Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 7 slaví 40 let luxusní specialitou. Podívejte se, jak vyrostlo a ztěžklo
24.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vlajková loď značky měřila původně méně než pět metrů, nyní je úplně jinde. Své kulatiny slaví luxusním speciálem s exkluzivní výbavou.
Není žádným tajemstvím, že nová auta rostou, však automobilky se tímto posunem v tiskových zprávách chlubí při premiéře každé nové generace. Důvodem je pochopitelně očekávané zvětšení prostoru v kabině, které ocení zákazníci vozů většiny tříd. Pozoruhodné ovšem je, že když dojde na srovnání modelů, které dělí několik generací, chlubení je to tam.
Nejlépe jsme si to mohli ukázat o uplynulém víkendu, před nímž se BMW vytasilo s fotkami současné a původní řady 3, které dělí 40 let. Velikost obou vozů se rázem liší o desítky centimetrů, značka ovšem obě auta na fotkách postavila vedle sebe tak, že daný růst pomalu není patrný. A když už ano, spíše bychom s ním spojili generaci E21 než stávající model, přestože právě ten je větší - na délku takřka o 30 cm.
O ještě větší porci centimetrů přesahuje původní model stávající řada 7. Originál debutoval v roce 1977 a i v jeho případě tedy přichází ke slovu řádná oslava. A i tentokrát značka vyrukovala s novou limitovanou edicí, která je nazvána Edition 40 Jahre.
Ve srovnání se základem disponuje třeba specifickými barvami Frozen Silver a Petrol Mica, jenž spadají do katalogu divize BMW Individual. Bez ohledu na vaší volbu se přitom standardem stává jindy příplatkový aerodynamický paket M Performance, se kterým jsou spárovány černě lakované přední ledvinky. Kromě toho nechybí ani 20palcová litá kola, sada Shadow Line či plaketky na dveřních prazích a středovém sloupku. Další pak nalezneme v kabině na palubce před spolujezdcem.
Mimo to mohou zákazníci počítat v interiéru s nejlepším koženým čalouněním (opět z katalogu BMW Individual) ve variantách Smoke White/Cohiba či Smoke White/Black. Vpředu i vzadu lze očekávat komfortní sedadla, jejichž pohodlí ještě umocňují zakázkové polštáře. Dále pak nechybí specifické koberečky, za něž je rovněž zodpovědná divize BMW Individual. A to jsou pochopitelně jen ta nejzajímavější specifika upravené kabiny, která hýří luxusem. Nakonec, podívejte se do ní sami.
Pro celý svět bude k dispozici 200 exemplářů, přičemž zákazníci si mohou vybrat i libovolnou motorizaci. A volit mohou i mezi standardní či prodlouženou verzí, kdy první dosahuje délky 5 098 milimetrů, druhá pak 5 238 mm. Čtyřicet let stará řada 7 E23 vůči tomu měřila 4 860 mm, tedy o více než dvacet, respektive dokonce čtyřicet centimetrů méně.
Změnami prošla také šířka i výška, kdy novince naměříme 1 902 a 1 467 (resp. 1 479) milimetrů, zatímco originálu 1 800 a 1 430 mm. Zde tedy již rozdíl tak markantní není, v rámci hmotnosti ale jde znovu o pořádnou propast - i s plnou polní totiž generace E23 vážila 1 629 kilo, zatímco současné provedení zatíží váhu 1 755 kg už v základu. Pokud bychom vzali opačné extrémy, pak sedmička E21 v základu vážila 1 470 kg, vrcholná G11 v prodlouženém provedení (tedy vlastně G12) ukáže na váze 2 255 kg...
Nové limitované BMW řady 7 se ukázalo vedle originálu, jenž prodloužená verze přesahuje dokonce o více než 40 centimetrů na délku. Hmotnost se může lišit i o skoro 800 kg...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda