BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce

Neobvykle krátký život dopřálo BMW své X4. Moc dobře se neprodávala, a tak musela uvolnit místo úplně novému autu. Uspěje lépe?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce

14.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Neobvykle krátký život dopřálo BMW své X4. Moc dobře se neprodávala, a tak musela uvolnit místo úplně novému autu. Uspěje lépe?

První generace BMW X4 spatřila světlo světa v roce 2014. První dojmy z designu tehdy nebyly příliš pozitivní, vůz působil úzce a vysoce. Zákazníci jej vyloženě neodmítli, nedá se ale říci, že by se do něj zamilovali - menší X3 i větší X5 se prodávají až násobně lépe, X4 se prodeji dostalo jen kousek nad úroveň mnohem dražší X6.

Dosavadní prodeje navíc nikam dále nerostly, a tak se mnichovská automobilka rozhodla zkusit to znovu. Stvořila tak už nyní druhou generaci X4. Ano, čtete správně, nejde o facelift či nový modelový rok, ale o zcela nový model, který se dočkal nejen designových změn, ale také zcela nové platformy.

I při pohledu na dosavadní prodeje je takový krok překvapivý. Nicméně se dá předpokládat, že krom snahy prodat víc chtělo BMW stylovou variantu technicky sladit s modernizovaným X3. Kromě toho nejspíše do hry promluvila i nová metodika měření spotřeby WLTP. A aby toho nebylo málo, pak značka musela odpovědět také na volání amerických dealerů pro větším množství nových crossoverů a SUV. Právě tam totiž X4 s loňskými 5 tisíci prodanými vozy příliš na odbyt nešla

To vše tedy vyústilo v příchod nové generace, která narostla o 81 milimetrů do délky (na 4 752 mm), o 37 mm do šířky (na 1 918 mm) a o 54 mm v rámci rozvoru (na 2 864 mm). V rámci výšky tu pak máme lehčí pokles na 1 621 mm. Ač je nové X4 větší než to předchozí, pochlubit se může zlepšením aerodynamiky o 10 procent. Kromě toho se dočkalo také snížení hmotnosti, jež u základních verzí činí 50 kg.

V závislosti na jednotlivých trzích přitom budou moci zákazníci v prvé fázi volit mezi třemi benzinovými a čtyřmi dieselovými motory. Vrchol každé řady je spojen s divizí M Performance, my se ovšem nejprve zaměříme na základ nabídky. Benzínové verze zastupují xDrive20i a xDrive30i, obě jsou poháněny přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem, v prvním případě s výkonem 184, ve druhém 252 koní.

Na vrchol nabídky pak vystoupalo provedení M40i, které stejně jako dosluhující model počítá s třílitrovým šestiválcem. Jeho výkon zůstal na 360 koních, spojen je pak nadále pouze s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Nicméně vlivem zmiňované redukční diety a lepší aerodynamiky je vůz nyní o desetinu rychlejší než dříve, stovku tak zvládá za 4,8 s. Maximálně je omezena na 250 km/h.

Přikročit můžeme k dieselům, kde varianty xDrive20d a xDrive25d rovněž počítají s dvoulitrovou jednotkou. Ta byla naladěna na 190 a 231 koní, přičemž stejně jako benzinové motory pracují výhradně s automatem a systémem 4x4. Nejinak je tomu pak i u verze M40d, kde třílitrový šestiválec s 326 koňmi zvládá akcelerovat na stovku za 4,9 sekundy. I jej pak omezovač zastaví na 250 km/h.

Později přijde i varianta xDrive30d, s její výrobou v americkém Spartanburgu však začne stejně jako u benzinového provedení M40i až v srpnu letošního roku. Tak jako u dieselového vrcholu i v tomto případě má pohon na starosti třílitrový šestiválec, nicméně jeho výkon zůstal na 265 koní. Sprint z klidu na stovku se tak odehraje za poněkud delších 5,8 sekundy.

Zpod kapoty se můžeme přesunout do interiéru, kde je nárůst venkovních proporcí logicky znát, a to především na zadních sedadlech, kde prostor pro nohy narostl o 25,4 milimetru. BMW zároveň vylepšilo již standardní výbavu, všechny verze dostanou centrální displej multimediálního systému s uhlopříčkou 10,25". Doplnit jej může panoramatická střecha či třízónová klimatizace.

V závislosti na zvolené výbavě pak lze mít třeba dřevěné obložení Dark Oak, varianty divize M Performance standardně mají sportovní sedadla, větší brzdy, poladěné zavěšení, sportovní M diferenciál, zvučnější výfuk s dvojicí koncovek v černém chromu a 20" litá kola. Ty lze za příplatek nahradit jednadvacítkami.

Opomenuta nebyla ani bezpečnost, již ve standardu lze tedy počítat s přednárazovým systémem, jenž zahrnuje autonomní brzdy a detekci chodců. Dále je v nabídce i adaptivní tempomat, detekce aut ve slepém úhlu, monitoring jízdních pruhů či souprava kamer, jež monitoruje okolí celého vozu. Připlatit si můžete i za Traffic Jam Assist, který dokáže za určitých okolností převzít řízení.

Dodat pak jen lze, že živý debut nového BMW X4 se odehraje za tři týdny na autosalonu v Ženevě. Krátce poté pak SUV zamíří do prodeje, neboť s výrobou předprodukčních exemplářů začala automobilka ve zmiňovaném Spartanburgu již na sklonku loňského roku. Jak jsme tedy naznačili, druhá generace X4 je opravdu řádný „fičák“.

Oficiální fotogalerie nového BMW X4


BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 1 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 01BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 2 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 02BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 3 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 03BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 4 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 04BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 5 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 05BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 6 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 06BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 7 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 07BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 8 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 08BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 9 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 09BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 10 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 10BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 11 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 11BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 12 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 12BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 13 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 13BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 14 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 14BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 15 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 15BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 16 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 16BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 17 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 17BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 18 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 18BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 19 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 19BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 20 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 20BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 21 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 21BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 22 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 22BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 23 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 23BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 24 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 24BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 25 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 25BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 26 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 26BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 27 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 27BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 28 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 28BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 29 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 29BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 30 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 30BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 31 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 31BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 32 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 32BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 33 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 33BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 34 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 34BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 35 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 35BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 36 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 36BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 37 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 37BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 38 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 38BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 39 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 39BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 40 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 40BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 41 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 41BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 42 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 42BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 43 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 43BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 44 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 44BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 45 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 45BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 46 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 46BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 47 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 47BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 48 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 48BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 49 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 49BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 50 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 50BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 51 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 51BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 52 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 52BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 53 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 53BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 54 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 54BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 55 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 55BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 56 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 56BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 57 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 57BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 58 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 58BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 59 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 59BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 60 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 60BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 61 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 61BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 62 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 62BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 63 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 63BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 64 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 64BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 65 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 65BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 66 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 66BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 67 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 67BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 68 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 68BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 69 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 69BMW X4 skutečně skončilo už po třech letech. Tady je úplně nový nástupce - 70 - BMW X4 2018 prvni oficialni sada 70

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.