BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným

Už na motor M3 CS je radost pohledět a řadu karbonových dílů najdeme i na zbytku vozu. K mání bude od ledna, ale jen pro 1 200 lidí z celého světa.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným

8.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už na motor M3 CS je radost pohledět a řadu karbonových dílů najdeme i na zbytku vozu. K mání bude od ledna, ale jen pro 1 200 lidí z celého světa.

BMW se na dubnovém autosalonu v Šanghaji blýsklo modelem M4 ve verzi CS. Pod touto zkratkou se skrývá označení Club Sport a auta jej nesoucí u BMW tradičně jsou upravena pro lepší jízdní výkony. V případě současné generace mají vyšší výkon i nižší hmotnost, zároveň i upravený vzhled a podvozek.

Půl roku po kupé přichází na trh i sedan BMW M3 CS. Dostal stejné úpravy jako jako jeho dvoudveřový sourozenec. Pohonná jednotka, tedy přeplňovaný třílitrový šestiválec TwinPower Turbo, prošla továrním tuningem a zároveň ji doplnil speciálně naladěný výfukový systém. Výkon tak vzrostl na 460 koní v 6 250 otáčkách, točivý moment činí 600 Nm. O přenos se přitom stará sedmistupňový automat M DCT, který je pro tuto verzi bohužel jedinou volbou.

Vyšší výkon vhodně doplňuje nižší hmotnost, jíž bylo dosaženo použitím karbonových dílů karoserie. Je z něj kapota motoru, která je vůči běžné lehčí o 25 procent, v případě střechy dosáhlo BMW snížení hmotnosti hned o šest kilo. Kromě toho je také daleko nižší těžiště, ve výsledku tak vůz vykáže na vahách 1 585 kg. Jedná se přitom o hmotnost se všemi náplněmi. Vůči základu tak CS zhublo o cca 50 kilo.

Tyto úpravy se projevily na jízdní dynamice, zrychlení z klidu na stovku tak sedan zvládne stejně jako dvoudveřové BMW M4 za 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost nekončí obligátní německou dvěstěpadesátkou, neboť standardem je paket M Driver‘s Package, díky kterému lze počítat s maximem 280 km/h. Pokud vás pak zajímá normovaná spotřeba a emise, vězte, že činí 8,3 litru na sto kilometrů a 194 gramů CO2 na kilometr.

Přesunout se můžeme k standardně dodávanému podvozku Adaptive M Suspension, se kterým kooperuje aktivní diferenciál. Počítat lze přitom s jízdními režimy Comfort, Sport a Sport+, v případě systému DSC pak stojí za pozornost mód M Dynamic, který dovoluje větší prokluz zadních kol. BMW M3 lze tak snadněji dostat do lehkého přetáčivého smyku bez ztráty kontroly nad vozem.

Vzhledové změny jsou spojeny s tvarováním zmíněných karbonových dílů doplněných novým čelním spoilerem, difuzorem a jinou odtrhovou hranu zavazadelníku. Součástí kompletu jsou také 19palcová přední a 20palcová zadní kovaná kola, která jsou standardně obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 265/35, resp. 285/30.

Dovnitř se nastěhovala odlehčená sportovní sedadla, která jsou stejně jako zbytek interiéru čalouněna kůží Merino (v kombinaci odstínů černá/Silverstone) a Alcantarou. Nechybí ani kontrastní šedé prošívání, jež zdobí rovněž specifický volant s páskou označující středovou polohu, a manžetu ruční brzdy. Ve finále tu pak máme ještě červené startovací tlačítko či exkluzivní dekorační a prahové lišty.

Cena momentálně oznámena nebyla, nicméně BMW M4 CS startovalo na sumě 3,2 milionu korun. Čtyřdveřový sourozenec na tom bude podobně, přičemž k mání má být jen v 1 200 exemplářích pro celý svět. To není zrovna mnoho, uvážíme-li, že skoro polovina, 550 vozů, je určena pro USA. Pokud máte zájem, objednávky se rozjedou v lednu 2018...


BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 1 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 01BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 2 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 02BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 3 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 03BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 4 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 04BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 5 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 05BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 6 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 06BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 7 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 07BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 8 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 08BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 9 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 09BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 10 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 10BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 11 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 11BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 12 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 12BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 13 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 13BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 14 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 14BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 15 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 15BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 16 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 16BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným - 17 - BMW M3 CS 2018 prvni sada 17
BMW M3 CS se stejně jako dvoudveřový sourozenec dočkalo vyššího výkonu, nižší hmotnosti i specifického bodykitu a podvozku

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.