BMW X1 2012: facelift konečně v detailech

Návratu šestiválcové X1 do Evropy jsme se sice nedočkali, spoustou nových fotek a specifikacemi místních provedení vám ale posloužit můžeme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW X1 2012: facelift konečně v detailech

3.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW X1 2012: facelift konečně v detailech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Návratu šestiválcové X1 do Evropy jsme se sice nedočkali, spoustou nových fotek a specifikacemi místních provedení vám ale posloužit můžeme.

Faceliftované provedení BMW X1 jsme vám jakožto jednu z významných novinek newyorského autosalonu ukázali již začátkem dubna, naše tehdejší představení ale mělo své mouchy. Ne snad, že bychom se mu nevěnovali s dostatečnou péčí, automobilka ale svého času odhalila primárně americké specifikace vozu, neboť právě s faceliftem se X1 začne prodávat i za oceánem.

Už tehdy jsme se tedy také dozvěděli, že návrat šestiválcového motoru pod kapotu se Evropě vyhne, na přesnější specifikace toho, co bude k mání v našich končinách, jsme si ale museli počkat. Nyní už to víme a určitě si to nechceme nechat jen pro sebe.

Po vizuální stránce jsou inovace pro X1 pochopitelně stejné pro celý svět, a tak můžeme jen zopakovat, že přicházejí relativně brzy po uvedení vozu na trh a tomu také svým pojetím odpovídají - jsou dosti decentní. Upraven tedy byl především přední nárazník, jehož spodní části ubylo trochu černých plastů a přibylo trochu komplikovanějších linek. Všimnout si můžete také více zapuštěných mlhových světel, přepracované masky chladiče se stříbrně zbaveným žebrováním a nových hlavních světel. Jejich tvar se nezměnil, s novou grafikou ale působí poněkud živěji než dosud.


BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 1 - BMW X1 2012 facelift oficialni 40BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 2 - BMW X1 2012 facelift oficialni 39BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 3 - BMW X1 2012 facelift oficialni 41

Z boku jsou patrná ještě nová vnější zpětná zrcátka a upravené vnější prahy, záď pak dostala podobné úpravy jako příď - jiný nárazník opět více používající barvy karoserie a přepracovaná koncová světla. Uvnitř X1 jsou změny podobně „dramatické” - přepracovaná středová konzole, výdechy ventilace s trochou chromu a samozřejmě upravená nabídka čalounění a obložení palubní desky.

To všechno jsme už věděli, nabídka motorizací pro Evropu ale byla zatím neznámou. Nyní už víme vše podstatné a podrobněji to probereme na dalších řádcích, ještě předtím ale malé upozornění. Nabídka pohonných jednotek se lehce liší v tiskových zprávách BMW pro jednotlivé evropské země, my níže jmenujeme úplně všechny. Je ale možné, že některé se v nabídce českého zastoupení automobilky neobjeví (kandidátem se zdá být třeba varianta 16d „vymyšlená” pro země s daňovým zatížením aut dle jejich emisí CO2). Upřesníme to, jakmile budeme mít k dispozici data pro český trh

Pro faceliftovanou X1 tedy bude pro evropské trhy v nabídce následujících sedm motorizací.

BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 4 - BMW X1 2012 facelift oficialni interier 01BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 5 - BMW X1 2012 facelift oficialni interier 03BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 6 - BMW X1 2012 facelift oficialni interier 06

16d

O naftovém základu víme ze všeho nejméně, pravděpodobně nebude dostupný na všech trzích. Dvoulitrový motor se může pochlubit výkonem nejvýše 85 kW (116 koní) a bude dostupný pouze s pohonem zadních kol sDrive, jeho pravou předností ale bude kombinovaná spotřeba paliva ve výši 4,9 l/100 km. To by mělo dát méně než 120 g CO2 na kilometr a máme zato, že právě tento parametr jej dostane do nabídky třeba holandského zastoupení BMW.

18d

Tato verze by se měla stát výchozí dieselovou motorizací tam, kde nebude 16d k mání. Jde opět o dvoulitrové turbo s výkonem nejvýše 143 koní, točivý moment vrcholí na hodnotě 320 Nm. V kombinaci s pohonem zadních kol sDrive zrychlí z 0 na 100 km/h za 9.6 s, dosáhne rychlosti až 202 km/h a kombinovaná spotřeba činí 4,9 litru nafty.

S pohonem obou os xDrive zrychluje na stovku za 9,9 s, maximálka klesne na 195 km/h a spotřeba paliva stoupne k 5,5 l/100 km.

20d

S verzí 20d je to trochu zapeklitější, neboť může nabízet 163 nebo 184 koní podle toho, jestli jde o provedení EfficientDynamics Edition nebo standardní verzi. Stále ale jde o dvoulitr.

V prvním případě disponuje motor parametry 163 koní/380 Nm, vůz zrychlí s pohonem zadních kol z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy a nechá jej rozjet až k 215 km/h. Kombinovaná spotřeba je zde tou pravou předností - činí jen 4,5 litru nafty na 100 km, v tomto případě ale jistě nebude zadarmo.

V druhém případě má motor až 184 koní/380 Nm a pohonem zadní osy xDrive se rozjede z 0 na 100 km/h za 7,8 s. Maximální rychlost má hodnotu 218 km/h a kombinovaná spotřeba 4,9 l/100 km. S pohonem obou os xDrive se zrychlení na stovku odehraje během 8,1 sekundy, maximální rychlost je 215 km/h a kombinovaná spotřeba 5,5 l/100 km.

25d

Naftový vrchol se přejmenoval a trochu posílil. BMW X1 xDrive25d je, jak sami vidíte, k dispozici jen s pohonem všech kol a jeho dvakrát přeplňovaný dvoulitrový naftový čtyřválec nyní nabízí až 218 koní a 450 Nm. Tyto hodnoty dovolí X1 zrychlit na stovku za 6,8 sekundy, maximální rychlost činí 230 km/h. kombinovaná spotřeba paliva pak má hodnotu 5,9 l nafty na 100 km.

BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 7 - BMW X1 2012 facelift oficialni 59BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 8 - BMW X1 2012 facelift oficialni 58BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 9 - BMW X1 2012 facelift oficialni 62

18i

Ani benzinový základ se nejmenuje podle svého skutečného objemu. Jde znovu o dvoulitr, tentokrát s atmosférickým plněním, výkonem nejvýše 150 koní a točivým momentem maximálně 200 Nm. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,7 sekundy, nechá jej dosáhnout až 202 km/h a vykazuje kombinovanou spotřebu 7,7 l benzinu na 100 km. Pohon kol je výlučně zadní a také tato verze zřejmě nebude dostupná v celé Evropě.

20i

Benzinový střed je pořád dvoulitrový, ale už přeplňovaný. Parametry této motorizace mají hodnoty 184 koní a 270 Nm, k dispozici je opět pohon zadních nebo všech kol

Verze sDrive akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy a jede až 220 km/h při kombinované spotřebě 6,9 l/100 km. xDrive tyto parametry zhorší na 7,8 s, 215 km/h a 7,5 l/100 km.

28i

Vrcholná evropská motorizace se jmenuje xDrive28i a jak je opět zřejmé, automaticky přichází jako čtyřkolka. Motor je nadále dvoulitrový přeplňovaný, v tomto případě s výkonem až 245 koní a točivým momentem maximálně 350 Nm. To postačí vozu ke zrychlení na stovku za 6,1 sekundy a dosažení maximálky 240 km/h. Kombinovaná spotřeba benzinu činí sebevědomých 7,7 l/100 km.

35i - zakázané ovoce

Toto provedení si koupíte jen v USA, ale když už jsme o něm mluvili minule, můžeme se blíže podívat i na toto pro nás zakázané ovoce.

I v případě tohoto vrcholu řady bude samozřejmostí pohon všech kol xDrive, maximální výkon motoru činí 306 koní a vůz bude dodáván pouze s šestistupňovou automatickou převodovkou. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za sympatických 5,3 sekundy, maximální rychlost neznáme, ale v Americe bude jistě drasticky omezena, předpokládáme na 210 km/h. Kombinovaná spotřeba dle amerických norem by pak měla činit 11,2 litru benzinu na 100 km.

To je také patrně důvod, proč u nás není k mání - podobná hodnota kombinované spotřeby by každý prodaný vůz v Evropě zatížila europokutou přesahující 320 tisíc Kč, a to zřejmě BMW považuje za příliš mnoho na to, aby to bylo možné promítnout do ceny a ještě něco prodat. Snad tedy v jiném životě...

BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 10 - BMW X1 2012 facelift oficialni 65BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 11 - BMW X1 2012 facelift oficialni 70BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 12 - BMW X1 2012 facelift oficialni 71

Dodejme, že jednotlivé pohonné jednotky bude obvykle možné kombinovat buď s vylepšenou šestistupňovou manuální převodovkou (zmíněné parametry platí pro ni, pokud není automat povinný) se sníženými vnitřními ztrátami, nebo osmistupňovým automatem ZF s hydrodynamickým měničem. Standardem bude systém start and stop, s podobnými záměry se na palubě objeví systém EcoPro pomáhající snížit spotřebu paliva.

Krom základního provedení si budete moci X1 koupit s pakety xLine, Sport Line a M Sport s celkem předvídatelnými prvky. Neznámou je snad jen xLine, který se bude vyznačovat všemi těmi matně stříbrnými doplňky na přídi, boku i zádi viditelnými na přiložených snímcích. Sport Line pak přichází s obdobným vyšperkováním jako u řad 1 nebo 3, tedy především s matně či leskle černými doplňky zvnějšku a sportovními sedadly či volantem uvnitř. M Paket pak už doufejme není třeba popisovat vůbec, ten se zcela drží dávno zavedených pořádků.

Samozřejmě se můžete spolehnout na plejádu standardní bezpečnostní výbavy, za většinu té komfortní si budete muset připlatit. Probírat všechny dostupné prvky by bylo na román, zmíníme ale aspoň jeden, který dosud nebylo možné do X1 pořídit - panoramatickou střechu.

Faceliftovaná X1 se do prodeje dostane v průběhu července, přesné ceny jednotlivých provedení zatím nemáme k dispozici.

Kompletní galerie oficiálních snímků faceliftovaného BMW X1 2012

BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 13 - BMW X1 2012 facelift oficialni 01BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 14 - BMW X1 2012 facelift oficialni 02BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 15 - BMW X1 2012 facelift oficialni 03BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 16 - BMW X1 2012 facelift oficialni 04BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 17 - BMW X1 2012 facelift oficialni 05BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 18 - BMW X1 2012 facelift oficialni 06BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 19 - BMW X1 2012 facelift oficialni 07BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 20 - BMW X1 2012 facelift oficialni 08BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 21 - BMW X1 2012 facelift oficialni 09BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 22 - BMW X1 2012 facelift oficialni 10BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 23 - BMW X1 2012 facelift oficialni 11BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 24 - BMW X1 2012 facelift oficialni 12BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 25 - BMW X1 2012 facelift oficialni 13BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 26 - BMW X1 2012 facelift oficialni 14BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 27 - BMW X1 2012 facelift oficialni 15BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 28 - BMW X1 2012 facelift oficialni 16BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 29 - BMW X1 2012 facelift oficialni 17BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 30 - BMW X1 2012 facelift oficialni 18BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 31 - BMW X1 2012 facelift oficialni 19BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 32 - BMW X1 2012 facelift oficialni 20BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 33 - BMW X1 2012 facelift oficialni 21BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 34 - BMW X1 2012 facelift oficialni 22BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 35 - BMW X1 2012 facelift oficialni 23BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 36 - BMW X1 2012 facelift oficialni 24BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 37 - BMW X1 2012 facelift oficialni 25BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 38 - BMW X1 2012 facelift oficialni 26BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 39 - BMW X1 2012 facelift oficialni 27BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 40 - BMW X1 2012 facelift oficialni 28BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 41 - BMW X1 2012 facelift oficialni 29BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 42 - BMW X1 2012 facelift oficialni 30BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 43 - BMW X1 2012 facelift oficialni 31BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 44 - BMW X1 2012 facelift oficialni 32BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 45 - BMW X1 2012 facelift oficialni 33BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 46 - BMW X1 2012 facelift oficialni 34BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 47 - BMW X1 2012 facelift oficialni 35BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 48 - BMW X1 2012 facelift oficialni 36BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 49 - BMW X1 2012 facelift oficialni 37BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 50 - BMW X1 2012 facelift oficialni 38BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 51 - BMW X1 2012 facelift oficialni 39BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 52 - BMW X1 2012 facelift oficialni 40BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 53 - BMW X1 2012 facelift oficialni 41BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 54 - BMW X1 2012 facelift oficialni 42BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 55 - BMW X1 2012 facelift oficialni 43BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 56 - BMW X1 2012 facelift oficialni 44BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 57 - BMW X1 2012 facelift oficialni 45BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 58 - BMW X1 2012 facelift oficialni 46BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 59 - BMW X1 2012 facelift oficialni 47BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 60 - BMW X1 2012 facelift oficialni 48BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 61 - BMW X1 2012 facelift oficialni 49BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 62 - BMW X1 2012 facelift oficialni 50BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 63 - BMW X1 2012 facelift oficialni 51BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 64 - BMW X1 2012 facelift oficialni 52BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 65 - BMW X1 2012 facelift oficialni 53BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 66 - BMW X1 2012 facelift oficialni 54BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 67 - BMW X1 2012 facelift oficialni 55BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 68 - BMW X1 2012 facelift oficialni 56BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 69 - BMW X1 2012 facelift oficialni 57BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 70 - BMW X1 2012 facelift oficialni 58BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 71 - BMW X1 2012 facelift oficialni 59BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 72 - BMW X1 2012 facelift oficialni 60BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 73 - BMW X1 2012 facelift oficialni 61BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 74 - BMW X1 2012 facelift oficialni 62BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 75 - BMW X1 2012 facelift oficialni 63BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 76 - BMW X1 2012 facelift oficialni 64BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 77 - BMW X1 2012 facelift oficialni 65BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 78 - BMW X1 2012 facelift oficialni 66BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 79 - BMW X1 2012 facelift oficialni 67BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 80 - BMW X1 2012 facelift oficialni 68BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 81 - BMW X1 2012 facelift oficialni 69BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 82 - BMW X1 2012 facelift oficialni 70BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 83 - BMW X1 2012 facelift oficialni 71BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 84 - BMW X1 2012 facelift oficialni 72BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 85 - BMW X1 2012 facelift oficialni 73BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 86 - BMW X1 2012 facelift oficialni 74BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 87 - BMW X1 2012 facelift oficialni 75BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 88 - BMW X1 2012 facelift oficialni 76BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 89 - BMW X1 2012 facelift oficialni interier 01BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 90 - BMW X1 2012 facelift oficialni interier 02BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 91 - BMW X1 2012 facelift oficialni interier 03BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 92 - BMW X1 2012 facelift oficialni interier 04BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 93 - BMW X1 2012 facelift oficialni interier 05BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 94 - BMW X1 2012 facelift oficialni interier 06BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 95 - BMW X1 2012 facelift oficialni interier 07BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 96 - BMW X1 2012 facelift oficialni interier 08BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 97 - BMW X1 2012 facelift oficialni interier 09BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 98 - BMW X1 2012 facelift oficialni interier 10BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 99 - BMW X1 2012 facelift oficialni interier 11BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 100 - BMW X1 2012 facelift oficialni interier 12BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 101 - BMW X1 2012 facelift oficialni interier 13BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 102 - BMW X1 2012 facelift oficialni interier 14BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 103 - BMW X1 2012 facelift oficialni interier 15BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 104 - BMW X1 2012 facelift oficialni interier 16BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 105 - BMW X1 2012 facelift oficialni interier 17BMW X1 2012: facelift konečně v detailech - 106 - BMW X1 2012 facelift oficialni 77

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.