Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným
8.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už na motor M3 CS je radost pohledět a řadu karbonových dílů najdeme i na zbytku vozu. K mání bude od ledna, ale jen pro 1 200 lidí z celého světa.
BMW se na dubnovém autosalonu v Šanghaji blýsklo modelem M4 ve verzi CS. Pod touto zkratkou se skrývá označení Club Sport a auta jej nesoucí u BMW tradičně jsou upravena pro lepší jízdní výkony. V případě současné generace mají vyšší výkon i nižší hmotnost, zároveň i upravený vzhled a podvozek.
Půl roku po kupé přichází na trh i sedan BMW M3 CS. Dostal stejné úpravy jako jako jeho dvoudveřový sourozenec. Pohonná jednotka, tedy přeplňovaný třílitrový šestiválec TwinPower Turbo, prošla továrním tuningem a zároveň ji doplnil speciálně naladěný výfukový systém. Výkon tak vzrostl na 460 koní v 6 250 otáčkách, točivý moment činí 600 Nm. O přenos se přitom stará sedmistupňový automat M DCT, který je pro tuto verzi bohužel jedinou volbou.
Vyšší výkon vhodně doplňuje nižší hmotnost, jíž bylo dosaženo použitím karbonových dílů karoserie. Je z něj kapota motoru, která je vůči běžné lehčí o 25 procent, v případě střechy dosáhlo BMW snížení hmotnosti hned o šest kilo. Kromě toho je také daleko nižší těžiště, ve výsledku tak vůz vykáže na vahách 1 585 kg. Jedná se přitom o hmotnost se všemi náplněmi. Vůči základu tak CS zhublo o cca 50 kilo.
Tyto úpravy se projevily na jízdní dynamice, zrychlení z klidu na stovku tak sedan zvládne stejně jako dvoudveřové BMW M4 za 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost nekončí obligátní německou dvěstěpadesátkou, neboť standardem je paket M Driver‘s Package, díky kterému lze počítat s maximem 280 km/h. Pokud vás pak zajímá normovaná spotřeba a emise, vězte, že činí 8,3 litru na sto kilometrů a 194 gramů CO2 na kilometr.
Přesunout se můžeme k standardně dodávanému podvozku Adaptive M Suspension, se kterým kooperuje aktivní diferenciál. Počítat lze přitom s jízdními režimy Comfort, Sport a Sport+, v případě systému DSC pak stojí za pozornost mód M Dynamic, který dovoluje větší prokluz zadních kol. BMW M3 lze tak snadněji dostat do lehkého přetáčivého smyku bez ztráty kontroly nad vozem.
Vzhledové změny jsou spojeny s tvarováním zmíněných karbonových dílů doplněných novým čelním spoilerem, difuzorem a jinou odtrhovou hranu zavazadelníku. Součástí kompletu jsou také 19palcová přední a 20palcová zadní kovaná kola, která jsou standardně obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 265/35, resp. 285/30.
Dovnitř se nastěhovala odlehčená sportovní sedadla, která jsou stejně jako zbytek interiéru čalouněna kůží Merino (v kombinaci odstínů černá/Silverstone) a Alcantarou. Nechybí ani kontrastní šedé prošívání, jež zdobí rovněž specifický volant s páskou označující středovou polohu, a manžetu ruční brzdy. Ve finále tu pak máme ještě červené startovací tlačítko či exkluzivní dekorační a prahové lišty.
Cena momentálně oznámena nebyla, nicméně BMW M4 CS startovalo na sumě 3,2 milionu korun. Čtyřdveřový sourozenec na tom bude podobně, přičemž k mání má být jen v 1 200 exemplářích pro celý svět. To není zrovna mnoho, uvážíme-li, že skoro polovina, 550 vozů, je určena pro USA. Pokud máte zájem, objednávky se rozjedou v lednu 2018...
BMW M3 CS se stejně jako dvoudveřový sourozenec dočkalo vyššího výkonu, nižší hmotnosti i specifického bodykitu a podvozku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva