BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod

I když máte na zdi terč s logem Tesly, musíte uznat, že před „starými” značkami má v některých ohledech náskok. Podstatný je v oblasti online aktualizace softwaru auta a právě ten teď BMW stáhlo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod

18.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

I když máte na zdi terč s logem Tesly, musíte uznat, že před „starými” značkami má v některých ohledech náskok. Podstatný je v oblasti online aktualizace softwaru auta a právě ten teď BMW stáhlo.

Teslu nemusíte milovat, nemělo by vám to ale bránit obdivu k zajímavým novým řešením, se kterými za relativně krátkou dobu své existence přišla. Nezřídka jde o věci, které zavedené značky mohou leda zkopírovat a právě to BMW v jedné z klíčových záležitostí právě učinilo. Odhaluje to detailní představení nové řady 8.

Mnichovskou novinku jsme si mohli v krátkosti představit ještě před oficiálním debutem v Le Mans a načaté dnes ve stručnosti dokončíme. Nová osmička, kterou si můžete důkladně prohlédnout na snímcích níže, bude zpočátku k dispozici pouze se dvěma motory. Základ představuje BMW 840d xDrive osazené třílitrovým turbodieselem s 320 koňmi a 680 Nm točivého momentu. Jak je patrné již z názvu, počítat lze s pohonem všech kol, jenž doplní osmistupňová automatická převodovka. Zrychlení z klidu na stovku kupé zvládne za působivých 4,9 sekundy.

Druhou dostupnou verzí je M850i xDrive, které taktéž počítá se zapřáhnutím obou náprav a automatem. Pod kapotou pak svou práci odvádí 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který dává k dobru 530 koní a 750 Nm. S tímto výkonem vůz zrychlí na stovku již za pouhých 3,7 sekundy, díky čemuž si můžeme udělat vcelku jasnou představu o tom, co nás čeká v případě chystaného M8. To zcela jistě získá statut nejrychlejšího produkčního BMW všech dob.

M8 je ovšem hudbou budoucnosti, proto rychle zpátky do přítomnosti. A rovnou k tomu nejzajímavějšímu, co nová řada 8 přiváží a co ji propojuje s v úvodu zmíněnou Teslou. Jde o novou verzi softwaru ConnectedDrive, díky které již nepotřebujete klasické klíčky od vozu. Těmi se stává váš mobilní telefon, byť osazen musí být NFC čipem. Poté však můžete svůj vůz sdílet s až pěti dalšími lidmi, aniž byste řešili předání.

To je jistě zajímavé, mnohem podstatnější je ale skutečnost, že řada 8 je vůbec prvním vozem jiné značky než Tesla, u kterého lze na dálku aktualizovat software řídící samotné auto. To je naprosto zásadní věc, kterou Tesla dalece předběhla konkurenci - většina nedostatků nových automobilů je softwarová a svolávat kvůli pouhé aktualizaci řídících programů leckdy i statisíce aut do servisu je velmi nákladné. Tesla se tomu vyhnula možností řešit vše na dálku a může tak nejen opravovat chyby, ale auta i postupně vylepšovat.

Přesně to nyní bude umět i nová řada 8 a zakrátko jistě další nová BMW. Aktualizace probíhá trochu jinak než u Tesly - pokud bude představen nový software, majitelé si jej stáhnou do telefonu, to jistě z bezpečnostních důvodů. Ten se následně po příchodu do vozu propojí s palubním systémem, který veškeré novinky předinstaluje. Poté bude zapotřebí asi 20 minut k plné instalaci.

Dieter May, šéf divize, jenž má digitální služby u BMW na starosti, uvedl, že značka zatím ještě nemá úplně jasno, jaké prvky bude možné skrze internet modernizovat. „Stále pracujeme na naší strategii. Ještě jsme nerozhodli, jaké části softwaru budou dostupné online a jak - jestli za pomoci domácí sítě nebo při použití speciální SIMky integrované do vozu.“ Do podzimního zahájení prodeje má ale značka na rozhodnutí dost času a očekávejme, že možnosti online-aktualizace učiní co nejširší, ve svém vlastním zájmu.

Nová osmička měří 4 843 mm na délku, 1 902 mm na šířku a 1 341 mm na výšku. Zároveň počítá s rozvorem 2 822 mm, uvnitře kterého se skrývá kabina hostící čtveřici sedadel, 12,3palcový digitální přístrojový štít a 10,25palcový palubní displej. Madlo řadicí páky může být vyrobeno ze skla, doplnit jej lze nejjemnější kůží. Dle BMW tak řada 8 je sportovně luxusním ideálem přesně mezi Porsche 911 a Mercedesem S Coupe. A teď i trochu mezi těmito vozy a Teslami, třebaže nepoužívá elektrický pohon...


BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 1 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 01BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 2 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 02BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 3 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 03BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 4 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 04BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 5 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 05BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 6 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 06BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 7 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 07BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 8 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 08BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 9 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 09BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 10 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 10BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 11 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 11BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 12 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 12BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 13 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 13BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 14 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 14BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 15 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 15BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 16 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 16BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 17 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 17BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 18 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 18BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 19 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 19BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 20 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 20BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 21 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 21BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 22 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 22BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 23 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 23BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 24 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 24BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 25 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 25BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 26 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 26BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 27 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 27BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 28 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 28BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 29 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 29BMW jako první dohnalo Teslu. Zkopírovalo jednu z jejích největších výhod - 30 - BMW 8 Coupe 2018 oficialni sada 30
Nové BMW 8 Coupe bude možné jako první vůz značky modernizovat skrze internet. Značka zatím ještě řeší, jaké části softwaru a jak zpřístupní, čekejme ale velmi široký zásah, jinak by Tesle v tomto směru nemohla konkurovat

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše