Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 Sedan F52: předokolka plně odhalena, startuje na 665 tisících Kč
22.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové BMW určené čínskému publiku dostalo pohon předních kol. S tím je možné spojit až 231 koní, výbava je bohatá již v základu.
Nové BMW 1 Sedan je další jeden z kroků na cestě, po které mnichovská automobilka kráčí směrem od svých tradic. Novinka je postavena na modulární platformě UKL a stejně jako v případě BMW 2 Active Tourer nebo všech variant Mini lze tedy ve standardu počítat s hnanými předními koly.
To samozřejmě není nic nového, v souvislosti s debutem vozu na autosalonu v Kantonu to ale stojí za připomenutí. Místo premiéry bylo zvoleno záměrně - BMW 1 Sedan byl vyvinut pro čínský trh a mimo něj se asi nepodívá, alespoň zatím. Tam má přitom oslovit zejména mladší zákazníky, kterým primárně jde o znak na kapotě a ne o tradice v podobě náhonu zadních kol či atmosférických šestiválců.
„Zcela nové BMW 1 Sedan je nejmladším členem našeho produktového portfolia. A my v něj máme velkou důvěru, neboť bylo zrozeno „v pravý čas na pravém místě pro ty pravé lidi“. Prémiové kompaktní vozy jsou totiž nejrychleji rostoucím trhem - to je to ten „pravý čas“. Mladí zákazníci v Číně se stávají hlavními uživateli prémiových vozů - to je to „pravé místo“. A vývoj produktu právě pro ně znamená ony „pravé lidi“,“ dodává šéf prodejního oddělení BMW Brilliance Jochen Goller.
Pod kapotou novinka nabídne výběr 1,5litrových tříválců a dvoulitrových čtyřválců, jež bude možné spojit s šestistupňovým manuálem či osmistupňovým automatem. Základem se stane provedení 118i (136 koní), nad ním budou stát 120i Luxury (194 koní) a 125i Sport (231 koní).
Ve všech případech nechybí systém start/stop či rekuperace brzdné energie, stejně jako volič jízdních režimů (Comfort, Sport a Eco Pro). Dále tisková zpráva zmiňuje příchod přednárazového bezpečnostního systému s autonomními brzdami a detekcí chodců či monitoring jízdních pruhů. Mimo to pak uvnitř nechybí klimatizace, kůže či 8,8palcový centrální monitor.
Pod kapotou to možná BMW není, vhledem se k rodině hlásí. Nechybí čelní ledvinky s přilehlými LEDkovými světlomety, dlouhá kapota či krátké převisy na obou koncích vozu. Startovní cena, se kterou nové BMW 1 Sedan zamíří v první půlce příštího roku do prodeje, je 180 000 čínských yuanů (cca 665 tisíc korun).
Nové BMW 1 Sedan zamíří k čínským zákazníkům v první polovině příštího roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva