Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným
8.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už na motor M3 CS je radost pohledět a řadu karbonových dílů najdeme i na zbytku vozu. K mání bude od ledna, ale jen pro 1 200 lidí z celého světa.
BMW se na dubnovém autosalonu v Šanghaji blýsklo modelem M4 ve verzi CS. Pod touto zkratkou se skrývá označení Club Sport a auta jej nesoucí u BMW tradičně jsou upravena pro lepší jízdní výkony. V případě současné generace mají vyšší výkon i nižší hmotnost, zároveň i upravený vzhled a podvozek.
Půl roku po kupé přichází na trh i sedan BMW M3 CS. Dostal stejné úpravy jako jako jeho dvoudveřový sourozenec. Pohonná jednotka, tedy přeplňovaný třílitrový šestiválec TwinPower Turbo, prošla továrním tuningem a zároveň ji doplnil speciálně naladěný výfukový systém. Výkon tak vzrostl na 460 koní v 6 250 otáčkách, točivý moment činí 600 Nm. O přenos se přitom stará sedmistupňový automat M DCT, který je pro tuto verzi bohužel jedinou volbou.
Vyšší výkon vhodně doplňuje nižší hmotnost, jíž bylo dosaženo použitím karbonových dílů karoserie. Je z něj kapota motoru, která je vůči běžné lehčí o 25 procent, v případě střechy dosáhlo BMW snížení hmotnosti hned o šest kilo. Kromě toho je také daleko nižší těžiště, ve výsledku tak vůz vykáže na vahách 1 585 kg. Jedná se přitom o hmotnost se všemi náplněmi. Vůči základu tak CS zhublo o cca 50 kilo.
Tyto úpravy se projevily na jízdní dynamice, zrychlení z klidu na stovku tak sedan zvládne stejně jako dvoudveřové BMW M4 za 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost nekončí obligátní německou dvěstěpadesátkou, neboť standardem je paket M Driver‘s Package, díky kterému lze počítat s maximem 280 km/h. Pokud vás pak zajímá normovaná spotřeba a emise, vězte, že činí 8,3 litru na sto kilometrů a 194 gramů CO2 na kilometr.
Přesunout se můžeme k standardně dodávanému podvozku Adaptive M Suspension, se kterým kooperuje aktivní diferenciál. Počítat lze přitom s jízdními režimy Comfort, Sport a Sport+, v případě systému DSC pak stojí za pozornost mód M Dynamic, který dovoluje větší prokluz zadních kol. BMW M3 lze tak snadněji dostat do lehkého přetáčivého smyku bez ztráty kontroly nad vozem.
Vzhledové změny jsou spojeny s tvarováním zmíněných karbonových dílů doplněných novým čelním spoilerem, difuzorem a jinou odtrhovou hranu zavazadelníku. Součástí kompletu jsou také 19palcová přední a 20palcová zadní kovaná kola, která jsou standardně obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 265/35, resp. 285/30.
Dovnitř se nastěhovala odlehčená sportovní sedadla, která jsou stejně jako zbytek interiéru čalouněna kůží Merino (v kombinaci odstínů černá/Silverstone) a Alcantarou. Nechybí ani kontrastní šedé prošívání, jež zdobí rovněž specifický volant s páskou označující středovou polohu, a manžetu ruční brzdy. Ve finále tu pak máme ještě červené startovací tlačítko či exkluzivní dekorační a prahové lišty.
Cena momentálně oznámena nebyla, nicméně BMW M4 CS startovalo na sumě 3,2 milionu korun. Čtyřdveřový sourozenec na tom bude podobně, přičemž k mání má být jen v 1 200 exemplářích pro celý svět. To není zrovna mnoho, uvážíme-li, že skoro polovina, 550 vozů, je určena pro USA. Pokud máte zájem, objednávky se rozjedou v lednu 2018...
BMW M3 CS se stejně jako dvoudveřový sourozenec dočkalo vyššího výkonu, nižší hmotnosti i specifického bodykitu a podvozku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 4 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 7 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 18:40 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda