Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW bude vládcem předokolek, brzy mají prý tvořit 40 procent prodejů
1.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Z Mnichova přicházejí zprávy predikující dvanáct modelů s předním pohonem a k tomu dalších deset od Mini. V budoucnu mají tvořit 40 procent odbytu.
Nové Mini podobající se BMW více než kdy předtím naznačilo, že se bude stále více posouvat směrem k mnichovským modelům roztočené vrtule. Jenomže málokdo by čekal, že tím jen modrobílí připravují ornou půdu pro další postup. Konkrétně se teď bavíme o platformě UKL, která má podepřít v následujících letech dvanáct nových kompaktních modelů včetně budoucí řady 1 (pro rok 2017) a crossoveru X1. Dalších deset uplatnění pak najde u nových produktů Mini. V tomto ohledu už začíná připomínat modulární řešení MQB, na němž velmi hojně staví koncern Volkswagen.
Je ale ještě více překvapující, že značka, která vybudovala svojí image na zadokolkách a dnes je částečně překrývá modely 4x4 s nápisy xDrive, přikládá předokolkám obrovskou váhu bez jediného ostychu. V prohlášení se lze dočíst dokonce o predikovaném čtyřicetiprocentním objemu modelů s pohonem přední osy ze všech nabízených aut, už do roku 2020.
Podrobnosti hovoří o použití UKL v tří a čtyřválcových modelech s délkou od 3,8 do 4,5 metru délky karoserie a také o její odrůdě (odpovídající MLB od VW) pro větší vozy. Za vším tím musíme samozřejmě hledat snahu o úspory při vývoji nových aut, na jejichž začátku je 2 Active Tourer. Pokud se podíváme do budoucnosti, vidíme na UKL ještě kupátkoidní crossover X2 a řadu 0, která má být údajně městským mikrohatchbackem (přesně se zmíněnou limitní délkou 3,8 metru).
Na druhou stranu je alespoň částečně utěšující fakt, že zadní pohon si udrží řada 3 i všechny větší bavoráky minimálně dalších deset let. Stejně tak by se koncepce se „vším vpředu“ měla úspěšně vyhýbat modelům M Performance a také pravověrným sportovním dílům divize M. V jejich útrobách poslední zmíněné kategorie se ovšem dříve nebo později dočkáme čtyřkolek, přičemž přímo se nabízí zavedení xDrive do M5.
BMW přesedlá na low-costové řešení a tlačit teď hodlá modely s pohonem předních kol. Písmena BM v názvu by snad pomalu mohlo začít měnit na V
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB