BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec

Mnichovská značka otevřela v Británii svou první prodejnu zaměřenou na elektrickou a hybridní mobilitu. Modely už i vystavuje, ale zatím neprodává.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec

14.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnichovská značka otevřela v Británii svou první prodejnu zaměřenou na elektrickou a hybridní mobilitu. Modely už i vystavuje, ale zatím neprodává.

O porodních bolestech projektu elektrických a sportovních hybridních modelů mnichovské automobilky jsme se něco dozvěděli před pár týdny z neoficiálních zdrojů. Ty kromě obav o budoucnost této vývojové větve BMW naznačily, že firma není ve stavu, kdy by si mohla dovolit nové vozy řady „i“ odpískat a utopit je v účetnictví jako čistou ztrátu.

Bavorská značka se do diskusí na podobné téma pochopitelně nepouští, protože i kdyby jejich bateriové dílo opravdu stálo před krachem, bude v duchu nejlepších tradic PR s úsměvem tančit až do samotného konce. Současný stav je ale podle některých indicií takový, že to prostě BMW zkusí rozjet a pak už se děj vůle trhu a boha.

Kde ale začít? Odpověď se nabízí vlastně sama. Stačí se pouze zamyslet, které město jde co nejtvrději po peněženkách řidičů obyčejných osobních automobilů a naopak pozitivně diskriminuje cokoli s akumulátorem a elektromotorem, i kdyby „přídavný“ spalovací motor žral ve skutečnosti permanentních dvacet na sto.

No jistě, Londýn. Právě tam BMW (v sousedství Kensingtonských zahrad a Hyde parku) otevřelo na ulici Park Lane 55 svou novou prodejnu nazvanou BMW i Park Lane. Menší perličkou je, že Němcům se z této konkrétní, určitě ne levné adresy podařilo vystrnadit Lexus.

Další (předpokládáme, že podobně naladěná) města pochopitelně budou následovat, nicméně menší zastávku v showroomu bychom si mohli dát. BMW totiž kromě otevření prestižních prostor vyrukovalo s několika novinkami. Předně asi stojí za zmínku model i3 - elektromobil o slušné hmotnosti 1 250 kg, vybavený motorem o výkonu 170 koní a točivém momentu 250 newtonmetrů, který je schopen podle výrobce dosáhnout stovku za osm vteřin a jezdit nejvyšší rychlostí 150 km/h. Pokud nám je známo, technika se neměnila, interiér ale ano. V kabině se objevilo nové dřevěné obložení z bambusu, jiné čalounění z přírodní kůže a koberečky z ovčí vlny. Výroba se podle dostupných správ rozjede v příštím roce v Lipsku.

Zajímavý doplněk se objevil také v zavazadlovém prostoru i3, který by měl podle BMW prodloužit dojezd jednoho z cestujících o 25 až 40 kilometrů (v závislosti na jeho hmotnosti a podmínkách na silnici). Řeč je o dvacetikilogramovém elektrickém kole „i Pedelec“ (Pedal Electric Cycle - to vyjadřuje tat tajemná, nedávno registrovaná značka) vyrobeném z hliníku a karbonu, schopném dosáhnout rychlosti 25 km/h, rekuperovat energii při volnoběhu nebo zpomalování a o neznámé ceně. Majitelé i3 ale o něm budou jistě přemýšlet, když jim bude náležitě vysvětleno, že ani v případě vybití akumulátorů v autě nezůstanou imobilní. Rozumnější ale asi bude nabíjet jej z domácí zásuvky (čtyři hodiny, říká BMW) než využívat tu pro něj určenou v kufru i3, to by se pak prodloužení dojezdu asi příliš nekonalo.

A co v případech, když i to bude málo? Snadné řešení, pomůžou obyčejná BMW se spalovacím motorem. Vážně. Mnichov v rámci programu „i“ bude kromě jiného svým zákazníkům poskytovat různé asistenční služby, jako třeba aktualizaci map s podklady o sítích dobíjecích stanic, ale také zajišťovat honosně znějící „Flexibilní řešení mobility“, což není nic jiného, než obyčejná zápůjčka BMW s benzínovým nebo naftovým motorem.

K úplnosti nám chybí už jen model i8 a také k němu něco máme. Ekologicky uvědomělí občané s hlubší kapsou z něj ale radost mít nebudou. Výroba by se měla rozjet v roce 2014, a přestože konečná cena ještě nebyla stanovena, britský Autocar někde zjistil, že nebude menší než 100 tisíc Eur, v přepočtu cirka dva a půl milionu korun. A to jsou luxusní a sportovní auta v na ostrovech z důvodu vysokého daňového zatížení značně levnější než v Evropě.


BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 1 - BMW i3 nove 02BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 2 - BMW i3 nove 03BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 3 - BMW i3 nove 04BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 4 - BMW i3 nove 05BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 5 - BMW i3 nove 01BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 6 - BMW i3 nove 06BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 7 - BMW i3 nove 07BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 8 - BMW i3 nove 08BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 9 - BMW i3 nove 09BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 10 - BMW i3 nove 10BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 11 - BMW i3 nove 11BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 12 - BMW i3 nove 12BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 13 - BMW i3 nove 13BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 14 - BMW i3 nove 14BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 15 - BMW i3 nove 15BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 16 - BMW i3 nove 16BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 17 - BMW i3 nove 17BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 18 - BMW i3 nove 18BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 19 - BMW i3 nove 19BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 20 - BMW i3 nove 20BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 21 - BMW i3 nove 21BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 22 - BMW i3 nove 22BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 23 - BMW i3 nove 23BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 24 - BMW i3 nove 24BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 25 - BMW i3 nove 25BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 26 - BMW i3 nove 26BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 27 - BMW i3 nove 27BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 28 - BMW i3 nove 28BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 29 - BMW i3 nove 29BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 30 - BMW i3 nove 30BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 31 - BMW i3 nove 31BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 32 - BMW i3 nove 32BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 33 - BMW i3 nove 33BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 34 - BMW i3 nove 34BMW ukázalo i3 s produkčním interiérem, odložilo i8 a přidalo kolo i Pedelec - 35 - BMW i3 nove 35
Docela by nás zajímalo, pro kolik showroomů má BMW postaveno prototypy i3 a i8, když je zatím sériově nevyrábí

Zdroje: BMW, Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.