Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BAIC C70G: nový život reinkarnovaného Saabu 9-5
9.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Saab 9-5 je mrtev, ať žije Saab 9-5. Sice jeho minulá generace a zatím pouze v Čínské lidové republice, ale něco ze švédské automobilky se přeci jen dochovalo.
Na pekingském stánku čínské automobilky BAIC (Beijing Automotive Industry Corporation) se kromě ohromné limuzíny C90L 6,0 V12 stojící na základech staršího Mercedesu třídy E a téměř dokonalé kopie třídy B postavené pro změnu na platformě Smartu ForFour, objevil také jiný vůz vzdáleně připomínající asi trochu i produkty Daimleru, ale hlavně Volvo. Dokonce také jeho jméno znělo podobně - C70G.
Podoba, kterou má částečně na svědomí italské studio Fioravanti, to jistě není náhodná, každopádně Volvo - patřící další čínské automobilce Geely - to není. K severu Evropy má ale blízko. Pokud si vzpomínáte na ságu kolem Saabu a jeho neslavného konce, kromě jiných značek se o převzetí usiloval hlavně BAIC. Z obchodu pochopitelně sešlo, čínská firma ale nakonec nepřišla úplně zkrátka a něco jí přeci jen zůstalo.
Beijing Automotive získala ve švédském výprodeji některé technologie a mezi jiným také práva na výrobu staré platformy Saabu 9-5. Pokud tušíte spojitost, tak ano, C70G je doopravdy do stylu Volva překarosovaná devět-pětka, jejíž upravené šasi nově nese název M-trix.
Čínský genetický pokus s rozvorem 2 755 mm je dlouhý 4,86 metru, široký 1,82 metru, vysoký 1,64 metru a za jeho maskou pracuje turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 2,0 litru, výkonu 200 koní a nejvyšším točivém momentu 300 newtonmetrů.
BAIC C70G byl v Pekingu prezentován jako koncept, firma se ovšem netají tím, že jejich sedan jde do výroby. A nejen s benzínovým turbem. Do konce roku by se měla rozjet také sériová produkce bateriemi poháněné varianty C70GB, jejíž technické detaily chybí, ale dojezd činí 130 km a podle tvrzení BAIC pojede rychlostí 130 km/h.
Jestli se starý Saab jednou vrátí zpátky do Evropy jako C70G, čínská média neuvádí, pro BAIC to ale jistě nebude prioritou.
Saab 9-5 žije, ale nosí plastiku Volva a má čínský pas
Zdroj: Autoweek.nl, China Car Tmes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 2 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 3 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 5 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 6 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva