Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley brzy představí ostrou zadokolku, bude lehčí a výkonnější než GT3-R
30.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové chystají extrém, který by mohl dostat zhruba 600 koní. Ty budou mít na starosti méně než dvě tuny hmotnosti, za vše ale dáte přes 11 mil. Kč.
V polovině roku 2013 britská automobilka představila sériovou verzi závodního Bentley Continental GT3, které ztratilo hned tunu na hmotnosti. Pod kapotou přitom nabízelo 600 koní, což představovalo značný dynamický potenciál. V tu chvíli přišly i zvěsti o silničním modelu, který by měl v motorovém prostoru nabízet ještě větší stádo. Tato síla by přitom stejně jako u závoďáku mířila na zadní kola.
Realita však nakonec až tak příznivá nebyla, neboť silniční GT3-R dostalo do vínku „jen“ 580 koní a vůči standardu zhublo pouze o sto kilo. Zachován byl navíc pohon všech kol, takže jsme tu sice měli rychlejší, ale stále ještě vcelku obézní kupé. Důvod byl podle firemního šéfinženýra Rolfa Freche v načasování. „Na konci první sezóny závodního GT3 jsme potřebovali silniční verzi, ale abychom dosáhli opravdu výrazného odklonu od standardu, potřebovali jsme více času.“
Z toho důvodu nakonec světlo světa spatřila pouze ona lehce přiostřená verze GT3-R. Původní extrémní koncept však nadále zůstal ve hře, přičemž podle nových informací bychom se jeho sériové podoby měli dočkat v příštím roce. Postavena bude na bázi stávajícího Bentley Continental GT, přičemž pod kapotou zůstane zachováno čtyřlitrové twin-turbo V8. Jeho výkon však naroste někam na 600 koní či možná dál.
Souběžně s tím se očekává pokles hmotnosti o 200 kilogramů vůči již odlehčenému GT3-R, za čímž bude stát zejména přepřáhnutí na pohon zadních kol. Tato koncepce má mít na svědomí hned polovinu dané diety, o zbytek se pak postará spartánštěji vybavený interiér a rozsáhlé použití odlehčených materiálů, které Bentley použije na karoserii i mechanické komponenty.
Produkce bude nejspíše opětovně limitována, přičemž k mání zřejmě bude ještě méně kusů než v případě GT3-R, které bylo k dispozici ve 300 exemplářích. Cena by ovšem měla narůst na nějakých 300 000 GBP (cca 11 278 500 Kč).
Bentley Continental GT3-R nakonec nebylo tak extrémní, jak značka původně naznačovala. V příštím roce se proto dočkáme reparátu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 6 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 9 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva