BMW 530Le nafoceno v Číně, s očekávaně matoucím označením

Plug-in hybrid řady 5 se podařilo zachytit za Velkou čínskou zdí. Kvůli označení 530e se ale jen těžko tipuje, co se skrývá v útrobách. Možnosti jsou dvě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 530Le nafoceno v Číně, s očekávaně matoucím označením

27.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW 530Le nafoceno v Číně, s očekávaně matoucím označením

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Plug-in hybrid řady 5 se podařilo zachytit za Velkou čínskou zdí. Kvůli označení 530e se ale jen těžko tipuje, co se skrývá v útrobách. Možnosti jsou dvě.

Před měsícem jsme vás informovali o tom, že se BMW chystá k přeznačování modelů, což bude pro zákazníky další ranou z hlediska orientace ohledně skrývané techniky v útrobách. Ostatně není vůbec jednoduché se v nich vyznat, poněvadž už několik let neplatí, že by model 328i vozil pod kapotou šestiválec 2,8 litru, už dlouho se nelze řídit předsudky, že je 540i osmiválcový čtyřlitr a 125d F20 naftový dvouapůlilitr.

Jenže dnes už z toho nezbylo téměř nic, ostatně Bayerische Marketing Werke už technicky smýšlející lidé dávno nevládnou. Očekávat, že se nad tímto směřováním někdo v Mnichově zamyslí a chytí se za nos, by tedy bylo bláhové. BMW naopak ještě přitlačilo na pilu a v Číně teď testuje model 530Le, u kterého nelze z označení odhadnout lautr nic.

Dobrá, L v názvu je evidentně odkazem na prodloužený rozvor, na který si tamní obyvatelé potrpí, a ono písmeno e ukazuje na plug-in hybridní soustavu, zkratka delšího označení eDrive (jako u plug-in hybridní verze X5 eDrive). Nápisy eDrive se ostatně mohou objevit dle fotografií na C-sloupcích. Automobilka před několika lety zabila také legendární označení 530i, které znamenalo skvostný atmosférický šestiválcový třílitr. Místo něho tu máme 535i s oturbeným třílitrem a 528i s přeplňovaným dvoulitrem. Takže, co si myslet o 530e? Návrat k šestiválcovému třílitru bychom kvůli emisím netipovali.

Zřejmě se jedná o řadu pět, která nese naprosto stejnou techniku, jako zmíněná X5. Benzinová jednotka v jejím případě nebude šestiválcová, nýbrž čtyřválcová a díky přeplňování TwinPower Turbo dosáhne výkonu 245 koní, který pohání například 328i. Spalovacímu motoru vypomůže v práci 95koňový elektromotor napájený z lithium-iontových akumulátorů, které bychom měli najít opět v podlaze zavazadelníku.

U plug-in hybridní X5 s automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem všech kol zvládá zrychlení na stokilometrovou rychlost za méně než sedm sekund a čistě na elektrický pohon vydrží v optimálních podmínkách urazit 30 kilometrů. Přitom ji dokáže necelá stovka elektrických koní rozjet až na 120 km/h. A lehčí, aerodynamičtější pětka by mohla tyto hodnoty posunout do nepatrně vyšších sfér, tedy až načas potřebný k akceleraci na stovku, který klesne. Jistě klesne také hodnota normované spotřeby, která je u SUV do elektrické zásuvky jen 3,8 l/100 km, jenomže ani v tomto případě s ní nebude vůz reálně jezdit.


BMW 530Le nafoceno v Číně, s očekávaně matoucím označením - 1 - BMW 530 Le plug-in 2014 dalsi 01BMW 530Le nafoceno v Číně, s očekávaně matoucím označením - 2 - BMW 530 Le plug-in 2014 dalsi 02BMW 530Le nafoceno v Číně, s očekávaně matoucím označením - 3 - BMW 530 Le plug-in 2014 dalsi 03BMW 530Le nafoceno v Číně, s očekávaně matoucím označením - 4 - BMW 530 Le plug-in 2014 dalsi 04BMW 530Le nafoceno v Číně, s očekávaně matoucím označením - 5 - BMW 530 Le plug-in 2014 dalsi 05BMW 530Le nafoceno v Číně, s očekávaně matoucím označením - 6 - BMW 530 Le plug-in 2014 dalsi 06
BMW 530 Le je plug-in hybridním modelem, který buď ponese ústrojí eDrive z X5 nebo třílitrový benzinový agregát taktéž zkombinovaný s elektromotorem

Zdroj: Auto Sohu

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše