Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X1 2016 dostalo dva nové motory, oba jsou tříválcové
5.9.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Očekávat pod kapotou BMW nový motor většího kalibru by bylo liché. Nová X1 nepřekvapuje, dva nové motory dají šest válců jen oba dohromady.
Nová generace BMW X1 je stále docela čerstvou novinkou. Představilo se letos v červnu a jeho české ceny známe jen o něco déle než měsíc. Je tedy více než pravděpodobné, že se ani žádný z dychtivých zákazníků své nové X1 dosud nedočkal, přesto se automobilka už nyní rozhodla doplnit zprvu odhalenou nabídku motorizací o dva další kousky. Nutno ale dodat, že tento krok hned po odhalení vozu avizovala, a tak jen plní slíbené.
Nečekejte tedy nic velkého, a to ve všech smyslech tohoto slova. V české nabídce tohoto modelu zatím najdete jen dvoulitrové čtyřválce, brzy by ji ale měly doplnit dva nové kousky - jeden na benzin a jeden na naftu.
Začneme-li u benzinu, jedná se o verzi sDrive18i, tedy variantu s pohonem předních kol a tříválcovým turbomotorem 1,5 s výkonem nejvýše 100 kW (136 koní) v 4 400 ot./min a točivým momentem maximálně 220 Nm v 1 250 ot./min. Jestli se vám zrovna tříválcová předokolka s maximálním výkonem posazeným do 4 400 otáček vybaví po vyřčení spojení „SUV značky BMW”, budete nejlépe vědět sami, my už jen dodáme, že tento motor může být spojen s šestistupňovým manuálem nebo stejně disponovaným automatem a v obou případech zrychlí na stovku za 9,7 sekundy. Maximální rychlost činí 204 km/h s manuálem a 200 km/h s automatem, normovaná spotřeba se pohybuje mezi 5,1 a 5,3 litru podle zvolené specifikace.
Druhou novou alternativou je provedení sDrive 16d s turbodieselem 1,5 a pohonem předních kol. Nechceme se opakovat, ale i tříválcový diesel s předním pohonem ve spojení se značkou BMW jistě leckoho zaskočí a nakonec ani další parametry nejsou dechberoucí. Motor produkuje maximálně 85 kW (116 koní) výkonu v 4 000 ot./min a 270 Nm točivého momentu v 1 750 ot./min a tentokrát může být spojen pouze s šestistupňovým manuálem. S ním zrychlí na stovku za 11,1 sekundy a jede nejvíce 190 km/h. Kombinovaná spotřeba nafty činí 3,9 l/100 km.
A je tu ještě třetí novinka, akorát už není motorová. Jde o variantu xDrive 18d, která už dříve představený dvoulitrový diesel se 110 kW (150 k) spojuje s pohonem všech kol. Převodovky jsou v tomto případě buď 6st. manuální nebo 8st. automatická, dynamické parametry přesto skoro totožné - 9,2 s ve zrychlení na stovku pro manuál, 9,3 s pro automat a maximální rychlost vždy 204 km/h. Stejná je i kombinovaná spotřeba 4,7 litru nafty na 100 km.
Toť z novinek pro X1 2016 vše, jejich ceny zatím neznáme - tisková zpráva hovoří o začátku prodeje v listopadu 2016. Jestli bude možné si alespoň oba tříválce koupit naráz a mít pro X1 jediný... benzino-naftový šestiválec už bohužel nezmiňuje.
Nová generace BMW X1 dostala dva nové motory, zdvihovým objemem ani počtem válců nezáří jediný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 4 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 5 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 7 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 8 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.20. 16:15 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:52 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.20. 15:44 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage