Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW začalo prodávat svůj nový malý sedan. Má pohon předních kol a tříválec
28.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská značka už tuto kombinaci pár autům nadělila, poprvé ji ale vidíme v klasickém sedanu. V něm začne jako 118i se 136 koňmi.
Od představení BMW 1 Sedan uplynul již více než půlrok. Za tu dobu se německé čtyřdvířko postavené na platformě UKL1 a tedy disponující standardně pohonem předních kol ukázalo i ve své domovině. Její příchod do Evropy však byl opakovaně popřen. Nejmenší sedan mnichovské automobilky byl prý vyvinut na základě chutí čínského publika, jemuž zůstane zaslíben.
Nyní tu máme konečně zahájení prodeje, i když startovní cenu známe již delší dobu. Do detailu ale můžeme odhalit všechny tři aktuálně nabízené motorizace. Ještě než se ale podíváme pod kapotu, zmíníme, že jedničkový sedan měří 4 456 milimetrů na délku, 1 803 mm na šířku a 1 446 mm na výšku. Podle BMW mu přitom krátké převisy, dlouhá kapota a dlouhý rozvor mají zajistit sportovní vzezření.
Interiérem má novinka cílí zejména na mladou klientelu, která se na čínském trhu začíná stávat nejpočetnější skupinou, jež prémiové vozy nakupuje. Z toho důvodu asi nepřekvapí sázka na konektivitu, kdy systém BMW Connected nabízí zákazníkům osobního mobilního asistenta. Skrze platformu Open Mobility Cloud pak mohou k vozu připojit své tablety či mobily.
Nejen auto samotné, i automatická klimatizace, která je součástí standardní výbavy, byla vyvinuta speciálně pro čínské podnebí a podmínky. Mezi příplatky lze nalézt vysoce účinný filtrační systém. Z asistenčních systému lze dokoupit například Driving Assistant, jehož součástí jsou autonomním brzdy, či Parking Assistant, který zvládá automatické parkování.
BMW nezapomnělo ani na unikátní nastavení posilovače elektromechanického řízení, ve výbavě je kontrola stability či podvozek naladěným tak, aby poskytl dostatek pohodlí na jakémkoliv povrchu. Pokud přitom značka vzala v potaz i horší kvalitu některých silnic, pak by se možná z tohoto přístupu mělo poučit i její evropské oddělení.
Ještě než definitivně zamíříme do motorového prostoru, musíme zmínit zcela odlišnou architekturu palubní desky a středové konzole oproti evropskému BMW řady 1. A opomenout nesmíme ani startovní cenu 180 000 čínských yuanů (cca 665 tisíc korun). Za tu je přitom možné pořídit základní BMW 118i Sedan.
Tuto variantu pohání i v Evropě známý 1,5litrový tříválec, který produkuje 136 koní a 220 Nm. Standardem je šestistupňový automat, manuál se v Číně zkrátka nenosí. Se samočinnou převodovkou zvládne základ stovku za 9,4 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 212 km/h. Spotřeba pak byla vypočítána na 5,5 litru na 100 km.
Přesunout se můžeme k modelu 120i Sedan, který již dvoulitrový čtyřválec páruje s automatem osmistupňovým. Na přední kola (systém xDrive zatím není v nabídce ani za příplatek) míří 192 koní a 280 Nm, jež vůz zrychlí z klidu na stovku za 7,5 s. V případě maximálky pak lze počítat s 235 km/h, v rámci spotřeby s 6,2 l/100 km.
Dostáváme se k vrcholu, kde aktuálně trůní BMW 125i Sedan. To rovněž disponuje přeplňovaným dvoulitrem, jeho výkon ovšem činí 231 koní a točivý moment 350 Nm. Sprint na stovku s osmistupňovým automatem Steptronic trvá 6,8 sekundy, nejvyšší rychlost je pak omezena na 250 km/h a spotřeba dosahuje 6,4 litru na sto kilometrů.
Verze 120i je standardně spárována s paketem Luxury, zatímco provedení 125i dostalo sportovní doplňky. Právě tuto variantu si přitom můžete prohlédnout ve fotogalerii.
BMW odstartovalo v Číně prodej nového sedanu řady 1. Kromě vyobrazené verze 125i je novinka k mání také ve variantách 118i a 120i
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva