Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW představilo hned dvě nová ostrá SUV, koně tu třímá v otěžích zvláštní konstrukce
2.10.2019 | Petr Prokopec
Občas mluvíme o tom, že výkony nových aut už se poněkud vymykají z rukou. V případě nových generací BMW X5 M a X6 M to platí skoro doslova, jejich silná srdce musí pod kapotou držet nepřehlédnutelná konstrukce.
Prakticky přesně před rokem jsme se dočkali čtvrté generace BMW X5. Na tu navázal stylovější model X6 třetí generace, jenž byl představen před letními prázdninami. Nabídky obou SUV nyní doplňují vrcholné varianty v podobě X5 M a X6 M, jejichž slavnostní prezentace je naplánována na víkendový závod DTM na Hockenheimringu.
Srdcem obou novinek je 4,4litrový osmiválec M TwinPower Turbo, se kterým je spojen osmistupňový automat M Steptronic, pohon všech kol xDrive a aktivní zadní diferenciál. Jakkoli motor sám je už znám z modelu M5, v případě novinek jej musí na svém místě držet i zvláštní konstrukce zabírající dobrou třetinu motorového prostoru, která jistě také napomáhá torzní tuhosti. Není divu, agregát v základním dává k dobru 600 koní a 750 Nm točivého momentu, což oběma vozům stačí na 3,9sekundový sprint na stovku. Nejvyšší rychlost je pak obligátně omezena na 250 km/h, s příplatkovou sadou M Driver's Package lze ale maximum posunout na 290 km/h.
Pokud vám tyto výkony a dynamika přijdou nedostačující, není nic snazšího, než místo po základním provedení sáhnout po verzi Competition. Pohonná jednotka v tu chvílí produkuje 625 koní, což akceleraci vylepšuje o jednu desetinu, stovku tedy dáte za 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost ale již zůstává zachována, a to v obou případech. Stejně tak se nemění ani točivý moment, který zůstává na 750 Nm. Spotřeba se pak u X5 M pohybuje mezi 12,8 a 13 litry, zatímco X6 M má jezdit za 12,5-12,7 l/100 km.
Jen motorovým prostorem se ale vrcholné verze oproti zbytku nabídky neliší. Přepracován byl také adaptivní podvozek, který dostal aktivní stabilizátory. Překalibrováno bylo rovněž řízení, zatímco v případě brzd pracují 395milimetrové kotouče a šestipístkové třmeny vpředu, zatímco vzadu jsou kotouče o průměru 380 mm. Základní X5 M a X6 M pak mají na obou nápravách standardně 21palcová kola, provedení Competition vzadu jezdí na dvaadvacítkách.
Výkonnější varianty se odlišují také designově. Dostaly černě lakované kryty zrcátek a obroučky čelní masky. Pochlubit se mohou také zvučnějším sportovním výfukovým systémem, za který je třeba u základních verzí připlácet. Zvuk vozu se mění v závislosti na zvoleném jízdním režimu, který zjevně aktivuje i zvukový generátor.
Uvnitř již na mnoho nuancí oproti standardní nabídce nedošlo, řeč je víceméně jen o unikátním volantu, sportovních sedadlech či podsvícených bočních prazích. Dopřát si pak můžete i karbonové dekory či speciální hlavici voliče automatu a zakázkové prošívání. V takové chvíli lze ale zapomenout na základní cenu, která byla v případě českého trhu stanovena u BMW X5 M na 3 320 200 Kč, zatímco X6 M vychází minimálně na 3 395 600 Kč.
Oficiální fotogalerie nového BMW X5 M
Oficiální fotogalerie nového BMW X6 M
Oficiální fotogalerie nového BMW X5 M a X6 M
Zdroj: BMW
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera