labutí písní je tedy nově odhalené Ferrari 812 Superfast, které bude pohánět 6,5litrový dvanáctiválec. I značka z Maranella tedy sáhla po v poslední době oblíbeném upsizingu a zvětšila objem předchozího 6,3litrového motoru V12. Souběžně s tím pak samozřejmě vyletěl i výkon, a to na rovných 800 koní v 8 500 otáčkách.

Máme tu tedy nejsilnějšího silničního sériového koníka, jaký kdy byl vyroben. Novinka v tomto ohledu dokonce překonává i limitované Ferrari F12tdf, a to o dvacet koní. Také se může pochlubit točivým momentem 718 Nm, jehož maximum přichází ke slovu při 7 000 otáčkách - značka ovšem dodává, že 80 procent z této hodnoty je dostupných již při 3 500 ot./min.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 70 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 71 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 04Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 72 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 11

Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení nejvýkonnějšího „velkosériového“ Ferrari všech dob, jeho dynamika je excelentní.

Ford Fiesta 2017 - nová generace

Ford si s plným odhalením nové Fiesty dává pěkně načas. Nejprve uvolnil první foto, pak přišla o trochu větší sada i zmínky o deaktivaci jednoho válce u tříválcového motoru. To však bylo vše, co jsme se o technice dozvěděli. O poznání sdílnější ale byla nyní, k malému hatchbacku se tedy můžeme opětovně vrátit. Začneme v motorovém prostoru, který asi pro některé bude zklamáním.

Fiesta bývala považována za řidičsky zajímavý vůz, to ale nyní - podobně jako u Focusu a Mondea, které jsou jen stíny svých předchůdců - nejspíš platit nebude. Pod kapotou s budou objevovat téměř výhradně tříválce, jedinou výjimkou bude čtyřválcový diesel. Základní verze si vezme na starost 1,1litrový motor spojený s pětistupňovým manuálem a naladěný na 70 nebo 85 koní.

Na tím bude stát litrový EcoBoost, který je spojen s šestistupňovým manuálem. Produkovat může 100, 125 nebo 140 koní, přičemž nejslabší verzi lze spojit také se šestistupňovým automatem. Posledním bude již zmíněný 1,5litrový diesel nabízející 85 nebo 120 koní a spřažený se šestistupňovým manuálem.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 73 - Ford Fiesta 2017 nova sada 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 74 - Ford Fiesta 2017 nova sada 08Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 75 - Ford Fiesta 2017 nova sada 19

Přečtěte si více: Oproti předchůdci se nová Fiesta představí ve čtyřech variacích včetně lehce terénní verze Active.

Ford Fiesta ST 2017 - nová generace

Že se pod kapotou nové generace Fiesty zabydlely s výjimkou naftové patnáctistovky výlučně tříválce, bylo s přimhouření obou očí a nasazením černých brýlí ještě akceptovatelné. Proč ale musela mít tři válce a ještě menší objem pohonné jednotky také nová nejvýkonnější sportovní varianta ST, která bude nepochybně tvořit pouze okrajovou část prodejů, pokud jde o tuto typovou řadu i celkově v rámci modrého oválu, je nám poněkud záhadou. Tříválec má své neřešitelné limity a pokud je někdy lze snést pro jejich jedinou výhodu, nižší spotřebu při velmi malé zátěži, je to u aut mířících na řidiče, kteří od svých vozů mnoho nečekají. To ale není případ Fiesty ST, každopádně jste ale již sami určitě pochopili, že i ona tříválec dostala.

Nejnovější provedení Fiesty ST má mezi předními koly nově vyvinutý motor 1,5 Ecoboost s třemi válci a turbodmychadlem, který oproti někdejšímu přeplňovanému čtyřválci o objemu 1,6 litru mírně posílil. Konkrétně ze 182 na rovných 200 koní, zatímco maximální točivý moment 290 newtonmetrů zůstal identický.

Pokud se ptáte, co bylo na původní šestnáctistovce špatně a proč bylo nutné vyvíjet úplně novou pohonní jednotku, když byla dříve k mání i silnější verze 1,6 Ecoboost v provedení ST200 s 215 koňmi, tak můžeme s klidným svědomím říci, že objektivně vůbec nic. Důvodem jsou pouze papírové emise, které jsou u varianty 1,5 l nepatrně nižší, ačkoli nepochybujeme příliš o tom, že v reálném provozu vyjde průměrná spotřeba v nejlepším případě nastejno.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 76 - Ford Fiesta ST 2017 oficialni foto 07Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 77 - Ford Fiesta ST 2017 oficialni foto 08Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 78 - Ford Fiesta ST 2017 oficialni foto 09

Přečtěte si více: Ford neosadil novinku jen tříválcem, ale dokonce i technologií, která jeden válec deaktivuje.

Honda Civic Type-R - nová generace

Stávající Hondu Civic Type-R můžeme jen sotva považovat za starou. Japonský hot hatch debutoval před pouhými dvěma roky a jelikož se jej přinejmenším na českém trhu prodává jako šafránu, rozhodně nám nezevšedněl. Nicméně automobilka v mezičase vyrukovala s desátou generací základního hatchbacku, proto bylo třeba inovovat také na vrcholné úrovni. Prvním náznakem byl prototyp odhalený loni v září na autosalonu v Paříži, nyní se můžeme seznámit s konečným produktem vývoje.

Ten přijel do Ženevy a ukazuje, že řada věcí zůstala při starém. Stejně jako dosluhující model používá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, i když ten byl nově naladěn na 310 koní a 400 Nm. Tento výkon a točivý moment přitom na přední kola přenáší šestistupňový manuál, který se chlubí automatickými meziplyny a zkráceným koncovým převodem kvůli lepší akceleraci.

Tato verze pohonné jednotky je ovšem určena Spojeným státům, evropské trhy dostanou kvůli „odlišnému testovacímu protokolu“ o trochu jiné naladění. Na truchlení ale překvapivě zapomeňte, tentokráte jsme to my, kdo se bude mít lépe. CTR pro Starý svět má 320 koní spolu se stejným točivým momentem 400 Nm a nakrátko poskládaným manuálem, jenž má propojit řidiče a stroj lépe než automat.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 79 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 23Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 80 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 24Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 81 - Honda Civic Type R Zeneva 2017 zive 30

Přečtěte si více: Podívejte se i na další živé fotky nového CTR, které dostalo mimo jiné do vínku vyšší tuhost.

Hyundai FE - koncept

Ženevský autosalon je v plném proudu a o svou chvilku slávy nechce přijít ani korejský koncern Hyundai. Studií FE Fuel Cell naznačuje, co se momentálně děje v jeho vývojových a výzkumných centrech. FE anebo též „Future Eco“ říká, že část kapacit bylo vyhrazeno zcela novému stylu, který automobilka hodlá využít při návrhu nového SUV a v hledáčku má též alternativní pohon.

Ve srovnání se současným modelem ix35 Fuel Cell, který byl podroben intenzivnímu testování v běžném provozu, je nová jednotka o dvacet procent lehčí, o deset procent efektivnější, a protože nádrže jsou nyní schopné pojmout o třicet procent vodíku navíc, podařilo se prodloužit dojezd auta až na 800 kilometrů.

Hyundai FE Fuel Cell je rovněž signálem, že se u korejské značky máme připravit na výraznou změnu designu anebo alespoň na odlišné tvary modelů s jinými než klasickými spalovacími motory. Návrháři se údajně inspirovali přírodou a vodou, jestli ale právě tohle budete vidět v tvarech studie, záleží jen na vás.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 82 - Hyundai FE Fuel Cell koncept Zeneva 2017 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 83 - Hyundai FE Fuel Cell koncept Zeneva 2017 04Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 84 - Hyundai FE Fuel Cell koncept Zeneva 2017 09

Přečtěte si více: Elektrická budoucnost korejské automobilky skrývá jedno překvapení v zavazadlovém prostoru.

Hyundai i30 Wagon - nová generace

O novém korejském kombíku jsme se poprvé více rozepsali před dvěma týdny, kdy Hyundai dalo k dispozici první fotky a informace. Nyní má i30 Wagon po oficiálním debutu na ženevském autosalonu, kde značka zveřejnila další data. Kromě toho byly odhaleny snímky interiéru a zavazadlového prostoru, a tak můžeme kombík prozkoumat opravdu detailně.

Začneme u rozměrů, kde délka narostla na 4 585 milimetrů a výška na 1 465 mm. V rámci šířky (1 795 mm) a rozvoru (2 650 mm) ovšem již i30 Wagon ctí dimenze hatchbacku. Vůči němu se ovšem může pochlubit objemnějším zavazadadelníkem, který ve standardu pobere 602 litrů, při sklopených zadních sedadlech pak dokonce 1 650 l.

Na Škodu Octavia Combi a jejích 1 740 litrů sice korejská novinka nestačí, VW Golf Variant už do kapsy strčí. Stejně jako praktičtější verze Opelu Astra či Fordu Focus. Korejci navíc dodávají, že všestrannost zavazadlového prostoru je umocněna ještě odkládacími schránkami pod podlahou. Mimo to lze sáhnout po kolejnicích držících náklad na svém místě.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 85 - Hyundai i30 Wagon Geneva 2017 zive foto 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 86 - Hyundai i30 kombi 2017 Zeneva 2017 zive 05Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 87 - Hyundai i30 kombi 2017 Zeneva 2017 zive 06

Přečtěte si více: Hyundai i30 Wagon cílí hlavně na Evropu, proto prý prošlo testy na Nordschleife.

Infiniti Project Black S - koncept

Na českém trhu je značka Infiniti již nějaký ten pátek minulostí, na těch světových se ovšem snaží zanechat stále větší stopu. Proto ostatně na na autosalonu v Ženevě vyrukuje s konceptem Project Black S, který by měl předznamenávat příchod výkonných a sportovně laděných modelů. Vše ale závisí především na zákaznících a jejich odezvě vůči studii. Pokud přitom ta bude nadmíru kladná, pak Infiniti začne zvažovat sériové provedení.

Aktuálně můžeme samozřejmě jen spekulovat, jak výrazný odklon produkční varianty oproti konceptu bude. V minulosti totiž automobilka rovněž slibovala mnohé se studiemi Eau Rouge, nakonec však přišla pouze s jejich lehčím odvarem. Jelikož ovšem nyní dodává, že ony sportovní vrcholy by se měly postavit právě nad úroveň Red Sport, dá se předpokládat, že zjemnění nebude až tak výrazné.

Na konceptu Infiniti spolupracovalo s týmem Renault F1, pročež asi nepřekvapí hybridní technika pod kapotou. Vůz přitom dostal do vínku třílitrový šestiválec biturbo, jaký běžně užívá kupé Q60 Red Sport 400. Počítat tedy lze se 405 koňmi, výkon ale ještě dále navyšuje přítomnost elektromotoru. Celkově tedy máme počítat s více než pětisetkoňovým stádem.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 88 - Infiniti Project Black S 2017 prvni foto 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 89 - Infiniti Project Black S 2017 prvni foto 02

Přečtěte si více: Vrcholná koncepční verze kupé Q60 prý dostane hybridní systém odlišný od všeho, co dosud známe.

Italdesign Automobili Speciale - nový model

Italdesign před pár dny oznámil, že konečně ví, jak vydělat. Pod nově založenou divizí Automobili Speciali bude produkovat několikakusové série výjimečných aut, které mají oslovit tu nejnáročnější klientelu. Této zprávě jsme se trochu podivili, italská karosárna spadá pod koncern VW Group, jenž momentálně škrtá, kde může. Nové informace naznačují, že vývoj moc drahý být nemohl a vysoká cena chystaných pěti exemplářů jej ospravedlní.

Prvotina Italdesignu vychází ze stejného základu, jaký používá Audi R8 a Lamborghini Huracán. Vzhledově je bližší druhému zmíněnému vozu, přičemž inspirací nejspíše byla i limitovaná edice Centario, která pro změnu vzešla z většího Lamborghini Aventador. Je potenciálních kupcích, zda vás více osloví tato kreace či spíše originál. My ale přeplácanosti příliš neholdujeme, od věhlasného Giuugiarova studia jsme čekali víc.

Možná ale nejsme tou pravou cílovou klientelou, značka míří na „sběratele a vizionářské nadšence“. Ti kromě extravagantní vizáže mohou počítat s 5,2litrovým atmosférickým desetiválcem, jehož výkon zveřejněn nebyl. Jelikož má nové kupé zvládat zrychlení z klidu na stovku za 3,2 sekundy a maximálku 330 km/h, což plně odpovídá dárcovskému vozu, lze počítat s 610 koňmi a 560 Nm.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 90 - Italdesign Automobili Speciali 2017 prvni foto 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 91 - Italdesign Automobili Speciali 2017 prvni foto 03

Přečtěte si více: Prvotina Italdesignu odstartuje na zhruba 40 milionech korun, vzniknout má jen pět kusů.

Jaguar F-Type 2017 - facelift

Nové Porsche 911 GTS rozšířilo portfolio legendárního modelu na celkově jednadvacet derivátů a snad každý si tak může najít tu verzi, která mu bude vyhovovat. Obdobně můžeme smýšlet také o konkurenčním Jaguaru F-Type, který se rovněž dočkal nemalého počtu inovací. A stejně jako sporťák ze Zuffenhausenu může těžit ze zcela nové verze 400 Sport.

Vůz bude k dispozici jako kupé i roadster, přičemž obě varianty lze osadit pohonem zadních nebo všech čtyř kol. Osmistupňový automat je ovšem již jedinou volbou, stejně jako přeplňovaný třílitrový šestiválec. Ten byl ale nově naladěn na 400 koní. Vyšší výkon doprovází větší brzdy (380 mm vpředu, 376 mm vzadu) a podvozek Configurable Dynamics.

Mimo to se F-Type 400 Sport pyšní 20palcovými litými koly či plaketkami, která najdeme zvenčí i uvnitř. Uvnitř je pak možné očekávat také nový osmipalcový displej s multimediálním systémem Touch Pro, modernizován byl rovněž i parkovací asistent, který po stisku tlačítka zvládá identifikovat vhodná volná místa a zaparkovat do nich vůz zcela automaticky.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 92 - Jaguar F-Type 2017 prvni sada 08Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 93 - Jaguar F-Type 2017 prvni sada 09Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 94 - Jaguar F-Type 2017 prvni sada 16

Přečtěte si více: Facelift nenadělil Jaguaru F-Type pouze novou verzi 400 Sport, ale osvěžil kompletně celé portfolio.

Jaguar XF Sportbrake 2017 - nová generace

Nové XF Sportbrake bude, stejně jako sedan, ve velké míře používat hliník, což by mělo znamenat velkou úsporu hmotnosti. Sedan zhubl o 190 kg a kombík by na tom mohl být podobně. Oproti minulé generaci bude mít novinka také větší zavazadelník, odhaduje se zhruba 600 litrů základního objemu oproti původním 550 a přes 1 700 po sklopení sedaček.

Pod kapotou se skrývá benzínový čtyřválec Ingenium, podle automobilky nejpokročilejší benzínový motor, které kdy vyvinula. Hovoří se o lahůdkách jako elektrohydraulické ventilové ústrojí nebo twin-scroll turbo s keramickým kuličkovým ložiskem. Na přesné specifikace si ale budeme muset počkat. Zbytek nabídky motorů bude stejný jako u sedanu, to jest dvě verze 2,0l dieselu Ingenium o 163 a 180 koních a dvě verze benzínové V6 o třech litrech objemu, ze které kompresor doluje 340 nebo 380 koní. Všechny motory pak budou pohánět zadní nebo všechna kola.

Kdy se dočkáme výstavního debutu, je zatím otázkou, ale hovoří se o Ženevě v březnu 2017 nebo o Frankfurtu v září téhož roku. Do prodeje by nový Jaguar XF Sportbrake měl vstoupit jako modelový rok 2018, tedy někdy koncem příštího roku. Do té doby jistě budeme vědět, jak vypadají detaily zádě a kolik si za něj budou Britové účtovat.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 95 - jaguar xf sportbrake 2018 spy autoexpressAutosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 96 - jaguar xf sportbrake 2018 ilustrace autoexpress 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 97 - jaguar xf sportbrake 2018 ilustrace autoexpress 02

Kia Niro PHEV - nový model

Korejci to s alternativním pohonem myslí vážně. Po loňském odhalení hybridního crossoveru Niro letos Kia přichází s variantou PHEV. Není to přitom jediná novinka, jejíhož odhalení jsme se na ženevském autosalonu dočkali. Dále automobilka přivezla kombík Optima SportsWagon (SW) taktéž osazený kombinací spalovací jednotky, elektromotoru a větších baterií, než jaké najdeme pod kapotou zmiňovaného crossoveru.

Právě u modelu Niro naše představení odstartujeme. Stejně jako základní hybrid si ponechá kombinaci 1,6litrového benzinového čtyřválce a elektromotoru, paket lithium-polymerových baterií o kapacitě 1,56 kWh nahradí stejným typem akumulátorů, jen s větší kapacitou 8,9 kWh. Díky tomu by Niro PHEV mělo zvládnout 55 kilometrů jízdy čistě na elektřinu.

Změnil se i samotný elektromotor, který nově produkuje 44,5 kW namísto dosavadních 32 KW. Zcela identická je tak vlastně jen spalovací jednotka, která produkuje 105 koní. Celkově mí Niro PHEV k dispozici 141 koní a 265 Nm točivého momentu, se kterými zvládá akcelerovat z klidu na stovku za 10,8 sekundy (tedy o sedm desetin rychleji než běžný hybrid).

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 98 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 99 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 100 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 03

Přečtěte si více: Niro PHEV má být prvním plug-in hybridním crossoverem na trhu, získat proto má řadu zákazníků.

Kia Optima SW PHEV - nový model

Příchod plug-in hybridního kombíku je naplánován na léto, stejně jako v případě Kie Niro PHEV. Vůči ní se ovšem Optima SW PHEV chlubí ještě zajímavějšími parametry. Na palubě má lithium-polymerové baterie o kapacitě 11,26 kWh, čistě na elektřinu tak má zvládat 60 km. Pohání jej kombinace elektromotoru o výkonu 50 kW a dvoulitrového čtyřválcem, který produkuje 156 koní.

Celkový výkon soustavy vyšplhal na 205 koní (a točivý moment dokonce na 375 Nm), vzhledem k těmto číslům by ale šlo očekávat kratší dobu potřebnou pro zrychlení z klidu na stovku než udávaných 9,7 sekundy a nejvyšší rychlosti 192 km/h. Překvapivá už není znovu zcela nereálná spotřeba, která byla tak jako u crossoveru vypočítána na základě cyklu NEDC a dosahuje v průměru 1,5 l/100 km (nebo také 34 g/km CO2).

Také zde je součástí kompletu šestistupňový automat, identické je rovněž usazení akumulátorů pod zavazadelníkem. Jeho objem tedy klesl z 552 na 440 litrů, sklopením zadních sedadlech lze kapacitu navýšit na 1 574 l. Kromě toho Kia uvádí také zde tažnou kapacitu brzděného přívěsu (1 500 kg), zapotřebí ale již není příplatkového paketu.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 101 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 13Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 102 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 14Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 103 - Kia Niro PHEV a Optima SW PHEV 2017 prvni sada 16

Přečtěte si více: Plug-in hybridní varianta dostala také aerodynamičtější nárazníky, boční prahy či dokonce litá kola.

Kia Picanto 2017 - nová generace

Nové Picanto si můžeme představit velice podrobně, přičemž začneme u venkovních rozměrů. Celková délka 3 595 milimetrů zůstává vůči předchůdci nezměněna, rozvor narostl o 15 mm na 2 400 mm. V kabině lze tedy čekat více místa. Prodloužení rozvoru má také vliv na vzhled, po zkrácení převisů novinka vypadá mnohem dynamičtěji. K mání bude pouze v pětidveřovém provedení, o třídveřové nebyl zájem. Spolu kabinou narostl i zavazadelník, jeho objem je o 55 litrů větší. Celkově pojme 255 l, případně pak na 1 010 l při sklopených zadních sedadlech. V daném segmentu tak jde o rekord.

Přesunout se můžeme do kabiny, která by měla profitovat z lepšího odhlučnění a účinnějšího potlačení vibrací. O 6 milimetrů pak bylo sníženo ukotvení předních stěračů, což má snížit aerodynamický hluk. Uvnitř lze tedy očekávat příjemnější atmosféru. Některé trhy standardně dostanou i nový 7palcový dotykový displej multimediálního systému, který má implementovány technologie Apple CarPlay a Android Auto.

Seznam příplatků je docela dlouhý, najdete tam kupříkladu zpětnou kameru či bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Připlatit si můžete také za kolenní airbag, zbývajících šest čelních, bočních a hlavových je ovšem již opět součástí standardní výbavy. Do té se nastěhovala i stabilizační kontrola, kvůli autonomním brzdám ale budete muset opětovně trochu připlatit.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 104 - Kia Picanto 2017 nova sada 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 105 - Kia Picanto 2017 nova sada 04Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 106 - Kia Picanto 2017 nova sada 13

Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení korejského hatchbacku, včetně rozsáhlé fotogalerie.

Kia Stinger - nový model

Jednou z nejčastěji zmiňovaných novinek poslední doby je Kia Stinger. To ve výsledku není až tak překvapivé, Korejci totiž novým sedanem dokázali vskutku překvapit i ohromit. A vůz nás zaujal tak moc, že jsme se k němu museli ještě jednou vrátit. I tak jsme ale v případě technických detailů měli tu čest pouze s americkou variantou, která počítá s přeplňovaným dvoulitrem či vrcholnou 3,3litrovou jednotkou. Nyní ovšem značka pustila do světa také podrobná data evropského provedení, jenž bude osazeno rovněž dieselem.

Čtyřválec o 2,2litrovém objemu bude Stingeru sloužit jako základní jednotka, přičemž na zadní kola posílá 200 koní a 440 Nm točivého momentu, jehož špička je k dispozici v pásmu 1 750 až 2 750 otáček. Zrychlení z klidu na stovku přitom dieselové verzi zabere 8,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak počítá s 225 km/h. Nejde tedy sice o dechberoucí dynamiku, zanedbatelná ale rovněž není, ostatně 200koňový čtyřválcový diesel stále není nic obvyklého.

Kromě motoru 2,2 CRDi ovšem bude Stinger rovněž v Evropě k dispozici s oběma výše jmenovanými benzinovými jednotkami - díky bohu. Dvoulitr přitom nabídne 255 koní, u 3,3litrového motoru V6 Turbo můžeme stejně jako Američané počítat s 370 koňmi. Tato varianta tak bude zvládat akcelerovat na stovku za 5,1 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 270 km/h, tedy skutečně tolik, kolik jsme hádali z amerických specifikací - převod maximáůly v mílích za hodinu vycházel na 269 km/h, zdálo se ale nepravděpodobné, že by si v Evropě Kia „nesáhla po sedmičce”.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 107 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 26Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 108 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 29Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 109 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 30

Přečtěte si více: Facelift nenadělil Jaguaru F-Type pouze novou verzi 400 Sport, ale osvěžil kompletně celé portfolio.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.