BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též

Není otázkou, zda, ale kdy přesně se to stane, říká viceprezident pro prodej a marketing. Jak pak tedy budou bavorské stroje přenášet výkon?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též

22.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Není otázkou, zda, ale kdy přesně se to stane, říká viceprezident pro prodej a marketing. Jak pak tedy budou bavorské stroje přenášet výkon?

Že současné BMW nehoří pro manuální řazení, víme dobře. A je jedno, o jaké modely se jedná. Už jednou jsme skloňovali případ typu X1, u kterého se (v době beztak ne úplně svobodné volby způsobu řazení - některé verze byly k mání jen s automaty) v případě první generace uchylovalo 70 procent zákazníků k manuálům. Přesto firma pro druhou generaci manuální řazení skoro nenabízí, vůz adekvátně zdražila a dnes se holedbá tím, že o manuály v něm není zájem, když 70 procent zákazníků volí automatickou převodovku. Aby také ne, když si k většině motorizací nejde nic jiného pořídit...

To je ale případ modelu, u kterého o interakci řidiče a stroje zase tak moc nejde. Více ignorace je cítit z toho, že BMW po léta v Evropě vyrábělo modely M5 a M6 s manuálem, evropským zákazníkům je ale nedodalo ani na přání. Sem tam se do Evropy vrátí nějaký exemplář zpoza oceánu, který nám tento hořký fakt připomene - je obtížné pochopit, proč vám mnichovské dealerství mnichovské firmy nedodá v Mnichově vyráběný vůz, když o něj v Mnichově projevíte zájem. Takhle se racionálně smýšlející firma nechová - BMW určitou věc nedodává zákazníkům nikoli pro jejich nezájem, ale ze své vlastní vůle, i když ji vyrábí.

Co čekat do budoucna? Jenom mírné zhoršení, řekl by klasik. A možná i více než to. O budoucnosti převodovek se nyní rozpovídal viceprezident divize BMW M Peter Quintus a byl velmi nekompromisní. Během šesti či sedmi let očekává úplný konec manuálů v nabídce BMW a modely M se jej paradoxně dočkají ještě dříve. I když u M2, M3 i M4 (jinde už ruční řazení nedostanete) jde o docela žádanou věc starající se o dvoucifernou procentní část celkových prodejů, říká Quintus: „Nejsem si ani jistý, jestli příští generace M3 a M4 budou mít vůbec v nabídce manuál,” řekl doslova. Diplomatické „nebudou” vypadá nějak takto a konec manuálů v BMW se tak zdá být velmi na dohled - pár let jsou pro ně asi vrcholné vyhlídky.

Překvapivé ovšem je, že náhradu nejspíše nenajdou ve své aktuální alternativě, dvouspojkových automatech (DCT). I těm totiž Quintus věští smrt: „Je spíše otázkou, jak dlouho ještě budeme DCT nabízet. Jak dlouho to ještě může trvat?” ptá se a dodává, že dvouspojky mohou být brzy nahrazeny klasickými automaty s hydrodynamickými měniči. „Vidíme teď automaty s 9 nebo dokonce 10 stupni, takže v automatech je dnes spousta moderní techniky. DCT kdysi měly své výhody - byly lehčí a rychlost řazení byla vyšší. Teď je velká část oné rychlostní výhody pryč s tím, jak se automaty stávají lepšími a chytřejšími,” osvětluje důvody Quintus.

Není to ale jen o tom, co firmu skutečně trápí je trvanlivost, a to jak v případě dvouspojek, tak v případě manuálů - automaty s hydrodynamickým měničem tady tradičně zvládnou nejvíce. Quintus říká, že pro trvanlivý manuál byl limitem výkon kolem 450 koní a točivý moment okolo 600 Nm, dále už nemůže být garantována jeho trvanlivost. A když byl tázán, proč tedy BMW prostě nekoupí manuál od některého z amerických výrobců, kteří tradičně nabízí spolehlivá řešení i pro velké, silné osmiválce, řekl: „Zkoumali jsme na americké převodovky. A zjistili jsme, že jsou těžké a kvalita řazení je příšerná.”

Pár takových amerických manuálů jsme poznali a minimálně to druhé bychom neřekli, ale kdo chce kam... BMW se rozhodlo manuály pohřbít a teď k nim přidat i dvouspojky. A nerozmluví mu to asi nikdo, zájem zákazníků rozhodně ne.


BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 1 - BMW manualy DCT konec 01BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 2 - BMW manualy DCT konec 02
Toto řazení už v BMW M brzy neuvidíme. Bizarní je, že ani jedno

BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 3 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 01BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 4 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 02BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 5 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 03BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 6 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 04BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 7 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 05BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 8 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 06BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 9 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 07BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 10 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 08BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 11 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 09BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 12 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 10BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 13 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 11BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 14 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 12BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 15 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 13BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 16 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 14BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 17 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 15BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 18 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 16BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 19 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 17BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 20 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 18BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 21 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 19BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 22 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 20BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 23 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 21BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 24 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 22BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 25 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 23BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 26 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 24BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 27 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 25BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 28 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 26BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 29 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 27BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 30 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 28BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 31 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 29BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 32 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 30BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 33 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 31BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 34 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 32BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 35 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 33BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 36 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 34BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 37 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 35BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 38 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 36BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 39 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 37BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 40 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 38BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 41 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 39BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 42 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 40BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 43 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 41BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 44 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 42BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 45 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 43BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 46 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 44BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 47 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 45BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 48 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 46BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 49 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 47BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 50 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 48BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 51 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 49BMW M končí s manuály. A s dvouspojkovými automaty též - 52 - BMW M4 CS 2017 prvni oficialni sada 50
Nové BMW M4 CS bylo představeno tento týden, „pochopitelně” bez manuálu

Zdroj: Drive

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.