Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW odhalilo nejsilnější a nejrychlejší trojku historie. Dostala nový šestiválec
13.11.2018 | Petr Prokopec
Objemným motorům s více jak třemi nebo čtyřmi válci doba nepřeje, BMW ale jeden takový nový má. Nadělilo ho i nové řadě 3 ve verzi M340i, která rychlostí skoro vyrovná i dosavadní M3.
Uplynul již více než měsíc od chvíle, kdy nás BMW poněkud zklamalo novou řadou 3. Ta sice uvnitř nabízí více prostoru než někdejší pětkové sedany, nicméně designem spíše provokuje. Část lidí při pohledu na přespříliš agresivní tvary ryčí nadšením, jiní naopak dávají palec dolů s tím, že vůz vypadá přeplácaně a vlastně i poněkud lacině. O design u nové trojky ale podle nás jde až v druhé řadě, větší smutek způsobuje pohled pod kapotu.
Nová trojka určená pro evropské trhy byla prozatím k dispozici pouze s benzinovými čtyřválci. Ty sice s ohledem na přeplňování produkují slušný výkon, současně jim chybí charakter jejich šestiválcových předchůdců. Ten najdeme až u provedení M340i, jež se ukáže za pár týdnů na autosalonu v Los Angeles. První fotky a informace jsou však již venku, aktuálně nejsilnější provedení této řady si tedy můžeme představit nyní.
Začneme u srdce celého vozu, tedy u pohonné jednotky. Tou je nepřekvapivě přeplňovaný třílitrový šestiválec BMW B58 TU1, ovšem ve zbrusu nové verzi, která díky úpravám techniky i řídící elektroniky dává výkon až 387 koní a točivý moment nejvýše 500 Nm. Motor je bohužel neměnně spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou se sportovně nastaveným softwarem, přičemž zákazníci mohou volit mezi pohonem zadních a všech čtyř kol. V obou případech dostanou pádla pod volantem a systém Launch Control, na manuál je třeba zapomenout teď i do budoucna. Obě verze také budou standardně vybaveny elektronicky ovládaným diferenciálem na zadní nápravě.
M340i xDrive podle automobilky zvládne sprint z klidu na stovku (respektive 97 km/h) za pouhých 4,2 sekundy, pomalu tak v rámci akcelerace může konkurovat i předčasně ukončenému BMW M3 předchozí generace. Stojí za tím samozřejmě přítomnost pohonu všech kol, kromě toho ovšem novinka těží také z nižší hmotnosti, která je generaci G20 vlastní. Modulární architektura CLAR mimo to stojí také za navýšením tuhosti šasí o 25 procent. Díky zmíněnému je tato verze nejsilnější a nejrychlejší řadou 3 v historii, pokud tedy přijmeme argumentaci BMW, že model M3 je zcela specifickým modelem, zatímco M340i pouhou variantou řady 3.
Od specificky naladěného motoru se můžeme přesunout k podvozku, který může být osazen příplatkovými adaptivními tlumiči. Na přední nápravě pak najdeme čtyřpístkové brzdy, na zadní pak jednopístkové brzdiče Dále se BMW chlubí optimálním rozložením hmotnosti v poměru 50:50 či specifickým inteligentním managementem zmiňovaného automatu, který užívá data z navigace a na jejich základě alternuje moment přeřazení.
Bližší informace budou zveřejněny při výstavní premiéře. Prodej v Americe má odstartovat v červenci příštího roku, do evropských showroomů tím pádem nové BMW M340i zamíří během prvního pololetí. Cena se pak dost možná poměrně přiblíží dvěma milionům korun, tedy hranici, kde dosud operovala silnější M3. Na detaily v tomto směru si ale musíme ještě počkat.
Nové BMW M340i dostalo kromě nové verze šestiválce 3,0 turbo s 387 koňmi také specifické designové prvky, třeba šedě lakovanou čelní masku s unikátním výpletem a takřka propojenými ledvinkami
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před hodinou - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 3 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 5 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva