Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají
25.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Máme pocit, že v kontextu celého auta vypadá nové pojetí o něco lépe, přesto alespoň za nás doufáme, že si tuhle změnu v Mnichově ještě rozmyslí.
BMW před pár dny zveřejnilo upoutávku na koncept jménem iX3. A zaujala nás více, než podobné „teasery” obvykle svedou. Odhalovala totiž nové řešení masky chladiče mnichovských aut, takzvané ledvinky, které se s posunem k elektrickým modelům mají opět změnit. To u BMW v obecné rovině není nic nového, tak dramatickou proměnu ale dosud nikdy nezažily.
Budilo to rozpaky a dnes vám nové řešení můžeme ukázat na celém autě. Rovnou zmíníme, že kontroverzní podoba čelních ledvinek zasazená do celku až tak problematicky nepůsobí, přesto máme pocit, že to není dobrý nápad. Krom jisté zaměnitelnosti s modely Kie nové řešení pořád připomíná zuby bobra a to není tvor, kterého byste si chtěli spojovat se sportovně pojatými (nebo se tak aspoň tvářícími) automobily. Firma podle nás mohla přijít s atraktivnějším řešením, ale třeba to uvidíte jinak.
Sporné partie tedy už necháme být, do detailu je můžete prozkoumat v přiložené galerii. My se raději přesuneme za ně, kde nás čeká už pátá generace mnichovského elektrického pohonu. Ten byl nastaven na 272 koní, což ve světě elektromobilů není zrovna dechberoucí výkon. Stejně tak nikomu nepadne čelist až na zem při pohledu na kapacitu baterií 70 kWh. A za možná přijatelný, ale rozhodně neohromující lze označit i dojezd, který byl dle nového měřícího cyklu WLTP vypočítán na více než 400 kilometrů.
Do prodeje zamíří sériové provedení iX3 až v roce 2020. Mnichovská automobilka si tedy dává se svým novým elektrickým příspěvkem opravdu načas, navíc jej uvede na trh v době, kdy již bude v prodeji mnohem více konkurentů. Obvykle se přitom chlubí vyšším výkonem, dojezdem, čím tedy BMW hodlá vyčnívat z davu?
Možná oním bobřím chrupem, ale v technické rovině odpověď nenacházíme, neleží ostatně ani v dobíjení. Značka vyvinula novou rychlodobíjecí stanici generující až 150 kW, k dobití 80 % kapacity akumulátoru je třeba 30 minut. Nad tím bychom ještě před pár lety mohli zatleskat, nicméně takové Porsche zvládne dobíjení ještě o 10 minut rychleji. Zuffenhausenská automobilka navíc již ohlásila, že zahájila výstavbu sítě dobíjecích stanic.
Jsme tedy zvědavi, zda, jak a případně kde vůbec sériové BMW iX3 zaboduje. Jistou nápovědu nám poskytují místa, kde se bude vyrábět. Kromě amerického Spartanburgu je zmiňován i čínský Shenyang, kde bude vůz montován pod taktovkou joint venture BMW Brilliance Automotive. Pro Číňany je mnichovská značka stále pojmem, navíc nově okořeněným elektrickým pohonem. Tomu možná největší trh světa ani nezvládne odolat...
Koncept elektrického BMW iX3 nás zatím příliš nezaujal. Doufejme, že sériová verze bude zajímavější, nejlépe i vzhledově
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 5 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva