Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental GT3: sporťákem pro Paříž je závodní koncept
26.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Bentley dokázalo dlouho tajit svůj koncept pro závodní okruhy jménem Continental GT3. Až do Paříže ale pod pokličkou nevydržel.
Sportovní vavříny slovutné britské značky Bentley jsou už značně omšelé. Pokud bychom opomenuli slavný šestý triumf ve čtyřiadvacetihodinovce Le Mans z roku 2003 se speciálem Speed 8, museli byste se v historických zápisech vrátit až do dvacátých let minulého století, abyste našli další zlaté úspěchy z tohoto asi nejznámějšího vytrvalostního závodu.
Ze slavného původu se nějakou dobu jistě žít dá, věčně ale taktéž ne, což si lidé v Bentley jistě uvědomovali, ale až plnotučná finanční podpora mateřského koncernu Volkswagenu mohla změnit zbožné přání v realitu.
Za stavbu závodního speciálu Continental GT3 je odpovědný šéfinženýr konstrukčního oddělení přes podvozky, pohonné systémy a motorsport Brian Gush. Tentýž člověk, který stál v pozadí úspěchu automobilky Bentley při jejím obrovském sportovním úspěchu v minulé dekádě. Základ automobilu vychází z typu GT Speed, podle reglementů FIA však musel být odstraněn pohon směřující výkon na kola přední nápravy a dodatečně doplněny všechny prvky bezpečnostní výbavy včetně hasicího systému a ochranné klece.
Tiskovou zprávu Bentley Motors vypustilo, ale co se týče techniky a bližší specifikace, zůstalo naprosto skoupé. Nevíme proto, jestli se pod přední kapotou nachází přeplňovaný dvanáctiválec, ale spíše bychom to tipovali na značně lehčí a patřičně vyladěné biturbo 4,0 TFSI.
Rovněž předpokládáme, že větší část původně ocelové karoserie nahradil konstrukční tým lehkým karbonovým kompozitem, kterého bude obsahovat více než kosmické rakety a místo původního automatu byla Continentalu GT3 implantována sekvenční převodovka. Další kila se jistě shazovala také na karoserii, Z tohoto lehkého materiálu totiž rozhodně nebude jen rozměrné zadní křídlo a spletitý čelní nárazník.
Beztak ale bude zajímavé zjistit, jakou dietu Bentley nasadilo svému otesánkovi, neboť soupeři v této kategorii váží něco okolo 1 250 kg - tedy asi polovinu toho, co váží Continental GT určený pro běžné silnice. Exkluzivní kůže nebo dřevo, to vše muselo - obrazně řečeno - do popelnice.
K nasazení stroje nedojde dříve než na konci příštího roku, pak má ale Bentley v plánu nasadit jej nejen do šampionátů GT3, ale vidět bychom jej mohli i ve čtyřiadvacetihodinovkách a to včetně Nürburgringu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Na autosalonu v Paříži jsme si mohli konečně pořádně prohlédnout zadní křídlo nového Bentley Continental GT3
Koncept Bentley Continentalu GT3 vypadá opravdu působivě. Aby však značka dosáhla konkurenceschopných výkonů, bude muset odpojit systém pohonu všech a především výrazně redukovat svou 2,5tunovou hmotnost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před hodinou - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 3 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva