Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 7 slaví 40 let luxusní specialitou. Podívejte se, jak vyrostlo a ztěžklo
24.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vlajková loď značky měřila původně méně než pět metrů, nyní je úplně jinde. Své kulatiny slaví luxusním speciálem s exkluzivní výbavou.
Není žádným tajemstvím, že nová auta rostou, však automobilky se tímto posunem v tiskových zprávách chlubí při premiéře každé nové generace. Důvodem je pochopitelně očekávané zvětšení prostoru v kabině, které ocení zákazníci vozů většiny tříd. Pozoruhodné ovšem je, že když dojde na srovnání modelů, které dělí několik generací, chlubení je to tam.
Nejlépe jsme si to mohli ukázat o uplynulém víkendu, před nímž se BMW vytasilo s fotkami současné a původní řady 3, které dělí 40 let. Velikost obou vozů se rázem liší o desítky centimetrů, značka ovšem obě auta na fotkách postavila vedle sebe tak, že daný růst pomalu není patrný. A když už ano, spíše bychom s ním spojili generaci E21 než stávající model, přestože právě ten je větší - na délku takřka o 30 cm.
O ještě větší porci centimetrů přesahuje původní model stávající řada 7. Originál debutoval v roce 1977 a i v jeho případě tedy přichází ke slovu řádná oslava. A i tentokrát značka vyrukovala s novou limitovanou edicí, která je nazvána Edition 40 Jahre.
Ve srovnání se základem disponuje třeba specifickými barvami Frozen Silver a Petrol Mica, jenž spadají do katalogu divize BMW Individual. Bez ohledu na vaší volbu se přitom standardem stává jindy příplatkový aerodynamický paket M Performance, se kterým jsou spárovány černě lakované přední ledvinky. Kromě toho nechybí ani 20palcová litá kola, sada Shadow Line či plaketky na dveřních prazích a středovém sloupku. Další pak nalezneme v kabině na palubce před spolujezdcem.
Mimo to mohou zákazníci počítat v interiéru s nejlepším koženým čalouněním (opět z katalogu BMW Individual) ve variantách Smoke White/Cohiba či Smoke White/Black. Vpředu i vzadu lze očekávat komfortní sedadla, jejichž pohodlí ještě umocňují zakázkové polštáře. Dále pak nechybí specifické koberečky, za něž je rovněž zodpovědná divize BMW Individual. A to jsou pochopitelně jen ta nejzajímavější specifika upravené kabiny, která hýří luxusem. Nakonec, podívejte se do ní sami.
Pro celý svět bude k dispozici 200 exemplářů, přičemž zákazníci si mohou vybrat i libovolnou motorizaci. A volit mohou i mezi standardní či prodlouženou verzí, kdy první dosahuje délky 5 098 milimetrů, druhá pak 5 238 mm. Čtyřicet let stará řada 7 E23 vůči tomu měřila 4 860 mm, tedy o více než dvacet, respektive dokonce čtyřicet centimetrů méně.
Změnami prošla také šířka i výška, kdy novince naměříme 1 902 a 1 467 (resp. 1 479) milimetrů, zatímco originálu 1 800 a 1 430 mm. Zde tedy již rozdíl tak markantní není, v rámci hmotnosti ale jde znovu o pořádnou propast - i s plnou polní totiž generace E23 vážila 1 629 kilo, zatímco současné provedení zatíží váhu 1 755 kg už v základu. Pokud bychom vzali opačné extrémy, pak sedmička E21 v základu vážila 1 470 kg, vrcholná G11 v prodlouženém provedení (tedy vlastně G12) ukáže na váze 2 255 kg...
Nové limitované BMW řady 7 se ukázalo vedle originálu, jenž prodloužená verze přesahuje dokonce o více než 40 centimetrů na délku. Hmotnost se může lišit i o skoro 800 kg...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
před hodinou - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 3 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 4 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 6 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 16:20 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan