BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají

Máme pocit, že v kontextu celého auta vypadá nové pojetí o něco lépe, přesto alespoň za nás doufáme, že si tuhle změnu v Mnichově ještě rozmyslí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají

25.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Máme pocit, že v kontextu celého auta vypadá nové pojetí o něco lépe, přesto alespoň za nás doufáme, že si tuhle změnu v Mnichově ještě rozmyslí.

BMW před pár dny zveřejnilo upoutávku na koncept jménem iX3. A zaujala nás více, než podobné „teasery” obvykle svedou. Odhalovala totiž nové řešení masky chladiče mnichovských aut, takzvané ledvinky, které se s posunem k elektrickým modelům mají opět změnit. To u BMW v obecné rovině není nic nového, tak dramatickou proměnu ale dosud nikdy nezažily.

Budilo to rozpaky a dnes vám nové řešení můžeme ukázat na celém autě. Rovnou zmíníme, že kontroverzní podoba čelních ledvinek zasazená do celku až tak problematicky nepůsobí, přesto máme pocit, že to není dobrý nápad. Krom jisté zaměnitelnosti s modely Kie nové řešení pořád připomíná zuby bobra a to není tvor, kterého byste si chtěli spojovat se sportovně pojatými (nebo se tak aspoň tvářícími) automobily. Firma podle nás mohla přijít s atraktivnějším řešením, ale třeba to uvidíte jinak.

Sporné partie tedy už necháme být, do detailu je můžete prozkoumat v přiložené galerii. My se raději přesuneme za ně, kde nás čeká už pátá generace mnichovského elektrického pohonu. Ten byl nastaven na 272 koní, což ve světě elektromobilů není zrovna dechberoucí výkon. Stejně tak nikomu nepadne čelist až na zem při pohledu na kapacitu baterií 70 kWh. A za možná přijatelný, ale rozhodně neohromující lze označit i dojezd, který byl dle nového měřícího cyklu WLTP vypočítán na více než 400 kilometrů.

Do prodeje zamíří sériové provedení iX3 až v roce 2020. Mnichovská automobilka si tedy dává se svým novým elektrickým příspěvkem opravdu načas, navíc jej uvede na trh v době, kdy již bude v prodeji mnohem více konkurentů. Obvykle se přitom chlubí vyšším výkonem, dojezdem, čím tedy BMW hodlá vyčnívat z davu?

Možná oním bobřím chrupem, ale v technické rovině odpověď nenacházíme, neleží ostatně ani v dobíjení. Značka vyvinula novou rychlodobíjecí stanici generující až 150 kW, k dobití 80 % kapacity akumulátoru je třeba 30 minut. Nad tím bychom ještě před pár lety mohli zatleskat, nicméně takové Porsche zvládne dobíjení ještě o 10 minut rychleji. Zuffenhausenská automobilka navíc již ohlásila, že zahájila výstavbu sítě dobíjecích stanic.

Jsme tedy zvědavi, zda, jak a případně kde vůbec sériové BMW iX3 zaboduje. Jistou nápovědu nám poskytují místa, kde se bude vyrábět. Kromě amerického Spartanburgu je zmiňován i čínský Shenyang, kde bude vůz montován pod taktovkou joint venture BMW Brilliance Automotive. Pro Číňany je mnichovská značka stále pojmem, navíc nově okořeněným elektrickým pohonem. Tomu možná největší trh světa ani nezvládne odolat...


BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají - 1 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 01BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají - 2 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 02BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají - 3 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 03BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají - 4 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 04BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají - 5 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 05BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají - 6 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 06BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají - 7 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 07BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají - 8 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 08BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají - 9 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 09BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají - 10 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 10BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají - 11 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 11BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají - 12 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 12BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají - 13 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 13BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají - 14 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 14BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají - 15 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 15BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají - 16 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 16BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají - 17 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 17BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají - 18 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 18BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají - 19 - BMW iX3 2018 koncept prvni sada 19
Koncept elektrického BMW iX3 nás zatím příliš nezaujal. Doufejme, že sériová verze bude zajímavější, nejlépe i vzhledově

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.