Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW pod tlakem otočilo, zákazníkům už nebude účtovat to, co všichni dávají zdarma
5.12.2019 | Petr Prokopec
Kontroverzní krok mnichovské značky vzbudil u zákazníků nepochopení a odpor, přesto na něm BMW trvalo. Nakonec ale po tlakem okolností otočilo - systém Apple CarPlay nezpoplatní.
Na hlasy tradičních příznivců BMW, kteří jej kritizují za odklon od atmosférických motorů či pohonu zadních kol, jsme si už zvykli. Staré pořádky nahradily nové, BMW se teď orientuje na komfort a nové technologie. Jenže i zde naráží, nevoli zákazníků vyvolalo zpoplatnění službu Apple CarPlay. BMW se stalo jedinou značkou, která se rozhodla tahat peníze z kapes zákazníků zpoplatněním takové věci, navíc nešlo o jednorázovou úhradu - poplatky byly spojené s pravidelným předplatným.
Apple CarPlay přitom není výsadou mnichovských vozů, tuto technologii najdete v nabídce prakticky každé automobilky. Žádná ale nechce žádné poplatky poté, co je za auto zaplaceno. Služba se objedná, uhradí a trvale funguje. A tak tomu nově bude i u BMW, neboť značka se po negativních ohlasech svých zákazníků rozhodla, že Apple CarPlay bude nabízet bez dalších úhrad. Úplně jednoznačně kladně ale tento krok přijat nebyl.
BMW zatím neřeklo, jak tomu bude s refundací již zaplacených poplatků. Ty sice na poměry značky nejsou vysoké, neboť třeba ve Státech roční předplatné vyšlo na 80 USD (cca 1 850 Kč) a dvacetileté pak na 300 dolarů (6 910 Kč), ovšem řadě lidí právě dojela zkušební roční doba. A proto došlo na zaplacení úhrady za další období dle původní volby, povětšinou té vyšší. Nyní tak sice mají k Apple CarPlay neomezený přístup, to však budou mít i všichni ostatní zákazníci, kteří nemuseli vytáhnout z peněženky ani korunu.
Změna se týká všech aut modelových let 2019 a 2020, přičemž zavedena byla s okamžitou platností. Bude ale trvat ještě několik týdnů, než budou modernizovány veškeré existující účty. To by dost možná pro některé vlastníky mohlo znamenat i krátkodobou ztrátu dané funkce, neboť se mohou dostat do jistého vakua, kdy jim skončí ono roční předplatné a systém ještě nebude modernizován.
Ať tak či onak, snaha citelně navýšit zisky (vynásobte si zmíněné sumy ročními prodeji BMW, tady jde o miliardy) se pro automobilku ukázala být pěkně svízelnou. Přitom v podstatě stačilo Apple CarPlay zařadit do standardní výbavy a o oněch 300 dolarů navýšit základní cenu. Při cenách BMW by by v takové chvíli patrně nikdo neřekl ani slovo a výsledek pro BMW by byl úplně stejný, jako kdyby si všichni koupili doživotní předplatné.
Funkce Apple CarPlay je nově u BMW opětovně zdarma. Všechny zákazníky tím ale značka nepotěšila
Zdroje: Autocar, BMW
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024 - Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024 - Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024