Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M3 Pick-up: sporťák pro Přemka Podlahu
1.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW oficiálně odhalilo M3 Pickup. Má vše, co český zahrádkář ocení - ložný prostor dodávky, nosnost náklaďáku i tažné zařízení v základu.
Dojet na zahradu je věc jedna. Ale dojet tam rychle a stylově? To je úplně jiný druh přesunu. Právě pro takový připravilo BMW novou variantu legendárního modelu M3. Žádné CSL, žadný Competition paket, pusťte z hlavy i GTS, tohle auto má mnohem blíže k STS (strojní traktorová stanice, pro ty mladší z nás). Jmenuje se M3 Pick-up a jeho hlavní zbraní je korba.
Zepředu vypadá jako obyčejná M3, pohled z boku z boku odhalí, že téhle verzi něco chybí. Od B-sloupků dále nepokračuje elegantní linie střechy, ta tam jsou zadní sedadla i původní zavazadlový prostor. Právě ve prospěch toho posledního ale ubyly dvě prvně jmenované části. M3 Pick-up se pochopitelně vyznačuje masivním ložným prostorem, před kterým i slepici v logu Škody vypadává oko z důlku. BMW říká, že na korbu naskládáte až dvacet golfových bagů a nosnost vozu byla posunuta až na metu 450 kilogramů.
České zákazníky ale jistě zajímají jiné přednosti a snad nebudeme daleko od pravdy když konstatujeme, že tahle korba by pojmula i menší zahradní traktůrek. Kdyby to náhodou nevyšlo, tento vůz je první em-trojkou v historii, která má v základní výbavě „kouli”, rozumějte tažné zařízení. A je třeba říci, že mezi čtveřicí koncovek výfuků jí to nesmírně sluší.
Praktické přednosti vozu jsou jedna věc, ale co onen styl? Ani v tomto směru není M3 Pick-up pozadu, když krom krom obvyklé elegance trojkového kupé přidává i trochu větru do vlasů (v případě části zákazníků ovšem nastřelených). K dispozici je totiž odnímatelný střešní díl, který z vozu v mžiku udělá targu. Střecha navíc váží 20 kilogramů, takže její odejmutí pošle níže k zemi těžiště a sníží i pohotovostní hmotnost vozu. Ta mimochodem činí 1 835 kilogramů, tedy o plných 50 kilo méně než u kabrioletu. Zkrátka samé přednosti a to jsme ještě neřekli vše.
Přesun zahradní techniky s tímto vozem proběhne i náležitě rychle, když pod jeho kapotou najdeme osmiválcový motor o objemu 4,0 litru s výkonem až 420 koní při 8 3000 ot. Výkon je posílán na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Dynamiku Pick-upu BMW nezveřejnilo, u zrychlení na stovku ale lze očekávat čas blízký M3 Cabrio (tedy okolo pěti sekund), vůz navíc nemá omezovač rychlosti a maximum při testech podle automobilky dosáhlo 300 km/h.
Interiér vozu nenabízí vcelku nic mimořádného. Sedadla z omyvatelné kůže usnadní jízdu v holinkách a pevné karbonové obložení palubní desky odolá i občasnému kontaktu s hráběmi nebo motorovou pilou. Pro fajnšmekry nechybí ani označení pořadového čísla vyrobeného vozu, které obklopují rychlé šachovnice. To abyste viděli, že jezdit s takovým autem na zahradu je už opravdu konečná.
BMW prohlašuje, že vůz prošel všemi nezbytnými kroky vedoucími k jeho homologaci pro silniční provoz. Předpokládáme, že ve formě nákladního automobilu.
Ať už nyní kroutíte hlavou nad tím, jak daleko dotáhlo BMW naplnění slova „crossover” (kupé-targa-náklaďák?), nebo si už zavazujete tkaničky před cestou k nejbližšímu dealerovi automobilky, zpomalte a podívejte se na dnešní datum. Většina z vás ale v šoku jistě nebude, o tomto „překvapení” už pár dní víme. Na každý pád vám přejeme hezký Apríl.
John Deere bledne závistí, BMW M3 Pick-up je skutečností. Zase tak vážně to s ním ale automobilka naštěstí nemyslí, zatím.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 08:28 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch