Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW před premiérou nové řady 3 detailně představilo její nový digitální kokpit
29.9.2018 | Petr Miler
Nejspíše už jenom dny nás dělí od premiéry nové generace BMW řady 3. Mnichovská automobilka v rámci lákání na ní detailně představila její nový, „živý” digitální kokpit.
Král je mrtev, ať žije král. Něco v tom smyslu budeme moci prohlásit už za pár dnů, kdy stávající BMW řady 3 generace F30 nahradí generace nová, která by si měla říkat G20. Automobilka už ji začala postupně odhalovat upoutávkami ukazující drobné části venkovního designu, zrovna v případě pojetí exteriéru ale nečekejme žádnou revoluci, na to je nejprodávanější model mnichovské značky zaryt příliš hluboko pod kůži milionů jeho dřívějších kupců. Kde se ovšem aspoň malá revoluce odehraje, je interiér, který bude ve vyšších specifikacích vybaven zbrusu novým digitálním kokpitem, kterému automobilka říká Live Cockpit.
Právě ten se nám BMW v rámci lákání na novou „trojku” rozhodlo pořádně představit, a tak jej do detailu přiblížíme i vám. V nové řadě 3 nebude slavit premiéru, ukázal se třeba už v nové X5 a právě tu automobilka využila k podrobnému průletu - interiér vozu na fotkách níže tedy patří právě X5, samotný digitální kokpit pracující s inovovaným operačním systémem BMW 7.0 ale bude úplně stejný. Co nabízí?
Předně si všimněte, že i v Mnichově se posouvají k postupnému spojení středového displeje infotainmentu (úhlopříčka 10,25 palce) s digitální přístrojovou deskou (12,3 palce) v jeden velký celek. Fyzicky zde obě obrazovky spojeny nejsou, vizuálně ale splývají a jsme si celkem jisti, že příští generace téhož už spojení dokoná. Systém také nově nabídne možnost online aktualizací nejen sama sebe, ale do budoucna i vybraných částí vozu, ve stylu „OTA updatů” (over-the-air update, aktualizace vzduchem) Tesly.
V případě ovládání si systém podrží všechny současné možnosti - k dispozici je fyzický ovladač iDrive, dotyková obrazovka, ovládání gesty i hlasem. V tomto je BMW nejliberálnější z výrobců a každý si může vybrat, co mu vyhovuje nejlépe. To ale neznamená, že by tato oblast zůstala bez modernizace - hlasové ovládání prý má být ještě přirozenější a ovládání gesty rozšíří počet takto dostupných funkcí z pěti na sedm; bez dalšího upřesnění, o které půjde.
Rozhraní infotainmentu bylo upraveno směrem k plošší struktuře, nově také zahrnuje možnost rychlého přístupu k nejpoužívanějším funkcím dle volby. Digitální přístrojovka pak definitivně dává vale napodobování struktury klasických „budíků” a jde čistě digitální cestou, která má nejlépe využít možností displeje. Povšimněte si na snímcích, že díky tomu dostal větší prostor výstup navigačního systému, který nyní dokáže zabrat většinu displeje, aniž by zásadně narušoval vnímání ukazatele rychlosti či otáček motoru.
Jak jsme zmínili, tento systém dostane nová X5, navrátivší se řada 8 i nová Z4, největší parádu ale jistě nadělá ve zbrusu nové řadě 3 - ostatní zmíněné modely jsou vedle ní okrajovou záležitostí, snad jen X5 lze označit za masovější záležitost. Níže se v předstihu můžete podívat, co všechno dovede, nezajímavá prohlídka to rozhodně není.
BMW krátce před premiérou nové řady 3 detailně představilo nový digitální kokpit, který dostane. Použilo k tomu interiér nové X5, vnitřek nové trojky je zatím tajemstvím. Tedy až na onu digitální část...
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 6 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před hodinou - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 2 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 4 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 13:04 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB