BMW bude vládcem předokolek, brzy mají prý tvořit 40 procent prodejů

Z Mnichova přicházejí zprávy predikující dvanáct modelů s předním pohonem a k tomu dalších deset od Mini. V budoucnu mají tvořit 40 procent odbytu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW bude vládcem předokolek, brzy mají prý tvořit 40 procent prodejů

1.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW bude vládcem předokolek, brzy mají prý tvořit 40 procent prodejů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Z Mnichova přicházejí zprávy predikující dvanáct modelů s předním pohonem a k tomu dalších deset od Mini. V budoucnu mají tvořit 40 procent odbytu.

Nové Mini podobající se BMW více než kdy předtím naznačilo, že se bude stále více posouvat směrem k mnichovským modelům roztočené vrtule. Jenomže málokdo by čekal, že tím jen modrobílí připravují ornou půdu pro další postup. Konkrétně se teď bavíme o platformě UKL, která má podepřít v následujících letech dvanáct nových kompaktních modelů včetně budoucí řady 1 (pro rok 2017) a crossoveru X1. Dalších deset uplatnění pak najde u nových produktů Mini. V tomto ohledu už začíná připomínat modulární řešení MQB, na němž velmi hojně staví koncern Volkswagen.

Je ale ještě více překvapující, že značka, která vybudovala svojí image na zadokolkách a dnes je částečně překrývá modely 4x4 s nápisy xDrive, přikládá předokolkám obrovskou váhu bez jediného ostychu. V prohlášení se lze dočíst dokonce o predikovaném čtyřicetiprocentním objemu modelů s pohonem přední osy ze všech nabízených aut, už do roku 2020.

Podrobnosti hovoří o použití UKL v tří a čtyřválcových modelech s délkou od 3,8 do 4,5 metru délky karoserie a také o její odrůdě (odpovídající MLB od VW) pro větší vozy. Za vším tím musíme samozřejmě hledat snahu o úspory při vývoji nových aut, na jejichž začátku je 2 Active Tourer. Pokud se podíváme do budoucnosti, vidíme na UKL ještě kupátkoidní crossover X2 a řadu 0, která má být údajně městským mikrohatchbackem (přesně se zmíněnou limitní délkou 3,8 metru).

Na druhou stranu je alespoň částečně utěšující fakt, že zadní pohon si udrží řada 3 i všechny větší bavoráky minimálně dalších deset let. Stejně tak by se koncepce se „vším vpředu“ měla úspěšně vyhýbat modelům M Performance a také pravověrným sportovním dílům divize M. V jejich útrobách poslední zmíněné kategorie se ovšem dříve nebo později dočkáme čtyřkolek, přičemž přímo se nabízí zavedení xDrive do M5.


BMW bude vládcem předokolek, brzy mají prý tvořit 40 procent prodejů - 1 - BMW 40 procent aut s prednim pohonem 2014 01BMW bude vládcem předokolek, brzy mají prý tvořit 40 procent prodejů - 2 - BMW 40 procent aut s prednim pohonem 2014 02BMW bude vládcem předokolek, brzy mají prý tvořit 40 procent prodejů - 3 - BMW 40 procent aut s prednim pohonem 2014 03
BMW přesedlá na low-costové řešení a tlačit teď hodlá modely s pohonem předních kol. Písmena BM v názvu by snad pomalu mohlo začít měnit na V

Zdroj: Car Advice

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše