BMW 7 2016: víme už přesně, o kolik díky karbonu zhubne nová generace

Technologie vyvinuté pro modely i3 a i8 přijme za své i sedmička. Dorazí i nové elektronické systémy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 7 2016: víme už přesně, o kolik díky karbonu zhubne nová generace

18.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW 7 2016: víme už přesně, o kolik díky karbonu zhubne nová generace

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Technologie vyvinuté pro modely i3 a i8 přijme za své i sedmička. Dorazí i nové elektronické systémy.

O novém mnichovském vrcholu se již nějakou tu chvíli zmiňujeme, přičemž novinkou není ani fakt, že chystané BMW řady 7 shodí nějaké to kilo. Důvod je zřejmý při pohledu na technická fakta stávající generace, kdy kupříkladu základní provedení 730d váží 1 915 kg. Pravda, konkurenční Mercedes-Benz třídy S je ještě o pár kilo těžší, tuto nadváhu ovšem může vykompenzovat pozadím jako v bavlnce a hlavně řadou nových technologií. S těmi BMW již aktuálně soupeřit nemůže ani náhodou, neboť třída 7 je již sedm let stará.

Novinka by ovšem stav věcí měla zásadně změnit, za což do značné míry vděčí modelům i3 a i8. Právě na vývoji elektromobilu a sportovního hybridu se totiž mnichovská automobilka naučila, jak pracovat s novými materiály a především jak srazit jejich cenu. Proto se i BMW 7 G11 podrobí zejména karbonové dietě, se kterou by napříč nabídkou měla hmotnost poklesnout v průměru o 170 kg. Kromě uhlíkových vláken se o ní zapříčiní taktéž vyšší podíl hliníku, vysokopevnostní oceli a nová konstrukce litých ráfků.

Další úbytek hmotnosti, i když tentokráte již gramový, půjde na vrub světlometům. Nová řada 7 totiž na výrobu zadních světel použije organické diody, které budou rámovat také přední kousky. Ty ve standardu sáhnou po klasických LEDkách, mimo to ovšem bude za příplatek k mání také laserové provedení, jež rovněž debutovalo na modelu i8.

Je samozřejmě otázkou, zda BMW do dané diety započítalo také příchod čtyřválcového motoru, který je logicky oproti šestiválci lehčí. Pokud ano, pak ve výsledku asi nebude onen úbytek natolik drastický. V případě opaku však můžeme u základního modelu počítat s nějakými osmnácti stovkami kilogramů bez náplní a řidiče.

Kromě hmotnosti, kterou BMW třícípou hvězdu předčí, lze také očekávat příchod nových technologií, kterými pro změnu bude Mercedes-Benz dorovnán či v některých případech zřejmě i překonán. Unikátem bude především nový systém iDrive s několika dotykovými obrazovkami, jež spolu budou navzájem komunikovat.

Kupříkladu spolujezdec tak bude moci zadat pokyny navigaci, přičemž zadanou adresu následně odešle řidiči a sám se bude moci věnovat třeba zábavním systémům. Samotný šofér pak získá hlavně na elektronických berličkách, z nichž jednou bude třeba autonomní parkování za pomocí klíčku od vozu.


BMW 7 2016: víme už přesně, o kolik díky karbonu zhubne nová generace - 1 - BMW 7 2016 spy foto 01BMW 7 2016: víme už přesně, o kolik díky karbonu zhubne nová generace - 2 - BMW 7 2016 spy foto 02BMW 7 2016: víme už přesně, o kolik díky karbonu zhubne nová generace - 3 - BMW 7 2016 spy foto 03BMW 7 2016: víme už přesně, o kolik díky karbonu zhubne nová generace - 4 - BMW 7 2016 spy foto 04BMW 7 2016: víme už přesně, o kolik díky karbonu zhubne nová generace - 5 - BMW 7 2016 spy foto 05BMW 7 2016: víme už přesně, o kolik díky karbonu zhubne nová generace - 6 - BMW 7 2016 spy foto 06
Nové BMW řady 7 shodí oproti stávajícímu provedení 170 kg, zejména díky karbonu, hliníku a vysokopevnostní oceli. Uvnitř pak nabídne přepracovaný systém iDrive

Zdroj: Auto Zeitung

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.