Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

(doplněno 8.3.) Nejdůležitější světový autosalon tohoto roku je v plném proudu, a tak vám můžeme představit už skoro všechny novinky, které přináší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

5.3.2017 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 8.3.) Nejdůležitější světový autosalon tohoto roku je v plném proudu, a tak vám můžeme představit už skoro všechny novinky, které přináší.

Renault Captur - facelift

Mezigenerační modernizace Renaultu Captur nabízeného od roku 2013 je jedna z těch ženevských premiér, které nás nemají čím překvapit. Francouzi poprvé představili svůj faceliftovaný crossover minulý týden, takže si spíše rozšíříme čím se tento vůz bude snažit přilákat návštěvníky expozice v rámci výstaviště Palexpo a posléze potenciální klientelu v showroomech.

Vůbec poprvé se totiž ve výbavě modelové řady Captur objevuje systém kontrolující mrtvé úhly, přičemž Renault slibuje, že jeho senzory aktivované v rozmezí od 30 do 140 kilometrů v hodině umí zachytit nejen automobily, ale zaregistrují též motocykly či kola. V nejvyšší variante francouzského crossoveru pak bude k mání také automatické parkování Easy Park Assist.

Pokud jde o pohonné jednotky či převodovky, tisková zpráva zůstává němá, dá se proto předpokládat, že se v tomto ohledu nic nemění. Captur tedy bude nadále v prodeji s motory o objemu od 0,9 do 1,5 litru s výkonem od 90 do 120 koní.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 178 - Renault Captur facelift Zeneva 2017 zive 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 179 - Renault Captur facelift Zeneva 2017 zive 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 180 - Renault Captur facelift Zeneva 2017 zive 08

Přečtěte si více: Modernizovaný Captur bude k dispozici i v luxusním provedení Initiale Paris.

Renault Zoe e-sport - koncept

Francouzská automobilka Renault nás chce přesvědčit, že i elektromobily můžou být rychlé a zábavné. Při pohledu na technické parametry nové ženevské studie Zoe e-sport se však nemůžeme zbavit dotěrné otázky - ale za jakou cenu? Tu nám Renault samozřejmě neřekne, v případě křížence standardního elektromobilu Zoe (který sám o sobě není levný) a elektrického monopostu Formule E však nemáme pochyb o tom, že na poměry městských mini by byla astronomická.

Celý vůz je vyroben z karbonu, přesto má jeho hmotnost hodně daleko k tomu, aby mohla dostat přívlastek muší. Především kvůli těžkým akumulátorům o hmotnosti 450 kilogramů by ručička na váze se Zoe e-sport vyletěla na hodnotu až 1 400 kg.

To je číslo příslušící spíše slušně vybaveným automobilům nižší střední až střední třídy, nicméně e-sport má něco, co uvedený parametr poměrně snadno překonává. Konkrétně dvojici elektromotorů o kombinovaném výkonu až 460 koní a maximálním točivém momentu 640 newtonmetrů, přičemž každá z jednotek má za úkol roztáčet kola jedné nápravy.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 181 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 182 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 183 - renault zoe esport koncept Zeneva 2017 oficialni 16

Přečtěte si více: Elektrický koncept zvládá stovku za 3,2 sekundy a dvoustovku pod 10 sekund, baterie mají kapacitu 40 kWh.

Rolls-Royce Ghost Exclusive - zakázková verze

Přestože jsou stávající modely britské automobilky Rolls-Royce pro konzervativce kvůli přítomnosti BMW v rodokmenu už jen odstínem dřívější slávy, pořád máme za to, že jim nelze upřít statut nejvytříbenějších a nejdražších automobilů současnosti. I v dnešní době jsou ztělesněním elegance, luxusu, požitkářství, přesto se mezi zákazníky najdou i takoví, kterým je tohle všechno málo.

Jedním z nich je také neznámý klient, který usoudil, že standardní nabídka laků pro Rolls-Royce Ghost s prodlouženým rozvorem není dost dobrá a vyslovil proto požadavek, jestli by automobilka mohla jít nad její rámec. Měl konkrétně na mysli možnost přimíchat do barvy diamanty. Goodwoodská továrna není z těch, které by říkaly ne, výsledkem je jedinečný kousek s přídomkem Elegance.

Abychom plně docenili výjimečnost tohoto automobilu, museli bychom mít příležitost podívat se na něj na slunci anebo alespoň pod září reflektorů, a pokud se chystáte do Ženevy, tuto příležitost mít opravdu budete. Vůz dostal lak nazvaný Diamond Stardust a onen „diamantový hvězdný prach“ není protentokrát pouze marketingovým klišé.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 184 - Rolls-Royce Ghost Elegance oficialni 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 185 - Rolls-Royce Ghost Elegance oficialni 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 186 - Rolls-Royce Ghost Elegance oficialni 03

Přečtěte si více: Zakázkový Ghost Exclusive dostal do vínku také speciální litá kola či koberečky z ovčí vlny.

RUF CTR - nová generace

Tohle auto není stará 911, která se nějakým nedopatřením vloudila na ženevský autosalon. Je to zbrusu nový Ruf CTR „Yellowbird”, který je na rozdíl od CTR2 a CTR3 podobný původnímu Yellowbirdu jako vejce vejci. S dnešním Porsche 911 991.2 ovšem nemá kromě umístění motoru společného vůbec nic.

Základ vozu tvoří karbonové monokokové šasi a nové CTR se tak stává prvním autem vůbec, které má takovéto šasi s motorem za zadní nápravou. Deformovatelná příď vozu je vyrobena z oceli pro lepší vlastnosti při nehodě a v kabině je rovnou integrována ochranná klec pro posádku.

To nejpodstatnější je ale úplně vzadu - plochý 3,6l šestiválec se suchou klikovou skříní, který díky dvěma turbodmychadlům dává 710 koní a 880 Nm. Výkon přenáší nově vyvinutý manuální šestikvalt a poctivý samosvorný diferenciál na zadní kola. Automobil víc „old school” než tohle nové CTR aby jeden pohledal.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 187 - ruf ctr 2017 prvni 06Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 188 - ruf ctr 2017 prvni 09Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 189 - Ruf CTR 2017 dalsi zive 07

Přečtěte si více: S vysokým výkonem moderního Yellowbirdu je spojena nízká hmotnost a tedy působivá dynamika.

SCG003S - nový model

Letos asi proběhne další kolo souboje o zisk rekordu na Severní smyčce. Ten mezi produkčními vozy drží Porsche s modelem 918 Spyder, absolutní pak má na kontě opět značka ze Zuffenhausenu, a to díky Stefanu Bellofovi, který v roce 1983 se závodním speciálem 956 obkroužil Zelené peklo na pouhých 6 minut a 11 sekund. Na ten první si brousí zuby Lamborghini Huracán Performante, SCG003S ho ale chce smáznou a tomu druhému se jen tak mimochodem významně přiblížit

Společnost Scuderia Cameron Glickenhaus, jejímž produktem SCG003S je, aktuálně oznámila, že by ráda o 30 s překonala hybridní supersport s logem Porsche. Jinými slovy, chce se dostat zhruba na 6 minut a 27 sekund. To by byl pochopitelně ohromující výkon, i když vezmeme do úvahy, že silniční prvotina SCG přímo vychází ze soutěžního speciálu a de facto byla postavena na míru závodním okruhům.

Předobrazem SCG003S (Stradale) je provedení SCG003C (Competizione), které na Ringu vidělo černou vlajku kvůli nadměrnému hluku. Silniční verze by oproti závoďáku měla být o poznání kultivovanější, zároveň však bude také výkonnější. Původně měl vůz mít 750 koní, teď jich prý 4,4litrový osmiválec twin-turbo produkuje minimálně 800.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 190 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 11Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 191 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 12Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 192 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 13

Přečtěte si více: Silniční prvotina bývalého filmaře sice dostane registrační značky, vyhovovat ale bude i regulím FIA.

Seat Ibiza 2017 - nová generace

Představení nového Seatu Ibiza odstartujeme u platformy MQB A0, neboť španělský hatchback je vůbec prvním koncernovým vozem, který ji používá. Ve srovnání se stávajícím provedením je novinka o dva milimetry kratší a jeden nižší, na délku ji tedy naměříme 4 059 mm a na výšku 1 444 mm. Podstatnější je ovšem nárůst do šířky, kde má nyní vůz k dobru 87 milimetrů a celkově tedy měří 1 780 mm. Zásadně také narostl rozvor, mezi nápravami Ibiza narostla o 95 mm na 2 564 mm. Kromě toho byl ještě o 60 mm zvětšen rozchod kol vpředu a o 48 mm vzadu.

Nemusíme nejspíše ani dodávat, že výsledkem je především prostornější kabina. Vzadu mají cestující o 35 milimetrů více místa pro nohy, prostor pro hlavu pak narostl o 17 mm, respektive o 24 mm vpředu. Kromě toho mohla být o 42 milimetrů rozšířena sedadla, změn ovšem doznal také zavazadelník. Standardně pobere 355 litrů, tedy o 63 více než dříve, což jej činí největším v dané třídě. Seat navíc i snížil nákladovou hranu a tím vším jako by hrál na stejnou strunu, co Škoda se svými modely - na poměry své třídy je pozoruhodně prostorná a praktická.

Ze zavazadelníku se můžeme přesunout pod kapotu, kde bude zpočátku možné vybírat ze dvou benzinových a jednoho dieselového motoru. Prvním je litrový tříválec naladěný na 95 či 115 koní a zcela nový čtyřválec 1,5 TSI Evo, který bude disponovat 150 koňmi. Posledním pak 1,6 TDI - nakonec -, jež bude k mání ve třech naladěních s výkony 80, 95 a 115 koní.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 193 - Seat Ibiza 2017 novy oficialni prvni 10aAutosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 194 - Seat Ibiza 2017 novy oficialni prvni 12Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 195 - Seat Ibiza 2017 novy oficialni prvni 19

Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení nového španělského hatchbacku, k dispozici máme i první živé dojmy.

Spyker C8 Preliator Spyder - nová verze

Letos nám letos Spyker dokazuje, že jeho návrat je reálný a že bychom s ním měli počítat na delší dobu než na pár měsíců či let. Automobilka na výstavišti Palexpo oznámila dohodu s dalším výrobcem supersportů, se švédským Koenigseggem. Tato značka bude nově dodávat „Bludným Holanďanům“ atmosférický pětilitrový osmiválec, který zpod kapoty kupé vytlačí archaickou 4,2litrovou jednotku od Audi.

„Znám Victora a Spyker již déle než dekádu, přičemž je očividné, že oba sdílíme vášeň pro ručně vyráběné zakázkové automobily,“ uvedl v Ženevě Christian von Koenigsegg. „Proto můžeme s velkou vášní pracovat se Spykerem a navrhovat a produkovat motory, které půjdou ruku v ruce s řemeslným zpracováním, luxusem a sportovní náturou jeho vozů. Náš lehký a výkonný motor přitom zcela změní jízdní vlastnosti modelu Preliator.“

Aby bylo jasné, o čem zakladatel Koenigseggu mluví, musíme zmínit technické parametry motoru. Mezi ně patří výkon 600 koní a točivý moment 600 Nm, který bude u kupé i Spyderu přenášet na zadní kola šestistupňový manuál. Spyker je spolu s Rufem jednou z mála firem na trhu, které nabízí vozy s tak vysokým výkonem v kombinaci s „fofrklackem“ - celkově je takových sportovních aut na trhu jako šafránu. O automatu se přitom v tiskové zprávě vůbec nemluví.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 196 - Spyker C8 Preliator Spyder 2017 zive foto 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 197 - Spyker C8 Preliator Spyder 2017 zive foto 04Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 198 - Spyker C8 Preliator Spyder 2017 zive foto 05

Přečtěte si více: Otevřený Preliator vyjde na více než 10 milionů korun, motor od Koenigseggu je již započítán.

SsangYong XAVL - koncept

„Vzrušující Autentické Vozidlo - Dlouhé”. Tak se jmenuje novinka korejské automobilky SsangYong, která se ukáže na autosalonu v Ženevě. Je to koncept XAVL, od „eXciting Authentic Vehicle Long”, další vývojový stupeň konceptu XAV-Adventure, který jsme si mohli prohlédnout v září 2015.

„Koncept korejské Škody Kodiaq”, jak jsme chystaný SsangYong XAVL označili před pár týdny při poodhalení čtyřmi tmavými skicami, se nyní ukazuje v celé své kráse. Nebo možná „kráse”, hodnocení vzhledu necháme na každém, ale troufneme si říci, že srdce většiny si opticky vystrčenou „bradou”, připomínající bezzubého staříka, nezíská.

Podle výrobce designéři čerpali z druhé generace Koranda, prodávané v 90. letech. Podobnosti s velkým přimhouřením očí vidíme možná okolo blatníků, jinak vypadalo Korando z roku 1996 jako kříženec Jeepu Wrangler a Suzuki Vitara. Koncept XAVL naopak zboku trochu připomíná Jeep Renegade.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 199 - ssangyong xavl zive ac 01Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 200 - ssangyong xavl zive ac 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 201 - ssangyong xavl zive ac 04

Přečtěte si více: Produkční XAVL dorazí do roku 2020, Korando překvapivě nenahradí, ale postaví se nad něj.

Subaru XV - nová generace

Japonská automobilka Subaru dopřála svému crossoveru XV tolik potřebné omlazení. Představí ho na letošním ženevském autosalonu jako vůz pro modelový rok 2018. Ač je to pro značku z Japonska nezvyklé, po pěti letech výroby XV ve stávající formě je tohle první modernizace tohoto modelu.

A je to modernizace opravdu velká. XV sice vypadá skoro stejně jako dosud, ale stojí na nové platformě nazvané Subaru Global. Jedním z jejích hlavních přínosů je zvýšení tuhosti o 70 % ve srovnání se stávajícím provedením. Vůz je také o něco širší a o 5 mm nižší, ale světlá výška 220 mm zůstává beze změny.

Vidíme novou designovou filozofii, nazvanou u Subaru „Dynamic x Solid”. Jsou tu nová světla, která nápadně připomínají ta na WRX a STI, a také nová maska chladiče. I zadní světla jsou nová, spolu s designem pátých dveří. Vidíme křidélka po stranách zadního okna, poplatná snaze o snížení odporu vzduchu, ale jinak design zádě zlepšením moc není, na rozdíl od přídě.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 202 - Subaru XV Zeneva 2017 zive 02Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 203 - Subaru XV Zeneva 2017 zive 03Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 204 - Subaru XV Zeneva 2017 zive 19

Přečtěte si více: Kromě pohlednějšího designu dostalo nové XV výkonnější motor či luxusnější interiér.

Suzuki Swift - nová generace

Představování nové generace Suzuki Swift se řádně natahuje, trvá už prakticky rok. První ilustrace japonské značce unikly již loni v březnu, v prosinci se pro změnu dostaly ven fotky i dealerská brožura. Mnohé tak bylo odhaleno ještě před oficiálním debutem, který navíc ukázal jen verzi určenou pro japonský trh. S otevřením bran ženevského autosalonu můžeme ovšem přivítat také evropské provedení.

Mezi oběma variantami prakticky neexistuje vizuální rozdíl, i evropská verze má agresivně se tvářícím čelní nárazník, zadní kliky dveří uschované v koncovém sloupku či náznak difuzoru na zádi. Suzuki oba konce vozu osadilo diodami, byť ty vpředu se starají pouze o denní svícení. Standardem jsou pak 15palcová ocelová kola, která lze ovšem vyměnit za lité šestnáctky.

Dynamičtějšímu vzhledu napomohla také adopce nové platformy Heartect, která přináší 30kilovou úsporu hmotnosti. Vůz tak v základu vykáže na vahách pouhých 890 kg, je tak o podstatných 120 kg lehčí než předchůdce. Jak už zaznělo, je také vizuálně agresivnější, neboť došlo k usazení kol více do rohů. To je přitom dáno zkrácením délky o 10 milimetrů na 3 840 mm.

Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 205 - Suzuki Swift 2017 EU verze prvni sada 04Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 206 - Suzuki Swift 2017 EU verze prvni sada 06Autosalon Ženeva 2017: velký přehled všech novinek - 207 - Suzuki Swift 2017 EU verze prvni sada 09

Přečtěte si více: Nový Swift se chlubí muší hmotností, pohonnými jednotkami ale bohužel zrovna nezaujme.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.