Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW představilo svůj poslední kombík střední třídy s šestiválcovými motory
12.6.2019 | Petr Prokopec
BMW v posledních letech možná ztratilo leccos ze své atraktivity, šestiválce ale nabízí dál. Ani to ale nebude trvat věky, jeho nový trojkový kombík je v tomto případě úplně posledním v řadě.
Reklamní slogan jednoho tuzemského politického uskupení naznačuje, že bude líp. Pokud ovšem patříte mezi příznivce objemnějších pohonných jednotek, můžete na realizaci tohoto slibu zapomenout. Tedy za předpokladu, že si nemůžete dovolit sáhnout do kapsy opravdu hluboko. V nižších patrech trhu řádí stále přísnější emisní pravidla. která vedou ke konci dalších a dalších motorů i modelů. Aktuálně představená BMW 3 Touring je tak podle informací z mnichovské automobilky tím vůbec posledním, které v historii tohoto modelu používá šestiválcové agregáty.
Nakonec, BMW je už dnes spíše výjimkou. Takové Audi A4 je možné spárovat s benzinovým šestiválcem pouze mimo Evropu, a to navíc jen u provedení S4. V případě Mercedesu třídy C pak sice ještě není tak zle, ovšem i u tohoto vozu vás již čekají jistá omezení. Diesely jsou tak momentálně k dispozici pouze čtyřválcové, stejnou koncepci pak má i většina benzinových jednotek. Do budoucna však i v tomto případě dojde na restrikce.
Lépe tedy skutečně nebude, naopak lze předpokládat, že dvoulitrový čtyřválec bude zakrátko v rámci mainstreamu a levnějších prémiovek absolutním vrcholem. O to více je tedy třeba ocenit, že bavorský kombík má třílitrové šestiválce hned dva, jeden benzinový a jeden dieselový. U modelu M340i xDrive Touring lze přitom počítat s 374 koňmi, u BMW 330d xDrive Touring pak s 265. Kromě toho dorazí ještě dva benzinové a dva dieselové čtyřválce, jenž výkony pokryjí pásmo od 150 do 258 koní.
Diesely 318d a 320d jsou přitom jedinými jednotkami, jenž lze spárovat s šestistupňovým manuálem. Všechny ostatní motory již spoléhají na osmistupňový automat, který si můžete pro ony dvě základní verze objednat za příplatek. Pohon všech kol je pak samozřejmostí u obou šestiválců, mimo jej ovšem můžete spárovat ještě s nejsilnějším benzinovým čtyřválcem pod kapotou BMW 330i. Tím vaše možnosti neskončí, v příštím roce automobilka rozšíří nabídku ještě o plug-in hybridní model.
Přesunout se tak můžeme na druhý konec vozu, tedy do zavazadlového prostoru. Jeho kapacita byla vůči minulé generaci navýšena o pět litrů, ve standardním stavu tak pobere 500 l. Pokud vám to ovšem nestačí, je možné sklopit opěradla sedadel dělená v poměru 40:20:40 a získat tak objem 1 510 litrů, čímž je předchůdce překonán o 10 l. Samotný vůz je pak s rozměry 4 709/1 827/1 470 milimetrů delší, širší i vyšší, přičemž jeho rozvor 2 851 mm byl navýšen dokonce o 41 mm.
S ohledem na tyto kroky nepřekvapí, že daleko prostornější je interiér. Zvětšeno bylo místo pro ramena, hlavy i nohy cestujících, a to jak vpředu, tak především vzadu. Standardem je navíc nově navržený a kůží čalouněný sportovní volant, jemuž společnost mohou dělat kožená sedadla. Jejich volba však již bude záviset na vaší konfiguraci, kdy se můžete rozhodovat mezi úrovněmi výbavy Sport Line a Luxury Line. Vaše volba přitom bude mít vliv i na venkovní vzhled.
Můžeme pak již jen dodat, že k dispozici bude samozřejmě i výbava M Sport, jejíž součástí je sportovní podvozek přibližující vůz o 10 milimetrů blíže k zemi. Dopřát si můžete také adaptivní tlumiče či čtyřpístkové přední brzdy, zatímco takové střešní ližiny jsou bez ohledu na motorizaci standardem. Prodej odstartuje až v září, ceny ale nejspíše budou oznámeny v průběhu léta, kdy zároveň budete moci začít se sepisováním předobjednávek.
Oficiální fotogalerie nového BMW 3 Touring
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva