Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW naplno ukázalo náhradu svých tradičních ledvinek. Rozpaky zůstávají
25.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Máme pocit, že v kontextu celého auta vypadá nové pojetí o něco lépe, přesto alespoň za nás doufáme, že si tuhle změnu v Mnichově ještě rozmyslí.
BMW před pár dny zveřejnilo upoutávku na koncept jménem iX3. A zaujala nás více, než podobné „teasery” obvykle svedou. Odhalovala totiž nové řešení masky chladiče mnichovských aut, takzvané ledvinky, které se s posunem k elektrickým modelům mají opět změnit. To u BMW v obecné rovině není nic nového, tak dramatickou proměnu ale dosud nikdy nezažily.
Budilo to rozpaky a dnes vám nové řešení můžeme ukázat na celém autě. Rovnou zmíníme, že kontroverzní podoba čelních ledvinek zasazená do celku až tak problematicky nepůsobí, přesto máme pocit, že to není dobrý nápad. Krom jisté zaměnitelnosti s modely Kie nové řešení pořád připomíná zuby bobra a to není tvor, kterého byste si chtěli spojovat se sportovně pojatými (nebo se tak aspoň tvářícími) automobily. Firma podle nás mohla přijít s atraktivnějším řešením, ale třeba to uvidíte jinak.
Sporné partie tedy už necháme být, do detailu je můžete prozkoumat v přiložené galerii. My se raději přesuneme za ně, kde nás čeká už pátá generace mnichovského elektrického pohonu. Ten byl nastaven na 272 koní, což ve světě elektromobilů není zrovna dechberoucí výkon. Stejně tak nikomu nepadne čelist až na zem při pohledu na kapacitu baterií 70 kWh. A za možná přijatelný, ale rozhodně neohromující lze označit i dojezd, který byl dle nového měřícího cyklu WLTP vypočítán na více než 400 kilometrů.
Do prodeje zamíří sériové provedení iX3 až v roce 2020. Mnichovská automobilka si tedy dává se svým novým elektrickým příspěvkem opravdu načas, navíc jej uvede na trh v době, kdy již bude v prodeji mnohem více konkurentů. Obvykle se přitom chlubí vyšším výkonem, dojezdem, čím tedy BMW hodlá vyčnívat z davu?
Možná oním bobřím chrupem, ale v technické rovině odpověď nenacházíme, neleží ostatně ani v dobíjení. Značka vyvinula novou rychlodobíjecí stanici generující až 150 kW, k dobití 80 % kapacity akumulátoru je třeba 30 minut. Nad tím bychom ještě před pár lety mohli zatleskat, nicméně takové Porsche zvládne dobíjení ještě o 10 minut rychleji. Zuffenhausenská automobilka navíc již ohlásila, že zahájila výstavbu sítě dobíjecích stanic.
Jsme tedy zvědavi, zda, jak a případně kde vůbec sériové BMW iX3 zaboduje. Jistou nápovědu nám poskytují místa, kde se bude vyrábět. Kromě amerického Spartanburgu je zmiňován i čínský Shenyang, kde bude vůz montován pod taktovkou joint venture BMW Brilliance Automotive. Pro Číňany je mnichovská značka stále pojmem, navíc nově okořeněným elektrickým pohonem. Tomu možná největší trh světa ani nezvládne odolat...
Koncept elektrického BMW iX3 nás zatím příliš nezaujal. Doufejme, že sériová verze bude zajímavější, nejlépe i vzhledově
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch