Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW prý pošle do výroby auto, které po něm lidé marně požadují už dekády
30.10.2018 | Petr Prokopec
Když po něčem zákazníci houfně volají, automobilka obvykle nemá důvod je nevyslyšet. V případě sportovního kombíku z Mnichova ale automobilka řekla „ne” už mnohokrát, teď prý změnila názor.
Před dvěma lety BMW slavilo třicáté narozeniny dnes již kultovního modelu M3. Při té příležitosti byly z garáží automobilky vytaženy unikátní prototypy, kterým byla odepřena cesta do prodeje. Patřil mezi ně i Touring generace E46, který stejně jako kupé a kabriolet dostal pod kapotu 3,2litrový atmosférický šestiválec s kódovým označením S54, 343 koňmi a 365 Nm točivého momentu. Do série ale bohužel nikdy nedorazil.
Je to docela překvapivé, neboť u mnoha prototypů M3 automobilka testovala především reakce publika a novinářů, na čemž následně založila stanovisko k produkční verzi. V případě M3 Touring E46 však byla situace odlišná. Mnichovští postavili prototyp pouze proto, aby si ověřili, že vývoj a výroba nepřinesou zbytečné navýšení nákladů. V tomto přitom mise skončila úspěšně.
„Tento prototyp nám umožnil ukázat, přinejmenším z ryze technického pohledu, že je možné začít vyrábět M3 Touring na existující montážní lince standardního kombíku bez sebemenších zádrhelů. Jednou z věcí, které bylo třeba demonstrovat, byla skutečnost, že zadní dveře běžného produkčního modelu lze levně přepracovat a adaptovat na rozšířené zadní blatníky M3,“ uvedlo BMW již před oněmi dvěma lety.
Tato transformace nakonec skončila úspěchem a zbývalo v podstatě jediné - rozhodnutí začít auto vyrábět. Projekt ale místo toho zamířil k ledu, a to přesto, že zájem o něj nebyl malý. BMW ale řeklo všem zájemcům „ne”, což některé nadšence přimělo i k tomu, aby si toto praktické a rychlé auto postavili sami.
Takový je pohled do minulosti, nyní se pro změnu přesuneme do budoucnosti. Konkrétně pak ke zcela nové generaci BMW 3 Touring, jež velmi pravděpodobně spatří světlo světa příští rok v březnu na autosalonu v Ženevě. Tato novinka bude v předních partiích identická s nedávno odhaleným sedanem, střešní linií a sklonem zádě však bude reflektovat současný kombík řady 5.
Trojkový Touring by si měl zachovat i odklápěcí zadní sklo, které umožňuje naložit menší tašky bez nutnosti zvedání celého víka. Objem zavazadelníku by navíc měl narůst nad 495 litrů, jež nabízelo dosluhující provedení. S ohledem na 480litrový sedan se jistě dostaneme přes 500 l, mimo to lze na zadních sedadlech čekat i více místa pro cestující.
Jakkoliv ovšem takový výhled může mnohé chalupáře potěšit, zásadní je, že BMW prý zvažuje právě příchod verze M3 Touring. Britskému Autocaru tuto novinku potvrdili lidé zevnitř automobilky, dle kterých by vývojové náklady byly minimální. A právě to je stěžejní kritérium, neboť ostré kombi by s očekáváním úspěchu mohlo zamířit pouze na evropské trhy.
Zatím ovšem tak trochu pochybujeme, že BMW skutečně přivede do hry konkurenci pro Audi RS4 Avant či Mercedes-AMG C63 Kombi. BMW se s ostrými kombíky v minulosti už spálilo a obvykle argumentuje tím, že když někdo chce výkonné kombi, nemusí to být nutně M - taková 340i Touring s doplňky M Performance nemá k M3 zase tak daleko a když uvážíme, že kdo chce praktické auto, obvykle netouží zase po takové „ostrosti”...
Nechceme ale být špatnými proroky, stát se v tuto chvíli může cokoli - svět se mění a BMW s ním. Před 18 léty byla M3 o dost jiným autem, než jakým je dnes a zřejmě ještě odlišnějším, než jakým se stane. A úspěch zejména Audi RS4 Avant musí být mnichovským jistě velkým trnem v oku...
Trojkové kombi BMW se již ukázalo na neoficiální ilustraci...
...jež vychází z oficiálních záběru zakamuflovaného prototypu
Zda ovšem skutečně dorazí verze M3 Touring, s níž značka dosud vyrukovala pouze jednou - v roce 2000 a navíc jen ve formě konceptu - zatím není stoprocentně jisté
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda