Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i8 Spyder: unikly fotky i specifikace střechyprosté i8
30.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno) i8 se ještě ani nedostala do výroby a v Mnichově již přichystali její další verzi. Jmenuje se Spyder a my o ní teď víme více než kdo jiný.
Doplněno 1.4.: BMW již i8 Spyder oficiálně odhalilo, a tak připojujeme i galerii více než 40 oficiálních snímků. Ostatní údaje zůstávají v platnosti, v tomto případě jsme ani neměli pochyb o jejich autenticitě.
Nevíme tedy, kdy a kde chce BMW tento vůz odhalit, s předstihem se nám ale dostaly do rukou jeho první fotografie a specifikace, které dosvědčují, že automobilka s touto novinkou brzy vyrazí do světa. A my si je zkrátka nemůžeme nechat pro sebe.
Samotná i8 jistě není žádnou novinkou. V ještě „koncepčnější” podobě se představila již předloni, minulý rok ale BMW vyrukovalo se studií, která by k sériovému provedení neměla mít daleko. Shodou okolností jsme vám před pár dny přinesli sice spekulativní, ale přesto věrohodně působící informace o technických parametry sériové verze a dnes můžeme přidat další zajímavý materiál.
Níže přiložené fotografie totiž zachycují otevřené dvoumístné provedení i8 s názvem Spyder, které se zřejmě představí na některém z blížících se autosalonů. Dostalo konvenční, nahoru se vyklápějící dveře, které nahrazují ty s průhledným panelem známé z kupé, a pár dalších decentních změn. Upraveny byly i ledvinky na přídi, jenž jsou už ryze designovou záležitostí - neproudí jimi už žádný vzduch do útrob vozu. A na voze najdete i pár dalších změn, pouhé „kupé připravené o střechu” to zkrátka není.
Řešení čelního a bočních skel trochu připomene to z konceptu Škoda Fabia RS 2000, kdy přední vyhlíží víceméně obvyklým způsobem, navazují na něj ale boční prosklení postupně klesající až ke konci dveří. Za hlavami cestujících pak najdeme dva stylizované oblouky, které mají bezpečnostní i aerodynamický smysl a po designové stránce sympatickým způsobem splývají se zadními partiemi vozu.
Jak bude řešená natahovací střecha vozu, nebo zda i8 vůbec bude mít nějakou k dispozici, to zatím netušíme. Dle konstrukce navazujících částí bychom ale řekli, že bude řešena pomocí pevného panelu, který by mohl být uložen v jiné části vozu. Ať už ale bude řešení této záležitosti jakékoli, máme za to, že jde zatím o nejhezčí variantu i8, zřejmě i proto, že je nakonec nejméně futuristická...
Vůz s rozvorem 2 650 mm je jinak 4 480 mm dlouhý, 1 922 mm široký, 1 208 mm vysoký a jak jsme již zmínili, na rozdíl od kupé bude pouze dvoumístný (kupé by mělo být nabízeno v uspořádání 2+2). S prostorem pro cestující by tedy vzhledem ke zmíněným parametrům neměl být žádný problém.
O pohon vozu se stará stejné ústrojí jako u kupé, tedy benzinový motor 1,5 R3 turbo o výkonu 164 kW (220 koní) spojený s elektrickým motorem s nejvýše 96 kW (130 koní) výkonu. Opět jako u staršího konceptu má uprostřed uložený „benzín” se sedmistupňovým automatem na starosti zadní kola a vpředu trůnící elektromotor ta přední, v tomto případě převodovka chybí zcela. Motory pochopitelně mohou pracovat zvlášť i dohromady, v tomto směru zkrátka nic nového.
Celkový výkon soustavy činí 349 koní, maximum točivého momentu pro úplnost 550 Nm. Vůz váží 1 630 kilogramů, z nuly na stovku za 5 sekund (o 4 desetiny pomaleji než lehčí kupé), maximální rychlost 250 km/h je pak dílem elektronického omezovače. O spotřebě paliva nemá smysl hovořit, neboť BMW pomíjí fakt, že pro dosažení avizovaných 3 litrů benzinu na 100 km je třeba mít plně nabité akumulátory z domova. Jejich kapacita je neznámá, dobíjet se ale mají jen 1 hodinu a 45 minut a vůz pohánět bez zapojení spalovacího motoru po 30 kilometrů jízdy, takže žádný velký balík to nebude. Zajímavé jistě je, že se vší touto technikou má být u vozu zachováno rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50.
Zaujalo? To budou mít u BMW radost. Vám ji ale vrátí až v roce 2015, dříve se vůz na trh nedostane. I kupé na něm totiž má „přistát” v roce 2014. Cenu lze očekávat podobnou jako u verze s pevnou střechou, tedy okolo 2,5 milionu Kč.
Kompletní galerie oficiálních fotografií konceptu BMW i8 Spyder
Původní uniklé snímky BMW i8 Spyder
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda