Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW G14/G15: nová řada 8 má své interní kódy, nahradí dnešní řadu 6
15.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná osmička cílí na modely Mercedesu, vůči nimž chtějí být lehčí a řidičštější. Přitom nahradí řadu 6, jejíž nástupce si podá Porsche 911.
Mít k dispozici křišťálovou kouli je snem každého automobilového novináře. Z ní bychom totiž snadno mohli vyčíst, co se má skutečně stát a co můžeme považovat za pouhé spekulace. Velmi by se nám přitom hodila při nahlížení do budoucnosti BMW. Ta se na jednu stranu hemží pohony předních kol, elektrifikací, hybridizací a autonomním řízením, tedy faktory, jež bychom v nabídce mnichovské automobilky ještě před pár lety nehledali.
Na druhou stranu ovšem ani BMW nehodlá úplně sejít z cesty, kterou několik desetiletí úspěšně kráčelo. V příštích letech bychom se tak měli dočkat jisté rošády v rámci portfolia, na jejímž konci bude stát hned několik sportovních modelů. Asi již sami tušíte, že řeč je zejména o příštích řadách 6 a 8, o kterých jsme se v poslední době párkrát zmiňovali. Dosud však veškeré informace byly lehce zastřené, dnes z nich ale jistou roušku tajemna sejmout můžeme, a to dokonce bez oné křišťálové koule.
Začneme řadou 6, kterou víceméně čeká konec. Ovšem pouze v té podobě, v jaké ji známe nyní. Stejně jako Mercedes chce i BMW svého vlastního rivala pro Porsche 911, jímž měla původně šestka být. Kupé i kabrioletu ovšem přebývá hromada kilogramů a chybí dynamické schopnosti. Automobilka z Mnichova by proto v rámci příští generace chtěla uvést na trh pouze variantu s pevnou střechou, jež se zaměří zejména na potěchu řidiče.
Jelikož se jedná o relativně čerstvé rozhodnutí, nemáme o voze prozatím žádné bližší zprávy. O to více se ovšem můžeme rozpovídat o návratu řady 8, která se dokonce již pyšní interním označením G14/G15. Je tak zjevné, že skutečně vznikne, přičemž na trh by měla dorazit na pomezí let 2019 a 2020. Dvojí označení přitom velmi pravděpodobně odkazuje na kupé a kabriolet.
O tom svědčí i fakt, že novinky mají odlákat zákazníky od Mercedesu S Coupe a S Cabrio. Rozhodně ale nemáme počítat s verzí se dvěma páry bočních dveří, neboť BMW se obává, že takový model by zbytečně kradl zákazníky řadě 7. Stejně jako tento model přitom i nové duo bude postaveno na modulární platformě CLAR, jen nejspíše při použití kratšího rozvoru.
I přes tento krok chce ovšem mnichovská automobilka porazit třícípou hvězdu vnitřním prostorem, zároveň má přitom disponovat nižší hmotností. To má umocnit jízdní dynamiku, o kterou se budou starat především šestiválcové a osmiválcové motory. Kromě toho se ovšem pod kapotu vejde i dvanáctiválec, stejně jako je víceméně jistotou hybridní ústrojí.
Modelová řada bude patřičně košatá, přičemž na jejím vrcholu stanou varianty M850 a M8. Druhá zmíněná nejspíše dostane přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, jehož výkon by měl vyšplhat na 650 či dokonce více koní. V případě řadového třílitrového šestiválce bychom se pak měli dočkat zhruba 450 koní.
Karty BMW má docela dobré, nezbývá než vyčkat, jakou partii s nimi skutečně odehraje. My pak jen dodáme, že souběžně s kupé a kabrioletem řady 6 zmizí i verze Gran Coupe, která se ovšem objeví v rámci nové Pětky, kde nahradí variantu GT. Pod stejný název pak BMW sloučí i řadu 3 GT a 4 Gran Coupe.
Chystané BMW řady 8 již dostalo interní označení, dost možná se přitom bude podobat tři roky starému konceptu Gran Lusso
Zdroj: Automobile, BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před hodinou - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda