Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod
18.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
I když máte na zdi terč s logem Tesly, musíte uznat, že před „starými” značkami má v některých ohledech náskok. Podstatný je v oblasti online aktualizace softwaru auta a právě ten teď BMW stáhlo.
Teslu nemusíte milovat, nemělo by vám to ale bránit obdivu k zajímavým novým řešením, se kterými za relativně krátkou dobu své existence přišla. Nezřídka jde o věci, které zavedené značky mohou leda zkopírovat a právě to BMW v jedné z klíčových záležitostí právě učinilo. Odhaluje to detailní představení nové řady 8.
Mnichovskou novinku jsme si mohli v krátkosti představit ještě před oficiálním debutem v Le Mans a načaté dnes ve stručnosti dokončíme. Nová osmička, kterou si můžete důkladně prohlédnout na snímcích níže, bude zpočátku k dispozici pouze se dvěma motory. Základ představuje BMW 840d xDrive osazené třílitrovým turbodieselem s 320 koňmi a 680 Nm točivého momentu. Jak je patrné již z názvu, počítat lze s pohonem všech kol, jenž doplní osmistupňová automatická převodovka. Zrychlení z klidu na stovku kupé zvládne za působivých 4,9 sekundy.
Druhou dostupnou verzí je M850i xDrive, které taktéž počítá se zapřáhnutím obou náprav a automatem. Pod kapotou pak svou práci odvádí 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který dává k dobru 530 koní a 750 Nm. S tímto výkonem vůz zrychlí na stovku již za pouhých 3,7 sekundy, díky čemuž si můžeme udělat vcelku jasnou představu o tom, co nás čeká v případě chystaného M8. To zcela jistě získá statut nejrychlejšího produkčního BMW všech dob.
M8 je ovšem hudbou budoucnosti, proto rychle zpátky do přítomnosti. A rovnou k tomu nejzajímavějšímu, co nová řada 8 přiváží a co ji propojuje s v úvodu zmíněnou Teslou. Jde o novou verzi softwaru ConnectedDrive, díky které již nepotřebujete klasické klíčky od vozu. Těmi se stává váš mobilní telefon, byť osazen musí být NFC čipem. Poté však můžete svůj vůz sdílet s až pěti dalšími lidmi, aniž byste řešili předání.
To je jistě zajímavé, mnohem podstatnější je ale skutečnost, že řada 8 je vůbec prvním vozem jiné značky než Tesla, u kterého lze na dálku aktualizovat software řídící samotné auto. To je naprosto zásadní věc, kterou Tesla dalece předběhla konkurenci - většina nedostatků nových automobilů je softwarová a svolávat kvůli pouhé aktualizaci řídících programů leckdy i statisíce aut do servisu je velmi nákladné. Tesla se tomu vyhnula možností řešit vše na dálku a může tak nejen opravovat chyby, ale auta i postupně vylepšovat.
Přesně to nyní bude umět i nová řada 8 a zakrátko jistě další nová BMW. Aktualizace probíhá trochu jinak než u Tesly - pokud bude představen nový software, majitelé si jej stáhnou do telefonu, to jistě z bezpečnostních důvodů. Ten se následně po příchodu do vozu propojí s palubním systémem, který veškeré novinky předinstaluje. Poté bude zapotřebí asi 20 minut k plné instalaci.
Dieter May, šéf divize, jenž má digitální služby u BMW na starosti, uvedl, že značka zatím ještě nemá úplně jasno, jaké prvky bude možné skrze internet modernizovat. „Stále pracujeme na naší strategii. Ještě jsme nerozhodli, jaké části softwaru budou dostupné online a jak - jestli za pomoci domácí sítě nebo při použití speciální SIMky integrované do vozu.“ Do podzimního zahájení prodeje má ale značka na rozhodnutí dost času a očekávejme, že možnosti online-aktualizace učiní co nejširší, ve svém vlastním zájmu.
Nová osmička měří 4 843 mm na délku, 1 902 mm na šířku a 1 341 mm na výšku. Zároveň počítá s rozvorem 2 822 mm, uvnitře kterého se skrývá kabina hostící čtveřici sedadel, 12,3palcový digitální přístrojový štít a 10,25palcový palubní displej. Madlo řadicí páky může být vyrobeno ze skla, doplnit jej lze nejjemnější kůží. Dle BMW tak řada 8 je sportovně luxusním ideálem přesně mezi Porsche 911 a Mercedesem S Coupe. A teď i trochu mezi těmito vozy a Teslami, třebaže nepoužívá elektrický pohon...
Nové BMW 8 Coupe bude možné jako první vůz značky modernizovat skrze internet. Značka zatím ještě řeší, jaké části softwaru a jak zpřístupní, čekejme ale velmi široký zásah, jinak by Tesle v tomto směru nemohla konkurovat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch