Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW odlehčilo a posílilo svou M3, prodá ji ale jen vyvoleným
8.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už na motor M3 CS je radost pohledět a řadu karbonových dílů najdeme i na zbytku vozu. K mání bude od ledna, ale jen pro 1 200 lidí z celého světa.
BMW se na dubnovém autosalonu v Šanghaji blýsklo modelem M4 ve verzi CS. Pod touto zkratkou se skrývá označení Club Sport a auta jej nesoucí u BMW tradičně jsou upravena pro lepší jízdní výkony. V případě současné generace mají vyšší výkon i nižší hmotnost, zároveň i upravený vzhled a podvozek.
Půl roku po kupé přichází na trh i sedan BMW M3 CS. Dostal stejné úpravy jako jako jeho dvoudveřový sourozenec. Pohonná jednotka, tedy přeplňovaný třílitrový šestiválec TwinPower Turbo, prošla továrním tuningem a zároveň ji doplnil speciálně naladěný výfukový systém. Výkon tak vzrostl na 460 koní v 6 250 otáčkách, točivý moment činí 600 Nm. O přenos se přitom stará sedmistupňový automat M DCT, který je pro tuto verzi bohužel jedinou volbou.
Vyšší výkon vhodně doplňuje nižší hmotnost, jíž bylo dosaženo použitím karbonových dílů karoserie. Je z něj kapota motoru, která je vůči běžné lehčí o 25 procent, v případě střechy dosáhlo BMW snížení hmotnosti hned o šest kilo. Kromě toho je také daleko nižší těžiště, ve výsledku tak vůz vykáže na vahách 1 585 kg. Jedná se přitom o hmotnost se všemi náplněmi. Vůči základu tak CS zhublo o cca 50 kilo.
Tyto úpravy se projevily na jízdní dynamice, zrychlení z klidu na stovku tak sedan zvládne stejně jako dvoudveřové BMW M4 za 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost nekončí obligátní německou dvěstěpadesátkou, neboť standardem je paket M Driver‘s Package, díky kterému lze počítat s maximem 280 km/h. Pokud vás pak zajímá normovaná spotřeba a emise, vězte, že činí 8,3 litru na sto kilometrů a 194 gramů CO2 na kilometr.
Přesunout se můžeme k standardně dodávanému podvozku Adaptive M Suspension, se kterým kooperuje aktivní diferenciál. Počítat lze přitom s jízdními režimy Comfort, Sport a Sport+, v případě systému DSC pak stojí za pozornost mód M Dynamic, který dovoluje větší prokluz zadních kol. BMW M3 lze tak snadněji dostat do lehkého přetáčivého smyku bez ztráty kontroly nad vozem.
Vzhledové změny jsou spojeny s tvarováním zmíněných karbonových dílů doplněných novým čelním spoilerem, difuzorem a jinou odtrhovou hranu zavazadelníku. Součástí kompletu jsou také 19palcová přední a 20palcová zadní kovaná kola, která jsou standardně obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 265/35, resp. 285/30.
Dovnitř se nastěhovala odlehčená sportovní sedadla, která jsou stejně jako zbytek interiéru čalouněna kůží Merino (v kombinaci odstínů černá/Silverstone) a Alcantarou. Nechybí ani kontrastní šedé prošívání, jež zdobí rovněž specifický volant s páskou označující středovou polohu, a manžetu ruční brzdy. Ve finále tu pak máme ještě červené startovací tlačítko či exkluzivní dekorační a prahové lišty.
Cena momentálně oznámena nebyla, nicméně BMW M4 CS startovalo na sumě 3,2 milionu korun. Čtyřdveřový sourozenec na tom bude podobně, přičemž k mání má být jen v 1 200 exemplářích pro celý svět. To není zrovna mnoho, uvážíme-li, že skoro polovina, 550 vozů, je určena pro USA. Pokud máte zájem, objednávky se rozjedou v lednu 2018...
BMW M3 CS se stejně jako dvoudveřový sourozenec dočkalo vyššího výkonu, nižší hmotnosti i specifického bodykitu a podvozku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 28 minutami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 15:44 - petr_riha
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1