Bizarní obojživelná loď dokáže vyjet na břeh a tam pokračovat v cestě, jakoby nic

Obojživelná vozidla nejsou nový nápad, obvykle ale vypadají jako automobil připodobňující loď nebo naopak. Tento stroj auto ani nepřipomíná, přesto dokáže po suchu jezdit, hodně zvláštně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bizarní obojživelná loď dokáže vyjet na břeh a tam pokračovat v cestě, jakoby nic

8.10.2019 | Mirek Mazal

Bizarní obojživelná loď dokáže vyjet na břeh a tam pokračovat v cestě, jakoby nic

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Obojživelná vozidla nejsou nový nápad, obvykle ale vypadají jako automobil připodobňující loď nebo naopak. Tento stroj auto ani nepřipomíná, přesto dokáže po suchu jezdit, hodně zvláštně.

Školní poučky o evolučním vývoji lidského druhu kladou počátky suchozemských živočichů datované přibližně 400 milionů let do historie. V dávných dobách se prý ryby dostaly z vody na břeh, což předznamenalo další rozvoj života. Přirozený přechod z hlubin oceánů do sucha prý inspiroval výrobce originálního plavidla schopného fungovat jako obojživelník vyplavený vlnami na pevnou zem.

Bez nadsázky obojživelná loď firmy Iguana Yachts nese název Iguana X100. Obratné plavidlo s délkou 975 centimetrů vyniká dvojicí výklopných konzol s pásovým podvozkem, které se spustí po dosažení mělčiny a umožní výjezd na souš. Sklon břehu může být až 29 stupňů, aby jedoucí bárka mohla využít pojízdnou výbavu. Pomocí vysunutého podvozku je možné obojživelník zaparkovat bez potřeby vozíku či přístavního jeřábu. A jak uvidíte na záběrech níže, lze takto pokračovat v jízdě dál a překvapovat kolemjdoucí vskutku bizarním strojem

Nejsilnější verze dosahuje rychlosti plavby 83 km/h prostřednictvím dvojice motorů o celkovém výkonu 447 kW (608 koní), takže nejde o žádné ořezávátko. Maximální rychlost jízdy po souši výrobce neudává. Standardně dodávaná palivová nádrž pojme 450 litrů paliva dostačující na dosah až 277 kilometrů s dovoleným zatížením dvou tun, pochopitelně na vodě. Paluba poskytuje útočiště dvanácti osobám podle zvolené konfigurace. Výrobce nabízí dodatečné balíčky rybářům nebo vyloženě odpočívajícím rekreantům.

Novinka je chráněna z výroby standardní desetiletou zárukou s příslibem kvalitní konstrukce z ekologicky šetrných materiálů. Multifunkční člun není levná záležitost, ceníkově začíná u částky 220 tisíc Eur (5,7 milionu Kč), ale láci jste po výčtu vlastností asi nečekali.


Bizarní obojživelná loď dokáže vyjet na břeh a tam pokračovat v cestě, jakoby nic - 1 - Iguana X100 obojzivelnik foto 01Bizarní obojživelná loď dokáže vyjet na břeh a tam pokračovat v cestě, jakoby nic - 2 - Iguana X100 obojzivelnik foto 02Bizarní obojživelná loď dokáže vyjet na břeh a tam pokračovat v cestě, jakoby nic - 3 - Iguana X100 obojzivelnik foto 03Bizarní obojživelná loď dokáže vyjet na břeh a tam pokračovat v cestě, jakoby nic - 4 - Iguana X100 obojzivelnik foto 04Bizarní obojživelná loď dokáže vyjet na břeh a tam pokračovat v cestě, jakoby nic - 5 - Iguana X100 obojzivelnik foto 05Bizarní obojživelná loď dokáže vyjet na břeh a tam pokračovat v cestě, jakoby nic - 6 - Iguana X100 obojzivelnik foto 06Bizarní obojživelná loď dokáže vyjet na břeh a tam pokračovat v cestě, jakoby nic - 7 - Iguana X100 obojzivelnik foto 07Bizarní obojživelná loď dokáže vyjet na břeh a tam pokračovat v cestě, jakoby nic - 8 - Iguana X100 obojzivelnik foto 08
Obojživelník Iguana X100 se cítí dobře ve vodě i na pevnině

Bizarní obojživelná loď dokáže vyjet na břeh a tam pokračovat v cestě, jakoby nic - 9 - Iguana X100 obojzivelnik foto 09Bizarní obojživelná loď dokáže vyjet na břeh a tam pokračovat v cestě, jakoby nic - 10 - Iguana X100 obojzivelnik foto 10Bizarní obojživelná loď dokáže vyjet na břeh a tam pokračovat v cestě, jakoby nic - 11 - Iguana X100 obojzivelnik foto 11Bizarní obojživelná loď dokáže vyjet na břeh a tam pokračovat v cestě, jakoby nic - 12 - Iguana X100 obojzivelnik foto 12
Díky pásům vyjede skoro kamkoliv

Zdroj: Iguana-yachts

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.