Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 4 2017: čtyřka má po faceliftu, je podobně neviditelný jako u trojky
17.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na odhalení modernizace řady 4 budete potřebovat návod. V motorovém prostoru je ale vše při starém, podvozek má být komunikativnější.
Facelift BMW řady 3 proběhl již takřka před dvěma lety. Je překvapivé, že mnichovská automobilka potřebovala tak dlouhou dobu k modernizaci spřízněné řady 4, zvláště jde o jeden z těch faceliftů, k jehož odhalení budete potřebovat podrobný návod. Navíc se jedná spíše o kosmetické změny než o cokoliv jiného. Na druhou stranu, kupé F32 bylo odhaleno později, ve Frankfurtu v roce 2013, modernizace tak přichází lehce za polovinou životního cyklu, jak bývá obvyklé.
Jak jsme naznačili výše, vizuální změny jsou takřka nepostřehnutelné. Nové jsou čelní LEDky, mlhovky a koncové lampy, které sice mají shodný tvar jako dříve, jejich grafika je však odlišná. Mimo to došlo k přeprofilování vstupů vzduchu v čelním nárazníku, poladěn byl i ten zadní. Paleta barev se rozšířila o odstíny Snapper Rocks Blue a Sunset Orange, dále zde máme nový design 18- a 19palcových litých kol.
Podobně minimalistická je také proměna interiéru, kam se nastěhoval nový volant, hliníkové a chromové dekorační prvky či dvojité prošívání potahu palubní desky. Dále můžeme zmínit modernizaci multimediálního systému, za příplatek je tu pak i Multifunctional Instrument Display. Tedy obdoba virtuálního kokpitu Audi, jenž umožňuje řidičům volbu různorodé vizualizace.
Podvozek dostal tužší zavěšení z variant Coupe a Gran Coupe. Podle BMW tím dostáváme „sportovnější ovladatelnost bez ztráty jízdního komfortu“. Dále mají všechny modely profitovat z komunikativnějšího řízení, v případě verzí M4 Coupe a Convertible lze zmínit ještě zařazení LEDkových světlometů do standardní výbavy.
Tím nám ale modernizace končí, ostatní technika se nemění. I nadále lze tedy vybírat mezi přeplňovanými čtyřválci a šestiválci, jež svým výkonem pokrývají pásmo od 150 do 326 koní. Standardem je vždy pohon zadních kol, až na výjimku v podobě verze 435d, která systémem xDrive disponuje v základu. Pro zbytek řady je za příplatek.
Oficiální fotogalerie faceliftovaného BMW 4 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:10 - M.Z.
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan