BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7

Vrcholná verze vlajkového mnichovského sedanu byla definitivně uložena k ledu. Tento prostor na trhu podle BMW vyplňuje obdobný model od Alpiny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7

26.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vrcholná verze vlajkového mnichovského sedanu byla definitivně uložena k ledu. Tento prostor na trhu podle BMW vyplňuje obdobný model od Alpiny.

V našem testu posledního BMW M5 jsme konstatovali, že tento vůz představuje zcela výjimečné spojení komfortu a rychlosti, na něž konkurence už léta hledá recepty. Ale nejde jít ještě dále? Tuhle otázku si pokládáme neustále, ostatně rozdíly v rozměrech a hmotnosti řady 7 a poslední generace řady 5 zdaleka nejsou propastné, jako dříve, a tak by se něco takového jistě mohlo objevit. To něco by se jistě jmenovalo M7 a s jeho pomocí by se Mnichov mohl postavit Mercedesu S 63 AMG a Audi S8, dost možná i Panameře od Porsche.

Diskuze ohledně jeho potenciálního vzniku v posledních měsících přitom rozdmýchala sama automobilka modrobílé vrtule poté, co vyvinula pro Saudskou Arábii model 760Li M V12 Bi-Turbo, který mohl příchod em-sedmičky zvěstovat. O to více nás v tom utvrzovalo předchozí tvrzení šéfa divize M, jenž se přiznal, že by pro „nejluxusnější sporťák“ od BMW potenciál na trhu viděl. Třebaže vyšší priority přiřadil jiným produktům, už jsme se v hloubi duše těšili, že takový model vznikne. Jenomže, bylo by divné, kdyby šlo vše tak snadno, že?

Tato mezera na trhu bude ještě podle lidí z amerického managementu značky v blízké budoucnosti nadále prázdná. Paul Ferraiolo, manažer produktového plánování a strategií, to zdůvodňuje tím, že si není jistý dostatečnou poptávkou po sedmičce „na okruhy“, zejména když je tu tak dobrá Alpina B7. Není obvyklé, aby se zástupci značky odkazovali na společnost, která sice vyrábí na jejich linkách, ale přece jen si od ní drží jistý odstup.

Ať už je to jakkoliv, s ohledem na místo tohoto prohlášení - USA je největším trhem pro modely s M ve znaku - můžeme s poměrně vysokou pravděpodobností počítat, že jakákoliv M7 prostě definitivně nebude. To spíše vzniknou nová díla postavená na základech elektrických modelů i3 a i8. Pokud si můžeme něco tipnout (i když to je opravdu jen z naší hlavy), pak očekáváme v roce 2016 (při příležitosti 100 let od založení BMW) něco jako supersportovní M8, která použije z i8 jen to nejlepší.

Takže se pro spravení nálady raději přesuňme do Buchloe, kde vzniká největší sedan s ostrými proprietami již dlouho dobu, a sice pod názvem B7 Bi-Turbo. Ten v současné době využívá služeb osmiválcového přeplňovaného motoru s objemem 4,4 litru (například z modelů 550i a 750i), který díky dvojici větších turbodmychadel, kovaných pístů a řady dalších úprav disponuje výkonem 540 koní (397 kW) a točivým momentem 730 Nm.

Pokud si objednáte verzi s pohonem zadních kol, pak dostanete stejně jako v ostatních případech i osmistupňovou automatickou převodovku ZF Swich-Tronic s upraveným softwarem, který se stará o co nejhladší změny převodů. Takto vybavené BMW řady 7 umí sprintovat na stovku za 4,6 sekundy a rozjet se až na 312 km/h. Pokud přeci jen patříte mezi současnou klientelu BMW, jistě se budete ptát i po verzi s pohonem všech kol, která srazí zrychlení o desetinu sekundy a maximální rychlost o dva km/h.

Kromě toho je k mání také varianta s delším rozvorem a karoserií nataženou o 14 centimetrů na 5,23 metru. Spotřeba přitom v kombinovaném režimu nemá ani v jednom případě přesáhnout 10,5 l/100 km a vůz je v každém případě cestovat po dálnici až 310 km/h. Tento kolos na 21palcových kolech vás však vyjde minimálně na 3,45 až 3,71 milionu korun. O ryze sportovní model v pravém slova smyslu ale nejde ani v nejmenším.


BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 1 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 01BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 2 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 02BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 3 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 03BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 4 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 04BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 5 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 05BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 6 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 06BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 7 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 07BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 8 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 08BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 9 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 09BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 10 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 10BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 11 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 11BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 12 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 12BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 13 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 13BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 14 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 14BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 15 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 15BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 16 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 16BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 17 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 17BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 18 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 18BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 19 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 19BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 20 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 20BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 21 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 21BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 22 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 22BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 23 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 23BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 24 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 24BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 25 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 25BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 26 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 26BMW M7 znovu zavrženo, jeho úlohu podle automobilky plní Alpina B7 - 27 - Alpina B7 Bi-Turbo 2014 27
Alpina B7 Bi-Turbo s výkonem 540 koní údajně supluje roli M7. BMW se tedy k tvorbě něčeho podobného uchýlit nechystá

Zdroj: Car Advice

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše